Hastaroth, το πρόβλημα που είχε το autothrottle είναι από τα συχνότερα που παθαίνει το σύστημα αυτό, σε αυτό το αεροπλάνο (737κλασικ). Δεν λέω ότι το παθαίνει συχνά, αλλά όταν έχει πρόβλημα, συνήθως αυτό παθαίνει. Το σύστημα, σκοπό έχει να κρατήσει την ταχύτητα που έχει επιλεγεί από τους πιλότους στο πάνελ ή την ταχύτητα που υπολογίζει το FMC. Για να το κάνει αυτό, αυξομειώνει τις στροφές των δύο μηχανών.
Παράλληλα προσπαθεί να κρατάει τις δύο μηχανές σε απόλυτα συμμετρική ώση. Αν ο ένας κινητήρας δουλέυει στο 80%, το autothrottle μετακινεί την μανέτα του άλλου ώστε να έχει και αυτός 80% ώση, και οι δύο συνολικά να πετυχαίνουν την επιθυμητή ταχύτητα. Το πρόβλημα ήταν ότι οι μανέτες ήταν εκτός ρύθμισης. Όταν οι μηχανές είχαν τις ίδιες στροφές, οι δύο μανέτες δεν ήταν στην ίδια θέση. Η μία ήταν αρκετούς πόντους πιό πίσω (μηχανικό θέμα δηλαδή). Το πρόβλημα εξαφανιζόταν όταν οι μηχανές ήταν στο ρελαντί (ίδιες στροφές-ίδια θέση), και όταν ήταν σε πολύ υψηλές στροφές. Σε ότι ενδιάμεσο, υπήρχε πολύ μεγάλη διαφορά.
Οι πιλότοι (και στις προηγούμενες και στην συγκεκριμένη πτήση), χρησιμοποιούσαν το σύστημα, βλέποντας ότι οι μανέτες έχουν αυτήν την τεράστια διαφορά, απλά και μόνο επειδή κράταγε την ταχύτητα και είχαν συμμετρική ώση. Επιπλέον, άφηναν το σύστημα να λειτουργεί, μέχρι 10-20 πόδια πρίν την προσγείωση. Απαγορεύεται να επιτρέπεις το σύστημα να δουλεύει έτσι (άσχετα ότι έπρεπε να είχε φτιαχτεί από τους μηχανικούς). Και γι'άυτό στο βιβλίο ήταν γραμμένο ώς ΙΝΟΡ.
Υπάρχουν μέσα στο πόρισμα φωτογραφίες από την θέση των μανετών κατα την διάρκεια της πτήσης, στο ίδιο αεροπλάνο από άλλο πλήρωμα, λίγες μέρες πρίν.
Επιπλέον και στις προηγούμενες και στην συγκεκριμένη πτήση, το σύστημα από μόνο του, δεν άντεχε την διαφορά και έβγαινε εκτός όποτε έβγαινε ακραία εκτός παραμέτρων. Οι πιλότοι απλά το ξαναβάζανε ΟΝ και ξανά πρός την δόξα τραβά.
Το βράδυ του ατυχήματος, απεμπλέχθηκε από μόνο του, πάνω που άρχιζαν τα ζόρια της ναυτιλίας και οι πιλότοι αποφάσισαν (που λέει ο λόγος) , να συνεχίσουν χωρίς αυτό. Ασυναίσθητα, οι δύο μανέτες κουνιόντουσαν με το χέρι παρεούλα, άσχετα αν η ώση που έβγαζαν είχε διαφορά 10-15-20%, ανάλογα. Το αεροπάνο λόγω της ασυμμετρίας ή έβαζε μόνο του στροφές, ή δυσκολευτόταν να στρίψει πρός την κατεύθυνση του κινητήρα με τα πιό πολλά RPM.
Είναι αυτό το πρόβλημα που δημιουργούν οι αυτοματισμοί. Μεγάλη μερίδα χειριστών, ξέρουν ότι βάζοντας τις δύο μανέτες μαζί, πάνε και οι κινητήρες μαζί. Αμ έλα που δεν είναι πάντα έτσι. Επιπλέον, ο χειριστής,αν έκανε τον κόπο να κοιτάζει ΚΑΙ τα στροφόμετρα εκτός από τις μανέτες, θα έπρεπε να έχει μιά παλάμη σαν κουπί, για να μπορεί να κουνάει δύο μανέτες σωστά, έχοντας τόση διαφορά μεταξύ τους.