Στό λίνκ υπάρχει το πόρισμα που βγήκε. Η ανάλυση (για όποιον βαριέται να το διαβάσει όλο, αρχίζει σελίδα 96).
http://www.aaib.gov.uk/cms_resources/VP ... rt%2520(en).pdf
Έχω διαβάσει πάρα πολλά πορίσματα στην ζωή μου, αλλά αυτό είναι σίγουρα στα τόπ 3 σε ανατριχύλα. Απλά απίστευτο.
Σε γενικές γραμμές , μιλάμε για:
1) σοβαρές ενδείξεις (όχι αποδείξεις) αλκοόλ στον Κ1 (και ιστολογικές και από συμπεριφορά)
2) Εκπαίδευση και προαγωγή σε Κ1 τελείως κουκουρούκου.
3) Το σύνολο εμπειρίας Κ1+Κ2 στο τύπο, πολύ χαμηλό (σε συνδυασμό με την απειρία του Κ1 ώς Κ1)
4) Πλήρης έλληψη Συναίσθησης Καταστάσεως και αντιμετώπισης φόρτου εργασίας (και σαν επακόλουθο αυτών, μηδενική ακολουθία διαδικασιων και χειρισμού του αεροσκάφους)
5) Κανονισμό εργασίας κουρελού, με τον Κ1 δύο βράδυα πρίν, να έχει ξεκουραστεί 5 ώρες ανάμεσα σε δύο μεγάλες πτήσεις!
Παραθέτω μόνο μερικά από όσα είπαν σε διάφορες φάσεις οι πιλότοι, αρκετά λεπτά πρίν καρφώσει το αεροπλάνο.
Co-pilot: “Where’s it going, (βρισία)? I don’t understand where it’s going?”
________________________________________________________________
Captain: “… where’s that pushbutton?”
_______________________________________________________________
Co-pilot : “(βρισία), why doesn’t it descend, (βρισία)? I’ve pressed heading select (βρισία)? ”
_______________________________________________________________
ATC: “… is everything all right with the crew?”
Captain: “… affirm”.
_______________________________________________________________
Co-pilot: “Ah! Where are you?... What are you doing?” (aπευθυνόμενος στο αεροπλάνο!)
_______________________________________________________________
Co-pilot: “Take it, er take it, take..!” (ζητώντας από τον Κάπτεν να αναλάβει τον χειρισμό του αεροπλάνου
Captain: “Take what, (βρισία)? I can’t do it either!”.
_______________________________________________________________
Co-pilot: “, (βρισία) what are we doing?!..”
Και όλα αυτά σε ένα αεροπλάνο το οποίο είχε δύο μηχανές που δούλευαν, φτερά/ουρές πηδάλια στην θέση τους, ένα σκασμό καύσιμα όχι άσχημο καιρό αν και νύχτα, και με μόνο άλλο ένα αεροπλάνο στην περιοχή.