SKG-ATH-DXB-(RHO)-ATH-SKG Olympic Airlines 04/2006

  • Thread starter Thread starter LEKPO1A
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.839
Likes
229
Sorry για την καθυστέρηση, αλλά μόλις βρήκα χρόνο (και όρεξη) για να γράψω το report, έστω και μετά από 1,5 μήνα.


Η κράτηση:
1η πτήση: SKG - ATH | OA 182 | STD: 1735 STA: 1830 | EQP: B737-300
2η πτήση: ATH - DXB | OA 345 | STD: 1945 STA: 0115 | EQP: B737-400
3η πτήση: DXB - ATH | OA 348 | STD: 0345 STA: 0800 | EQP: B737-400
4η πτήση: ATH - SKG | OA 191 | STD: 0915 STA: 1010 | EQP: B737-300


Και τι έγινε τελικά (sorry δεν έχω πραγματικούς χρόνους αναχώρησης-άφιξης, αλλά πραγματικούς χρόνους απογείωσης-προσγείωσης):
1η πτήση: SKG - ATH | OA 182 | t/o: 1750 l: 1827 (trip duration: 0h37)| EQP: B737-3Q8 (SX-BCL) | Seat 18F-->18A
2η πτήση: ATH - DXB | OA 345 | t/o: 2011 l: 0122 (trip duration: 4h11)| EQP: B737-484 (SX-BKF) | Seat 23F-->25F-->14E-->20C
3η πτήση: DXB - RHO - ATH | OA 348 | t/o: 0415 l: 0909 (trip duration: 5h54)| EQP: B737-484 (SX-BKE) | Seat 2OE-->20D-->19D-->20F
4η πτήση: ATH - SKG | OA 906 | t/o: 1041 l: 1117 (trip duration: 0h36)| EQP: B717-23S (SX-BOA) | Seat 15C-->13F



1η πτήση (07/04/2006):
Άφιξη στο Μακεδονία και τσεκάρισμα για τις πτήσεις OA182/345, μετά τον έλεγχο της αποσκευών. Η πτήση από DUS έφτασε ελαφρώς καθυστερημένη στις 17:20, οπότε η ώρα αναχώρησης άλλαξε από 17:35 σε 17:50. Το αεροσκάφος ήταν το SX-BLC, που είχε εμπλακεί στο περιστατικό με την παρ' ολίγον σύγκρουση με το μαχητικό, κατά την κάθοδο του στην Θεσσαλονίκη, μερικές μέρες πριν.
Τελικά το turnaround είναι σύντομο. Είσοδος στο αεροσκάφος, όπου το πλήρωμα καμπίνας αποτελείται από 3 άνδρες και 1 γυναίκα. Η πληρότητα θα έλεγα 100%, με 2 σειρές business class στο αεροσκάφος. Αλλάζω θέση από την αρχική 18F, στην 18Α (πάντα παράθυρο...), όπου υπάρχει ένα σχετικό στρίμωγμα σε σχέση με άλλα αεροσκάφη των ΟΑ.
Anyway, για να μην πολυλογούμε τροχοδρομούμε μέσω E και F πάρα πολύ γρήγορα για το σημείο κράτησης του 28... και άμεση απογείωση γύρω στις 17:50! Πέρασμα πάνω από την Περαία και αριστερή στροφή για Σκόπελο (υπάρχει αρκετή νέφωση (σε 2 επίπεδα)). Ακολουθεί η τυπική ομιλία από το θάλαμο διακυβέρνησης, η πορτοκαλάδα, πέρασμα πάνω από τα όρη της Εύβοιας και η κάθοδος ξεκινά στις 18:15. Περνάμε πάνω από τα παράλια της Ανατολικής Αττικής, φαίνεται πως κάνουμε κάποιες παραπάνω στροφές και τελικά προσγείωση στον 21R στις 18:27, vacate στα αριστερά από το Α5, πέρασμα πάνω από την Αττική Οδό από τη νότια γέφυρα (H) και ταχύτατη τροχοδρόμηση προς τη θέση B09 (γέφυρα). Μπορώ να πω πως οι 2 τροχοδρομήσεις, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν μοναδικές... λίγο ακόμα και θα απογειωνόμασταν από τον τροχόδρομο... :roll: :P

