AirNamibia
V.I.P.-Class-Member
- Εγγραφή
- 25/02/2016
- Μηνύματα
- 1.282
- Likes
- 240
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- HVN
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGTT
Από πολύ καιρό ήταν όνειρό μου να επισκεφτώ την Νότια Αφρική, όταν έμαθα και για το South African Aviation Museum
http://www.saamuseum.co.za
έγινε η επιθυμία μου εντονότερη, σε συνδυασμό με την επίσκεψη και στους καταρράκτες της Βικτώριας, αυτό το ταξίδι είναι ένα όνειρο ζωής.
Η πρώτη απόπειρα να ταξιδεύσω στο Γιοχάνεσμπουργκ ήταν τον Ιούνιο του 2011 όταν η LH ξεκίνησε να στέλνει το Α380 εκεί και είχε βγάλει προσφορά €499 από Αθήνα με επιστροφή. Αλλά τότε η φίλη μου, δεν μπορούσε να κάνει το ταξίδι… ελλείψει χρημάτων. Η ευκαιρία ήλθε με την προσφορά της ΤΚ με κόστος εισιτηρίου €700 επιστρέφοντας από το Κέιπ Τάουν. Και άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν ανταγωνιστικά εισιτήρια προς/από JNB αλλά όταν επιθυμείς επιστροφή από CPT εκτοξεύουν το κόστος εισιτηρίου. Έτσι πολλούς μήνες πριν το ταξίδι αγόρασα το εισιτήριο από την ιστοσελίδα της ΤΚ. Η διαδικασία αναμενόμενη και αναλόγως του εισιτηρίου σου δίνει δυνατότητα και επιλογή θέσης κατά την διαδικασία αγοράς. Εμάς επειδή ήταν πολλοί μήνες πριν μας ανέφερε ότι η δυνατότητα θα δινόταν τον Σεπτέμβριο για ταξίδι του Δεκεμβρίου. Με το που έγραψα τον αριθμό των miles & bonus στην κράτηση της ΤΚ αμέσως εμφανίσθηκαν οι προτιμήσεις μου.
Κατά την διάρκεια τόσο μηνών έγιναν αρκετές αλλαγές 5λέπτου στις αναχωρήσεις με σημαντικότερη ανακοίνωση ότι λόγω του Σουλτάνου, δεν θα γίνουν αλλαγές στην Θερινή / χειμερινή ώρα.
24 ώρες πριν την πτήση μπορείς να κάνεις e- check in στην ιστοσελίδα της ΤΚ, μια διαδικασία αρκετά επίπονη γιατί πρέπει να συμπληρώσεις στοιχεία από το διαβατηρίου (ημερ. Έκδοσης, ...) , λεπτομέρειες μόνιμης διαμονής, κλπ.
Η διαδικασία επιβίβασης στην Αθήνα η αναμενόμενη, δεν μπορούσαμε να επισκεφθούμε το Lounge της Α3 λόγω ελλείψει χρόνου. Μετά την επιβίβαση έκλεισαν οι μπουκαπόρτες στην ώρα τους. Περιμέναμε πάνω από 20 λεπτά να τους δώσουν άδεια απογείωσης. Το Β737-800 της ΤΚ1844 ήταν σε άψογη κατάσταση με 20 θέσεις διακεκριμένης και 135 θέσεις οικονομικής - η πληρότητα της πτήσης ικανοποιητικότατη = 90%. Ευχάριστο ήταν ότι τα καθίσματα είχαν προσωπικές οθόνες και το σύστημα IFE λειτουργούσε κατά την διάρκεια της επιβίβασης. Δυσάρεστο ήταν το διάκενο μεταξύ των σειρών των καθισμάτων, λένε από 30-31 in. Αρκετοί φίλοι με είχαν προειδοποιήσει αλλά δεν τους είχα δώσει σημασία.
