Πρόσκληση για μεταφορικά δικαιώματα Ελλάδος - χωρών εκτός ΕΕ

  • Thread starter jerry
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Με τι κριτήρια έγινε αυτή η επιλογή των δρομολογίων που βγήκαν σε διαγωνισμό; Μόνο που είναι διακρατικές συμφωνίες είναι ο λόγος; Έπρεπε από την Ε.Ε. οι διακρατικές συμφωνίες να βγουν σε διαγωνισμό; Γιατί από τις αρχικές διαπραγματεύσεις κυβέρνησης/MIG υπήρχε το 65% των δρομολογίων της πΟΑ (εντάξει η ΝΥ είναι στην συμφωνία open skies). Παρατήρησα από το δίκτυο της πΟΑ εάν αφαιρέσουμε αυτά τα δρομολόγια και τα δρομολόγια εσωτερικού, μένουν μόνο τα δρομολόγια της Ε.Ε. (που και αυτά από ότι γνωρίζω είναι απελευθερωμένα) και το δρομολόγιο για Γενεύη (που τα τελευταία χρόνια η πΟΑ το έκανε με συνεργασία με την Baboo). Η Ελβετία δεν έχει διακρατική συμφωνία με την Ελλάδα;
Η Αυστραλία δεν έχει διακρατική συμφωνία με την Ελλάδα; Όταν συζητούν να ανοίξουν την γραμμή, θα γίνει καινούργια συμφωνία η οποία στο μέλλον θα βγει και αυτή σε διαγωνισμό;
Άλλη ερώτηση, μήπως οι Hellenic Imperial έκαναν τα δρομολόγια Casablanca, Birmingham, για να δείξουν πτητικό έργο και να μπορούν να διεκδικήσουν το Μόντρεαλ/Τορόντο και το Γιοχάνεσμπουργκ;
 
Απο τη στιγμη που κλεινη η εταιρια που ειχε τα συγκεκριμενα δικαιωματα και αυτη που την διαδεχεται δεν θα τα χρειαστη, τα δικαιωματα αυτα ειναι στη διαθεση οπιας αλλης ενδιαφερωμενης εταιριας, αν υπαρχη που δεν υπαρχη! :D
 
Διαγωνισμός για τις γραμμές εκτός ΕΕ

Επειδή έχουμε επικεντρωθεί στις άγονες γραμμές, τρέχει και αυτός ο διαγωνισμός.. Πρόκειται για τα δρομολόγια που έχουν συμφωνηθεί από την ελληνική κυβέρνηση με τις κυβερνήσεις άλλων κρατών (με τη μορφή διμερών συμφωνιών για τις μεταφορές) και περιλαμβάνουν τα δρομολόγια από Αθήνα προς Τουρκία, Αλβανία, Σερβία, Ισραήλ, Λίβανο, Αίγυπτο, Ρωσία, Κουβέιτ, Νότιο Αφρική, Καναδά και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Φακέλους έχουν καταθέσει προς το παρόν OA, Aegean, Hellas Jet και Hellenic Imperial.

Περισσότερα στο άρθρο του capital.gr
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=810714
 
Θα παραλείψω το γεγονός πως η ΗΙΑ έχει καταθέσει για όλες αλλά θα σταθώ στο ότι η νΟΑ υπέβαλε για όλες... Δηλαδή για JNB / YUL/ΥΥΖ τι σκοπούς έχει; Να πάρει το δικαίωμα και να μην πετάει ή να το δώσει codeshare; Μυστήρια πράγματα...
 
Τ ι γίνεται όταν ένας α/ρεας κληρωθεί για χώρα όπου ορίζεται λόγω διμερών συμφωνιών 1 εταιρεία εκατέρωθεν αλλά εκτελεί δρομολόγιο μόνο μεταξύ των πρωτευουσών των δύο κρατών? δηλ. αν κληρωθεί η νΟΑ για το Αθήνα-Τελ Αβιβ αλλά, όπως γινόταν μέχρι σήμερα,δεν εκτελεί πτήσεις Θεσ/νίκη-Τελ Αβίβ, έχει τη δυνατότητα αυτό το δρομολόγιο να το διεκδικήσει άλλη εταιρεία, π.χ. η Athens ή καταδικάζεται να πάει χαμένο..?
 
