RNAV SID STAR

  • Thread starter g-pal
  • Ημερομηνία δημιουργίας
gonso":18jd1miv said:
An RNAV departure or arrival may only be flown if it is retrievable by route name from the FMC navigation database and conforms to the charted route. The route may subsequently be modified through the insertion or deletion of specific waypoints in response to ATC clearances. The creation of new waypoints by manual entry is not permitted.


Σωστο, δεν υπαρχει αμφιβολια, αλλα δε μιλαμε για new waypoints αλλα για αυτα που ειναι published σε επισημα RNAV SID, ας πουμε για παραδειγμα αυτα του Jeppesen EDDF 13-3T8 RNAV SID.

Με αλλα λογια,

Whenever possible, RNAV routes should be extracted from the database in their entirety, rather than loading RNAV route waypoints from the database into the flight plan individually. Selecting and inserting individual, named fixes from the database is permitted, provided all fixes along the published route to be flown are inserted.



Χαιρετισμους
 
Hastaroth":rlhxu300 said:
Ωραία όλα αυτά,άν όμως οι ενδείξεις τού χάρτη δέν συμφωνούν με αυτές που έχει η database γιά κάποιο σημείο,ποιές ενδείξεις ισχύουν;

Αν υπάρχει διαφορά των δύο, απλά η εξουσιοδότηση γίνεται declined και η απογείωση θα γίνει με συμβατικό (non-RNAV) SID.

sky is NOT the limit":rlhxu300 said:
Δε γνωρίζω για άλλα FMS συστήματα αλλά το default του Thales FMGS του A320 είναι να θεωρεί τα σημεία fly-by (με εξαίρεση σημεία που είναι δηλωμένα ως fly-over ως μέρος διαδικασίας SID-STAR) με τον χειριστή όμως να μπορεί ένα fly-by να το μετατρέψει σε fly-over με το πάτημα ενός πλήκτρου (Overfly function).

Προφανώς και υπάρχουν FMS τα οποία είναι πολύ πιό προηγμένα από άλλα. Ο νομοθέτης όμως, αναγκαστικά, "δουλέυει" με το weakest link. Το θέμα RNAV είναι αρκετά περίπλοκο για να μπούν και περαιτέρω υποπαράγραφοι που να καλύπτουν αλλιώς το Αιρμπάς και αλλιώς το (πχ) Εμπραέρ.

cbarbas, η πρώτη πρόταση από το κομμάτι που παράθεσα από τα EU-OPS, νομίζω τα λέει όλα. Αυτό που παρέθεσες εσύ, χωρίς να το ψάξω, νομίζω ότι αναφέρεται σε RNAV enroute και όχι σε RNAV SIDs και STARs, όπου προφανώς το RNP (Required Navigation Performance) είναι πολύ πιό απαιτητικό. Αν μου πέις σε πιό κεφάλαιο/παράγραφο είναι, θα το κοιτάξω.

Ωραία συζήτηση......ψαγμένη!

Αν και μεταξύ μας, το όλο κεφάλαιο RNAV και οι τόνοι μελάνι που έχουν χυθεί, είναι απλά για να καλυφθούν οι κώλ.. τους. Το σύστημα δουλεύει άψογα. Η ακρίβεια είναι ανατριχιαστική.
 
Top