Μετά την διαδικασία παρουσίασης σωστικών από οθόνες έγινε η αναχώρηση. Αρκετά σύντομα άρχισε και η εξυπηρέτηση των επιβατών, αν και βραδινή πτήση μας προσέφερα κουτάκι φαγητού που περισσότερο έμοιαζε με lunch box
συνοδευόμενο με κόκκινο Γαλλικό κρασί.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24816
το α/φ διέθετε και flying cook στην διακεκριμένη θέση, ο οποίος μόλις τελείωσε τις υποχρεώσεις του, άρχισε να βοηθά στην εξυπηρέτηση των επιβατών οικονομικής θέσης.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24814
με το που φτάσαμε στο IST αρχίσαμε να τροχοδρομούμε για αρκετή ώρα, περάσαμε από ατελείωτη περιοχή με εμπορευματοκιβώτια, και σταθμεύσαμε σε κάποιο απόμακρο σημείο. Μας παρέλαβαν τα πούλμαν - οι επιβάτες διακεκριμένης θέσης εξυπηρετήθηκαν από το ίδιο λεωφορείο. Μας αποβίβασαν στο τέλος του terminal, ευτυχώς δεν έγινε έλεγχος χειραποσκευών, αλλά έπρεπε να περπατήσουμε πάνω από 15 λεπτά για να κατευθυνθούμε στην πύλη επιβίβασης της ΤΚ038 στο κεντρικό terminal. Τρέξαμε να κάνουμε το τελευταίο τσιγάρο στην ταράτσα του κτηρίου, γιατί μας περίμεναν 11 ώρες χωρίς τσιγάρο.
O χρόνος μετεπιβίβασης ήταν 1 ώρα και 50 λεπτά αλλά με τις καθυστερήσεις και το περπάτημα φτάσαμε στην πύλη επιβίβασης, στον καθορισμένο χρόνο έναρξης της επιβίβασης. Λαοπλημύρα στην πύλη επιβίβασης. Άρχισα να αγχώνομαι ότι θα είχαμε καθυστέρηση και έπρεπε να προλάβουμε το Μουσείο γιατί στις 23 Δεκεμβρίου έκλεινε στις 15:00 όταν η καθορισμένη ώρα άφιξής μας στο JNB ήταν στις 11:20 (η πτήση 038 συνεχίζει για Μαπούτο, ενώ η 042 συνεχίζει για Ντούρμπαν). Βλέπετε Χριστούγεννα και ο κόσμος έχει άδειες, όπως και εμείς. Είχα ελέγξει την πτήση ΤΚ038 στο flightstats και δεν έχει και την καλύτερη ιστορικότητα με μόνο 2,2 αστέρια στα 5. :? Στις 21 Δεκεμβρίου είχε 1 ώρα καθυστέρηση.
Με το που πήγε 2 η ώρα χαράματα, άρχισε η επιβίβαση από 3 σειρές, και ο έλεγχος διαβατηρίων σχολαστικότατος. Παρόλα αυτά μέσα σε 40 λεπτά είχαν φορτώσει το α/φ και δεν υπήρχε ούτε μία θέση άδεια στην οικονομική θέση. Η καμπίνα του Α330 ευχάριστη
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24815
αλλά με το που φτάνω στην θέση μου 28Α -δίπλα από παράθυρο - παθαίνω σοκ,
το διάκενο μεταξύ των σειρών, αδιανόητο. Για πιθηκάκια θα ήταν μια χαρά αλλά όλο το α/φ ήταν γεμάτο με Ευρωπαϊκά ντερέκια μέχρι το ταβάνι.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24813
Το Α330-300 έχει 28 flat beds για business και 261 θέσεις οικονομικής με διάκενο (έτσι λένε..!) 31-33 in. Αυτό που έβλεπα μάλλον ήταν 30,999 in. .. σκέφτηκα και έβγαλα τα περιοδικά και τα πέταξα στο πάτωμα για να εξοικονομήσω χώρο για τα γόνατά μου. Το υποπόδιο μας μάρανε…
που και σηκωμένο που το είχα, με κτύπαγε στο καλάμι των ποδιών.
Σε όλα αυτά όμως ήμουν και κ@λ@φαρδος, δίπλα μου καθότανε ένας πολύ ψιλός κύριος, με το που έκλεισαν οι μπουκαπόρτες ήλθε η αεροσυνοδός και του έγραψε την θέση που θα μετακινιόταν. Κατά την διάρκεια της πτήσης τον έψαξα αλλά νομίζω ότι τον μετακίνησαν στην business. Εγώ όμως ήμουν τέλειος, σε όλη την οικονομική ήμουν ο μόνος με άδεια την διπλανή μου θέση. Θα μπορούσα να κοιμηθώ διαγώνια.
Στα Α330-200 (λένε..?) ότι υπάρχει ευρυχωρία καθώς υπάρχουν 22 θέσεις (όχι flat beds) business και 259 θέσεις οικονομικής με διάκενο 32-33 in.
