Short haul flights Vs High Speed Trains

  • Thread starter Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Καιρό τώρα μαζεύω άρθρα και μιάς και το ανέφερε συμφορουμίτης είπα να το ανοίξω το θεματάκι... Φυσικά, εμάς στην Ελλάδα δεν μας πολυαφορά, ωστόσο πολλοί ταξιδεύουν ή ζούν έξω και τους αφορά άμεσα...

Τα τρένα υψηλών ταχυτήτων είναι ήδη εδώ και σιγά σιγά εξαφανίζουν τις μικρής διάρκειας πτήσεις. Στην Γαλλία, πρωτοπόρο της ΕΕ στα τρένα-"σίφουνες" αν δεν κάνω λάθος, η AF ήδη ένοιωσε τις συνέπειες ενώ αυτή τη στιγμή τις βιώνει η Ισπανική εσωτερική αεροπορική αγορά... Ακολουθούν Ιταλία και Μεγ. Βρετανία ενώ και στην Κίνα θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές...

Στην Ισπανία λοιπόν, το AVE διέλυσε την Iberia στους πιό δυνατούς ηπειρωτικούς προορισμούς της, ήτοι Βαρκελώνη και Μάλαγα ενώ βάσει στατιστικών μπορούμε να δούμε και την δυναμική των loco σε ορισμένες γραμμές...
:arrow: http://www.anna.aero/2010/02/09/mad...ted-by-expanding-ave-high-speed-rail-network/

Στο μεγαλύτερο νησί της ΕΕ, ετοιμάζονται σιγά σιγά για ανάλογη γραμμή, η οποία θα συνδέει Νότο με Βορά... Αφού θα περνάει απ' τα μεγάλα αστικά (Birmingham. Manchester, Liverpool) θα καταλήγει Σκωτία... Η μόνη αντιπαράθεση αυτή τη στιγμή είναι αν θα συνδεθεί η γραμμή με το Heathrow ή όχι...
:arrow: http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/transport/article6898699.ece
:arrow: http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/transport/article6810490.ece
:arrow: http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/transport/article7026997.ece

Στην Ιταλία πάλι, η NTV ετοιμάζει γραμμή Βορρά-Νότου που στην τελική της μορφή θα ξεκινάει απο το Τορίνο και θα καταλήγει στην Νάπολη...
:arrow: http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/transport/article6898718.ece

Τέλος, στην Κίνα, η μεγαλύτερη domestic carrier China Southern, ετοιμάζει σιγά σιγά τα πλάνα της αφού μέχρι το 2020 το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα καλύπτει περίπου το 80% της σημερινής domestic αεροπορικής αγοράς...
:arrow: http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601080&sid=a3GHSPLBfBOM

Αν και νωρίς για συμπεράσματα μεγάλης κλίμακας, είναι ορατός ο κίνδυνος οι short haul πτήσεις να μειωθούν ή και να εξαφανιστούν σε 10-15 χρόνια... Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η αντίδραση τόσο των αεροπορικών όσο και των αεροδρομίων ενώ μπορεί και να μην είναι απίθανη η σύγκλιση των 2 μέσων, με τις αεροπορικές να επενδύουν τελικώς στους σιδηρόδρομους δημιουργώντας συνέργειες...
 
Συμφωνω απολυτα με την ιδεα για το topic απλα να προσθεσω και εγω δυο λεπτομεριες.

Κατ αρχην η High Speed line που σκεφτονται στο Μεγαλο Νησι θα ειναι ετοιμη το 2025 (βεβαια με τις καθυστερησεις που συνηθιζουν εδω περα μην σας φανει περιεργο να ανοιξει την τριτη δεκαετια του 2000).
Οι Αγγλοι εχουν μεινει παρα πολυ πισω σε σιδηροδρομους και το γνωριζουν, επισης οι τιμες τους ειναι εξωφρενικες πολλες φορες αλλα δυστυχως αυτα ειναι τα κακα του μονοπωλιου και των ιδιωτικοποιησεων.
Τα γρηγορα τρενα θα χτυπησουν τις εσωτερικες πτησεις στην Αγγλια (αν και οταν γινουν) γιατι ευτυχως για τις αεροπορικες το Eurotunnel εχει περιορισμενο capacity/h οποτε οι αεροπορικες θα συνεχισουν να ζουν και να βασιλευουν.

