Συμβάν AS332 στη Γερμανία με επιβάτη τη Μέρκελ!

  • Thread starter Thread starter VanGas
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Λοιπόν, μιας και είμαι αυτός που άνοιξε το θέμα και μάλλον παρεξηγήθηκε η γραφή μου, ας ξεκαθαρίσω τη θέση μου...
Το "παρατρίχα να γλιτώναμε" που προέγραψα, δεν αποτελεί ευχή, απλά έδωσα έμφαση στη διαπίστωση της πολύ κρίσιμης κατάστασης του συμβάντος. Το βάρος του θέματος είναι προφανές ότι βρίσκεται αλλού:

1ον. (και κύριο) Είναι εξόχως ενδιαφέρον το ότι συνέβη σε έναν τύπο πτητικού μέσου εξαιρετικά αξιόπιστο, μια σπανιότατη κατάσταση emergency (κατά τα φαινόμενα και γραφόμενα) . Πόσο μάλλον που πετάει αυτός ο τύπος και στην Ελλάδα!!!

2ον. Είναι εξίσου εξόχως ενδιαφέρον το ότι δεν αναφέρθηκε κάτι στα δελτία ειδήσεων της Ελληνικής τηλεόρασης εκείνων των ημερών (τουλάχιστον αυτή την εντύπωση έχω). Μόνο στο νετ βγήκε μετά από 4-5 ημέρες (και πέρασε στο "ντούκου" από τα Μ.Μ.Ε, έστω και σαν υποψία τρομοκρατικής δολιοφθοράς).

3ον. Όσο και να φαίνεται εξεζητημένο το ξεκαθάρισμα του αν είναι civil(AS332) ή military(AS532) τύπος , είναι σημαντικότατη διαφορά λόγω της φύσης της βλάβης . Υπάρχει τροποποίηση από την κατασκευάστρια, σε εξάρτημα που επηρεάζει τη λειτουργία και των δύο κινητήρων στα 332 και προφανώς η εφαρμογή της πλέον θα αποτελεί και προαπαίτηση για airworthiness. (ευτυχώς στο στόλο της Π.Α. ξέρω ότι έχει ήδη εφαρμοσθεί)

Για τα παραπάνω λοιπόν ζήτησα πληροφορίες, που μπορεί στο μέλλον να σώσουν τη ζωή του Βασίλη, του Δημήτρη, του Γιάννη και λοιπών συναδέρφων αλλά και πολλών άλλων π.χ. ασθενών και γιατρών των αεροδιακομιδών που γίνονται νυχθημερόν και 7 μέρες τη βδομάδα με AS332 Super Puma. Τα ατυχήματα με τα Α109 τα θυμόμαστε όλοι μας και, να είστε σίγουροι, όλοι οι εκλιπόντες κάθε άλλο παρά κατάρες είχαν στην (τελευταία) πτήση τους . Για να μην αναφέρω τους διάφορους V.I.P. των κυβερνήσεων που πετάνε με τα Puma και που έχουν λάβει χειρότερες "ευχές" (και παρ'όλ'αυτά μια χαρά προσγειωθήκανε/με όλοι τους/μας)!

Εν κατακλείδι, και μετά από τις παραπάνω διευκρινίσεις, δεν καταλαβαίνω προς τι το "τράβηγμα του αυτιού" σε μένα προσωπικά από τον χρήστη Hastaroth με βαριές κουβέντες του τύπου "έλλειψης πολιτισμού". Εάν προσέβαλα την αισθητική σας , ζητώ συγγνώμη.
Για το συμβάν έχετε κάποια πληροφορία εκτός από αυτές που υποβλήθηκαν από Vassdel και flesland; (για να σταματήσει και το offtopic)
flesland":1ifnnj0m said:
Όπως μάς πληροφορεί η πάντα έγκυρη BILD
Επιτρέψτε μου να διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για το "πάντα έγκυρη"...
 
