Σχόλια για Α3

Μεταφέρω αυτούσιο το παρακάτω post του GP 707/Moderator, με ημερομηνία 02/02/2020, από το topic “Ονοματοδοσία Αεροσκαφών Aegean” για να επιβεβαιώσω ουσιαστικά επί μέρους λειτουργικά/ οργανωτικά σφάλματα και παραλήψεις Διοίκησης της Α3, τα οποία δεν δικαιολογούνται πλέον για κανένα λόγο, ως “παιδικές ασθένειες” μετά την πολυετή έναρξη λειτουργίας της από το 1999, επονομαζόμενη κιόλας, ως έχουσα στην κυριότητά της και την Olympic Air , η δήθεν συνέχεια του τ.“Εθνικού Αερομεταφορέα της Olympic Airways, η οποία ειρήσθω εν παρόδω, μπορεί να έσερνε διαχρονικές αμαρτίες των εκάστοτε παπαρο-πολιτικο/Κυβερνώντων, που την χρεοκόπησαν, ήταν όμως εκ των πλέον αναγνωρίσιμων εταιριών των πέντε Ηπείρων!



Μετά από σιωπή 9 χρόνων στο παρόν θέμα, θεωρώ ότι είναι μια καλή ευκαιρία για την εταιρία, με την ανανέωση του στόλου, να δώσει ονόματα στα αεροσκάφη της. Σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρίες το κάνουν εδώ και δεκαετίες. Στην ΟΑ ήταν ένα μεγάλο συν τα ονόματα μιας και άκουγα πολλούς επιβάτες που έλεγαν ότι πχ πέταξα με τον Ήφαιστο ή πετάω με τον Όλυμπο ή ήρθα με την Πάρο κλπ. Κάνει το κάθε αεροπλάνο πιο προσωπικό για τον επιβάτη και απομακρύνει το... απρόσωπο ενός μεταφορικού μέσου.

Αν μας διαβάζει κανείς από την εταιρία θα μπορούσε να το μεταφέρει στους ανωτέρους. Πιστεύω ότι σαν brand name Aegean, θα ήταν ιδανικό να έμπαιναν ονόματα Ελληνικών νησιών (και όχι απαραίτητα μόνο του Αιγαίου). Δόξα το Θεό έχουμε πληθώρα. Παράλληλα δε, θα διαφήμιζαν ακόμα περισσότερο τα Ελληνικά νησιά στο εξωτερικό.
Ναι, έχει κάποιο έξτρα κόστος το εγχείρημα αλλά έχει και πλεονεκτήματα!



Για να μην σχολιάσω πάλι κι άλλο ένα θέμα το οποίο έχει κι αυτό τη σημασία του και με πείτε σχολαστικό και επίμονο, σχετικά με το topic “ Νέες Στολές για τα πληρώματα της Aegean” , θα το κάνω σε λίγες μέρες διότι θα πρέπει να εμφανιστούν οσονούπω και οι νέες Στολές των Πληρωμάτων μετά από μήνες καθυστερήσεων, από Χειμώνα σε Άνοιξη και Καλοκαίρι και πάλι το Φθινόπωρο, που μάλλον θα σκάσουν μύτη, για να δούμε επί τέλους τις δημιουργίες της κ. Κριθαριώτη και της κ. Μ.Μ /Zeus+Dio
 
Last edited by a moderator:
Τα Μ. Μ. σημαίνουν Μαρέβα Μητσοτάκη?
 
Αυτό με την ονοματοδοσία των αεροσκαφών δεν είναι καθόλου κακή ιδέα. Ουσιώδες μάλλον δεν είναι, αλλά σίγουρα πιο ωραίο και μάλιστα για μια εταιρεία που ουσιαστικά εκπροσωπεί μια χώρα. Εδώ έχουν ονόματα μέχρι και τα Intercity Express της Deutsche Bahn (κάποτε είχαν και τα δικά μας Intercity ονόματα, π.χ. Αλέξανδρος, Βεργίνα κλπ.)
 
Ταπεινή μου άποψη είναι ότι πρόκειται για φιοριτούρα που λίγοι προσέχουν και που πραγματική ουσία δεν έχει. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για «λειτουργικά/ οργανωτικά σφάλματα και παραλήψεις Διοίκησης της Α3, τα οποία δεν δικαιολογούνται πλέον για κανένα λόγο».