Η μόνη ευρυχωρία που υπήρχε στο α/φ ήταν στις WC .. αυτές δίπλα από την άτρακτο πίσω από την σειρά 22
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24812
σε αυτό δεν μπορώ να παραπονεθώ.
Το πλήρωμα φιλικότατο και σε κάθε ομάδα υπήρχε και ένας φροντιστής. Λέτε να φοβούνται τρομοκράτες οπότε τα κοριτσάκια τι θα μπορούσαν να κάνουν.;.? Τα εύσημά μου στα πληρώματα, ευγενέστατα και φιλικότατα.
Το IFE ήταν το ίδιο με το Β737 και οι επιλογές του ικανοποιητικές. Έλεγξα τα έργα από το Bollywood και υπήρχαν μόνο 4 σύγχρονα. Εμένα μου αρέσουν αυτά με τις στολές και τα χορευτικά. Υπήρχαν επιλογές και Ασιατικών ταινιών και φυσικά Τούρκικων ταινιών. Μετά την απογοήτευση από το Bollywood αρκέστηκα να βρω ταινίες επιστημονικής περιπέτειας, και αφού βρήκα 4 επιλογές, ικανοποιήθηκα,!,!... 2 στο πήγαινε και 2 στο έλα.
Τελικά απογειωθήκαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση. Μπράβο τους μας στοίβαξαν μέσα στο α/φ …τόσο γρήγορα.
Δεν θα είχαμε καθυστέρηση στο JNB…. SAA museum σου έρχομαι….
Μόλις οριζοντιώθηκε η πτήση, πέρασε το πλήρωμα μοιράζοντας εφημερίδες. Αγγλόφωνες δεν υπήρχαν οπότε αδιάφορο. Καπάκι, πέρασαν και μας μοίρασαν το amenities kit της Chopard, λίγο κακόγουστο για τα γούστα μου. Μόλις είχαν τελειώσει τα μπλε σκούρα και άρχισαν να μοιράζουν ασημογαλάζια. :shock: Με το που τελείωσε αυτό άρχισαν να μοιράζουν τις ζεστές πετσέτες, και εδώ με πλαστικές τσιμπίδες. .. ..
Αφού σκουπιστήκαμε και φρεσκαριστήκαμε, τώρα θα μπορούσαμε να διαβάσουμε το menu που μας μοίρασαν. Αυτό καλόγουστο με δύο επιλογές ή κοτόπουλο ή πάστα με μελιτζάνα. Δεν είχαν ακόμη φορτώσει τα περιζήτητα , νοστιμότατα κρέατα της Νοτίου Αφρικής,…
. καλά μην βαράτε δεν περίμενα να μας δώσουν και στρουθοκάμηλο.
Καλά λόγω θρησκείας δεν περίμενα χοιρινό αλλά λίγο μοσχαράκι ; πολύ ακριβό …βρε καρμοίρη με €700 που πλήρωσες … θες και μοσχαράκι.
Άρχισε και η τροφοδοσία, πείναγα οπότε το κοτοπουλάκι ήταν μια χαρά. Μπορούσες να έχεις κρασί αλλά εγώ επέλεξα Yeni raki. Η αεροσυνοδός με προειδοποίησε ότι βαράει και πρότεινε παγάκι ή νερό. Άντε να της εξηγήσεις ότι καθότι Βαλκάνιος το ήξερα και μου αρέσει πάρα πολύ. Σκέφτηκα ….ζαλισμένος και μετά την ταινία θα ξεραθώ στον ύπνο.
Ο δίσκος αξιοπρεπέστατος και το φαγητό νοστιμότατο. Μαχαιροπίρουνα μεταλλικά αλλά πολύ κακόγουστα και φτηνιάρικα.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24818
πάλι πέρασαν για ποτά η αναψυκτικά ή τσάι…μόλις πέρασαν και τα μάζεψαν…ώρα να επικεντρωθούμε στην ταινία και να νανουριστούμε.
Έτσι και έγινε με το που τελειώνει η ταινία, ανεβάζω το διαχωριστικό / ακουμπιστήρι των χεριών… αμολάω την ζώνη στο maximum και φέρνω το κορμί μου διαγώνια. Τι ευτυχία να έχεις χώρο. Ούτε που κατάλαβα πότε ήλθε η ώρα του πρωινού. Κατά τις 08:00 άρχισαν να σερβίρουν πρωινό.