Φίλε VanGas
Εφ'όσον από τα γραφόμενά σου υποθέτω ότι είσαι κι'εσύ πιλότος στά Super Puma (διότι μόνον έτσι μπορείς να είσαι συνάδελφος του vassdel),το "τράβηγμα τού αυτιού" από μένα είναι έτι περισσότερο δικαιολογημένο.Συνάδελφοί σου-έστω και ξένης προέλευσης-ήταν οι πιλότοι τού συγκεκριμένου ελικοπτέρου.Συνεπώς,το "παρατρίχα να γλυτώναμε" (προφανώς από την Μέρκελ,εννοείς) υποκρύπτει την -έστω και ενδόμυχη-"ευχή" σου να είχε πέσει το ελικόπτερο (σκοτώνοντας-πιθανώς-και αυτούς τους δύο συναδέλφους σου);

Γιά το άν αναφέρθηκε το συμβάν στα δελτία ειδήσεων δέν μπορώ να εκφέρω γνώμη γιατί δέν έχω τηλεόραση.Ομως απ'όσο θυμάμαι,δέν αναφέρθηκε ούτε στην ειδησεογραφία τού ηλεκτρονικού Τύπου.

Το γεγονός ότι υπήρξε διπλή βλάβη και όμως ο πιλότος κατάφερε να επανεκκινήση τους κινητήρες σε τόσο χαμηλό ύψος και να προσγειώση το ελικόπτερο με ασφάλεια υποδηλώνει,εκτός από το επίπεδο τής εκπαίδευσης και επαγγελματικής απόδοσης τών χειριστών,και το επίπεδο αξιοπιστίας και ασφάλειας τού ίδιου τού τύπου ελικοπτέρου (οπότε ευτυχώς που έχουμε τέτοια και στην Ελλάδα).

Είναι γνωστό ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ civil και military εκδόσεων ενός τύπου πτητικού μέσου (αλλιώς γιατί να μπαίνουν στον κόπο οι κατασκευαστές να σχεδιάζουν/αναπτύσσουν δύο εκδόσεις;),οπότε δέν είναι εξεζητημένο το να ξεκαθαρίζουμε ποιά από τίς δύο εμπλέκεται σε ένα συμβάν.Καλώς λοιπόν το ξεκαθαρίσατε εσύ και ο vassdel,γιά να ξέρουμε και εμείς που δέν είμαστε πιλότοι αλλά απλοί aviation enthusiasts.

Τέλος,εγώ προσωπικά όσο και άν "αντιπαθώ" έναν πολιτικό λόγω τής πολιτικής του,ουδέποτε ευχήθηκα και ουδέποτε θα ευχηθώ να πέση το αεροπλάνο/ελικόπτερο στο οποίο επιβαίνει-ακόμα και άν το πετά ο ίδιος χωρίς άλλον πιλότο ή επιβαίνοντα-ή να βουλιάξη το πλοίο με το οποίο ταξιδεύει.Τα έργα του θα τα κρίνη η Ιστορία και αυτή θα τον τιμωρήση ή επαινέση αναλόγως......
 
Καλημέρα VanGas,

Το συμβάν ερευνάται από το BFU οπότε το τι προκάλεσε το σβήσιμο και των 2 κινητήρων είναι λίγο πρώιμο να το πούμε. Σε κάθε περίπτωση δεν πιστεύω να υπάρχει θέμα airworthiness σε VIP Ε/Π, όχι της Γερμανικής Αστυνομίας τουλάχιστον.

Ο στόλος των AS332 L1 εδώ:
http://www.helis.com/database/modelorg/18/

Όσο για το γιατί δεν αναφέρθηκε από τις ειδήσεις, ακριβώς επειδή το θέμα βγήκε από την BILD, ας κρατάμε μικρό καλάθι για το πόσο σοβαρό ήταν.
 
@φίλο Hastaroth:
1ον. ξαναξεκαθαρίζω ότι, επί της ουσίας, συμφωνούμε για τις "ευχές". Ζήτησα ήδη συγγνώμη για την τυχόν παρεξήγηση. Την επιμονή στο ζήτημα, ακόμα και μετά τις εξηγήσεις δεν αντιλαμβάνομαι.