Μιλάμε για μια εταιρία επαγγελματικότατη, η οποία έχει κάνει σωστές κινήσεις, πετάει 15εκ επιβάτες σε 150+ προορισμούς (από το Μπρίστολ στο Μαρακές και το Νταμάμ) και έχει καταξιωθεί διεθνώς.

Το να κολλάμε στις ονομασίες των αεροσκαφών σ’ αυτούς τους τόνους είναι λίγο γραφικό και άστοχο. Κάπου έλεος.
 
Απαντώντας καταρχάς καταφατικά εξ’ όσων γνωρίζω στην ερώτηση του φίλου CHRISTOS55, επιθυμώ στη συνέχεια απλά να εκφράσω και να σχολιάσω παρακάτω για την διαφωνία μου, στην απερίσκεπτη τοποθέτηση του κ. Α3ΑΤΗ με τον χαρακτηρισμό του περί φιοριτούρας ,αλλά επειδή συμφώνησε και ο κ. Ovelix με τον σχολιασμό του, διότι ίσως “έθιξα” την αγαπημένη του και αγαπημένη μου Α3!!

Συμφωνώ ως προς την επιτυχημένη πορεία και αξιοπιστία μιας ασφαλούς εταιρίας / Μέλους της S.A κλπ, αλλά για να είναι ουσιαστικά επαγγελματικότατη όπως την χαρακτήρισε , πρέπει να κρίνεται οργανωτικά σε όλους τους τομείς Δ/σης (α-ω), με λεπτομέρεια και όχι μόνο για τις καμήλες/έχω πάει…..έχω πάει… των 160 προορισμών, διότι επιβάλλεται να είναι ουσιαστικά οργανωμένη σωστά, για την επερχόμενη περαιτέρω επιτυχή ανάπτυξή της ( επέκτασης Τεχνική Βάσης, Εκπαιδευτικού Κέντρου, long haul – α/φ wide bodies κλπ )

Διέκρινα επίσης ότι κοντινό α/δ του κ. Α3ΑΤΗ είναι το Heathrow και τον ρωτώ, δεν παρατήρησε ποτέ εκεί στο Terminal 2 που παρκάρει η Α3, όπου κυκλοφορούν μεταξύ των χιλιάδων επιβατών διάφορα πληρώματα Αεροπορικών εταιριών, ότι οι μοναδικοί άρπα –κόλα, ατημέλητοι / έξω πουκάμισα, λυμένες γραβάτες /χύμα, με ζώνη, χωρίς ζώνη και πάντα ξεσκούφωτοι ( χωρίς πηλίκια), να φοράει ο καθένας ο, τι γουστάρει, είναι τα πληρώματα της Α3 ;; ευτυχώς που υπάρχουν οι Α/Σ και το προσωπικό εδάφους, που ξελασπώνουν τη κατάσταση !

Off topic Τέλος πάντων εδώ οι συνάνθρωποι και συμπατριώτες μας καίγονται, πνίγονται, καταστρέφονται κι εμείς περί άλλων τυρβάζομεν!
 
Άντε πάλι με το αγαπημένο θέμα του ECO, το ατημέλητο look του cockpit crew της Α3. :mrgreen:

Απαντώ συνοπτικά επί της ουσίας:

-Η ονοματοδοσία είναι θέμα μάρκετινγκ και μόνο. Δεν προσθέτει τίποτα ουσιαστικό. Δεν γίνεται περισσότερο ή λιγότερο καλή μια εταιρεία από αυτό. Καλοδεχούμενο αν έρθει, δεν θα μας λείψει αν δεν έρθει.

-Παρακαλώ επεκταθείτε στα "λειτουργικά/ οργανωτικά σφάλματα και παραλήψεις Διοίκησης" (sic) που εγώ δεν τα βλέπω κάπου, αλλά προφανώς με την εμπειρία σας θα τα έχετε εντοπίσει. Εντός θέματος μια χαρά θα είμαστε.

