Απολογουμαι για το μακροσκελές ποστ εκ των προτερων.
Η ημιμάθεια ειναι χειροτερη της αμάθειας λέει ο λαός και έχει απόλυτο δίκιο.
Καθως δεν εκφέρω ποτε γνώμη σε θέμα για το οποίο δεν εχω εμπιστοσύνη στο γεγονός οτι εχω επαρκείς γνωσεις και παραστάσεις, θα πάρω θέση στο εν λόγω θέμα αφού εργάζομαι σαν πλήρωμα τα τελευταία 4 χρόνια πετώντας 100 ωρες το μήνα chocks on -chocks off.
Η δουλειά του πληρώματος καμπίνας δεν ειναι rocket science, ουτε νευροχειρουργική. Ειναι 5 πράγματα που πρέπει να ξερεις να κάνεις μεσα στην καμπινα, και να ακολουθησεις τα SOPs (Standard Operating Procedures) αν κάτι παει στραβά. Τουτεστιν, να ξερεις πως να ανοιξεις την πορτα σε armed mode και να πεις τα jump and slide στους επιβατες αφου εχει φουσκωσει η τσουληθρα μεχρι να βγουν ολοι εξω, αν ο καπετανιος εχει ζητησει evacuation, που θεος φυλαξει δε θα χρειαστει να το κανεις ποτε στην ζωή σου. Απο κει και περα καθημερινα εχεις να ξερεις να ανοιγεις και να κλεινεις την πορτα, να κανεις arm και disarm με ασφαλεια ακολουθωντας τη διαδικασια, να ασφαλιζεις την καμπινα πριν την απογειωση, να στελνεις τους επιβατες στη θεση τους αν αναβει το fasten seatbelt sign. Ακομη, να εισαι ηρεμος σε συνθηκες πιεσης χρονου, γιατι οι επιβατες παντα σε κοιτανε και βγαζουν τα δικα τους συμπερασματα, να καθυσηχαζεις τους επιβατες αν χρειαστει, να μπορεις να δωσεις πρωτες βοηθειες, και να εχεις καλες επικοινωνιακες ικανοτητες. Τυπου τι; Αν μυρισεις κατι περιεργο στο πισω μερος του αεροπλανου, να ενημερωσεις αμεσα τον προισταμενο η τον καπετανιο γιατι ως γνωστον το πληρωμα ειναι τα αυτια, τα ματια και η μυτη των πιλοτων μεσα στο αεροπλανο.
Τα παραπάνω ειναι συνοπτικά όλα οσα πρεπει να κανει το πληρωμα καθημερινα καθως και σε εκτακτες περιπτωσεις σε σχεση με την ασφαλεια της πτησης. Συνεπως, δεν χρειάζεται να είναι κάποια "γριά" ή "40ρα" ή "οχι όμορφη/ομορφος" για να μπορει να κάνει τα παραπάνω. Ειναι κατανοητο, πιστευω, οτι υπάρχουν πολλοι υποψηφιοι που εχουν τα απαραιτητα προσοντα και με το παραπανω και ταυτοχρονα ειναι 22-23 ετων, ομορφοι, σε καλη φυσική κατάσταση, με ενέργεια και θετική αύρα. Ειναι λογικό, συνεπώς, οι εταιρείες που ειναι businesses στην τελική, και καθως ολα ειναι θεμα μαρκετιγκ, να επιλεγουν απο ολους οσους εχουν τα τυπικα προσοντα, τα ατομα που εξυπηρετουν και τα προτυπα της "εικονας" που θελει να προβαλει η εταιρεία. Γιατι το πληρωμα ειναι το προσωπο της εταιρείας στο κοινό. Το αν επιτρεπεται το τατουαζ, το σκουλαρικι στη μυτη, η τα διαμαντακια στα δοντια εχει να κάνει αποκλειστικά με τα particular image and uniform standards της κάθε εταιρείας.