Άνοιξα το σκιάδιο του παραθύρου και χάζευα την Αφρική, κούκλα με τις ζούγκλες της…σε λίγο έφτασε ο δίσκος και αυτός χορταστικότατος και εύγεστος.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24817
Έγιναν οι γνωστές … καλημέρες και ανακοινώσεις του πιλότου και αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε για την άφιξή μας στο JNB. Το α/φ έκανε ένα γύρο πάνω από την πόλη και είχαμε ευκαιρία να χαζέψουμε την πόλη, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τις Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις. Οι οικίες κατά το πλείστον μονοκατοικίες και το πράσινο να κυριαρχεί παντού. Μόνο στο κέντρο της πόλης υπήρχαν ουρανοξύστες.
Προσγειωθήκαμε περίπου 20 λεπτά πριν την καθορισμένη ώρα άφιξης.
Με το που προσγειωθήκαμε και τροχοδρομούσαμε, εμφανίσθηκε η ποιο πρόσφατη από τις 3 lowco αεροπορικές εταιρείες της Νοτίου Αφρικής.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24830
Οι άλλες 2 είναι η θυγατρική της SAA η Mango και η άλλη η θυγατρική της ΒΑ (παλαιά) Comair και τώρα κατά την γλώσσα Zulu η Kulula.
Φτάσαμε στην γέφυρα επιβίβασής και κατευθυνθήκαμε στον έλεγχο διαβατηρίων. Η διαδικασία πολύ χρονοβόρα και παρά τους αρκετούς υπαλλήλους, χρειασθήκαμε πάνω από 30 λεπτά για να περάσουμε τον έλεγχο και να μας υποδεχθούνε στο JNB.
Οι βαλίτσες μας περίμεναν και αφού τις παραλάβαμε κατευθυνθήκαμε στα ανταλλακτήρια νομισμάτων. Υπάρχουν 3 γραφεία αλλά και να διαβάσετε το ποσόν που ανταλλάσσουν τα νομίσματα σε Ράντ άδικος κόπος γιατί η κάθε εταιρεία έχει τις δικές της χρεώσεις σε commission, τέλη εξυπηρέτησης , οπότε στο τέλος ούτε ξέρεις ποια από τις 3 είναι η καλύτερη. Επισήμως το exchange rate είναι 14,5 στο 1 € αλλά δεν θα το βρείτε πάνω από 13,5. Καλύτερα όμως να έχετε δολάρια Αμερικής, είναι ευκολότερη η καθημερινότητά σας με αυτό το νόμισμα.
Αφού είμαστε έτοιμοι από όλες τις υποχρεώσεις μας, κατευθυνθήκαμε στο έλεγχο τελωνείου που ήταν διακριτικότατος, και μόνον κατ' επιλογή γινόταν έλεγχος. Εμάς μας κατάλαβαν ότι είμασταν Έλληνες και μας σταμάτησαν και μας ρώτησαν εάν μεταφέρουμε <Feta> ή <Salami> έτσι ακριβώς μας ρώτησαν. Φαίνεται έχουν αρκετούς Έλληνες από τα χωριά που μεταφέρουν αυτά τα προϊόντα στην ομογένεια τα οποία όμως απαγορεύονται να εισαχθούν στην χώρα. Εμείς δεν είχαμε αυτό το πρόβλημα και μας ευχαρίστησαν και συνεχίσαμε την πορεία μας.
Πριν περάσουμε στην κεντρική αίθουσα υπάρχει γραφείο του νέου Gautrain που μπορείς να παραδόσεις τις βαλίτσες σου. Το τρένο ενώνει το αεροδρόμιο με το προάστειο Sandton και το κέντρο της πόλης. Είναι όμως ακριβούτσικο και δεν έχει πολύ συχνά δρομολόγια. Εάν είστε 2 άτομα σας συμφέρει να πάρετε ταξί.
Περνάμε τις πόρτες και βγαίνουμε στην αίθουσα υποδοχής
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24849
Στο κέντρο της αίθουσας υπάρχουν πληροφορίες και εκπρόσωποι εταιρειών ταξί. Φορούν κονκάρδες με την σημαία της Νοτίου Αφρικής και το όνομά τους. Είναι εξουσιοδοτημένοι να κάνουν αυτή την δουλειά και δεν είναι ακριβότεροι από το transfer του ξενοδοχείου. Μην πάρετε απλό ταξί, μπορεί να είναι επικίνδυνο και από πλευράς υγιεινής.