===========================================

2η πτήση (07/04/2006):
Στον Βενιζέλο δεν έχουμε ιδιαίτερα πολλή ώρα στη διάθεση μας, καθώς η κάρτα επιβίβασης αναγράφει boarding time 19:15. Ένα πέρασμα από τα καταστήματα και τα snack bar, και κατευθείαν για τον έλεγχο χειραποσκευών. Εκεί φαίνεται πως οι υπάλληλοι της ιδιωτικής εταιρείας security νομίζουν ότι δουλεύουν στο JFK ή δεν ξέρω σε ποια μυστική υπηρεσία, γεγονός που φαίνεται στον παρακάτω διάλογο:
Επιβάτης: "Να βγάλω κι αυτό? (π.χ. ζώνη). Πριν δεν μου το ζήτησαν (εννοεί στο προηγούμενο α/δ)!"
Security: "Εδώ είμαστε Ελ. Βενιζέλος, δεν είμαστε ό,τι κι ό,τι" :roll: :P

Μετά και από τον έλεγχο, κατευθυνόμαστε στην έξοδο Α20 (στο ισόγειο του terminal), και με λεωφορείο μεταφερόμαστε στο remote stand που βρίσκεται το SX-BKF. Επιβίβαση στις 19:40, τακτοποίηση στην τελευταία σειρά στην 25F (αντί της 23F) και έχοντας την 25E κενή, όπου είμαστε σαφώς πιο άνετα από το νοικιασμένο SX-BLC. Στο "Δίον" υπάρχουν 5 σειρές (σε αντίθεση με τις 2 του -BLC) Business Class, ενώ η πληρότητα αγγίζει κι εδώ το 98%. Στις 19:47, η επιβίβαση συνεχίζεται ακόμα, στις 19:50 κλείνουν τα ντουλάπια. Το πλήρωμα αυτή τη φορά αποτελείται από γυναίκες (και 1 άνδρα), που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν επιεικώς απότομες... Χαρακτηριστικός διάλογος:
Επιβάτης --> πάει να τοποθετήσει χειραποσκευή στο ντουλάπι που βρίσκεται και η συσκευή του video, πάνω από το κάθισμα μου, στο πίσω μέρος του α/φ
Αεροσυνοδός: "Απαγορεύεται να έχουμε πράγματα εκεί, είναι το video!, εκεί δεν βάζουμε πράγματα!, ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΌΝ!" :roll:

Στις 19:57-58, έχουμε τη διαδικασία του push-back και ξεκινάμε τη διαδικασία της τροχοδρόμησης με την παράλληλη επίδειξη των σωστικών μέσων από τα 6 monitors του αεροσκάφους. Ο καιρός στον Βενιζέλο δεν είναι και ο καλύτερος (ομίχλη - γκρι ουρανός). Ανακοινώνεται ότι η διάρκεια της πτήσης θα είναι 4h05. Η πορεία της τροχοδρόμησης είναι από D->βόρεια γέφυρα(K)->B προς το άκρο του 21R, ο οποίος εκείνο το απόγευμα χρησιμοποιούνταν και απογειώσεις και προσγειώσεις (θυμήθηκα το LGAT). Εξαιτίας αυτού, υπάρχει αναμονή αρκετής ώρας, μέχρι να απογειωθούμε τελικά γύρω στις 20:11, αμέσως μετά από την εμφάνιση του προσγειούμενου αεροσκάφους μέσα στη θωλούρα. Εγκαταλείπουμε σύντομα τη θωλούρα για να βρεθούμε ψηλότερα και να απολαύσουμε τη δύση του ήλιου, στα τελευταία της...Το inflight entetainment program βρίσκεται σε λειτουργία. Μοιράζονται ακουστικά (διαφορετικά σε σχέση με τα τύπου "ακουστικά γιατρού" της τελευταίας φοράς που είχα πετύχει IFE σε α/φ της ΟΑ πριν από χρόνια), και λειτουργούν τα 6 μουσικά κανάλια. Το video περιελάμβανε ντοκιμαντέρ για το θαλάσσιο πλούτο, Τομ και Τζέρυ και ασκήσεις γυμναστικής στο τέλος της πτήσης. Εντωμεταξύ έχω αλλάξει και θέση (14E και αργότερα 20C... έπρεπε να πάρω μια γεύση απ' όλες!)
Το φαγητό θα σερβιριστεί στις 21:20, και μπορώ να πω ότι μου θύμισε το παλιό καλό φαγητό της ΟΑ της προηγούμενης δεκαετίας (σε μικρότερο όμως μέγεθος δίσκου). Περιελάμβανε: μακαρόνια με μοσχάρι, σαλάτα, μπακλαβά και κανταΐφι κτλ. (no photo)

