Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία - Επιπτώσεις στην αεροπορία

  • Thread starter Thread starter OveLix
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Όπως και στην Κύπρο, δεν θα υπάρχουν τα κλασικά για την καλοκαιρινή σεζόν Kamov 32 λόγω κυρώσεων, φαντάζομαι έτσι και στην Ελλάδα.
 
Ίσως έλθουν κάποια ελικόπτερα που έχουν νηολόγιο Kyrgyzstan (EX-####). Επίσης ίσως κάποιοι μεσάζοντες που εκμεταλλεύονται ρωσικά ελικόπτερα στο εξωτερικό αποφασίσουν να αλλάξουν (προσωρινά ?) νηολόγιο σε κάποιους δορυφόρους της Ρωσίας (Αζερμπαϊτζάν, Κυργκιστάν, Καζακστάν) για να διατηρήσουν την πελατεία τους και να αποφύγουν τις κακοτοπιές.
 
H Pobeda (loco θυγατρική της Aeroflot) ανακοίνωσε ότι καθηλώνει 16 από τα 45 αεροσκάφη της (όλα 737NG) τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου για να εξοικονομήσει ανταλλακτικά.

Στο γενικότερο θέμα των νοικιασμένων αεροσκαφών, οι lessors έχουν καταφέρει να πάρουν πίσω 78 αεροσκάφη. Στη Ρωσία και τη Λευκορωσία υπολογίζεται ότι παραμένουν περίπου 420.

Κάποιες ιδιωτικές εταιρείες (π.χ. Nordwind and S7) δείχνουν πρόθυμες να συμμορφωθούν, αφού κοιτούν προς την επόμενη μέρα μετά τον πόλεμο. Η UTair ανακοίνωσε στις 14/3 ότι καθηλώνει και τα 9 νοικιασμένα 737 της λόγω "owner requirements".

Επειδή δεν διαφαίνεται κάποια λύση, οι lessors θα αρχίσουν μετά τις 28/3 να υποβάλλουν αιτήσεις αποζημίωσης προς τις ασφαλιστικές (πέρα από τις όποιες νομικές κινήσεις εναντίον των αεροπορικών εταιρειών). Μια διαδικασία που διαβάζω ότι θα πάρει μεν χρόνια (με δεδομένο το πόσο σύνθετη είναι η κατάσταση), αλλά ισχύει αυτό που έχουμε ξαναπεί: ότι η έκθεση των lessors σε ρωσικών συμφερόντων εταιρείες και αεροσκάφη δεν είναι τέτοια που μπορεί να προκαλέσει σοβαρές αναταράξεις στον κλάδο.

Περισσότερα:
 
Φαντάζομαι οι ασφαλιστικές αφου επιδικαστούν οι αποζημιώσεις στους lessors εχουν τη δυνατότητα να στραφούν νομικά κατα των εμπλεκόμενων αεροπορικών εταιρειών ή/και του Ρωσικού δημοσίου.
 
Όπως ήταν αναμενόμενο έχουν ήδη αρχίσει οι απολύσεις
 
Περισσότερα από 100 ιδιωτικά τζετ Ρώσων ή εταιρειών ρωσικών συμφερόντων έχουν καθηλωθεί στο Ντουμπάι καθώς (αν και τυπικά δεν απαγορεύεται να πετάξουν εκεί) απαγορεύεται η εξυπηρέτησή τους από δυτικές εταιρείες. Συνεπώς, δεν έχουν συντήρηση, ασφάλιση, κάποια δεν έχουν πια ούτε registration.

Δική μου εκτίμηση: ακόμα κι αν έβρισκαν τρόπο να πετάξουν, πάλι δεν θα έχουν πού να πάνε αφού είναι banned από τον εναέριο χώρο των μόνων χωρών που πετούσαν ποτέ: Ηνωμένο Βασίλειο, ΕΕ. κλπ. Διότι είναι γνωστό ότι οι ολιγάρχες μισούν τόσο τη Δύση που εκεί έχουν τις μπίζνες τους, τις βίλες τους και τα παιδιά τους. Αλλά έχουν πάντα την Κασπία και την Τουρκία. :mrgreen:


 
Για όποιον θέλει να παρακολουθήσει την αλλαγή των reg σχεδόν σε πραγματικό χρόνο
Το Skyliner σταμάτησε εδώ και αρκετό καιρό να ενημερώνει τις αυθαίρετες επανανηολογήσεις των Ρώσικων αεροσκαφών οι οποίες συνεχίζονται. Ούτως ή άλλως δεν έχουν κανένα νόημα μιας και είναι εντελώς μονομερείς.
 
Πρόσφατα διαπίστωσα ότι υπάρχει ένα θέματάκι στην Ντακάρ (DSS). Η μοναδική εταιρεία εφοδιασμού καυσίμων εκεί είναι Ρωσικών συμφερόντων οπότε όσες εταιρείες ειναι registered η είναι "ιδιοκτησίας" χωρών που συμμετέχουν στις κυρώσεις δεν μπορούν να πάρουν καύσιμα από το DSS. Υπάρχει εικόνα για ανάλογες περιπτώσεις, σε αεροδρόμια και χώρες εκτός της Ρωσίας?
 
H Κίνα έκλεισε τον εναέριο χώρο της σε αεροσκάφη ρωσικού νηολογίου για τα οποία δεν μπορούν να αποδειχτεί ότι έγιναν de-registered από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες τους. Την είδηση μετέδωσε ρωσικό μέσο ενημέρωσης και αναδημοσιεύει το Airways magazine.

Με άλλα λόγια, η Κίνα (στο πλαίσιο τυπικού νομικού ελέγχου) ζήτησε έγγραφα που να αποδεικνύουν σε ποιον ανήκουν τα αεροσκάφη. Οι αρμόδιες διεθνείς αρχές έχουν αφαιρέσει το airworthiness των αεροσκαφών και αυτά παραμένουν ιδιοκτησία των εταιρειών leasing. Η Ρωσία δεν παρουσίασε έγγραφα που να αποδεικνύουν ότι άλλαξαν νόμιμα ιδιοκτήτη.

Δεν βλέπω την είδηση σε Reuters κλπ, προφανώς επειδή δεν μπόρεσαν να την επιβεβαιώσουν από τις κινεζικές αρχές. Θα δούμε.
 
Top