Εμείς είχαμε κανονίσει transfer από το ξενοδοχείο που θα μας πήγαινε στο Μουσείο και ύστερα στο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης. Δικό μου λάθος,.., κατά την διάρκεια του σχεδιασμού του ταξιδιού, έβλεπα το Sandton στο Streetview και φαινόταν ερημικό και δεν ήξερα πόσο ασφαλές θα ήταν, έτσι αποφάσισα να πάμε στο κέντρο της πόλης που θεώρησα μες στον οργανωμένο ιστό θα ήταν ασφαλέστερα. Λάθος μου στην πόλη δεν κυκλοφορείς πεζός μετά τις 17:ΟΟ ενώ στο Sanders όπου βρίσκετε όλη η τουριστική τους βιομηχανία, περιπολείται και είναι ασφαλές για περπάτημα. Αυτά δεν τα ήξερα όμως….
Τώρα…. πάμε στο Μουσείο που βρίσκεται στο παλαιό αεροδρόμιο της πόλης και το πρώτο αεροδρόμιο της Νοτίου Αφρικής το Rand airport, το οποίο τώρα χρησιμοποιείται από ιδιωτικά αεροπλάνα, charters και από σχολές πιλότων. Είναι θαυμάσιο για να αισθανθείς τους χώρους της δεκαετίας 1920.
...
http://www.saamuseum.co.za
έγινε η επιθυμία μου εντονότερη, σε συνδυασμό με την επίσκεψη και στους καταρράκτες της Βικτώριας, αυτό το ταξίδι είναι ένα όνειρο ζωής.
Η πρώτη απόπειρα να ταξιδεύσω στο Γιοχάνεσμπουργκ ήταν τον Ιούνιο του 2011 όταν η LH ξεκίνησε να στέλνει το Α380 εκεί και είχε βγάλει προσφορά €499 από Αθήνα με επιστροφή. Αλλά τότε η φίλη μου, δεν μπορούσε να κάνει το ταξίδι… ελλείψει χρημάτων. Η ευκαιρία ήλθε με την προσφορά της ΤΚ με κόστος εισιτηρίου €700 επιστρέφοντας από το Κέιπ Τάουν. Και άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν ανταγωνιστικά εισιτήρια προς/από JNB αλλά όταν επιθυμείς επιστροφή από CPT εκτοξεύουν το κόστος εισιτηρίου. Έτσι πολλούς μήνες πριν το ταξίδι αγόρασα το εισιτήριο από την ιστοσελίδα της ΤΚ. Η διαδικασία αναμενόμενη και αναλόγως του εισιτηρίου σου δίνει δυνατότητα και επιλογή θέσης κατά την διαδικασία αγοράς. Εμάς επειδή ήταν πολλοί μήνες πριν μας ανέφερε ότι η δυνατότητα θα δινόταν τον Σεπτέμβριο για ταξίδι του Δεκεμβρίου. Με το που έγραψα τον αριθμό των miles & bonus στην κράτηση της ΤΚ αμέσως εμφανίσθηκαν οι προτιμήσεις μου.
Κατά την διάρκεια τόσο μηνών έγιναν αρκετές αλλαγές 5λέπτου στις αναχωρήσεις με σημαντικότερη ανακοίνωση ότι λόγω του Σουλτάνου, δεν θα γίνουν αλλαγές στην Θερινή / χειμερινή ώρα.
24 ώρες πριν την πτήση μπορείς να κάνεις e- check in στην ιστοσελίδα της ΤΚ, μια διαδικασία αρκετά επίπονη γιατί πρέπει να συμπληρώσεις στοιχεία από το διαβατηρίου (ημερ. Έκδοσης, ...) , λεπτομέρειες μόνιμης διαμονής, κλπ.