Απ' ότι καταλαβαίνω, η εταιρεία η οποία θα οριστεί, αποκτά και το σύνολο των συχνοτήτων (όταν επιτρέπεται μία μόνο εταιρεία) και ανάλογα με τη διακρατική συμφωνία μπορεί να τις χρησιμοποιήσει όπως θέλει.
Στο παράδειγμα του Ισραήλ που αναφέρεις, η μία ελληνική εταιρείεα που θα οριστεί, παίρνει 7 συχνότητες/εβδομάδα συνολικά και μπορεί να τις χρησιμοποιήσει όπως θέλει για πτήσεις από οποιαδήποτε ελληνική πόλη προς το Τελ Αβίβ και μόνο. Πχ 7 πτήσεις/εβδομάδα από Αθήνα ή 7 πτήσεις/εβδομάδα από Καστελόριζο (που λέει ο λόγος). Οπότε αν ήθελε η εταιρεία που θα οριστεί, μπορεί να εκτελέσει πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη για το Τελ Αβίβ, αλλά θα πρέπει να μειώσει αντίστοιχα της πτήσεις από Αθήνα.
Σε άλλο παράδειγμα, στη Ρωσία πχ, μπορούν να εκτελούνται πτήσεις από οποιαδήποτε πόλη στην Ελλάδα προς Μόσχα, Αγ. Πετρούπολη και άλλες δύο πόλεις που επιλέγονται από την Ελλάδα (πχ Νοβοσιμπίρσκ και Εκατερίνμπουργκ). Σε κάθε συνδυασμό πόλεων επιτρέπονται 14 συχνότητες/εβδομάδα συνολικά και δύο εταιρείες. Άρα μπορεί πχ να οριστούν Aegean και Ολυμπιακή στο Αθήνα - Μόσχα με 7 πτήσεις/εβδομάδα έκαστη, στο Αθήνα - Αγ. Πετρούπολη να οριστούν Hellas Jet και Hellenic Imperial με 7 πτήσεις/εβδομάδα έκαστη και πάει λέγοντας. Εδώ δεν υπάρχει περιορισμός, οπότε μπορεί θεωρητικά οποιαδήποτε εταιρεία να ζητήσει πτήσεις από οποιαδήποτε πόλη στην Ελλάδα για Μόσχα/Αγ. Πετρούπολη ή κάποια άλλη πόλη.
Σε ένα τελευταίο παράδειγμα, στην περίπτωση του Λιβάνου επιτρέπονται πτήσεις μόνο από Αθήνα και στην περίπτωση της Τουρκίας μόνο από Αθήνα/Θεσσαλονίκη/Ηράκλειο και μόνο προς Κωνσταντινούπολη ή Σμύρνη.
Αν διαβάσεις τον σύνδεσμο που παρέχεται στο αρχικό ποστ τα αναφέρει πολύ αναλυτικά.

Και για να απαντήσω και πιο συγκεκριμένα στο ερώτημά σου, αν οριστεί η Ολυμπιακή πχ για το Ισραήλ δεν μπορεί καμμία άλλη εταιρεία να εκτελέσει (προγραμματισμένα) δρομολόγια για Ισραήλ. Από καμμία άλλη πόλη.
 
