Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία
leandros":w96ywx2y said:
παιδιά μια παρέμβαση μετεωρολογικής φύσεως, διότι γράφονται σενάρια επιστημονικής φαντασίας.
Χαλάζι σε μέγεθος οθόνης στα 35000 ποδια δεν υπάρχει. Μην γράφουμε ότι γουστάρουμε, ας κρατήσουμε ένα επίπεδο
Ζητω συγνωμη αν ριχνω το επιπεδο της συζητησης.
Δεν ειμαι μετεωρολογος και δεν γνωριζω τετοιες λεπτομερειες. Προφανως Λεανδρε θα εισαι Μετεωρολογος και θα ξερεις περισσοτερα για το θεμα.
Μου ηρθε στο μυαλο λογω ενος ατυχηματος που ειχε γινει στο παρελθον και το συνδυασα ετσι και εγω αναφερωντας τις σκεψεις μου χωρις να θελω να επιβαλλω την αποψη μου σε κανεναν.
Ειχε σπασει πτερυγια στους κινητηρες ο καιρος απο το χαλαζι...ηρθαν οι κινητηρες σε compressor stall λογω της βλαβης και χαιρετισματα!
Για να γινω πιο συγκεκριμενος μιλαω για την
Southern Airways 242, παραθετω απλα καποια σημεια απο το πορισμα.
Συνοπτικα ειχε γινει αυτο:
As the flight descended from its cruise altitude of 17,000 feet to 14,000 feet near Rome VOR, it apparently entered a thunderstorm cell and encountered a massive amount of water and hail. The hail was intense enough to break the aircraft's windshield, and due to ingestion of the water and hail combination, both engines were damaged and underwent flameout.
Forecast Meteorological Information:
Alabama, northwest Florida, and adjacent coastal waters--ahead of cold front extending from near Fayetteville, Arkansas, to Beaumont,, Texas, and moving east to Paducah, Kentucky, and Layfayette, Louisiana, by 1400: Ceilings 1,000 to 2,000 ft broken to overcast, layered clouds to 15,000 ft; visibilities below 1,000 ft and 3 mi in moderate rainshowers and fog. 3 to 5 mi in haze. Ceilings and visibilities occasionally Scattered thunderstorms with tops to 35,000 ft; a few severe thunderstorms, 71 especially near the cold front.
Tops of mixed icing in thunderstorms or buildups above the freezing severe thunderstorms at 55,000 ft , locally moderate to severe level, which was generally at 12,000 f t to 14,000 ft but lower behind the cold front.
Actual Meteorological Information in the time of the accident
The station reported cells of intense echoes containing thunderstorms with intense rainshowers. The center of one group of cells was 15 nmi west of the Rome VOR; the maximum top of detectable moisture was
51,000 ft and the group was 10 nmi in diameter. The cells were moving eastnortheastward at 55 kns.
NTSB Conclusion
The Safety Board concludes that the flight crew of flight 242 clearly had no knowledge of the weather conditions just west of the Rome VOR other than the knowledge they acquired about 2 hrs previously and the knowledge they acquired from the aircrafts radar.
It equally apparent that the NWS had information about the weather in the Rome area that probably would have altered the flightcrew's decision to fly through the area had they received timely information. Numerous reports of tornadoes in the Gadsden, Alabama area, and radar with
hail and cloud tops above 40,000 ft to the southwest, west, and identification of very strong thunderstorms and intense thunderstorms northwest of Rome were not made available to the flightcrew. The latter information was prepared by the NWS about 20 min before Flight 242 departed Huntsville.
Αυτο το DC-9 επεσε απο τον καιρο!
Δεν ειμαι ειδικος στον καιρο. Οτι λεω το λεω με βαση πραγματα που κρινω ο ιδιος και για αυτο δεν επιμενω. Οντως, ισως να ειμουν λιγο υπερβολικος στο μεγεθος "Χαλαζι σαν Οθονη". Στο προαναφερθεν ατυχημα ειχε χαλαζι μεγεθους 3 ιντσων. Ειναι υπολογισιμο μεγεθος οταν το χτυπας με point 82 !
Και ποιος αποκλειει οτι στο Α330 αυτοι δεν κατεβηκαν χαμηλοτερα ? Κανεις δεν λεει οτι το αφος παρεμεινε σιγουρα στο παρον υψος ! Τα σεναρια ειναι πολλα!
Αλλα μου κανει εντυπωση Λεανδρε ενας Μετεορολογος (εαν εισαι και καταλαβα καλα) να μην συνυπολογιζει τον καιρο. Η μαλλον, να δινει 5%.
Υ.Γ: Μου ειχε πει κυβερνητης 732 καποτε οτι θα προτιμουσε να χασει κινητηρα στην απογειωση παρα να μπει σε καταιγιδα. Τοτε που το ακουσα μου εκανε εντυπωση και δεν μπορουσα να το χωνεψω. Αργοτερα καταλαβα...