Η διαδικασία επιβίβασης στην Αθήνα η αναμενόμενη, δεν μπορούσαμε να επισκεφθούμε το Lounge της Α3 λόγω ελλείψει χρόνου. Μετά την επιβίβαση έκλεισαν οι μπουκαπόρτες στην ώρα τους. Περιμέναμε πάνω από 20 λεπτά να τους δώσουν άδεια απογείωσης. Το Β737-800 της ΤΚ1844 ήταν σε άψογη κατάσταση με 20 θέσεις διακεκριμένης και 135 θέσεις οικονομικής - η πληρότητα της πτήσης ικανοποιητικότατη = 90%. Ευχάριστο ήταν ότι τα καθίσματα είχαν προσωπικές οθόνες και το σύστημα IFE λειτουργούσε κατά την διάρκεια της επιβίβασης. Δυσάρεστο ήταν το διάκενο μεταξύ των σειρών των καθισμάτων, λένε από 30-31 in. Αρκετοί φίλοι με είχαν προειδοποιήσει αλλά δεν τους είχα δώσει σημασία.


https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24816
το α/φ διέθετε και flying cook στην διακεκριμένη θέση, ο οποίος μόλις τελείωσε τις υποχρεώσεις του, άρχισε να βοηθά στην εξυπηρέτηση των επιβατών οικονομικής θέσης.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24814
με το που φτάσαμε στο IST αρχίσαμε να τροχοδρομούμε για αρκετή ώρα, περάσαμε από ατελείωτη περιοχή με εμπορευματοκιβώτια, και σταθμεύσαμε σε κάποιο απόμακρο σημείο. Μας παρέλαβαν τα πούλμαν - οι επιβάτες διακεκριμένης θέσης εξυπηρετήθηκαν από το ίδιο λεωφορείο. Μας αποβίβασαν στο τέλος του terminal, ευτυχώς δεν έγινε έλεγχος χειραποσκευών, αλλά έπρεπε να περπατήσουμε πάνω από 15 λεπτά για να κατευθυνθούμε στην πύλη επιβίβασης της ΤΚ038 στο κεντρικό terminal. Τρέξαμε να κάνουμε το τελευταίο τσιγάρο στην ταράτσα του κτηρίου, γιατί μας περίμεναν 11 ώρες χωρίς τσιγάρο.


https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24815
αλλά με το που φτάνω στην θέση μου 28Α -δίπλα από παράθυρο - παθαίνω σοκ,

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24813
Το Α330-300 έχει 28 flat beds για business και 261 θέσεις οικονομικής με διάκενο (έτσι λένε..!) 31-33 in. Αυτό που έβλεπα μάλλον ήταν 30,999 in. .. σκέφτηκα και έβγαλα τα περιοδικά και τα πέταξα στο πάτωμα για να εξοικονομήσω χώρο για τα γόνατά μου. Το υποπόδιο μας μάρανε…

Σε όλα αυτά όμως ήμουν και κ@λ@φαρδος, δίπλα μου καθότανε ένας πολύ ψιλός κύριος, με το που έκλεισαν οι μπουκαπόρτες ήλθε η αεροσυνοδός και του έγραψε την θέση που θα μετακινιόταν. Κατά την διάρκεια της πτήσης τον έψαξα αλλά νομίζω ότι τον μετακίνησαν στην business. Εγώ όμως ήμουν τέλειος, σε όλη την οικονομική ήμουν ο μόνος με άδεια την διπλανή μου θέση. Θα μπορούσα να κοιμηθώ διαγώνια.

Στα Α330-200 (λένε..?) ότι υπάρχει ευρυχωρία καθώς υπάρχουν 22 θέσεις (όχι flat beds) business και 259 θέσεις οικονομικής με διάκενο 32-33 in.
Η μόνη ευρυχωρία που υπήρχε στο α/φ ήταν στις WC .. αυτές δίπλα από την άτρακτο πίσω από την σειρά 22
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24812
σε αυτό δεν μπορώ να παραπονεθώ.
Το πλήρωμα φιλικότατο και σε κάθε ομάδα υπήρχε και ένας φροντιστής. Λέτε να φοβούνται τρομοκράτες οπότε τα κοριτσάκια τι θα μπορούσαν να κάνουν.;.? Τα εύσημά μου στα πληρώματα, ευγενέστατα και φιλικότατα.

Το IFE ήταν το ίδιο με το Β737 και οι επιλογές του ικανοποιητικές. Έλεγξα τα έργα από το Bollywood και υπήρχαν μόνο 4 σύγχρονα. Εμένα μου αρέσουν αυτά με τις στολές και τα χορευτικά. Υπήρχαν επιλογές και Ασιατικών ταινιών και φυσικά Τούρκικων ταινιών. Μετά την απογοήτευση από το Bollywood αρκέστηκα να βρω ταινίες επιστημονικής περιπέτειας, και αφού βρήκα 4 επιλογές, ικανοποιήθηκα,!,!... 2 στο πήγαινε και 2 στο έλα.