Ξέρει κανείς το καθεστώς των διακρατικών συμφωνιών; Υπάρχει πιθανότητα να δούμε Ελληνικές εταιρείες να πετούν σε προορισμούς που έχουμε συμφωνίες; Υπάρχουν και άλλα κράτη που έχουμε αεροπορική σύνδεση π.χ. Αρμενία, Γεωργία, Ιορδανία, Καζακστάν, Κατάρ, Λιβύη, Μολδαβία, Μπαχρέιν, Ουκρανία, Συρία, Τυνησία. Θα υπάρχει συνέχεια του διαγωνισμού και για αυτά τα κράτη; Υπήρχε η συμφωνία με την Κίνα και Σαουδική Αραβία; Κάποτε με την Βραζιλία και με το Μαρόκο; Αυτές καταργούνται / καταργήθηκαν; Η πωλούνται όπως πωλήθηκε η σύνδεση με Τόκιο.
 
Από ό,τι φαίνεται, θα σταματήσουν να εκτελούνται αυτές οι πτήσεις (π.χ. Βελιγράδι, Τελ Αβίβ) για κάποιο διάστημα από έλληνες αερομεταφορείς. Η νΟΑ δεν περιλαμβάνει πλέον αυτούς τους προορισμούς στο πρόγραμμά της περιμένοντας την έγκριση της ΥΠΑ, η Aegean φωνάζει (και με το δίκιο της) ότι η νΟΑ δεν μπορεί να κληρονομήσει (έστω και μεταβατικά) αυτά τα δικαιώματα από την πΟΑ και από ό,τι φαίνεται το μπάχαλο θα ξεκαθαρίσει μετά τις εκλογές, κι επειδή εδώ δεν παίζει θέμα δημόσιας υπηρεσίας όπως στις άγονες, βλέπω να μένουμε στις γραμμές αυτές χωρίς ελληνικές εταιρείες για κάποιο διάστημα!
 
Δεν θα έπρεπε και η Aegean να σταματήσει τις πτήσεις προς Κάιρο και Κωνσταντινούπολη? Εαν δεν τις σταματήσει η Aegean, για ποιό λόγο να τις σταματήσει η Ολυμπιακή? (τουλάχιστον οσον αφορά αυτούς τους δύο προορισμούς). Δύο μέτρα και δύο σταθμά?
 
Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται τόσο στους προορισμούς όπου μπορούν να πετάνε δύο εταιρείες όπως το Κάιρο και η Κωνσαντινούπολη παρόλο που και εκεί χρειάζεται έγκριση της ΥΠΑ. Οπότε η νΟΑ πρέπει να πάρει άδεια ως νέα εταιρεία ενώ η Α3 έχει ήδη άδεια. Επίσης δεν πρέπει να εμφανιστεί άλλη εταιρεία που να διεκδικήσει αυτές τις γραμμές (απίθανο ενδεχόμενο βέβαια).
Τώρα, εκεί όπου προβλέπεται μόνο ένας αερομεταφορέας υπάρχει θέμα και η Α3 μπορεί να υποστηρίξει ότι αυτή ως αχαιότερη κατά 10+ χρόνια από την νεοσύστατη ΟΑ, πρέπει να έχει προτεραιότητα στην προσωρινή ανάθεση απέναντι σε μία μη δοκιμασμένη-νεοσύστατη εταιρεία όπως η νΟΑ!
Γι'αυτό μάλλον η πΟΑ θα συνεχίσει να λειτουργεί καναδυο μήνες ακόμα επιβαρύνοντας τον Έλληνα φορολογούμενο, ώστε να πετά αυτές τις ευαίσθητες περιπτώσεις (έστω και με wet lease) αν και η Α3 δικαιολογημένα θίγει θέμα σπατάλης δημοσίου χρήματος και διακριτικής μεταχείρισης της ιδιωτικής νΟΑ από την κρατική πΟΑ σε περίπτωση που αυτή αναλάβει τα lease!

Σαν τα μούτρα τους τα κάνανε με τις εκλογές...

ΥΓ: Το TLV στις 29/9/2009 φαίνεται να το κάνει κανονικά η πΟΑ με 734, δύο μόλις ώρες μετά το deadline που υπάρχει για την πΟΑ τα μεσάνυχτα της 28ης προς 29η Σεπτεμβρίου!
 
Top