Συμφωνία ανοιχτών ουρανών Ε.Ε.-Η.Π.Α.

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
Δε βλέπω να το έχει αναφέρει κανείς μέχρι στιγμής, αν και είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη. Οι διαπραγματευτές ΕΕ και ΗΠΑ κατέληξαν σε σχέδιο συμφωνίας ανοιχτών ουρανών, το οποίο ψηφίστηκε την Παρασκευή από το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ. Τώρα μένει να υπογραφεί από τις δύο πλευρές στις 30 Απριλίου στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής Ε.Ε. - Η.Π.Α. στην Ουάσιγκτον.

Φυσικά, BA και Virgin είχαν τις αντιρρήσεις τους, όπως και η Ιταλία (εν όψει ιδιωτικοποίησης της ΑΖ), αλλά όπως φαίνεται από 31/3/2008 θα έχουμε τους...πολυπόθητους "ανοιχτούς αιθέρες" μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ.

Οι ΗΠΑ βέβαια δεν ανοίγουν τα αεροδρόμιά τους για domestic πτήσεις από Ευρωπαϊκές εταιρίες, αλλά το σημαντικό βήμα τουλάχιστον έγινε. Τώρα, μένει να δούμε τη συνέχεια.
 
Ήθελα να ρωτήσω σε τί ακριβώς έγκειται αυτή η συμφωνία. Είχαν πιο πριν περιορισμένο αριθμό πτήσεων προς τις ΗΠΑ η AirFrance και η Lufthansa πχ;Και σε τί ακριβώς ήταν ευνοημένες οι ΒΑ και VirginAtlantic;
Ρωτάω γιατί στο ίντερνετ ό,τι έχω καταφέρει να βρω ήταν πολύ γενικόλογο. Αν ξέρει κανείς κάτι πιο συγκεκριμένο.
Ευχαριστώ.
 
Απο οτι καταλαβα θα πεταμε με Αmerican Αirlines Αθηνα Βερολινο και η Lufthansa θα ενωσει την Νεα Υορκη με Λος Αντζελες αν το κρινει σκοπιμο....?! :?: :!:
 
H AA μπωρει να πεταει Αθηνα-Βερολινο η οποιαδιποτε δρομολογιο εντος και απο/προς Ευρωπη, οπως και ολλες οι Αμερικανικες εταιριες, αλλα η LH η οποιαδηποτε αλλη Ευρωπαικη εταιρια δεν μπωρει να κανει δρομολογια εσωτερικου στης ΗΠΑ, δεν μπωρει δηλ να πεταει Νεα Υορκη-Λος Αντζελες.
Επισης δεν επιτρεπεται Ευρωπαικη εταιρια να κατεχει ανω του 25% σε Αμερικανικη εταιρια, ενω οι Αμερικανικες εχουν δικαιωμα να εχουν ως 49% σε Ευρωπαικες εταιριες. Αυτη ειναι η αδικια στην οποια αντιδρουν οι Βρεττανοι. Το προβλημα των Βρεττανων ειταν επισης η ελευθερη προσβαση στο αεροδρομιο Heathrow του Λονδινου απο της Αμερικανικες αλλα και αλλων Ευρωπαικων εταιριων που θα μπωρουν τωρα να πετανε ελευθερα απο/προς της ΗΠΑ.
 
Οι πτήσεις μεταξύ ΗΠΑ και χωρών της ΕΕ ρυθμίζονταν έως τώρα από διακρατικές συμφωνίες διαφόρων ειδών. Από αρκετά περιοριστικές (π.χ. η περίπτωση του "κλειστού" LHR σε εταιρίες όπως η DL ή η CO) έως πιο "ελεύθερες" (αν δεν απατώμαι η Ολλανδία είχε κάποιας μορφής συμφωνία open skies με τις ΗΠΑ από το '92).

Γενικώς, οι διακρατικές συμφωνίες μπορούσαν να ορίζουν ποιες εταιρίες θα πετούν σε ποια δρομολόγια (για συγκεκριμένα ζεύγη αεροδρομίων), με τι μέγιστη συχνότητα κλπ. Με τη νέα συμφωνία, θα μπορούμε να δούμε την Austrian να πετάει CDG-ORD, τη Finnair CPH-LAX ή την Aer Lingus LHR-JFK (εντελώς θεωρητικά τα παραδείγματα βέβαια...). Αντίστοιχα και με τις αμερικανικές εταιρίες, μόνο που εκείνες θα μπορούν να εκτελούν και δρομολόγια εντός Ε.Ε., ενώ οι ευρωπαϊκές δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο εντός ΗΠΑ.

Οι βρετανοί αντιδρούσαν στην τωρινή συμφωνία open skies κυρίως λόγω της αποκλειστικότητας που χάνουν στο Heathrow οι BA και VS! Και βέβαια, γιατί η virgin america δεν μπορεί να ξεκινήσει πτήσεις εσωτερικού στις ΗΠΑ εδώ και καιρό. Η bmi από την άλλη, μάλλον πρέπει να κάνει γλέντια ήδη.
 
Οι ευρωπαικες εταιριες φαινονται "ριγμενες" με μια πρωτη ματια, αλλα απο την αλλη οι Ευρωπαιοι πολιτες θα εχουν πλεονεκτημα σε χαμηλοτερες τιμες εισητηριων λογω αυξημενου ανταγωνισμου. Θεωρητικα παντα μιλωντας. Για να δουμε που θα καταληξει αυτη η συμφωνια.
 
Η Αερ Λίνγκους ήδη αποτέλεσε την πρώτη αεροπορική εταιρία της Ευρώπης που ανακοίνωσε την επέκταση των αμερικανικών της δρομολογίων πέραν του υφισταμένου δικτύου και με την μέγιστη χρήση των Α330 της. Έναν στόλο που θα ενισχυθεί για αυτό τον σκοπό.
 
Λογικη κινηση αφου οι Ιρλανδοι ειναι καμποσοι εκει δα.
 
εχει αναφερεθει ποια θα ειναι η αντιμετωπιση της εε σε "χρεοκοπημενες" εταιριες που "καθαρισα" μπαινοντας στο chapter14??? το λεω αυτο διοτι...δεν ειναι σοβαρο να δημιουργουμε συνθηκες ελευθερης αγορας..χωρις οι παικτες να "παιζουν" με τους ιδιους κανονες....
 
Σε γνωστό βρετανικό περιοδικό πολιτικής αεροπορίας αναφέρεται ότι η VS εξετάζει ήδη το ενδεχόμενο να ξεκινήσει πτήσεις από διάφορα ευρωπαϊκά αεροδρόμια (AMS, FRA, PAR, MIL) προς διάφορα αεροδρόμια των ΗΠΑ. Η δε Aer Lingus σκέφτεται να αξιοποιήσει κάποια από τα slots που έχει στο LHR για πτήσεις προς Αμερική.
 
Top