Τελικά απογειωθήκαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση. Μπράβο τους μας στοίβαξαν μέσα στο α/φ …τόσο γρήγορα.

Δεν θα είχαμε καθυστέρηση στο JNB…. SAA museum σου έρχομαι….
Μόλις οριζοντιώθηκε η πτήση, πέρασε το πλήρωμα μοιράζοντας εφημερίδες. Αγγλόφωνες δεν υπήρχαν οπότε αδιάφορο. Καπάκι, πέρασαν και μας μοίρασαν το amenities kit της Chopard, λίγο κακόγουστο για τα γούστα μου. Μόλις είχαν τελειώσει τα μπλε σκούρα και άρχισαν να μοιράζουν ασημογαλάζια. :shock: Με το που τελείωσε αυτό άρχισαν να μοιράζουν τις ζεστές πετσέτες, και εδώ με πλαστικές τσιμπίδες. .. ..
Αφού σκουπιστήκαμε και φρεσκαριστήκαμε, τώρα θα μπορούσαμε να διαβάσουμε το menu που μας μοίρασαν. Αυτό καλόγουστο με δύο επιλογές ή κοτόπουλο ή πάστα με μελιτζάνα. Δεν είχαν ακόμη φορτώσει τα περιζήτητα , νοστιμότατα κρέατα της Νοτίου Αφρικής,…


Άρχισε και η τροφοδοσία, πείναγα οπότε το κοτοπουλάκι ήταν μια χαρά. Μπορούσες να έχεις κρασί αλλά εγώ επέλεξα Yeni raki. Η αεροσυνοδός με προειδοποίησε ότι βαράει και πρότεινε παγάκι ή νερό. Άντε να της εξηγήσεις ότι καθότι Βαλκάνιος το ήξερα και μου αρέσει πάρα πολύ. Σκέφτηκα ….ζαλισμένος και μετά την ταινία θα ξεραθώ στον ύπνο.
Ο δίσκος αξιοπρεπέστατος και το φαγητό νοστιμότατο. Μαχαιροπίρουνα μεταλλικά αλλά πολύ κακόγουστα και φτηνιάρικα.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24818
πάλι πέρασαν για ποτά η αναψυκτικά ή τσάι…μόλις πέρασαν και τα μάζεψαν…ώρα να επικεντρωθούμε στην ταινία και να νανουριστούμε.
Έτσι και έγινε με το που τελειώνει η ταινία, ανεβάζω το διαχωριστικό / ακουμπιστήρι των χεριών… αμολάω την ζώνη στο maximum και φέρνω το κορμί μου διαγώνια. Τι ευτυχία να έχεις χώρο. Ούτε που κατάλαβα πότε ήλθε η ώρα του πρωινού. Κατά τις 08:00 άρχισαν να σερβίρουν πρωινό.
Άνοιξα το σκιάδιο του παραθύρου και χάζευα την Αφρική, κούκλα με τις ζούγκλες της…σε λίγο έφτασε ο δίσκος και αυτός χορταστικότατος και εύγεστος.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24817
Έγιναν οι γνωστές … καλημέρες και ανακοινώσεις του πιλότου και αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε για την άφιξή μας στο JNB. Το α/φ έκανε ένα γύρο πάνω από την πόλη και είχαμε ευκαιρία να χαζέψουμε την πόλη, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τις Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις. Οι οικίες κατά το πλείστον μονοκατοικίες και το πράσινο να κυριαρχεί παντού. Μόνο στο κέντρο της πόλης υπήρχαν ουρανοξύστες.
Προσγειωθήκαμε περίπου 20 λεπτά πριν την καθορισμένη ώρα άφιξης.

Με το που προσγειωθήκαμε και τροχοδρομούσαμε, εμφανίσθηκε η ποιο πρόσφατη από τις 3 lowco αεροπορικές εταιρείες της Νοτίου Αφρικής.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24830
Οι άλλες 2 είναι η θυγατρική της SAA η Mango και η άλλη η θυγατρική της ΒΑ (παλαιά) Comair και τώρα κατά την γλώσσα Zulu η Kulula.
