Βλέποντας το ίχνος του αεροσκάφους στο flight radar, παρατηρούμε ότι εκτέλεσε αρχικά αριστερή στροφή 180 μοιρών, ακολουθώντας ένα παράλληλο track με το αρχικό που είχε en route για τον προορισμό του. Στο χρονικό σημείο αυτό δεν είχε ακόμη δηλωθεί το Mayday, παρά μόνο αίτημα για επιστροφή στο αεροδρόμιο αναχώρησης στη Σερβία, για operational ή technical reasons. Αυτό σε συνδυασμό με την κάθοδο που πραγματοποίησε σε χαμηλότερο ύψος, φαίνεται να σημαίνει ότι ενδεχομένως είχε ένα αρχικό πρόβλημα σε κινητήρα, το οποίο ενώ είχε ήδη βάλει πορεία επιστροφής, προφανώς επιδεινώθηκε και εξελίχθηκε σε φωτιά! Ακολούθησε η αναφορά για Mayday και αν δει κανείς το ίχνος ξανα, διαπιστώνει ότι το αεροδρόμιο της Καβάλας ήταν κοντύτερα από αυτό της Θεσσαλονίκης, οπότε μοιάζει λογική η επιλογή του από τους χειριστές. Φαίνεται τέλος όμως ότι δεν υπήρχε ο απαιτούμενος χρόνος να φτάσει εκεί,αφού η φωτιά μάλλον κατέστρεψε και μέρος της δεξιάς πτέρυγας, με συνέπεια την απώλεια στήριξης και την απώλεια ελέγχου τελικά. Ίσως κατάφερνε να προσεγγίσει Καβάλα αν από την αρχή έβαζε πορεία για εκεί και όχι για Σερβία , αλλά αν αρχίσουμε τα "αν" από την ασφάλεια του καναπέ μας, θα γίνουμε σαν τους γραφικούς μαϊντανους "ειδικούς" των καναλιών!