Πτώση Piper Αερολέσχης Αθηνών το 1971

mimithem":am5xcdco said:
AGV, με όλο το σεβασμό ρε φίλε, η πρώτη μου ερώτηση ήταν αν υπάρχει κάποια φωτογραφία του αεροσκάφους και μου απάντησες ότι ίσως υπάρχουν στο αρχείο της λέσχης. Τώρα φαίνεται να έχεις κάνει διερεύνηση του δυστυχήματος και να μιλάς για φωτογραφίες και συρματόσχοινα... Αυτές οι φωτογραφίες δε δείχνουν απολύτως τίποτα περί χρωμάτων; Σόρρυ, αλλά απορώ μ'αυτά που διαβάζω...

Αγαπητέ μου στην αρχή σε ρώτησα για ποιό λόγο ήθελες να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο ατύχημα και αν κατάλαβα καλά ήταν μάλλον συναισθηματικοί.
Οι φωτογραφίες που βρίσκονται στο φάκελο του ατυχήματος στην ΕΔΑΑΠ στο Ελληνικό, είναι αμέσως μετά το ατύχημα όπου το αεροσκάφος έχει καταστραφεί ολοσχερώς όχι μόνον από την πτώση αλλά και από την πυρκαγιά που ακολούθησε. Εγώ που δεν έχω κάμμια συναισθηματική σχέση με το αεροσκάφος ή το πλήρωμά του αισθάνθηκα ένα δυνατό σφύξιμο στο στομάχι και τρόμαξα να αναγνωρίσω αν τα σιδερικά που έβλεπα είχαν σχέση με αεροσκάφος.

Σίγουρα δεν μπορούν να σε βοηθήσουν ούτε για τα χρώματα, αλλά ούτε κάν για το σχήμα του αεροσκάφους.
 
http://i46.tinypic.com/316m9mq.png
Αγαπητέ mimithem,πήγα προχθές στο παράρτημα εφημερίδων και περιοδικών της Εθνικής Βιβλιοθήκης και στην
πρώτη σελίδα τών "Νέων" της 22-6-1971 βρήκα αυτή τη φωτογραφία.Δεν είναι καλή,τα χρώματα γυαλίζουν από το
πολύ φως, όμως η σκιά πού ρίχνει το φτερό πάνω στην άτρακτο δείχνει τα εξής:Η μύτη,από το σκούρο τρίγωνο μέ-
χρι μπροστά το έμβολο,είναι όλη κόκκινη.Η ρίγα πρέπει να προεκτεινόταν ίσια μέχρι την ουρά,ώστε να παρεμβάλλε-
ται το SX-ADO.(Αν έκανε άλλο σχέδιο,το SX-ADO θα ήταν χαμηλότερα).Στην ουρά πρέπει να ήταν βαμμένο κόκκινο
όλο το περιστρεφόμενο πηδάλιο.Βλέπεις,χθες έκανα μία μικρή "μελέτη".Άνοιξα για καμμιά ώρα την ιστοσελίδα Air-
liners.net,έγραψα στο search: piper L-18 και αφού κοίταξα προσεχτικά τις σελίδες,κατέληξα σε κάποια συμπερά-
σματα.Το αεροπλάνο δείχνει να είναι βαμμένο στο Βελγικό στυλ.Γράψε πρώτα OO-VVA και μετά OO-HBG και θα δεις.
Για παράδειγμα, τα Σκανδιναβικά έχουν ένα κόκκινο τρίγωνο στην ουρά.Ακολουθούν κάποιους κανόνες στο βάψιμο.
Κοίτα και τις σελίδες 41 και 144 αφού σε ενδιαφέρει να το φτιάξεις σε κλίμακα.Όπως θα δεις είναι ένα υπερελαφρύ
αεροπλάνο πού καλύπτεται από ύφασμα,μάλλον καμβά.Έχω βιβλία με σχέδια και θα τα ανεβάσω σε λίγο καιρό.
Σίγουρα η φωτογραφία αυτή προέρχεται από την Αερολέσχη Δεκελείας και όταν έρθεις Αθήνα πρέπει να το ψάξεις.
 
Υπάρχει κι άλλο ένα ατύχημα με αεροσκάφος τύπου RALLYE προερχόμενο από την Αθηνών το 1975,αν δεν κάνω λάθος στην περιοχή του Αιγίου.Βέβαια το θέμα που
βάζω είναι άσχετο με το ατύχημα του Piper αλλά ο ένας εκ των νεκρών χειριστών ήταν συγχωριανός μου και λεγόταν ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ με εκπαιδευτή-χειριστή τον
ΝΙΚΟΛΑΟ ΜΑΜΑΗ.Θα ήθελα να μάθω αν υπάρχουν κάποια στοιχεία ή έστω κάποιο φωτογραφικό υλικό σε συνδιασμό με το πόρισμα φυσικά.
 
Γιώργο, σ'ευχαριστώ πάρα πολύ για την πολύτιμη βοήθειά σου! :great: Το εκτιμώ ιδιαίτερα! :D
 
Αγαπητέ airboy,μπές στο google.com,πληκτρολόγησε: Μαμάης-Αναστασίου 1976 και διάλεξε την πρώτη επιλογή πού
θα βγάλει.Σε λίγες μέρες ίσως να βρώ περισσότερα.
 