Κάπου εκεί γίνεται και η ανακοίνωση του συγκυβερνήτη (και ο οποίος βρίσκεται υπό εκπαίδευση) που έχει όρεξη για κουβέντα. Πετάμε στο FL310, είμαστε πάνω από την Κύπρο, έχουμ ήδη περάσει από Μύκονο, Πάρο, Ρόδο και θα ακολουθήσουν Δαμασκός (Συρία), πέρασμα κοντά από το Αμμάν (Ιορδανία), Σαουδ. Αραβία, Περσικός κόλπος, Qatar, Μπαχρέιν και τελικά άφιξη στα Η.Α.Ε σε 02h50.
Για να μην πολυλογούμε και πάλι, η κάθοδος αρχίζει πριν τις 23:57-58, στις 00:05 έχουμε την αναγγελία του "προσδεθείτε" και στις 00:20 κατεβαίνουν και οι ρόδες, ενώ κάτω βλέπουμε το κατάφωτο εμιράτο του Dubai (με θερμοκρασία εδάφους 27 C). Προσγείωση στις 00:22-23 περίπου (σε ώρα Dubai 01:22)...ενώ τις βαλίτσες μας θα τις πάρουμε μετά σχεδόν από μια ώρα (στις 02:12) μετά από περιπλάνηση στο απέραντο DXB (εν μέσω χρυσού και φοινίκων εντός του terminal) και την πολυεθνική αναμονή στον έλεγχο των διαβατηρίων... και κάποιοι φίλοι στις 02:40 (εν μέσω ανυπόφορης ζέστης έστω και στα μαύρα μεσάνυχτα)... αφού είχαμε ένα περιστατικό με χαμένες αποσκευές στα belts του DXB.

Να σημειώσω ότι και στις 2 πτήσεις η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αεροσκάφους ήταν αρκετή υψηλή, σε σχέση με το συνηθισμένο, ενώ δεν είχα τη δυνατότητα για πολλές φωτογραφίες λόγω της απογευματινής-βραδινής ώρας. :( :wink:

===========================================

To trip-report συνεχίζεται με πολύ πιο ενδιαφέρουσες φωτογραφίες από τα επόμενα σκέλη... με περιήγηση στα Η.Α.Ε. (Dubai και Abu Dhabi) και τις πτήσεις επιστροφής (με στάση για ανεφοδιασμό στo LGRP, με αποτέλεσμα να χαθεί η ανταπόκριση για SKG). :wink:
 
Πολυ ενδιαφέρον! Πάντως με εκπλήσει η πληρότητα προς DXB..τοσο γεμάτη είναι πάντα η πτήση?Αντε να δούμε και την επιστροφή.
 
Μπορώ να πω πως οι 2 τροχοδρομήσεις, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν μοναδικές... λίγο ακόμα και θα απογειωνόμασταν από τον τροχόδρομο

Sigoura ta diethni aerodromia exoun limitations sto taxing speed sti periptosi omos pou to ipervoun i etairia plironei kapoio prostimo?

Panos
 
Sightseeing

Για αρχή να σας δείξω πως ζούσαν στο Dubai ως την δεκαετία του '50 (προ πετρελαίου εποχή):
Καλύβα στο μουσείο του Dubai

Και ας πάμε στο σήμερα. Το πετρέλαιο πλέον στο εμιράτο του Dubai τελειώνει μέσα στα επόμενα χρόνια... γι'αυτό η κυβέρνηση του στράφηκε από νωρίς στην κατασκευή κτιρίων γραφείων, εμπορικών κέντρων, ξενοδοχείων ώστε το Dubai να μετατραπεί σε οικονομικό και τουριστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής. Μερικές φωτογραφίες από ξενοδοχεία και χώρους αναψυχής. Τα πάντα ξεφύτρωσαν (και συνεχίζουν να ξεφυτρώνουν ακατάπαυστα) μέσα στην έρημο:

Το περίφημο 7 αστέρων ξενοδοχείο Burj-Al-Arab hotel ύψους 321 μέτρων (60 όροφοι) - το ψηλότερο στον κόσμο.
φώτο 1
φώτο 2
φώτο 3 (Στην οροφή λειτουργεί ελικοδρόμιο που μετατρέπεται σε γήπεδο tennis!)

Άλλα ξενοδοχεία της πόλης:
φώτο 1
φώτο 2
Το waterpark του Dubai
Μια μεγάλη τσουλήθρα...

