Ξυπνάνε οι Ευρωπαϊκές και Ασιατικές εταιρείες μήπως και αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό των Αράπικων εταιρειών. Προσωπικά πιστεύω ότι καθυστέρησαν δραματικά και το πρόβλημα είναι μη αναστρέψιμο, ιδίως τώρα που αυτές πετούν και σε δευτερεύοντα αεροδρόμια της Ευρώπης και Ασίας.
Έτσι η Singapore διευρύνει την χρήση κοινού κωδικού της Lufthansa και από το αεροδρόμιο DUS που θα ξεκινήσει να πετά στις 21 Ιουλίου 2016, και θα προσπαθήσουν μαζί να προσελκύσουν πελάτες από BRU, MAD (όπου πετά η Thai) TXL (όπου πετά η Hainan) και μέσω SIN να τους διοχετεύουν στην Ασία (πρόσθεσαν στους κοινούς κωδικούς και DPS,CGK) και Αυστραλία/Ωκεανία.
Επίσης επεκτείνουν την συνεργασία τους με την Swiss και από ZRH μέσω SIN θα χρησιμοποιούν κοινούς κωδικούς για ADL, AKL, BNE, CGK, CHC, MEL, PER, SYD.
Περιέργως ακόμη δεν επέκτειναν την συνεργασία τους με την Austrian που πετά προς ΒΚΚ από VIE μάλλον αφήνουν αυτό το έργο στην LH μέσω MUC. Άλλος λόγος μπορεί να είναι ότι η ΟS από το 2025 δεν θα έχει α/φ μεγάλης εμβέλειας.
Επίσης εντύπωση μου προξενεί ότι οι LH/LX επέλεξαν την SQ για να επεκτείνουν την συνεργασία τους και κινήθηκαν ανταγωνιστικά στην TG. Λέτε ο λόγος να ήταν γιατί η TG δεν πετά προς ADL & CHC, για κάποιο λόγο η Νέα Ζηλανδία θεωρείται δυναμικά αναδυόμενη αγορά.
****----****-----****
Ο ανταγωνισμός των μεγάλων trust στην περιοχή είναι Qantas/Emirates, Virgin Australia/Etihad, Air New Zealand/Cathay Pacific.
Έτσι επιδεινώνονται οι θέσεις των Thai, Malaysia, Garuda που δεν είναι τυχαίο ότι δεν είναι και στα καλύτερα τους. Έξυπνη κίνηση θα ήταν η ΤΚ να κάνει συνεργασία με την Thai.