Συντριβή αεροσκάφους Α330 της Air France AF447

  • Thread starter Thread starter flyer
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Σύντροφε γραμματέα,επειδή γενικώς δέν εμπιστεύομαι το in.gr σε τέτοια εξειδικευμένα θέματα (αλήθεια,αυτό το "οι αισθητήρες ταχύτητας Pitot, που δίνουν τις αερομετρικές πληροφορίες" ή το "ειδική εκπαίδευση ΙΑS" κλπ,δέν μοιάζουν λίγο κομπογιαννίτικα;),παίρνω ώς βάση τα αγγλικά (και γαλλικά) κείμενα από το site τού BEA,που τα λένε πιό σωστά.

Βάσει αυτών λοιπόν πράγματι φαίνεται η εταιρία να έχη πολύ σοβαρά προβλήματα στο θέμα τής εκπαίδευσης τών πιλότων της.Και απορώ γι'αυτό επειδή υποτίθεται ότι αφού υπάρχει ήδη γραμμένη στα manuals η διαδικασία γιά μή αξιόπιστες ενδείξεις IAS,οι πιλότοι πρέπει να την ξέρουν και να την εφαρμόζουν.

Επίσης και η όλη "οργάνωση εργασίας" φαίνεται ότι πάσχει-άν το αεροπλάνο βρισκόταν σε καταιγίδα,πώς δικαιολογείται ότι ο Κ1 είχε πάει να ξεκουραστή;Και πώς δικαιολογείται ότι χρειάστηκε τόση ώρα να τον ειδοποιήσουν να γυρίση στην θέση του;

Πώς δικαιολογείται επίσης να πάγωσαν τα pitot tubes αφού υπάρχει σύστημα θέρμανσής τους;Θεώρησαν οι πιλότοι πως δέν τους χρειαζόταν και το έκλεισαν;Απ'ό,τι ξέρω,σέ τέτοια ύψη δέν κλείνεις το pitot heat ακριβώς γιά να μήν παγώσουν οι αισθητήρες-είναι κάτι αυτονόητο που όποιος έχει έστω και απλές γνώσεις πάνω στά συστήματα τών αεροπλάνων το ξέρει,πόσο μάλλον οι πιλότοι....
 
Προκηρύχθηκε;
 
Hastaroth":1b6e42if said:
Βάσει αυτών λοιπόν πράγματι φαίνεται η εταιρία να έχη πολύ σοβαρά προβλήματα στο θέμα τής εκπαίδευσης τών πιλότων της.Και απορώ γι'αυτό επειδή υποτίθεται ότι αφού υπάρχει ήδη γραμμένη στα manuals η διαδικασία γιά μή αξιόπιστες ενδείξεις IAS,οι πιλότοι πρέπει να την ξέρουν και να την εφαρμόζουν.
Μία ενδιαφέρουσα άποψη από τον David Learmount πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Hastaroth":1b6e42if said:
Επίσης και η όλη "οργάνωση εργασίας" φαίνεται ότι πάσχει-άν το αεροπλάνο βρισκόταν σε καταιγίδα,πώς δικαιολογείται ότι ο Κ1 είχε πάει να ξεκουραστή;Και πώς δικαιολογείται ότι χρειάστηκε τόση ώρα να τον ειδοποιήσουν να γυρίση στην θέση του;

Πώς δικαιολογείται επίσης να πάγωσαν τα pitot tubes αφού υπάρχει σύστημα θέρμανσής τους;Θεώρησαν οι πιλότοι πως δέν τους χρειαζόταν και το έκλεισαν;Απ'ό,τι ξέρω,σέ τέτοια ύψη δέν κλείνεις το pitot heat ακριβώς γιά να μήν παγώσουν οι αισθητήρες-είναι κάτι αυτονόητο που όποιος έχει έστω και απλές γνώσεις πάνω στά συστήματα τών αεροπλάνων το ξέρει,πόσο μάλλον οι πιλότοι....
Απαντήσεις στα παραπάνω (κι όχι μόνο) ερωτήματα μπορεί να δώσει αυτό το ντοκυμανταίρ. Είναι μεν λίγο παλιό, αλλά αρκετά ενδιαφέρον.
 