Συνεχίζουμε με μερικές φωτογραφίες από κτίρια (κυρίως γραφείων) και λοιπές κατασκευές:

Οι δίδυμοι Emirates Towers(Ξενοδοχείο κα γραφεία)
Ο δίδυμος-ξενοδοχείο (τη νύχτα)
Στο κέντρο της πόλης (στις όχθες του Dubai Creek)
Οι ουρανοξύστες από μακριά
Το Dubai Mosque
Στο δρόμο...
Νυχτερινή άποψη
Κι άλλη νυχτερινή άποψη
φώτο 1
φώτο 2
Τα έργα δεν τελειώνουν ποτέ
Το νέο Dubai
Και το -υπό κατασκευή- υψηλότερο κτίριο στον κόσμο Burj Dubai με...-πιθανότατα- 160 ορόφους και 705 m ύψος το 2008.

Τα 3 μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα στο Dubai, με το Mall Of Emirates, να έχει ανοίξει μόλις στα τέλη του 2005:
Μέσα στο Burjuman Mall
Έξω από το Burjuman Mall
Το Deira City Centre
Το Mall of Emirates
Το χιονοδρομικό κέντρο στο εσωτερικό του Mall of Emirates(εσωτερική θερμοκρασία -5 C)

Όλες αυτές οι κατασκευές και το τεχνητό πράσινο που ξεφύτρωσαν μέσα στην έρημο, χρειάζονται πολύ νερό...
Εργοστάσιο αφαλάτωσης

Το μοναδικό μεταφορικό μέσο είναι αυτοκίνητα και ταξί... επομένως οι δρόμοι είναι τεράστιοι (6 λωρίδες/κατεύθυνηση).

Η αεροπορική κίνηση ως γνωστό, πολύ πλούσια... και ο ουρανός του κέντρου του Dubai (αλλά και της ερημου) γεμάτος αεροπλάνα.
Ο ουρανός στο κέντρο της πόλης
Ο ουρανός της ερήμου
Ηλιοβασίλεμα στην έρημο...

Και λίγο σαφάρι με jeep στην έρημο γύρω από το Dubai:
Συλλογή από τζιπ στην έρημο...
Και τα τζιπ κολλάνε
Καμήλα στο ηλιοβασίλεμα...

Η πρωτεύουσα των Η.Α.Ε., Abu Dhabi. Το εμιράτο του Abu Dhabi είναι το πλέον πλούσιο εμιράτο της χώρας, με κοιτάσματα πετρελαίου για πολλές δεκατίες ακόμα, που δεν έχει ιδιαίτερη ανάγκη από τον τουρισμό. Η πόλη είναι χτισμένη σε νησί:
Η παραλία δίπλα στην πόλη
Το ξενοδοχείο 9(!) αστέρων στο Abu Dhabi
Παραλία...
Downtown
Άποψη της πόλης με τη σημαία της χώρας
Ένα ακόμη εμπορικό κέντρο
φώτο 1
 
xristos":3rdgd7sk said:
προσγείωση στον 21L στις 18:27, vacate στα αριστερά από το Α5, πέρασμα πάνω από την Αττική Οδό από τη νότια γέφυρα (H)...

Μάλλον εννοείς 21R, ε? :wink:
 
Εγω θα ηθελα να σταθω σε ενα λιγο ασχετο θεμα απο το ενδιαφερον αυτο report.

1) Χθες ημουν στο "Μεκεδονια" με 33 βαθμους C, για να παραλαβω καποιους συνεργατες, και αφου γυρισα την πολη μες στη ζεστη (παρα το a/c στο αυτοκινητο) ειδα αυτη τη φωτο
https://www.airliners.gr/community/album_page.php?pic_id=7481
Transit Time Neεdn't be wasted time"
"Wash away your jet lag"
Δεν ξερω αν κανεις εχει χρησιμοποιησει τετοια υπηρεσια σε καποιο αεροδρομιο. Εγω παντως στο Μοναχο (στο γυρισμο απο υπεραντλαντικο ταξιδι, οπου ημουν περιπου μια μερα μετα απο δουλειες και πτησεις στα ιδια ρουχα) θα ηθελα να φρεσκαριστω λιγακι, αλλα ιδιως εκει δεν μου γεμισαν το ματι οι "ντουζιερες" του αεροδρομιου.

Κανενας με παρομοις σκεψεις η εμπειριες?
 
Πολύ ενδιαφέρον Χρήστο μας έκανες και τέλεια ξενάγηση στο δεύτερο μέρος:wink:
Πήγες με group ? Πόσα άτομα?Για να καταλάβουμε λίγο καλύτερα την πληρότητα.
 
thanosp":1cva2j7x said:
Πάντως με εκπλήσει η πληρότητα προς DXB..τοσο γεμάτη είναι πάντα η πτήση?
SARIDAKIS VASILIS":1cva2j7x said:
Πήγες με group ? Πόσα άτομα?Για να καταλάβουμε λίγο καλύτερα την πληρότητα.

