- Εγγραφή
- 04/09/2003
- Μηνύματα
- 3.825
- Likes
- 212
>Fri 09-07-2004 SKG-->BUD MA261 Boeing 737-6Q8 (HA-LOF) Economy Class
Αναχώρηση γύρω στις 03:30 από το σπίτι και άφιξη στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" λίγο πριν της 04:00. Μικρή κίνηση στο terminal, μεγάλη κίνηση (από σταθμευμένα αεροσκάφη) στο apron (2 Βοeing 737-400 των ΟΑ (τα special scheme SX-BKC, SX-BKD μαζί), 3 Boeing 737 της Aegean, 1 Avro RJ-100 της Aegean (SX-DVC), το "δικό μου" B-737-600 της Malev, το A-319 της Alitalia, το Airbus της Swiss, 1 B-737 της CSA, 1 ATR της Tarom και 2 ATR-42 των ΟΑ, 13 α/φ δηλαδή σε ολονύκτια παραμονή στο apron). Το terminal γεμίζει και αυτό σιγά και από επιβάτες για τις πτήσεις των Swiss, Alitalia και CSA. Αρκετοί επιβάτες της πτήσης μου συνέχιζαν και αυτοί για Κοπενχάγη ενώ η πλειοψηφία τους χρησιμοποιούσε την Βουδαπέστη ως ενδιάμεσο σταθμό. Επιβίβαση στο αεροσκάφος (gate 18 ) που είναι ένα από τα νεότευκτα B-737-6Q8 της Malev [πρώτη πτήση: 13/11/2003] με το εσωτερικό σε αριστή κατάσταση. Η Economy Class είναι γεμάτη full ενώ η Business είναι άδεια. Η θέση μου είναι η 06F όπου στο συγκεκριμένο σημείο η απόσταση μεταξύ καθισμάτων είναι “τεράστια”, oπότε όλη η πτήση ήταν ιδιαίτερα άνετη. Η προγραμματισμένη αναχώρηση είναι για τις 05:25 αλλά η τροχοδρόμηση ξεκινά ήδη γύρω στις 05:20. Τροχοδρόμηση στον παράλληλο F του 28 και απογείωση από τον 28 γύρω στις 05:26. Δεξιά στροφή και πέρασμα πάνω από την πόλη με κατεύθυνση το RUGAS. Ελαφρές αναταράξεις πάνω από το όρος Μπέλλες [στα σύνορα Ελλάδας] αλλά τίποτα το σημαντικό. Μετά από λίγη ώρα κατεβαίνουν και οι οθόνες του αεροσκάφους απ' όπου φαίνεται ότι ακολουθούμε αεροδιάδρομο μεταξύ Σκοπίων και Σόφιας. Υψόμετρο πτήσης τα 32.000 ft., ταχύτητα αεροσκάφους 838 km/h και εξωτερική θερμοκρασία -43 C. Ακολουθεί το "food kit" της Malev που περιλαμβάνει (μέσα σε πλαστικό βαλιτσάκι) κρύο σαντουιτσάκι, κέικ, κρύο ψωμάκι, βούτυρο, μαρμελάδα κτλ., ενώ παράλληλα σερβίρονται καφές-τσάι, χυμοί-αναψυκτικά και ζεστά ψωμάκια. Με λίγα λόγια εντελώς αδιαφόρο και τυπικό το "φαγητό". Ακολουθεί κλασσικό φιλμάκι με "Mr.Bean". Στις 06:20 αρχίζει η διαδικασία καθόδου και η προσγείωση στον 13R γίνεται στις 06:34 (δηλαδή η διάρκεια της πτήσης λιγότερο από 01:10). H προσγείωση είναι "ενοχλητικά" ομαλή και υποδειγματική ενώ το α/φ εγκαταλείπει το διάδρομο αφού τον διασχίσει σε όλο το μήκος του. Δένουμε στη φυσούνα στις 06:38 (τοπική ώρα 05:38, ενώ η προγραμματισμένη άφιξη ήταν για τις 05:55!) του Terminal 2A.
Γενική βαθμολογία: 9/10 (κυρίως λόγω του σύγχρονου αεροσκάφους, του καλού seat pitch και της γρήγορης πτήσης). Πόντοι χάνονται από το φτωχό πρωινό.