-Είστε σε γνώση κάποιου εσωτερικού κανονισμού της εταιρείας ο οποίος να αναφέρει ότι τα πληρώματα πρέπει να φέρουν σε όλες τις περιστάσεις (διάδρομοι, ξενοδοχείο, στάση προαστιακού) πλήρη στολή με πηλίκιο και σειρήτια;

-Η πρωθυπουργική σύζυγος δηλώνει ότι έχει διακόψει κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα (άρα και κάθε σχέση με την εν λόγω εταιρεία μόδας) από το 2020. Αν έχετε άλλη πληροφόρηση, με χαρά να τη διαβάσουμε.
 
Αγαπητέ φίλε Ovelix, σχολιάζεις σαν πολιτικός , οπότε επιγραμματικά σου απαντώ κι εγώ γιατί είμαι κολλημένος με αυτά που διαρκώς αναφέρω. Απλά διότι θέλω την Ελληνική Αεροπορική εταιρία Α3, η οποία όντως είναι αντικειμενικά και ουσιαστικά πολύ καλή και ασφαλέστατη εταιρία, να μην παρουσιάζει οργανωτικά ζητήματα παραλείψεων και αστοχιών, τα οποία είναι εμφανέστατα :

1/ Να εφαρμόσει το δικό της Κανονισμό, σχετικά με την ομοιόμορφη εικόνα της ένστολης ένδυσης των πληρωμάτων cockpit, την οποία η εταιρία τους χορηγεί , σε αντίθεση με την άψογη εικόνα των πληρωμάτων cabin, όπως και του υπολοίπου προσωπικού εδάφους.

2/ Δεν ξέρω αν η ίδια η εταιρία με δικό της προσωπικό καθαρίζει τα α/φ και/ή αν έχει υπεργολάβο στα κατά τόπους α/δ προορισμών, διότι όλα της τα α/φ παλιά και καινούργια δεν είναι καθαρά και χρειάζονται επιμελή καθαρισμό!

3/ Γιατί να μην ολοκληρώσει την Ονοματοδοσία των α/φ της, για την οποία μας είχε ζαλίσει ….με την καμπάνια της αλλά για τη συμμετοχή του επιβατικού κοινού της κλπ και τελικά η ίδια αθέτησε την ολοκλήρωση της εφαρμογής της;;;;;
 
Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές απόψεις για τα παραπάνω θέματα και είναι καλό να μην διεκδικούμε το απόλυτο δίκιο ούτε να χαρακτηρίζουμε τους άλλους. Μας ενώνει όλους άλλωστε η κοινή μας αγάπη για τα αεροπορικά και δεν χρειάζεται να γινόμαστε "κακοί".

Ανήκω σε αυτούς που θα ήθελαν να δουν ονόματα στα αεροσκάφη της Aegean, αλλά δεν το θεωρώ αναγκαίο ούτε θα χαρακτήριζα την διοίκηση της Aegean αντιεπαγγελματική επειδή δεν το αποφασίζει. Με σεβασμό στον φίλο ΕCO, και ενώ συμφωνούμε στα της ονοματοδοσίας, αυτό δεν είναι ούτε το Α ούτε το Ω για μια αεροπορική. Βλέπε Singapore Airlines, Japan Airlines, Finnair ή Emirates.
Δεν τις λες και αποτυχημένες.

Όσον αφορά την εμφάνιση των πιλότων, η αλήθεια είναι ότι ενδυματολογικά δεν έχω παράπονο. Πιο πολύ θα έλεγα ότι αυτό που εμένα με ξενίζει λίγο είναι αυτό το look του θαλασσόλυκου που επιδιώκουν καποιοι, π.χ. δεν ξυρίζονται κλπ. Αλλά η προτεραιότητα μου είναι να με πηγαίνουν από το Α στο Β με ασφάλεια, και σε αυτό με καλύπτουν μέχρι στιγμής.