Γενικώς, στη γραμμή ταξιδεύουν και Άραβες, αλλά και πολλοί Έλληνες (επιχειρηματίες, μηχανικοί, στελέχη εταιρειών) που δραστηροποιούνται στα Η.Α.Ε. και στις γειτονικές χώρες (ειδικά πολ.μηχανικοί, δουλεύουν πολλοί).
Τα τελευταία χρόνια, στους επιβάτες περιλαμβάνονται και τουρίστες, αφού το Dubai μετατρέπεται και σε τουριστικό προορισμό. Σίγουρα σημαντικός αριθμός επιβατών χρησιμοποιεί το Dubai και ως hub.
Εμείς ήμασταν γύρω στα 30 άτομα, παρέα από το πανεπιστήμιο.
 
3η πτήση (12/04/2006):

Και ήρθε -γρήγορα- η ώρα της επιστροφής. Οι ώρες που πετά η Ολυμπιακή στο Dubai είναι ολίγον άβολες... ιδιαίτερα όσο αφορά το ξενοδοχείο, που την τελευταία μέρα πρέπει να το χρεωθείς για μισής μέρας χρήση...

Anyway, φτάσαμε αρκετά νωρίτερα από την ώρα αναχώρησης στο αεροδρόμιο του Dubai (πριν τις 24:00) έτσι ώστε να έχουμε άπλετο χρόνο να ολοκληρώσουμε το shopping, στο οποίο επιδοθήκαμε αρκετά -έτσι κι αλλιώς- όλο το προηγούμενο 5ήμερο (όπως είδατε στην περιήγηση, τα malls του Dubai είναι άπειρα... και τεράστια). Τα duty free του αεροδρομίου, είναι ένα εμπορικό κέντρο από μόνα τους...και φαντάζομαι πως με την -υπό εξέλιξη- επέκταση του terminal θα γιγαντωθούν ακόμη περισσότερο. Βέβαια στο αεροδρόμιο φτάσαμε τόσο νωρίς που το check-in δεν είχε ανοίξει ακόμη. Πέρασε αρκετή ώρα αναμονής στο παλιό κομμάτι του αεροσταθμού -όπου βρίσκονται τα check-in counters- βλέποντας την κίνηση στο δάπεδο από τις τζαμαρίες. Γενικότερα στο αεροδρόμιο, ανεξαρτήτου ώρας γίνεται πανικός, από τα check-in, και τους ελέγχους διαβατηρίων (είναι χρονοβόροι, μιας και το Dubai είναι πέρασμα κάθε είδους εθνικότητας), μέχρι τα καταστήματα και τα εστιατόρια. Τελειώσαμε με πάσης φύσεως έλεγχο γύρω στις 01:30 και απευθείας πέρασμα με tunnel κάτω από την πίστα, και μετάβαση στο σύγχρονο terminal που βρίσκονται τα Duty Free (πάρτε άλλη μια πανοραμική τους άποψη). Περιπλάνηση εκεί για πάνω από 1 ώρα, ρίχνοντας πάντα μια ματιά στους πολυεθνικούς πίνακες αναχωρήσεων, γρήγορο φαγητό στα Mc (γιατί είχαμε να φάμε από το μεσημέρι στο Abu Dhabi) και άφιξη στο GATE των ΟΑ.

Η επιβίβαση στο αεροσκάφος (SX-BKE, δεν ξέρω αν είναι τυχαίο, πάντως και στις 2 πτήσεις προς DXB η ΟΑ χρησιμοποίησαν αεροσκάφος που διαθέτει IFE) έγινε κατά τις 03:45. Η πληρότητα και πάλι, πλησίαζε το 98%, με 3 σειρές Business Class αυτή τη φορά. Το πλήρωμα της πτήσης ιδιαίτερα ευγενικό και ευδιάθετο, κάτι που φάνηκε από τις πρώτες κιόλας κουβέντες που ανταλλάξαμε με την είσοδο στο αεροπλάνο και συνεχίστηκε και μετά. Με λίγα λόγια, καμία σχέση με την πτήση μετάβασης στο Dubai. Η αναλογία των φύλων αυτή τη φορά αντιστράφηκε (4 άνδρες και 1 γυναίκα). Ίσως βέβαια παίζει ρόλο στο γεγονός ότι στο Dubai το πλήρωμα αλλάζει με πλήρωμα που έχει ξεκουραστεί 2 μέρες στην πόλη (δηλ. ήρθε με την προηγούμενη πτήση των ΟΑ).