Τωρα στο αγαπητο Μελινάκη, η οποία παρα το νεαρό της ηλικίας της, εχει υπάρξει απολυτα ευγενική, καλοπροαίρετη και δεκτική στα σχόλια, σε αντιθεση με τους υπόλοιπους (που είμαι σιγουρος οτι ειναι πολύ μεγαλύτεροι απο 18 ετων που ειναι το Μελινακι και θα επρεπε να απαντανε πιο ώριμα). Αν, λοιπον, το Μελινακι εχει διαμαντακια στα δοντια της και το θεωρει χαριτωμενο, ή οτι δε φαινεται αρκετα, είναι στη διακριτική ευχερεια της εταιρείας να το κρινει σαν αποδεκτο ή οχι που θα το δει απο κοντά, και οχι σε εμας όλους. Οπως ειπα και παραπάνω, μια σωστή εταιρεία, μπορει να πει, εχεις τα προσοντα κυρια Ταδε απλα συμφωνα με τα δικα μας στανταρ εμφανισης πρεπει να αφαιρεσετε τα διαμαντακια πχ για να σας κανουμε προταση συνεργασιας. Απλα και ομορφα.
Τελος, για τον προλαλησαντα που του επεσε το smartphone στην προσγειωση και ετρεξε ο εξαιρετικος φροντιστης να τον βοηθησει ενω,αν ειναι δυνατον, ηταν ακομη στο διαδρομο προσγειωσης, εχω να πω οτι μπορει εσενα να σου φανηκε καλη εξυπηρετηση αλλα ειναι τελειως λαθος απο άποψη ασφάλειας και καταφανως εκτος των οσων οριζει το manual. Το πληρωμα απαγορευεται αυστηρα να αφησει το jumpseat μεχρι το αεροσκαφος να σταθμευσει. Καμια φορα σηκωνονται λιγο πιο νωρις αλλα τουλαχιστον ΣΙΓΟΥΡΑ αφου εχουν βγει απο το διαδρομο προσγειωσης. Αν ο εν λογω φροντιστης την ωρα που ηρθε να σας βοηθησει, επεφτε και χτυπουσε το κεφαλι του σε ενα armrest και τραυματιζοταν, η ασφαλιστικη εταιρεια του δε θα του καλυπτε τίποτα απολυτως, γιατι εφοσον σηκωθηκε ενω το αεροπλανο ηταν στο διαδρομο δε μπορει να θεωρηθει industrial injury, οπου θα καθοταν σπιτι και θα πληρωνοταν. Και αυτο φυσικα γιατι δεν ακολουθησε τις οδηγιες του καπετανιου και του manual, που οριζει οτι το πληρωμα πρεπει να σηκωθει, οταν ο καπετανιος κανει την ανακοινωση Cabin Crew disarm all doors and crosscheck. Επισης, ειναι απο τα μεγαλυτερα ΝΟ-ΝΟ για καποιο πληρωμα να αφήσει unattended την πορτα του στο έδαφος ενω ειναι armed και οι μηχανες τρεχουν ακομα, οπου μπορει οποιοσδηποτε τρελος (δεν εχουμε δει λιγα) να σηκωθει και να την ανοιξει γιατι ετσι ηθελε. Τελος, και ισως πιο σημαντικο, evacuation μπορει να γινει και μετα την προσγειωση, (αν πχ τα φρενα υπερθερμανθηκαν στην προσγειωση και εχει καπνο), πριν διαταξει evacuation ο καπετανιος λεει ATTENTION CREW AT STATIONS (οπου STATION=your assigned door), που αν το ακουσεις αυτο σαν πληρωμα ξερεις οτι κατι παει στραβα και περιμενεις οδηγιες ενω ετοιμαζεις την περιοχη σου για emergency operation. Αν την ωρα εκεινη ο φροντιστης ειναι στην καμπινα επειδη επεσε το κινητο ενος επιβατη που τραβαγε βιντεο στην προσγειωση.. καλη του τυχη να τρεξει να φτασει στην πορτα του πηδωντας πανω απο τον κοσμο που θα εχει σηκωθει και θα πανικοβαλλεται κατα πασα πιθανοτητα.
Αυτα για να διαχωριζουμε τι παει να πει καλο και κακο σερβις και ασφαλή ή μη ασφαλή operations.
Φιλικά.