Για εμένα το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στα σφάλματα των πιλότων. Τέτοια πάντοτε γίνονται και γινόντουσαν. Το μεγάλο θέμα στο συγκεκριμένο ατύχημα είναι η παρακολούθηση της πτήσης και η μετέπειτα "Έρευνα και Διάσωση".
Ειδικότερα το ατύχημα έγινε αντιληπτό από τη στιγμή που το αεροσκάφος δεν προσγειώθηκε στο Παρίσι, δηλαδή πολλές ώρες αργότερα. Από τότε που θεσμοθετήθηκαν οι δημόσιες αερομεταφορές το 1919 αυτός ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος τους. Για τον λόγο αυτό κατά μήκος της διαδρομής των αεροσκαφών υπήρχαν "παρατηρητές" που με κυάλια κοιτούσαν αν πέρασε κάθε αεροσκάφος στην προβλεπόμενη ώρα. Αυτοί οι παρατηρητές έγιναν αργότερα "ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας".
Είναι επιεικώς απαράδεκτο να συμβαίνει ένα ατύχημα και να γίνεται αντιληπτό τόσες ώρες αργότερα. Αυτό δεν συμβαίνει ούτε στη γενική αεροπλοΐα. Συνέβει όμως στις δημόσιες αερομεταφορές. Για αυτό το μείζον θέμα δεν έχει ακουστεί ακόμα κάτι.
 
Μου θυμίζει το τι συνέβει με τη συντριβή του Chinook τον Αύγουστο του 2004 έξω από τον Άθω...
 
Η διαφορά είναι στο "Unanistan" κάναμε μόνον μερικά λεπτά της ώρας μέχρι να καταλάβουμε τι γινόταν σε αυτή την περίεργα ελεγχόμενη πτήση, ενώ οι τεχνολογικά πρωτοκλασάτοι σύμμαχοί μας με τον τελευταίου τύπου εξοπλισμό ADS έκαναν περισσότερο από 6 ώρες για κανονική τακτική πτήση με 228 επιβαίνοντες.

"Κάθε ομοιότητα των παραπάνω με σχόλιο είναι τελείως συμπτωματική"
 
Ας μην ξεχναμε οτι το αεροπλανο πετουσε στη μεση του Ατλαντικου...
Εδω πανω απο το Αιγαιο εκοβε βολτες ενα 737 ακυβερνητο και κανενας δεν εκανε τπτ για σχεδον μια ωρα...
 
Δυστυχώς ακόμα και στο συγκεκριμένο 737 οι ΕΕΚ είχαν στην ουσία αναγνωρίσει από την πρώτη στιγμή την πτήση αλλά δυστυχώς το μόνο που μπορούσαν να κάνουν ήταν να το παρακολουθούν μέχρι την πτώση του.
Μην ξεχνάμε (σε αυτό είμαστε ασυναγώνιστοι) ότι τα πρώτα πλάνα τα μετέδιδε η τηλεόραση λίγα μόνο λεπτά μετά τη συντριβή.

Το ADS-C του Dakar όμως απέτυχε να αναγνωρίσει την πτήση και κανείς δεν αναρωτήθηκε αν κάποιο αεροσκάφος θα φθάσει στη θέση της AF447.

Είναι αδιανόητο για πτήση τακτικών αερομεταφορών με επιβάτες οι ανησυχίες να ξεκινήσουν μόνον μετά τη διαπίστωση ότι η πτήση δεν προσγειώθηκε στον αερολιμένα προορισμού.

Στην περίπτωση της AF447 κανείς δεν γνώριζε την περιοχή της συντριβής.

Αν το ADS-C του Dakar είχε αναγνωρίσει την πτήση το σημείο της συντριβής θα ήταν γνωστό λίγα μόνο δευτερόλεπτα μετά το συμβάν και η θέση γνωστή με ακρίβεια ελάχιστων χιλιομέτρων.

