nikos_k.":1zfasuj6 said:
Το αεροδρόμιο που έγινε το δυστύχημα διέθετε μόνο Non Precision Approach και PAR Approach. Με δεδομένο πως ο κυβερνήτης προερχόταν από ΠΑ, δεν γνωρίζουμε αν έκανε PAR Approach ή αυτοσχεδίαζε ψάχνοντας να βρει το διάδρομο! Να τονίσω εδώ πως 500 μέτρα ορατότητα δεν είναι αρκετά για Non Precision Approach.
Δεν πρέπει να υπάρχει δημοσιευμένη προσέγγιση μη ακριβείας που να ζητάει λιγότερο από 1000 μέτρα ορατότητα...
Δεν νομίζω καν να έπρεπε να είναι ανοικτό το αεροδρόμιο με 500μ ορατότητα, χωρίς ραδιοβοήθημα ακριβείας. Στη wikipedia αναφέρει πως το αεροδρόμιο παρέμεινε ανοικτό,
παρόλο που ήταν κάτω από τα όρια, προς αποφυγή διπλωματικού επεισοδίου. Μόνο μπανάνες μπορώ να δώσω σε αυτήν την τόσο επιτυχημένη επιλογή:
nikos_k.":1zfasuj6 said:
ο ίδιος κυβερνήτης αποφάσισε να πάει και να προσγειωθεί στο εναλλακτικό αεροδρόμιο, τα άκουγε για όλο το υπόλοιπο της ημέρας από τον μακαρίτη Πολωνό πρόεδρο... Αν αυτό αληθεύει, ε, όλο και κάπως θα επηρέασε την χτεσινή του απόφαση.
Προφανώς, ο κυβερνήτης δεν μπορεί να αποφάσισε να πάει να προσγειωθεί σε εναλλακτικό. Εδώ απλοί κυβερνήτες σε μονοθέσια και χωρίς επιβάτες δεν παρεκτρέπουν από το σχεδιασμένο δρομολόγιο άνευ σοβαρού λόγου. Για κάποιον λόγο πήγε. Αν τα άκουσε, δεν ξέρω τί ψυχολογία μπορεί να είχε, αλλά σίγουρα η επιλογή του θα ήταν δικαιολογημένη. Αν επηρρέασε τη χτεσινή του απόφαση.... χμμμ, ίσως ναι, αλλά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Το θέμα μας όμως είναι οι συνθήκες του συμβάντος και τί οδήγησε στην πτώση. Το να αναλύσουμε την ψυχολογία του κυβερνήτη, πριν καταλήξουμε σε ένα κοινά αποδεκτό συμπέρασμα ως προς τις συνθήκες, μου φαίνεται λίγο πρόωρο. Ίσως θα πρέπει να περιμένουμε λίγο - 2-3 μέρες νομίζω- να μάθουμε περισσότερα.
AOA":1zfasuj6 said:
Στην Πολεμική η όλη φιλοσοφία εκπαίδευσης είναι επικεντρωμένη στην «αποστολή» /αναχαίτιση, βομβαρδισμός κλπ, η ασφάλεια εξ αντικειμένου έρχεται δεύτερη ( ο πιλότος έχει και την δυνατότητα διάσωσης ), ενώ στη Πολιτική κυρίαρχη φιλοσοφία της εκπαίδευσης είναι η ασφάλεια.
Το είπαν κι άλλοι, αλλά επιθυμώ να το τονίσω και εγώ: Η πρώτη μου επαφή με την ΠΑ έγινε το 1989, με την είσοδό μου στην Ικάρων. Από τότε, αυτό που ακούω σχεδόν καθημερινά από τους γύρω μου, είναι η "Ασφάλεια Πτήσεων και Εδάφους". Δεν γνωρίζω τί γινόταν πριν το '89, αλλά μπορώ να σε βεβαιώσω ότι έκτοτε, η ασφάλεια είναι πρωταρχικός παράγοντας. Η αποστολή, μπορεί να περιμένει. (αυτό ισχύει και επαναλαμβάνεται από στόματα διοικούντων, ακόμα και στην περίπτωση της Μοίρας μου και σε κάποιες ακόμα, όπου αν η αποστολή δεν έρθει σε πέρας, πιθανώς και να χαθούν ανθρώπινες ζωές). Παρόλα αυτά, όλοι επαναλαμβάνουν το "safety first".