edit1 (απο το πολλα που θα κανω σημερα πινοντας τον πρωινο καφε μου εκτος γραφειου για αλλαγη). Ηδη φαινεται η κατευθυνση στην οποια πρεπει να κινηθουν οι αεροπορικες. Ενα ποσοστο του Eurostar ανηκει στην BA για παραδειγμα.
 
η Σύραγγα στην Τιθορέα αργεί....
 
OA701":2t8id0mb said:
Αν και νωρίς για συμπεράσματα μεγάλης κλίμακας, είναι ορατός ο κίνδυνος οι short haul πτήσεις να μειωθούν ή και να εξαφανιστούν σε 10-15 χρόνια... Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η αντίδραση τόσο των αεροπορικών όσο και των αεροδρομίων ενώ μπορεί και να μην είναι απίθανη η σύγκλιση των 2 μέσων, με τις αεροπορικές να επενδύουν τελικώς στους σιδηρόδρομους δημιουργώντας συνέργειες...


Εξαρτάτε τι λέμε short haul για πχ το ΑΤΗ-IST είναι μια ώρα+ πτήση αλλά δεν παλεύεται αλλιώς. Το ίδιο όμως είναι κ το CDG-MRS: το TGV είναι ανταγωνιστικό γιατί πρέπει πάντα να υπολογίζουμε το χρόνο να πας στο αεροδρόμιο+τον έλεγχο ενώ οι ΣΣ είναι στο κέντρο των πόλεων (στο εξωτερικό). Επίσης υπάρχουν κ περιπτώσεις που οι πτήσεις υπάρχουν μόνο για λόγους feeder πχ στο NUE-MUC.

Έτσι ίσως επηρεαστούν τα δρομολόγια της δεύτερης κατηγορίας: εκεί όμως η τιμή μπορεί να γύρει συντριπτικά υπέρ των πτήσεων, ειδικά για εταιρικά εισιτήρια που αγοράζονται με το κιλό.

2 λινκ:

η ΤUI ήδη συνεργάζεται με τους γερμανικούς σιδηροδρόμους
https://www.tuifly.com/RetrieveBookingE ... ture=en-GB

Tο σύστημα ΄Νavette' (shuttle) της AirFrance -απάντηση στο ανταγωνισμό- που προσφέρει checkin 20λ πριν την πτήση κ τακτικό πρόγραμμα (πχ ανά 30λ) σε μεγάλες πόλεις της Γαλλίας από/προς το Παρίσι
http://corporate.airfrance.com/en/press ... e-service/
 
Η μοναδική γραμμή της Ελλάδας που "σηκώνει" εμπορικά τέτοια αναβάθμιση είναι Πάτρα-Αθήνα-Βόλος-Λάρισα-Θεσ/νίκη-Αλεξ/λη... Μία προέκταση προς Κωνσταντινούπολη με την βοήθεια των "γειτόνων" που θα έκανε 4 άντε 5 ώρες max απο Αθήνα και με ανταγωνιστικές τιμές νομίζω θα εξαφάνιζε τις πτήσεις...

Γενικά, υπερτερεί το "γρήγορο" τρένο σε συνολικούς χρόνους (αφού ως επι το πλείστον συνδέει κέντρα πόλεων) μέχρι φυσικά ένα critical point που λόγω πολυκοσμίας και ενδεχόμενων τρομοκρατικών απειλών (τι δλδ οι "φίλοι" μας δεν θα το γυρίσουν? στα αεροπλάνα θα μείνουν?) θα είναι τάλε κουάλε με το αεροπορικό...