Στην ουσία το συγκεκριμένο ατύχημα αναδεικνύει την αποτυχία του CNS/ATN (γνωστού και σαν FANS - Future Air Navigation System).

Ακόμη και στην περίπτωση που αποτυχίας του ADS, αν το ELT (Emergency Locator Transmitter) του αεροσκάφους (ενεργοποιείται με την κρούση) είχε λειτουργήσει τότε και πάλι το συμβάν θα ήταν γνωστό αμέσως και η θέση της συντριβής γνωστή επακριβώς.

Το γεγονός ότι ούτε το συμβάν έγινε αντιληπτό αμέσως ούτε μπορούσε κανείς να εκτιμήσει με ικανοποιητική ακρίβεια τη θέση, φανερώνει ότι "ή ο γιαλός είναι στραβός ή στραβά αρμενίζουμε".

Φυσικά σε καμμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι το συγκεκριμένο συμβάν αφορά μόνο την AirFrance.
Πιστεύω ότι αφορά την παγκόσμια κοινότητα δηλαδή όλους μας.
 
Υποτίθεται όμως πως αυτό το FANS επινοήθηκε ακριβώς ώστε κάθε πτήση που περνά πάνω από περιοχές όπου δέν υπάρχουν ραδιοβοηθήματα,ΕΕΚ και λοιπά,όπως είναι οι ωκεανοί,να παρακολουθήται λεπτό πρός λεπτό ώστε άν τής συμβή κάτι,να μπορούμε τουλάχιστον να ξέρουμε αμέσως πού και τί συνέβη.

Πάντως δέν πιστεύω ότι ακόμα κι'άν το ADS-C στο Ντακάρ είχε αναγνωρίσει την πτήση,θα μπορούσαν να διασωθούν οι επιβαίνοντες.Μέσα σε καταιγίδα,νύχτα,στα παγωμένα νερά τού Ατλαντικού,όσοι τυχόν έμειναν ζωντανοί μετά τήν πρόσκρουση τού αεροπλάνου στην θάλασσα δέν θα μπορούσαν να αντέξουν αυτές τίς συνθήκες μέχρι να φτάσουν τα σωστικά συνεργεία-εκτός άν αυτά βρισκόντουσαν ήδη πάνω από το σημείο τής πτώσης.

Απορία μου είναι επίσης πώς εννοούμε ότι το ADS-C "απέτυχε" να αναγνωρίση την πτήση,αφού υποτίθεται ότι λάμβανε σήματα (position reports)από τα συστήματα τού αεροπλάνου γιά τον σκοπό αυτό.

Γιά το ELT,επίσης είναι απορίας άξιο πώς δέν λειτούργησε,αφού υποτίθεται πως είναι πιστοποιημένο ακριβώς γιά να ενεργοποιήται με την πρόσκρουση.Μήπως όντως λειτούργησε αλλά από το βάθος όπου βρισκόταν το σήμα που έστελνε δέν μπορούσε να γίνη αντιληπτό;

Τέλος,μού κάνει εντύπωση ότι οι ανησυχίες άρχισαν μόνο όταν το αεροπλάνο δέν εμφανίστηκε στην TCA τού CDG την ώρα που έπρεπε.Τόσες ώρες πρίν,κανείς δέν είχε επικοινωνήσει με την πτήση αυτή;Δέν ανησύχησε κανείς όταν,από κάποια χρονική στιγμή και μετά,έπαψαν να έρχωνται μηνύματα από το αεροπλάνο;Ξέρουμε ότι είχαν ήδη αναφέρει πως βρισκόντουσαν σε καταιγίδα.Πώς και δέν αναρωτήθηκε κανείς όταν π.χ. μισή ώρα μετά το μήνυμα αυτό δέν είχε υπάρξει άλλη επικοινωνία,ώστε να προσπαθήσουν να τους καλέσουν γιά να δούν τί συμβαίνει;
 
Top