Η απογείωση στις 04:15, και το σερβίρισμα του πρωινού αυτή τη φορά γίνεται πολύ γρήγορα (04:50). Η όψη του δεν είναι η καλύτερη και έμεινα εκεί! :P Για να είμαι δίκαιος πάντως θα έπρεπε να είχα φωτογραφήσει το φαγητό της πρώτης πτήσης, το οποίο ήταν πολύ καλό. Να σημειώσω πάντως πως και τις 2 πτήσεις, τα μαχαιροπήρουνα ήταν μεταλλικά. Μετά από λίγο έχουμε και την αναγγελία από το πιλότήριο: αυτή τη φορά πετάμε λίγο ψηλότερα στο FL330 με πορεία για Σαουδική Αραβία - σύνορα Ιράκ-Ιορδανίας - Αμμάν - σύνορα Ιράκ-Συρίας - Δαμασκό - Βυρηττό - Λάρνακα - Ρόδο. Παράλληλα έχουμε ενημέρωση ότι λόγω ισχυρών δυτικών ανέμων το αεροσκάφος θα προσγειωθεί για ανεφοδιασμό στη Ρόδο ή στην Λάρνακα... :roll: Οπότε μας πιάνουν οι ανησυχίες σχετικά με τι μέλλει γενέσθαι με την ανταπόκριση για Θεσσαλονίκη...! :roll:

Αμέσως μετά το πρωινό, τα φώτα κλείνουν και έρχεται η ώρα για ύπνο... στον οποίο παραδίνεται ολόκληρο το αεροπλάνο -εμού συμπεριλαμβανόμενου (σπάνιο για μένα)-. Κάποιοι μάλιστα παραδόθηκαν σε τέτοιο βαθμό που δεν αντιλήφθηκαν ούτε προσγείωση, ούτε απογείωση στη Ρόδο! :lol: Προφανώς οι εκκλήσεις για κουβέρτες, μαξιλάρια και λοιπό υλικό ήταν συνεχείς... αλλά το πλήρωμα ανταποκρίθηκε σε όλες τις περιπτώσεις. Η απόλυτη γαλήνη απλώθηκε στην σκοτεινή καμπίνα, το πλήρωμα μαζεύτηκε στο Galley, και προφανώς δεν χρειάστηκε ούτε IFE (παρά μόνο για τα σωστικά μέσα). Σε συζήτηση κάποια στιγμή με το πλήρωμα καμπίνας, δικαιολόγησαν ότι οι συγκεκριμένοι σταθμοί για ανεφοδιασμό γίνονται σε 1 στις 3 περιπτώσεις, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών του Dubai, υψηλού φορτώματος αεροσκάφους κτλ.

Όταν ξυπνάμε είναι πλέον μέρα. Ελληνική ώρα 07:00 και ο κυβερνήτης ανακοινώνει ότι βρισκόμαστε πάνω από τη Λάρνακα και ότι σε 20 λεπτά θα αρχίσει τελικά η κάθοδος για τη Ρόδο. Στις 07:30 προσδενόμαστε, τα φώτα ανοίγουν και πάλι, και η κάθοδος γίνεται εν μέσω πυκνής νέφωσης και πολλών αναταράξεων. Κάποια στιγμή φαίνονται τα 2 αεροδρόμια (Διαγόρας και Μαριτσά), αλλά η διαδικασία VOR-DME προσέγγισης στον 07 περιλαμβάνει πέρασμα πάνω από το αεροδρόμιο (07:38 ) και στη συνέχεια στροφή στα αριστέρα κτλ. Προσγειωνόμαστε τελικά στις 07:50 (!), αρκετά άγαρμπα, και σταθμεύουμε στην θέση no6, δίπλα στον πύργο. Μέσα στο αεροπλάνο ο μισός πληθυσμός κοιμάται και οι υπόλοιποι ανησυχούμε για το μέλλον της πτήσης μας προς Θεσσαλονίκη, γιατί κατά τον προγραμματισμό θα έπρεπε να ήμαστε Αθήνα στις 08:00. Ακολουθεί άμεσος καιταχύτατος ανεφοδιασμός που μας επιτρέπει να αναχωρήσουμε στις 08:10 (αντί για τα 30-40 λεπτά που είχαν ανακοινωθεί αρχικά από το cockpit). Απογείωση από τον 07 στις 08:19, με το παλιό αεροδρόμιο Μαριτσών στα δεξιά μας και αριστερή στροφή αμέσως πάνω από τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, πριν προλάβουμε να δούμε την πόλη της Ρόδου. Ο καιρός δεν είναι ο καλύτερος δυνατός και η νέφωση πυκνή (σε 2 επίπεδα - το ένα μάλιστα δεν το ξεπερνάμε) καθ'όλη τη διάρκεια της πτήσης πάνω από το Αιγαίο. Ανάμεσα απ' τα σύννεφα βέβαια ξεπροβάλλει το αεροδρόμιο της Κω, καθώς και διάφορα νησιά κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Αναγγελία από το πιλοτήριο στις 08:31, πέρασμα πάνω από την Μύκονο στις 08:45 και η κάθοδος αρχίζει πάνω από την Άνδρο λίγο αργότερα. Παράλληλα θέτουμε στη σύνοδο το πρόβλημα μας με την πτήση που κινδυνεύαμε να χάσουμε, μιας και η OA191 αναχωρούσε στις 09:15. Αναλαμβάνει να επιληφθεί του προβλήματος μόλις προσγειωθούμε και να μας προωθήσει.

