Συντριβή αεροσκάφους της Air India

  • Thread starter Thread starter andreascy
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
αυτον τον διαχωρισμο περι soft και hard landing δεν τον γνωριζα...
Μα δεν ανηκει στις διαθεσεις των πιλοτων ο τροπος προσγειωσης?
Ειναι προφανες οτι αν ο πιλοτος εχει μπροστα του χιλιομετρα διαδρομου και καλες καιρικες συνθηκες θα το κατεβασει οσο το δυνατων πιο απαλα, ενω αν παλευει να το κατεβασει σε διαδρομο για stol αεροπλανα αναγκαστικα θα το καρφωσει στο εδαφος και θα σηκωθει ορθιος στα φρενα ενω τραβαει τους reversers και με τα δυο χερια!!! :D :D :D
Ειναι λογικο να δινουν οι εταιριες εντολες για τετοια πραγματα?
 
Οπως λένε και οι σοφοί Ινδοί στό δημοσίευμα:
"A good landing is not one that the passengers perceive as a soft landing, but one that is made at the correct point on the runway with the correct flight parameters".

Κι'όπως θα'λεγε και η επίσης σοφή ινδική γκαμήλα (κάμηλος η βακτριανή):"υπάρχει και ο ίσιος δρόμος,αφέντη".

Ο συγκεκριμένος προφανώς είχε την "μανία " να θέλη πάντα να κάνη "γλυφτές" προοσγειώσεις (έτσι λέγεται τό soft landing εις την απλοελληνική),ανεξάρτητα απ΄τό μήκος τού διαδρόμου που είχε διαθέσιμο.

Πάντως συμφωνώ ότι είναι λίγο "παράξενο" νά δίνη η εταιρεία τέτοιες οδηγίες στούς πιλότους.Οπως έγραψε και ο panagios πιό πάνω,άν έχης δέκα χιλιόμετρα διάδρομο,ορατότητα εις τό άπειρον,άπνοια κλπ κλπ (εντάξει,υπερβολικά είναι αυτά αλλά υπάρχουν και πιό πραγματικές συνθήκες που μπορούν να χαρακτηριστούν ιδανικές),γιατί να μήν κατέβης όσο πιό απαλά γίνεται,ώστε καί οι επιβάτες να μήν καταλάβουν τίποτε αλλά και να μειώσης την φθορά στά λάστιχα και να κάνης οικονομία στά καύσιμα (αφού δέν θα χρειαστής reversers);

Αυτό που φαντάζομαι είναι πως η οδηγία εννοεί να μήν είναι αυτοσκοπός και κύρια προτεραιότητα το soft landing εν παντί τόπω (το συγκεκριμένο αεροδρόμιο έχει έναν διάδρομο πάνω σε λόφο,σχετικά κοντύτερο από αυτούς σέ άλλες πόλεις τής χώρας και περιτριγυρισμένο από βαθειά φαράγγια πανταχόθεν).
 
Βγήκε το πόρισμα της συντριβής του αεροσκάφους. Όπως φαίνεται λοιπόν η αιτία ήταν ...ο νυσταγμένος πιλότος! Αλλά πρωτού τον κατηγορήσουμε καλύτερα να σκεφτούμε τις υπερωρίες στις οποίες αναγκάζουν πολλές εταιρίες τους πιλότους τους, με αποτέλεσμα αυτοί να πετούν κουρασμένοι. Εξάλλου έχει ξανασυμβεί περιστατικό με την εν λόγω εταιρία, όταν το 2008 είχαν αποκοιμηθεί και οι δύο πιλότοι μιας πτήσης της! Ευτυχώς στην δεύτερη περίπτωση οι ελεγκτές είχαν καταφέρει να τους ξυπνήσουν!

http://www.inews.gr/96/o-nystagmenos-pi ... -atoma.htm
 
Επέτρεψε μου να διαφωνήσω και αν πραγματικά αυτή είναι η αιτία να κατηγορήσω τον πιλότο. Αν νύσταζε επειδή έκανε υπερωρίες ή επειδή γλεντούσε με την αεροσυνοδό δεν το ξέρω και ούτε με νοιάζει αλλά πήρε στον λαιμό του πολλές ζωές και είναι ευθύνη ολόδικια του να μην πετάξει. Ας το πούμε στις μανάδες των νεκρών ότι έκανε υπερωρίες...Από την στιγμή που μπαίνεις στο κόκπιτ δεν έχει γυρισμό, αναλαμβάνεις τις ευθύνες σου ως κάπτεν.
 
giangalan":38rvz7tq said:
Βγήκε το πόρισμα της συντριβής του αεροσκάφους. ..........
Δεν βγήκε κανένα πόρισμα ακόμα και ούτε υπάρχει τίποτα γραπτό από την επιτροπή.

giangalan":38rvz7tq said:
Όπως φαίνεται λοιπόν η αιτία ήταν ...ο νυσταγμένος πιλότος!...
Καθόλου δεν αποκλείεται όντως μία από τίς αιτίες να ήταν και η υπερκόπωση του πιλότου, ή/και/από διαταραχή του κιρκαδικού ρυθμού, αλλά, είναι και περίεργο αυτό που γράφτηκε, ότι, ο πιλότος ακούγεται να ροχαλίζει στην μισή διαδρομή, η πτήση κράτησε 3-3.5 ώρες και εγώ ξέρω ότι στο CVR υπάρχουν τα τελευταία 30 λεπτά μόνον.
Επίσης, αυτά για τίς υπερωρίες κλπ δεν έχουν σχέση με αυτό το ατύχημα, αυτό ήταν το πρώτο δρομολόγιο του πιλότου μετά από 3,5 ημέρες ξεκούραση. Παραμένω επιφυλακτικός μέχρι να δώ κάτι γραμμένο επίσημα.
 