Φτάσαμε στην γέφυρα επιβίβασής και κατευθυνθήκαμε στον έλεγχο διαβατηρίων. Η διαδικασία πολύ χρονοβόρα και παρά τους αρκετούς υπαλλήλους, χρειασθήκαμε πάνω από 30 λεπτά για να περάσουμε τον έλεγχο και να μας υποδεχθούνε στο JNB.
Οι βαλίτσες μας περίμεναν και αφού τις παραλάβαμε κατευθυνθήκαμε στα ανταλλακτήρια νομισμάτων. Υπάρχουν 3 γραφεία αλλά και να διαβάσετε το ποσόν που ανταλλάσσουν τα νομίσματα σε Ράντ άδικος κόπος γιατί η κάθε εταιρεία έχει τις δικές της χρεώσεις σε commission, τέλη εξυπηρέτησης , οπότε στο τέλος ούτε ξέρεις ποια από τις 3 είναι η καλύτερη. Επισήμως το exchange rate είναι 14,5 στο 1 € αλλά δεν θα το βρείτε πάνω από 13,5. Καλύτερα όμως να έχετε δολάρια Αμερικής, είναι ευκολότερη η καθημερινότητά σας με αυτό το νόμισμα.
Αφού είμαστε έτοιμοι από όλες τις υποχρεώσεις μας, κατευθυνθήκαμε στο έλεγχο τελωνείου που ήταν διακριτικότατος, και μόνον κατ' επιλογή γινόταν έλεγχος. Εμάς μας κατάλαβαν ότι είμασταν Έλληνες και μας σταμάτησαν και μας ρώτησαν εάν μεταφέρουμε <Feta> ή <Salami> έτσι ακριβώς μας ρώτησαν. Φαίνεται έχουν αρκετούς Έλληνες από τα χωριά που μεταφέρουν αυτά τα προϊόντα στην ομογένεια τα οποία όμως απαγορεύονται να εισαχθούν στην χώρα. Εμείς δεν είχαμε αυτό το πρόβλημα και μας ευχαρίστησαν και συνεχίσαμε την πορεία μας.
Πριν περάσουμε στην κεντρική αίθουσα υπάρχει γραφείο του νέου Gautrain που μπορείς να παραδόσεις τις βαλίτσες σου. Το τρένο ενώνει το αεροδρόμιο με το προάστειο Sandton και το κέντρο της πόλης. Είναι όμως ακριβούτσικο και δεν έχει πολύ συχνά δρομολόγια. Εάν είστε 2 άτομα σας συμφέρει να πάρετε ταξί.
Περνάμε τις πόρτες και βγαίνουμε στην αίθουσα υποδοχής
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24849
Στο κέντρο της αίθουσας υπάρχουν πληροφορίες και εκπρόσωποι εταιρειών ταξί. Φορούν κονκάρδες με την σημαία της Νοτίου Αφρικής και το όνομά τους. Είναι εξουσιοδοτημένοι να κάνουν αυτή την δουλειά και δεν είναι ακριβότεροι από το transfer του ξενοδοχείου. Μην πάρετε απλό ταξί, μπορεί να είναι επικίνδυνο και από πλευράς υγιεινής.

Εμείς είχαμε κανονίσει transfer από το ξενοδοχείο που θα μας πήγαινε στο Μουσείο και ύστερα στο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης. Δικό μου λάθος,.., κατά την διάρκεια του σχεδιασμού του ταξιδιού, έβλεπα το Sandton στο Streetview και φαινόταν ερημικό και δεν ήξερα πόσο ασφαλές θα ήταν, έτσι αποφάσισα να πάμε στο κέντρο της πόλης που θεώρησα μες στον οργανωμένο ιστό θα ήταν ασφαλέστερα. Λάθος μου στην πόλη δεν κυκλοφορείς πεζός μετά τις 17:ΟΟ ενώ στο Sanders όπου βρίσκετε όλη η τουριστική τους βιομηχανία, περιπολείται και είναι ασφαλές για περπάτημα. Αυτά δεν τα ήξερα όμως….
Τώρα…. πάμε στο Μουσείο που βρίσκεται στο παλαιό αεροδρόμιο της πόλης και το πρώτο αεροδρόμιο της Νοτίου Αφρικής το Rand airport, το οποίο τώρα χρησιμοποιείται από ιδιωτικά αεροπλάνα, charters και από σχολές πιλότων. Είναι θαυμάσιο για να αισθανθείς τους χώρους της δεκαετίας 1920.
...