Η καθαριότητα των αεροσκαφών της για μένα είναι το πιο σημαντικό, ειδικά στα neo. Ταξίδεψα με το -ΝΑΑ από Ζυρίχη και κάτω από το παράθυρο υπήρχε μεγάλος αποξηραμμενος λεκές από υγρό ( χυμένος καφές; εμετός; ) που ηταν εντελώς αποκρουστικός. Ζήτησα υγρομάντηλα και πανιά να το καθαρίσω εγώ, αλλά στο τέλος με βοήθησε μια πρόθυμη αεροσυνοδός. Πως μπόρεσε το προσωπικό καθαριότητας να το προσπεράσει; Εγώ το είδα αμέσως, εκείνοι, όχι;;

Παρατηρώ, πάλι στο θέμα της καθαριότητας, το σύνηθες να υπάρχουν ψίχουλα παντού, ειδικά στα τραπεζάκια, μοκέτες ασκούπιστες, σημάδια στα τοιχώματα της καμπίνας, παράθυρα με αποτυπώματα, πράγματα που εύκολα καθαρίζονται όταν το προσωπικό θέλει να κάνει την δουλειά του. Ειδικά τα neo λογω χρωματων καμπινας, δεν συγχωρουν και δειχνουν την καθε βρωμιά.

Αυτό ας προσέξει η Αegean. Προτιμώ ένα αεροσκάφος καθαρό, παρά ένα με όνομα. Το πρώτο είναι ανάγκη, το δεύτερο απλή επιθυμία.
 
Προσωπικά το θέμα ονομασίας των αεροσκαφών με αφήνει κάπως αδιάφορο ή με βρίσκει ακόμα και αντίθετο. Ονόματα όπως Ηρόδοτος, Ήφαιστος κοκ και μάλιστα σε αρχαιοελληνική γραφή θυμίζει εποχές Ολυμπιακής, Μαγούλα, Γαργαλιάνοι, Παλαιοφάσαρλα δε θέλει κανείς να δει, ούτε ονόματα όπως Πάολα, Ρέμος, Βέρτης, Μητσοτάκης ή Τσιπρας. Η σύγχρονη Ελλάδα δεν έχει τίποτα να επιδείξει και δε χρειάζεται να βάλουν πάνω στα αεροπλάνα ονόματα από περασμένα μεγαλεία. Προσωπική μου άποψη βέβαια με αρκετή δόση χιούμορ.

Περιθώρια βελτίωσης στην καθαριότητα της καμπίνας θα συμφωνήσω ότι υπάρχουν. Όσο για την εμφάνιση των πιλότων ή των αεροσυνοδών... Ως επί των πλείστων μιλάμε για νέους ανθρώπους... Θα προτιμούσα στολές που να ταιριάζουν στην ηλικία τους, που ξεφεύγουν από την παγκόσμια νόρμα οι κοπέλες να είναι ντυμένες σα 'θείτσες' και οι άντρες σαν υπάλληλοι τράπεζας.

Και μια τελευταία ερώτηση. Θα ήταν υπερβολικό αν αναρωτιέμαι κατά πόσο θα ήταν δυνατό η Aegean να ανοίξει βάσεις πανευρωπαϊκα σε αεροδρόμια που αλωνίζουν οι low cost; Πχ στο Βερολίνο ή Dusseldorf;
 
Ένα απλό και σύντομο άρθρο σχετικά με την ονοματοδοσία παρακάτω.
Προφανώς και κάποιες εταιρίες το θεωρούν σημαντικό για το brand identity. Είναι ένα marketing tool όπως τόσα και τόσα αλλά. Να προσθέσει μπορεί να αφαιρέσει μάλλον όχι.
Η ιστορία, η κουλτούρα και τα τοπόσημα είναι μπανάλ, περασμένα μεγαλεία; Αναίτια η ισοπέδωση! Το ίδιο και για την εμφάνιση των πληρωμάτων. Δεν νομίζω ότι οι αεροπορικές απασχολούν προσωπικό 18-20 μόνο. Ούτε υπάρχει ενδιαφέρον να ασχοληθούν με frustrated teenagers ή αιώνιους έφηβους ακόμα χειρότερα που τους φταίνε όλα.
Υπάρχουν και άλλες δουλειά που μπορεί ο καθένας να φορέσει ότι του έρθει και να είναι όλα καλά. Κάποιες δουλειά έχουν στολή στην οποία σαν υπάλληλος δεν έχεις κανένα μα κανένα λόγο. Αν δεν σου αρέσει πας κάπου άλλου και είναι όλοι χαρούμενοι.
 
Top