Συγγνώμη βρέ παίδες αλλά άν περιμένουμε έγκυρη ενημέρωση από το tromaktiko blog,καλύτερα να απευθυνθούμε σε Ινδούς φακίρηδες....
 
Βάζοντας στο google "sleepy pilot india", πρώτο αποτέλεσμα δίνει την ίδια είδηση απο το BBC. Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο, η επίσημη έρευνα έχει ολοκληρωθεί και το πόρισμα έχει παραδωθεί στην κυβέρνηση για να περάσει απ' το κοινοβούλιο. Ωστόσο, κάποια κομμάτια (ή όλο) έχουν διαρρεύσει και γι' αυτο ο ινδικός τύπος επανέφερε το θέμα στη δημοσιότητα. Χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
A dozing pilot was to blame for a plane crash in May in southern India which killed 158 people, an official investigation has reportedly found.

According to details of the report leaked to media, the Air India Express plane approached Mangalore at the wrong height and angle.

India's Civil Aviation Minister Praful Patel told reporters his ministry had received the report on Tuesday and the government would study it before taking any action.

A government official who did not want to be named told the Associated Press news agency that Indian media reports about the findings were accurate.
:arrow: http://www.bbc.co.uk/news/world-11772562

Φυσικά και περιμένουμε την επίσημη και ολοκληρωμένη δημοσίευση αλλά μία εικόνα την έχουμε πλέον. Ειδικός δεν είμαι αλλά είναι πασιφανές ότι εκτός του κόκπιτ φταίνε και άλλοι...

ΥΓ
Για τα ελληνικά blogs το μόνο που έχω να παρατηρήσω είναι ότι πλέον των καταγγελτικών (και ανώνυμων) δημοσιευμάτων, έχουν μετεξελιχθεί σε τζαμπατζήδες copy-pasters και μάλιστα σε τέτοιο σημείο που χάνεται η αρχική πηγή μιάς είδησης. Απλά, είναι γρήγοροι γιατί δεν φιλτράρουν και δεν περνάνε απο το λογιστήριο...
 
Προφανώς φταίνε και άλλοι,εκτός τού υπνώττοντος Κ1.Το κακό είναι πως αυτοί οι άλλοι είναι δύσκολο να εντοπιστούν και κυρίως να υποστούν κυρώσεις (π.χ. ο υπάλληλος που βγάζει τά προγράμματα πτήσης τών πιλότων,ο ΔΠΕ που δέν φρόντισε να θεσπίση διαδικασίες CRM γιά τα πληρώματα και προφανώς και άλλοι ανώτεροι απ'αυτόν στην ιεραρχία τής εταιρείας).

Οι Ινδοί σχολιαστές τού άρθρου πάντως αναρωτιώνται γιατί ο Ινδός Κ2 δέν ανέλαβε τον έλεγχο τού αεροπλάνου νωρίτερα ώστε να το προσγειώση με ασφάλεια.Αντιλαμβάνομαι ότι στην Ινδία ο σεβασμός στην ιεραρχία παίζει μεγάλο ρόλο αλλά σε τέτοια ζητήματα προέχει η ασφάλεια τών επιβατών,έστω και άν έχουν πληρώσει μόνο 5 ρουπίες (που λέει ο λόγος) γιά το εισιτήριο.

Εντύπωση μού προκάλεσε και ο σχολιασμός ενός Αγγλου που υπογράφει ώς Tired Pilot και αναφέρει ότι ο τομέας τών μεταφορών εξαιρείται από τίς "ντιρεκτίβες" τής Ε.Ε. περί ωραρίων εργασίας,κάτι που ασφαλώς είναι εγκληματικό.

Γιά άλλη μιά φορά αποδεικνύεται πως το πραγματικό κέρδος γιά μιά οποιαδήποτε επιχείρηση δέν είναι πάντα αυτό που νομίζει ο επιχειρηματίας....
 
Ερώτηση: ο συγκυβερνήτης δεν μπορούσε να κάνει κάτι ώστε να σώσει το Α/Φ;;; Εδώ ο άλλος πέθανε εν ώρα πτήσης και έσωσε το Α/Φ.
 
Νεότερα για την πτήση ΙΧ812:

Overrun Air India 737 could have stopped despite late landing

In its inquiry report the Indian civil aviation ministry cites a Boeing test pilot's evidence that, had the captain deployed détente reverse thrust and applied maximum manual braking at touchdown, the aircraft could have stopped 7,600ft beyond the runway 24 threshold - within the paved area.

But the captain exacerbated the crisis, it says, making the "grave mistake" of trying to abort the landing, within 6s of applying brakes, even though he had already activated reverse thrust. The ministry says Boeing standard procedures "categorically state" that reverse thrust should not be cancelled in an attempt to go around.
:shock:

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -late.html

Cockpit voice recordings recorded typical breathing patterns of deep sleep from the Serbian captain, lasting for 1h 28min, until just 21min before the accident. The Indian ministry of civil aviation's final inquiry report indicates that the captain slept for at least 1h 40min.

But while the Indian co-pilot suggested three times that the aircraft should execute a go-around, the captain instead attempted to correct the badly-misaligned approach.
...
Mangalore has a table-top runway and Air India Express permitted only the captain to conduct the landing. The captain on the fatal flight, IX812 from Dubai, had made 16 landings at the airport.

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... fatal.html

Και ένα γράφημα από το περιοδικό Flight International (& ''co-pilot suggests go-around'')
 

Attachments

  • IX812.JPG
    IX812.JPG
    31,6 KB · Προβολές: 642
Top