2ον. Είμαι μηχανικός πτήσεων που εμπλέκομαι άμεσα με την συντήρηση και σαν πλήρωμα συμμετέχω στην πτήση του ε/π. Θέλω να πιστεύω και στην ασφάλειά του. (το άβαταρ του προφίλ μου υποδηλώνει τεχνική ενασχόληση).

flesland":uro3iyjs said:
Το συμβάν ερευνάται από το BFU οπότε το τι προκάλεσε το σβήσιμο και των 2 κινητήρων είναι λίγο πρώιμο να το πούμε. Σε κάθε περίπτωση δεν πιστεύω να υπάρχει θέμα airworthiness σε VIP Ε/Π, όχι της Γερμανικής Αστυνομίας τουλάχιστον.
Φίλε flesland, συμφωνώ ότι είναι νωρίς για οποιοδήποτε συμπέρασμα. Όσο για το airworthiness η κατασκευάστρια ή/και η BFU (όπως κάθε κατά τόπους Υ.Π.Α. που διερευνά το συμβάν) μπορεί να ζητήσει προληπτικά τη σταδιακή εφαρμογή μιας τροποποίησης, χωρίς να καθηλωθεί όλος ο στόλος. Πάντα εξαρτάται από την κρισιμότητα της αστοχίας και του συστήματος που αφορά. Π.χ. μπορεί να απαιτηθεί στην πρώτη περιοδική επιθεώρηση κτλ.

Πάντα φιλικά,
Βαγγέλης.
 
Νέα πληροφορία :
http://www.airplane-pictures.net/news.php?p=943
Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, το συμβάν έλαβε χώρα λίγο μετά την αποβίβαση της Frau Chancellor και υποβλήθηκε σε επισκευή, πριν αρχίσει να πετάει και πάλι κανονικά. Πρόκειται ξεκάθαρα για AS332 M1.
Είναι δε, ολοκαίνουργιο, (The 21-seat aircraft had only just entered service in December 2010).
 
VanGas":16i6ff0l said:
@φίλο Hastaroth:
1ον. ξαναξεκαθαρίζω ότι, επί της ουσίας, συμφωνούμε για τις "ευχές". Ζήτησα ήδη συγγνώμη για την τυχόν παρεξήγηση. Την επιμονή στο ζήτημα, ακόμα και μετά τις εξηγήσεις δεν αντιλαμβάνομαι.

2ον. Είμαι μηχανικός πτήσεων που εμπλέκομαι άμεσα με την συντήρηση και σαν πλήρωμα συμμετέχω στην πτήση του ε/π. Θέλω να πιστεύω και στην ασφάλειά του. (το άβαταρ του προφίλ μου υποδηλώνει τεχνική ενασχόληση).

Εφ'όσον,επί τής ουσίας,συμφωνούμε γιά τίς "ευχές",η συγγνώμη δεκτή μετά βαϊων και κλάδων (γιά να μπαίνουμε και στο κλίμα τών ημερών που έρχονται).Η επιμονή μου είχε να κάνη με θέματα δεοντολογίας,αλλά δέν συνεχίζω την συζήτηση γιά να μήν βγούμε off topic.

VanGas":16i6ff0l said:
flesland":16i6ff0l said:
Το συμβάν ερευνάται από το BFU οπότε το τι προκάλεσε το σβήσιμο και των 2 κινητήρων είναι λίγο πρώιμο να το πούμε. Σε κάθε περίπτωση δεν πιστεύω να υπάρχει θέμα airworthiness σε VIP Ε/Π, όχι της Γερμανικής Αστυνομίας τουλάχιστον.
Φίλε flesland, συμφωνώ ότι είναι νωρίς για οποιοδήποτε συμπέρασμα. Όσο για το airworthiness η κατασκευάστρια ή/και η BFU (όπως κάθε κατά τόπους Υ.Π.Α. που διερευνά το συμβάν) μπορεί να ζητήσει προληπτικά τη σταδιακή εφαρμογή μιας τροποποίησης, χωρίς να καθηλωθεί όλος ο στόλος. Πάντα εξαρτάται από την κρισιμότητα της αστοχίας και του συστήματος που αφορά. Π.χ. μπορεί να απαιτηθεί στην πρώτη περιοδική επιθεώρηση κτλ.

Πάντα φιλικά,
Βαγγέλης.