Κάβο ντόρο (08:55), αριστερή στροφή και Μαραθώνας (09:02), Ν. Μάκρη (09:04), το πλήρωμα σε θέση προσγείωσης, κυνηγάμε τη σκιά μας (09:06), και προσγείωση στις ~09:08 στον 21R---> νότια γέφυρα, και parking σε remote stand στις 09:16. Κατά πάσα πιθανότητα... η ΟΑ191 έχει χαθεί.

Και έτσι είναι, μετά την άφιξη μας με το λεωφορείο στο terminal διαπιστώνουμε πως η ΟΑ191 έχει αναχωρήσει στην ώρα της, οπότε εμείς πρέπει να τρέξουμε στο transfer desk για να δούμε τι θα απογίνουμε. Λόγω της καθυστερημένης μας άφιξης, ανάλογα προβλήματα αντιμετώπισαν και άλλοι επιβάτες που συνέχιζαν για άλλους προορισμούς στο εσωτερικό (Χανιά, Ρόδο! -κι ας είχαμε προσγειωθεί εκεί νωρίτερα- κτλ.) αλλά και το εξωτερικό. Ευτυχώς η αμέσως επόμενη πτήση για Θεσσαλονίκη -η ΟΑ906- είναι από τις πρωινομεσημερινές πτήσεις που δεν έχουν τεράστια ζήτηση, κι έτσι βρήκαμε εύκολα θέσεις για το σύνολο των 30 ατόμων. Απ' ότι διαπίστωσα αργότερα κι από τη σύνθεση της καμπίνας την προτιμούν οι πιο "αργόσχολοι" επιβάτες. Νέα αναχώρηση λοιπόν στις 10:20, με μικρή απόκλιση από τον αρχικό μας προγραμματισμό.

Στο transfer desk, υπήρχε μεγάλη ουρά, και η ευτραφής -τυπική δημόσια- υπάλληλος των ΟΑ είχε κέφια, θάβοντας όλο τον αλλοδαπό πληθυσμό που περίμενε στην ουρά (λευκό ζευγάρι με μαύρο παιδί: "με ποιον έκανε το παιδί αυτή? με τον κουμπάρο? χο χο χο..." :roll: κτλ.) Όταν έφτασε η σειρά μου -και γνωρίζοντας ότι θα πετάξουμε με 717- της ζητάω θέση σε παράθυρο και αν γίνεται την 5Α: Η απάντηση που παίρνω : "χο χο χο... Παράθυρο θέλεις? Πάρε έναν διάδρομο...! χο χο χο". :roll: Βέβαια στη συνέχεια δικαιολογήθηκε ότι όλα τα παράθυρα εξαφανίζονται ήδη από τις κρατήσεις. Το γεγονός αυτό επαληθεύτηκε με την είσοδο στο αεροσκάφος λίγο αργότερα όπου και είδα όλα τα A και τα F κατειλημμένα από τους κανονικούς επιβάτες τις πτήσεις και παράλληλα όλες σχεδόν τις υπόλοιπες θέσεις κενές. Αργόσχολοι λοιπόν και... window fans...! :twisted:


4η πτήση (12/04/2006):

