tupolev":1yxrjkbn said:
Aν και ξεφεύγει λίγο από το κύριως θέμα, config2 ήθελα να σας ρωτήσω είστε βέβαιος γιαυτό που λέτε σχετικά με τα ιονισμένα σωματίδια;
Απόσο γνωρίζω τα ιονισμένα σωματίδια έχουν απορροφήσει την ακτινοβολία προκειμένου να ιονιστούν. Η ακτινοβολία δεν είναι κάτι το οποίο μεταφέρεται από τα σωματίδια. Τώρα πόσο επικύνδινα είναι τα ιονισμένα σωματίδια-αυτά καθαυτά-για την υγεία δεν το γνωρίζω.
Επίσης, η rf ακτινοβλία από τα radar νομίζω είναι αρκετά κατευθηντική-προς τα κάτω-, επίσης οι κεραίες δεν είναι εκτός του σώματος του αεροσκάφους;-και δε νομίζω να επιβαρύνουν πολύ το πλήρωμα στο cockpit. Αν έχετε όμως παραπάνω πληροφορίες για αυτά με χαρά να τις μάθω-ίσως σε πμ γιατί εδώ το θέμα είναι άλλο.
Γενικά το αεροσκάφος λόγω της μεταλικής κατασκευής του θα μπορούσε θεωρητικά να λειτουργεί σαν κλωβός Faradey και να απορροφάει πλήρως την ακτινοβολία. Το πρόβλημα είναι ότι έχει πολλά ανοίγματα-τα παράθυρα δηλαδή. Από αυτή τη σκοπιά τη μεγαλύτερη επιβάρυνση τη δέχεται το πλήρωμα του cockpit-εκτός κι αν τα παράθυρα έχουν τέλεια φίλτα που κόβουν όλες τις ακτινοβολίες συχνότητας μεγαλύτερης της ορατής.
Αν λέω βλακείες ας με διαφωτίσει κάποιος...
Tα σχετικα με την ιονιζουσα ακτινοβολια, ειναι πανταχου δημοσιευμενα, και σχετικα ευκολο να τα βρει κανεις. Τα "φορτισμενα" σωματιδια, εκπεμπουν ακτινοβολια συνεχως. Δεν υπαρχει "αντιμετρο", παρα μονο αλλαγη ρουχων μετα την πτηση, και ενα καλο ντους.
Τωρα σε οτι αφορα τα ρανταρ, ειναι πραγματι κατευθυντικες οι εκπομπες, αλλα αυτο δεν εξαλειφει την "προς τα πισω" ακτινοβολια, παρα μονο οτι αυτη ειναι πολυ μικροτερη.
Για τα rf των vhf, δεν ειναι μονο απο τις κεραιες, αλλα απο τα boxes των μηχανηματων, τα οποια ευρισκονται στο electronic compartment, συνηθως κατω απο το πατωμα των πιλοτηριων.
Επισης, τα ηλεκτρικα κυκλωματα, δημιουργουν ηλεκτρομαγνητικα πεδια, που ειναι ανθυγειινα!
Σε απολυτες μετρησεις, αυτες ειναι σχετικα μικρες, αλλα λογω του οτι η "ζημια" γινεται μετα απο "προσθεση", καταλαβαινετε οτι ειναι επιβαρυντικες για την υγεια.
Παραδειγμα, ενω στο εδαφος εχουμε μια ενδειξη 0,012 mR/hr, στο FL350, η ενδειξη αυτη να ειναι 0,350 mR/h. Δηλαδη σχεδον 30 (!!!) φορες περισσοτερη απο την ακτινοβολια που "ρουφαει" ενας ανθρωπος στην επιφανεις της γης. Και μαλιστα το ποσο αυτο μεγαλωνει γεωμετρικα, οσο πεταμε κοντα στους μαγνητικους πολους.