AOA":1zfasuj6 said:
Όλοι μας σεβόμαστε , εκτιμούμε και αισθανόμαστε υπερήφανοι για το έργο των «Γερακιών του Αιγαίου» ( αν και δεν μου αρέσει προσωπικά κάθε μορφή πολεμοχαρούς προπαγάνδας και νοοτροπίας )
Μην μπερδεύεις το αίσθημα Εθνικής Υπερηφάνιας, που μπορεί να έχει κάποιος επειδή γνωρίζει ή πιστεύει πως οι χειριστές των μαχητικών της χώρας του, έχουν υψηλά standards εκπαίδευσης και απόδοσης, με την προπαγάνδα ή το ρατσισμό. Το να πω πως οι Έλληνες χειριστές είναι πολύ καλοί και είμαι υπερήφανος γι αυτούς, είναι και αποδεκτό και θεμιτό και θα έπρεπε να το προωθούμε στη νεολαία μας. Το να πω πως οι Έλληνες είναι οι μόνοι που ξέρουν να κουμαντάρουν αεροπλάνα και όλοι οι άλλοι είναι τσοπάνηδες, είναι ρατσιστική κουταμάρα. Είναι καλύτεροι οι Έλληνες των Ισραηλινών; Δεν ξέρω, δεν μπορώ να το αποδείξω και δεν με νοιάζει. Είναι καλύτεροι των Τούρκων; Το ίδιο. Είναι καλοί; Είναι και είμαι περήφανος για αυτό. Αν με θεωρείς ρατσιστή και προπαγανδιστή, νομίζω ότι υπερβάλλεις. Έχω άδικο;
Με το σχόλιο περί Τούρκων και φαγώματος δεν ασχολούμαι. Έχει καλώς ή κακώς απαγορευτεί στην Ικάρων οποιαδήποτε αναφορά σε Τούρκους, εχθρούς, τρώμε κλπ. Καλώς ή κακώς, όπως προείπα....
Όσον αφορά το θέμα μας, από ότι φαίνεται από τα έως τώρα ρεπορτάζ, ο χειριστής επιχείρησε να προσγειωθεί σε ένα αεροδρόμιο σε συνθήκες IMC, πετώντας VFR (αν και το IMC με τα βοηθήματα που πιθανολογείται ότι έχει το αεροδρόμιο είναι ευφημισμός). Μάλλον ψύλλο στ' άχυρα έψαχνε ο άνθρωπος.
Να ρίξω και ένα παράδοξο; Στην νοοτροπία των Στραταίων (των χειριστών που προέρχονται από το Στρατό

), το να πας σε εναλλακτικό αεροδρόμιο δεν κοστίζει και τίποτα. Άλλωστε τα καύσιμα είναι προσφορά του δημοσίου. Οι πολίτες τραβάνε ζόρι με καθυστερήσεις και εναλλακτικά. Μάλλον είχε καιρό που είχε φύγει από την ενεργό δράση και είχε ξεχάσει τη νοοτροπία (αστειεύομαι φυσικά

)
Το αεροδρόμιο έπρεπε να χαρακτηριστεί below IFR minima και να κλείσει. Διπλωματικό επεισόδιο; Ποιός θα το προκαλέσει; Ο ελεγκτής; Έλεος πια αν πρέπει οι ΕΕΚ να φέρουν
και αυτήν την ευθύνη. Αν την πήρε μόνος του, κακώς την πήρε.
ΥΓ: jkar, 3-4 μέτρα από το έδαφος είναι ψηλά, αφού το αεροσκάφος προσέκρουσε. Μάλλον στα 3-4 εκατοστά ήταν από το έδαφος στο σημείο εκείνο