Φυσικά κι εγώ πιστεύω ότι θα μείνουν κάποιες απαραίτητες feeder πτήσεις αλλά μελλοντικά θεωρώ πιό πιθανό μιάς και απελευθερώνεται η σιδηροδρομική αγορά να δούμε βαγόνια με καθόλου άγνωστα σε εμάς liveries...

Draken":fj5019p4 said:
Οι Αγγλοι εχουν μεινει παρα πολυ πισω σε σιδηροδρομους και το γνωριζουν, επισης οι τιμες τους ειναι εξωφρενικες πολλες φορες αλλα δυστυχως αυτα ειναι τα κακα του μονοπωλιου και των ιδιωτικοποιησεων.

Το είδα κι αυτό... Το LHR-MAN με ΒΜΙ (αλλά και ΒΑ) μου βγήκε πιό φθηνό απο το Euston-Man Piccadily...
 
Μόλις σήμερα γύρισα από Παρίσι. Όταν έκλισα εισιτήρια σκέφτηκα να πάω με Eurostar αλλά το θέμα είναι ότι το τρένο είχε 100 ευρώ για 2μιση ώρες ταξίδι και με Air France 130 ευρώ για μόλις 45 λεπτά. Εξαρτάτε από το καθένα με τι προτιμάει να ταξιδέψει από άποψη τιμής και διάρκεια ταξιδίου και άνεσης. Προσωπικά νομίζω πως τα τρένα μπορούν να πλήξουν, αλλά ελάχιστα, τις αερομεταφορές.
 
Το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι ήδη πιο άνετο σιδηροδρομικώς για κάποιον που κινείται στο Κέντρο. Πηγαίνεις στο σταθμό 15' πριν την αναχώρηση με το μετρό, το τρόλεϋ ή με τα πόδια (!), ανεβαίνεις στην αμαξοστοιχία και κάθεσαι στη θέση σου. Σε 4.5 ώρες είσαι κοντά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ο χρόνος θα μειωθεί σε λίγα χρόνια κατά 1 ώρα, με την ολοκλήρωση της νέας γραμμής Τιθορέα - Δομοκός. Προφανώς για κάποιον από τα Βόρεια ή τα Νοτιανατολικά προάστεια τα πράγματα είναι διαφορετικά και το αεροπλανο έχει το πλεονέκτημα.

Το κλείσιμο εισιτηρίων με τον ΟΣΕ όμως είναι μπελάς, εκτός και αν συνεργάζεσαι με πρακτορείο που εκδίδει σιδηροδρομικά εισιτήρια. Επίσης οι ώρες των δρομολογίων δεν είναι ότι καλύτερο, σαν να προσπαθούν να διώξουν τους πελάτες.

Για πέρα από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη με τραίνο - ξεχάστε το. Ίσως σε 50 χρόνια. Για Πάτρα επίσης αργεί πολύ, η επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής πέρα από το Κιάτο έχει κολλήσει σε τοπικά μικροσυμφέροντα και προεκλογικές υποσχέσεις κάτω από το τραπέζι.
 
Θά συμφωνήσω εν μέρει μέ τόν προλαλήσαντα.

Γιά την μέν Πάτρα είναι όπως τά λέει.Γιά κάποια χρόνια ακόμα (εμένα μού είπαν περίπου ένα χρόνο αλλά κρατώ μικρό καλάθι..) η διαδρομή θά γίνεται ώς εξής:Αθήνα-Κιάτο μέ προαστιακό,Κιάτο-Διακοφτό μέ πούλμαν,Διακοφτό-Πάτρα μέ τραίνο....

Γιά την Θεσσαλονίκη ναί μέν είσαι σέ 4.30 κοντά στό κέντρο τής πόλης,αλλά άν πάρης τό ένα δρομολόγιο που σταματάει μόνο στην Λάρισα.Μέ τά υπόλοιπα,κυμαίνεται από 5.30 (απλά IC) μέχρι 6 και κάτι (νυχτερινά κρεβατάδικα ή πολύ πρωινός "μουντζούρης").Δέν είναι βέβαια σάν τό 1960 που ήθελες 10 και 12 ώρες,αλλά όσο να'ναι άμα βιάζεσαι,θά την κάνης την επίσκεψη στό υπερ-hub μας.....
Η έκδοση εισιτηρίων στόν ΟΣΕ είναι όντως μπελάς γιά κάποιον που δέν μένει στό κέντρο,αλλά νομίζω πως πλέον υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης από το site τού ΟΣΕ.