Βάσει τού ότι,όπως γράφεις παρακάτω,το συγκεκριμένο ε/π ήταν καινούργιο,μού κάνει εντύπωση το γεγονός αυτής τής διπλής βλάβης.Βέβαια είναι ακόμα νωρίς γιά να βγούν συμπεράσματα,ωστόσο η έννοια τού airworthiness είναι και ολίγον σχετική-το Comet εθεωρείτο airworthy όταν τέθηκε σε εμπορική εκμετάλλευση,πρίν συμβούν τα δυστυχήματα που οδήγησαν στην καθήλωση και τον επανασχεδιασμό τού τύπου γιατί οι κατασκευαστές δέν μπορούσαν να προβλέψουν αυτήν την συγκεκριμένη αστοχία (κόπωση μετάλλου από τίς συνεχείς συμπιέσεις/αποσυμπιέσεις τής ατράκτου).Ετσι και εδώ,ο συγκεκριμένος τύπος ε/π είναι airworthy και πετάει εδώ και χρόνια χωρίς κανένα πρόβλημα,ωστόσο η συγκεκριμένη αστοχία που προκάλεσε την ταυτόχρονη κράτηση και τών δύο κινητήρων δέν μπορούσε να προβλεφθή.Τώρα που βγήκε στην επιφάνεια-ευτυχώς χωρίς θύματα-θα βρεθή η αιτία της και θα διορθωθή,οπότε το SuperPuma θα είναι ακόμα πιό airworthy.
 
επειδη ειδα τωρα τα παραπανω ποστ πανω στο θεμα αυτο , δεν το εθεσα αναλογως το σχολιο μου ,αλλα τετοιες εποχες και με αυτα που περναμε και που θα περασουμε βρειτε μου εναν Ελληνα που συμπαθει την κυρια ακατανομαστη.... :wink: Βεβαιως και δεν ηθελα να γινει το μοιραιο για το πληρωμα κ τους επιβατες αλλα οι καιροι που περναμε μας εχουν αλλαξει λιγακι.... :wink:

ΥΓ. πως ειπαμε την λενε την κυρια ;;; :lol: :lol: :lol:
 
Αν και είναι εκτός θέματος (εκτός εάν μιλάμε για "πολιτικό δυστύχημα"), το γεγονός είναι ότι η σημερινή Καγκελάριος, κα Α. Merkel, θα τελειώσει τη πολιτική της καριέρα πολύ σύντομα αφού θα καταψηφιστεί σύμφωνα με όλα τα προγνωστικά. Το αστείο είναι ότι θα καταψηφιστεί (και) επειδή βοήθησε οικονομικά την Ευρώπη...(391 δισ. Εuro) άραγε και την Ελλάδα!

Μπορεί να μη μας αρέσει αλλά είναι από τις νεαρότερες γυναίκες πολιτικούς που τελικά έφτασε να είναι η ισχυρότερη γυναίκα στο κόσμο...επίσης σπάνιο το γεγονός ότι είναι φυσικός με διδακτορικό στη θεωρητική χημεία.
 
Πάντως, στύβω το μυαλό μου κ δεν μπορώ να βρω σε ποιό είδος βλάβης παθαίνεις ταυτόχρονη κράτηση δύο κινητήρων και μπορείς να κάνεις επανεκκίνηση... δεν μου έρχεται κανένα... Δεν θέλω να κάνω μαντεψιές, ούτε να λέω εύκολες κριτικές για ανθρώπους που έσωσαν ελικόπτερο που "έσβησε". Αλλά αναμένω με αγωνία οποιοδήποτε νεώτερο περί του συμβάντος.
 
vassdel":2sjm70nv said:
Πάντως, στύβω το μυαλό μου κ δεν μπορώ να βρω σε ποιό είδος βλάβης παθαίνεις ταυτόχρονη κράτηση δύο κινητήρων και μπορείς να κάνεις επανεκκίνηση... δεν μου έρχεται κανένα... ....

όντως απίστευτα σπάνιο. αν δεν έγινε κατά λάθος (fuel off) ίσως να έπαθε βλάβη το FADEC
 
Top