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των διαδικαστικών με την ευτραφή υπάλληλο τρέχουμε για την Β11 όπου μας περιμένει το SX-BOA, κι ενώ ακόμα των 80% των υπόλοίπων συμφοιτητών μου είναι ακόμη πίσω, βγάζοντας τις νέες κάρτες επιβίβασης. Το SX-BOA λοιπόν ευάερο, ευήλιο και ευρύχωρο ως συνήθως, με τους επιβάτες του να έχουν ήδη πάρει τις θέσεις τους, μόνο στις σειρές A και F, και με γυναικείο πλήρωμα αποκλειστικά. Πηγαίνω λοιπόν και κάθομαι στον διάδρομο μου (15C) και περιμένω μπας και κάποιος φίλος-φίλη έχει θέση σε παράθυρο, γιατί οι συνθήκες για φωτογράφηση ήταν ιδανικές. Τελικά καταφτάνουν σταδιακά και τα υπόλοιπα παιδιά (καθυστερήσαμε την πτήση γύρω στο 20λεπτο) και μετά από λίγο βρίσκομαι στην 13F, η oποία τυγχάνει να είναι και παράθυρο και έξοδος κινδύνου, οπότε η άνεση είναι δεδομένη. Η πληρότητα του αεροσκάφους μετά και τη δική μας έφοδο είναι πλέον άνω του 90%.

Μ' αυτά και μ' αυτά, ακολουθεί μετά από λίγο το push-back, τροχοδρόμηση, γραμμή στο 21L στις 10:41 και άμεση απογείωση (έχοντας στα δεξιά μας την τεχνική βάση της ΟΑ). Βγάζω μερικές πανοραμικές του LGAV, πέρασμα δίπλα από τον κόμβο της Αττικής Οδού για αεροδρόμιο, και αριστερή στροφή. Η συνήθης πορεία πάνω από Σποράδες, με συννεφιά, το σύνηθες σερβίρισμα πορτοκαλάδας, η ομιλία του κυβερνήτη για διάρκεια πτήσης 35 λεπτών στο επίπεδο FL220. Στις 11:09 έχει ήδη αρχίσει η κάθοδος, στις 11:13 περνάμε πάνω από την Μηχανιώνα (κάπου εδώ ο Στέφανος θα εντοπίσει το σπίτι του) και στρίβουμε δεξιά πάνω από το δέλτα Αξιού για establish στο Localiser του 10. Εκτελώντας την ILS προσέγγιση, στα δεξιά μας έχουμε το Αγγελοχώρι και τον Όλυμπο. Προσγείωση στις 11:17, vacate left via Foxtrot (έχοντας στα δεξιά μας αεροσκάφη της Air Adriatic, Dubrovnik Airline, Travel Service και της Ada Air), Echo to the apron, parking stand no4 (11:22).

Το πλήρωμα αναγγέλλει πως οι επιβάτες προερχόμενοι από Dubai θα περάσουν από τελωνειακό έλεγχο και ότι οι αποσκευές μας θα βγουν από διαφορετικό ιμάντα. Όντως παραλαμβάνουμε τις αποσκευές μας ξεχωριστά, μετά από αρκετή ώρα αναμονής, ενώ ο τελωνιακός έλεγχος είναι εντελώς επιφανειακός έως ανύπαρκτός... :roll:


Σημείωση1: Για όλους αυτούς τους χρόνους που αναφέρω... προφανώς δεν κρατούσε μπλοκάκι όλη την ώρα. Οι περισσότεροι είναι από τις φωτογραφίες!!
Σημείωση2: Είναι το πρώτο ταξίδι, μετά από πολλά χρόνια, που δεν ευθύνομαι για την επιλογή εταιρείας και δρομολογίων κτλ. Προσωπικά δεν ασχολήθηκα καθόλου με την οργάνωση και αφέθηκα σε χέρια συμφοιτητών μου, για να απολαύσω το ταξίδι και τις διακοπές όσο περισσότερο γίνεται. Γενικά είμαι ευχαριστημένος με την όλη έκβαση του ταξιδιού. Ειδικότερα όσο αφορά το αεροπορικό μέρος μπορώ να πω οι ΟΑ παρείχαν ένα αξιόλογο επίπεδο εξυπηρέτησης (προφανώς αν είχε επιλεγεί η Emirates, θα ζούσαμε μια πολύ πιο ξεχωριστή εμπειρία), "ευχάριστα" απρόοπτα όπως η προσγείωση στη Ρόδο... αλλά σίγουρα -και αντικειμενικά- 6 ώρες σ' ένα 734 (στην επιστροφή) δεν είναι κι ό,τι καλύτερο!.
 
Top