Γιά ALXD δέν νομίζω οτι θά πάρη τόσο πολύ-άλλωστε τό τμήμα Θεσ/νίκη-Αλεξ/πολη γίνεται ήδη μέ ηλεκτράμαξες.Γιά άλλες πόλεις όμως μάλλον πρός τά 50χρονα πάει.

Οι υπόλοιπες short-haul πτήσεις είναι πρός τά νησιά καί έτσι θά υπάρχουν γιά πολλούς αιώνες ακόμη.Οι Ελληνες εφοπλιστές δέν πρόκειται να αποκτήσουν ekranoplans-εδώ τούς είναι δύσκολο να πάρουν νεότευκτα και κάποιοι κρατάνε τά 35χρονα και 40χρονα βαπόρια τους ακόμα.Ο δέ Πέτρος Γαρουφαλιάς,ο πολιτικός που υποσχόταν στούς ψηφοφόρους του οτι θά έβαζε "τραίνο στά νησιά",έχει πεθάνει εδώ και δυό δεκαετίες......
 
Hastaroth":s9z4wmer said:
Η έκδοση εισιτηρίων στόν ΟΣΕ είναι όντως μπελάς γιά κάποιον που δέν μένει στό κέντρο,αλλά νομίζω πως πλέον υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης από το site τού ΟΣΕ.

Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν. Υπήρχε (στο site του ΟΣΕ ακόμα υπάρχει) μια τηλεφωνική γραμμή, όπου μπορούσες, απ' όσο γνωρίζω, να κάνεις τηλεφωνική κράτηση, ωστόσο έληξε η σύμβαση προεκλογικά και ως γνωστόν σε τέτοιες περιπτώσεις τα πάντα μετατίθενται για μετά τις εκλογές. Οπότε ακούστηκε πως θα ξαναλειτουργήσει από Μάρτιο και μετά. Το ίδιο ισχύει και για την αναζήτηση δρομολογίων στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ. Καταλαβαίνει κανείς λοιπόν πως, όπως έγραψε και ο ΟΑ701 στο αρχικό του post, το θέμα για την ώρα δεν μας πολυαφορά στην Ελλάδα.
 
Μάλλον βγαίνουμε λίγο εκτός θέματος άλλα ίσως η πληροφορία είναι χρήσιμη σε κάποιους, τα δρομολόγια τον ΟΣΕ και του προαστιακού είναι διαθέσιμα στην σελίδα τηςΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου και σε οδηγεί και η σελίδα του ΟΣΕ εάν κανείς κλικ στα δρομολόγια, τώρα εάν πρόκειται να λειτουργήσει ξανά η σελίδα του ΟΣΕ δεν το γνωρίζω.Επίσης εκεί υπάρχει και ένα τηλέφωνο για πληροφορίες άλλα μάλλον δεν λειτουργούν οι κρατήσεις όπως σωστά ειπώθηκε.

Πάντως όσον αφορά τη χώρα μας της οποίας τα εσωτερικά δρομολόγια είναι εκ των πραγμάτων "short-haul" δεν κινδυνεύουν ακόμα από τον ΟΣΕ, και μάλλον δεν πρόκειται να κινδυνεύσουν σύντομα αφού δεν υπάρχει καν σχεδιασμός για τρένα υψηλών ταχυτήτων. Και φυσικά εφόσον τα περισσότερα δρομολόγια είναι σε νησιά σίγουρα δεν κινδυνεύουν , η γραμμή Αθηνών Θεσσαλονίκης είναι θεωρητικά ανταγωνιστική άλλα χρειάζεται περαιτέρω μείωση χρόνου για να μιλήσουμε για πραγματικό ανταγωνισμό.
 
Top