έχω την εντύπωση ότι το επίσημο πόρισμα είχε ανατυπωθεί σε παλαιότερο τέυχος του περιοδικού ΠΤΗΣΗ
 
http://i46.tinypic.com/1zz50kw.jpg
http://i50.tinypic.com/m9rrbn.jpg
Αγαπητέ mimithem,αυτά θα σε βοηθήσουν όταν αποφασίσεις να φτιάξεις τη μακέτα,ιδίως το ασπρόμαυρο το οποίο
έχει και τις διαστάσεις του αεροπλάνου.Θα πρότεινα να τις διαιρέσεις διά τού 10 και να ξεκινήσεις με μία δοκιμαστι-
κή μικρότερη κατασκευή πριν προχωρήσεις σε μία μεγαλύτερη.Υπάρχει ειδικό άσπρο παχύ "χαρτόνι" για μακέτες πού αν το χαράξεις,λυγίζει ή κόβεται εύκολα (γιά την άτρακτο).Γιά τα τζάμια θα στερεώσεις εύκολα μυτερές οδοντογλυ-
φίδες και πάνω σε αυτές φύλλο από ζελατίνη.Στα χαρτοπωλεία υπάρχουν πηχάκια γιά τα στηρίγματα τών πτερύγων
με την άτρακτο και ούτω καθεξής.Γενικά ό,σο πιό μικρή είναι η μακέτα,τόσο πιό εύκολο είναι να βρείς υλικά.Πάντα
υπάρχουν ευρηματικές λύσεις.Θα χρειαστείς δυνατή κόλλα,πχ logo στιγμής.Και αν κατέβεις κάποια στιγμή Αθήνα,θα
πας χαμηλά στην Ιπποκράτους πού υπάρχουν μαγαζιά με μακέτες αεροπλάνων και έχουν τέτοια υλικά.Κοίτα και σε
μαγαζί "πλαίσιο".Έχουν τμήμα για μακετίστες και θα βρεις ενδιαφέροντα πράγματα....Απλά,όταν στο μέλλον φτιάξεις
το μοντέλο τού SX-ADO,ανέβασέ το να το δω.
 
Επειδή όμως θα ανοίξουν κι άλλοι τη σελίδα πού τους ενδιαφέρει περισσότερο να διαβάσουν τεχνικές λεπτομέρειες
τού ατυχήματος,θά 'πρεπε να συμπληρώσω από το ρεπορτάζ των "Νέων",το οποίο δίνει μιά άλλη εικόνα: Πιλότος τού
αεροσκάφους ήταν ο εκπαιδευτής τής Αερολέσχης και επιβάτης ο μηχανικός αεροσκαφών τής Αερολέσχης.
"Το μονοκινητήριο PIPER τροχοδρόμησε κανονικά μέχρι την άκρη τού διαδρόμου και ύστερα από λίγο άρχισε να ανα-
πτύσσει ταχύτητα προκειμένου να απογειωθεί.Πράγματι σε λίγο "ξεκόλλησε" από το έδαφος και άρχισε να κερδίζει
ύψος.Ξαφνικά όμως το αεροπλάνο άρχισε να "ανεβαίνει" με μία γωνία 70 περίπου μοιρών και σε λίγο,λόγω ακριβώς
τού μεγάλου βαθμού ανόδου,έχασε τη στήριξή του.Έγειρε προς τα αριστερά και στη συνέχεια έπεσε πλέον σαν βάρος
από ύψος 40 περίπου μέτρων και συνετρίβη πάνω στο διάδρομο τού αεροδρομίου."...........................Αμέσως μετά
έσπευσε επιτροπή από τεχνικούς της ΥΠΑ η οποία θα διερευνήσει γιά την εξακρίβωση τών αιτίων που προκάλεσαν....
Όπως βλέπετε,το αεροπλάνο απογειώθηκε κανονικά και δεν υπάρχει λόγος να αποδίδεται το ατύχημα σε ανάστροφη
σύνδεση τών πηδαλίων ύψους -βάθους.Επιπλέον,αυτό πού λέω έχει και μία δικλείδα ασφαλείας,αν θέλετε.Έχετε δεί
ντακότα να απογειώνεται;Είναι σχεδιασμένη στο ίδιο βασικό στυλ,με την ουρά χαμηλά στο έδαφος.Ο πιλότος πρώτα
θα κάνει το μοχλό μπροστά γιά να κατεβάσει τη μύτη και να οριζοντιώσει το αεροπλάνο και αφού τρέξει λίγο ακόμη,
θα πάει το μοχλό πίσω για να ανεβάσει λίγο τη μύτη και να απογειώσει το αεροπλάνο.Δύο κινήσεις δηλαδή,πράγμα
πού σημαίνει ότι αν κάτι δεν πήγαινε σωστά με την πρώτη,είχε το χρόνο να σταματήσει πριν αναπτύξει ταχύτητα.
Όπως φαίνεται όμως,κάτι έκανε τα δύο μικρά πηδάλια κάτω από την ουρά να κολλήσουν φούλ σε θέση ανόδου,με
αποτέλεσμα το αεροπλάνο να ανέβει μέχρι να "στολάρει" και να πέσει εκτός ελέγχου...
 
χμμμ...
νομιζω οτι στα taildrager αεροπλανα δεν χρειαζεται να σπρωξεις το μοχλο μπροστα για να σηκωθει η ουρα, αλλα σηκωνεται μονη της καθως αρχιζει να δημιουργηται αρκετη ανωση στο αεροπλανο ενω αυξανει ταχητητα...
Εχω την εντυπωση οτι και σε αυτη τη περιπτωση ο πιλοτος απλα τραβαει πισω...
Αρα δεν μπορουσε να το καταλαβει απο πιο νωρις παρα μονο τη στιγμη που αποφασιζει να κανει rotate (χμμμ... βασικα ο ορος rotate ειναι δοκιμος στα taildrager αεροπλανα?)
 
βασικα συχνες αιτιες που εμπλεκουν αποτομο σηκωμα της μυτης κατα την απογειωση ειναι επισης και το να ξεχασεις το trim του οριζωντιου πολυ πανω ή να ξεχασεις να αφαιρεσεις τα gust lock.
 
Top