------
------
>Fri 09-07-2004 BUD-->CPH MA750 Fokker F-70 (HA-LMF) Economy Class
Η κίνηση στην αίθουσα αναχωρήσεων του terminal 2A της Βουδαπέστης ήταν υποτονική (λόγω και της πολύ πρωινής ώρας) και γενικώς η ώρα πέρασε ευχάριστα περιμένοντας και κάποιους άλλους φίλους που έρχονταν με την πτήση της Malev από Αθήνα. Η ώρα επιβίβασης ήταν για τις 06:50 (gate 22), και στο αεροσκάφος βρισκόμουν γύρω στις 07:05 μετά από μεγάλη διαδρομή με το λεωφορείο. Η προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης ήταν 07:20 αλλά τελικά απογειώθηκε στις 07:43 αφού είχαν καθυστερήσει 2 σετ 3-4 επιβατών αραβικής καταγωγής μετά από αρκετή ώρα (άγνωστος ο λόγος). Το αεροσκάφος ήταν ένα Fokker-70, σε μέτρια κατάσταση από άποψη καθαριότητας που διέθετε μάλιστα και ατομική τηλεφωνική συσκευή στα προσκεφάλια των καθισμάτων (εκτός λειτουργίας βέβαια). Ωστόσο με αποζημίωσε το γεγονός ότι καθόμουν σε έξοδο κινδύνου και το seat pitch εκεί ήταν ιδιαίτερα άνετο. Οι θέσεις μας ήταν οι 9A, 9C, 10A, 10C, 10D, 10E, 10F, 11A, 11C. Η πτήση ήταν γεμάτη κατά 70%, με αρκετούς Έλληνες όπως ανέφερα και προηγουμένως. Το φαγητό μέσα στο πλαστικό βαλιτσάκι περιελάμβανε σάντουιτς γαλοπούλας και πούρο σοκολάτας μαζί με τα γνωστά –τυπικά & κρύα- συνοδευτικά. Η πτήση έγινε κατά από αρκετά άσχημες συνθήκες, με αρκετά «κενά» και κούνημα μιας και σχεδόν σε όλη την πτήση πετούσε σε σχετικά χαμηλό ύψος, μέσα στον καιρό. Η κάθοδος άρχισε στις 09:00, μέσα από μια τελευταία σειρά αναταράξεων πάνω από τη Βαλτική λίγο πριν το –υπό βροχή- αεροδρόμιο της Κοπενχάγης και προσγείωση στις 09:13. Η αποβίβαση έγινε σε φυσούνα και μετά από μια μεγάλη διαδρομή μέσα στο ιδιαίτερα όμορφο (με ξύλινο δάπεδο «παρκέ») και αχανές αεροσταθμό του Kastrup, περνώντας μάλιστα –στο δρόμο για τα baggage reclaims- και από το χώρο καταστημάτων του αεροδρομίου. Πήραμε τις αποσκευές στις 09:45 και με το τρένο του αεροδρομίου φτάσαμε στην πόλη… υπό βροχή…
Γενική βαθμολογία: 7/10
------
09-07 εώς 17-07 ταξίδακι σε Δανία (Copenhague, Hillerod, Roskilde) και Σουηδία (Stockholm, Upsala). Στο πέρασμα από τη μία χώρα στην άλλη προτίμησα το τρένο (5 ωρών) μιας και αυτό περνάει από την –υποθαλάσσια & υπερθαλάσσια- κατασκευή που εγκαινιάστηκε πριν λίγα χρόνια και συνδέει την Δανία με τη Σουηδία (Malmo). Την ανέφερα ως κατασκευή γιατί πρόκειται από ένα σύμπλεγμα από tunnel (3,51 km), τεχνητό νησί (4,06 km) και γέφυρα (7,85 km) (πασσάλων και κρεμαστή) που συνδέουν τις δύο χώρες οδικώς και σιδηροδρομικώς (πάνω κατάστρωμα αυτοκινητόδρομος και κάτω σιδηρόδρομος). Συνολικά το “link” έχει μήκος 15,84 km. Όντως εντυπωσιακό…
------
>Sat 17-07-2004 ARN-->BUD MA765 Boeing 737-3Υ0 (HA-LEX) Economy Class
Αναχώρηση από το ξενοδοχείο στις 05:30, με mini-bus taxi που είχαν φτάσει από τις 05:20 (υποδειγματική συμπεριφορά οδηγών –που φορούν ζώνη ασφαλείας-, εγκωμιαστικά σχόλια για την Εθνική Ελλάδος και πολλές ευχές για την Ολυμπιάδα…!). Άφιξη στο αεροδρόμιο [Terminal 5] λίγο πριν τις 06:00 μετά από διαδρομή 40 km. Όλα φαίνονταν πώς θα πήγαιναν ρολόι μέχρι την είσοδο μέσα στον αεροσταθμό. Απέραντες ουρές στα check-in σε όλη την έκταση του χώρου αναχωρήσεων έως τις εξόδους… Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισιτηρίων ήταν εκτός λειτουργίας. Έλεγχος, έκδοση καρτών επιβίβασης και καρτελών για τις βαλίτσες γινόταν χειρογράφως. Αρχίσαμε κι εμείς χειροκίνητο check-in [οι Σουηδοί έτσι κι αλλιώς είναι αργοί σαν άνθρωποι… τώρα ήρθε και έδεσε…]. Είχε περάσει γύρω στο ένα δεκάλεπτο και ήταν έτοιμη η πρώτη αποσκευή και η πρώτη κάρτα επιβίβασης ώσπου άρχισε αργά-αργά να επανέρχεται το σύστημα. Βέβαια οι εκτυπωτές που εκτύπωναν τις κάρτες συνέχισαν να έχουν πρόβλημα, οπότε η υπάλληλος αποφάσισε να τυπώσει το περιεχόμενο των καρτών επιβίβασης πάνω στα ίδια τα αποκόμματα των εισιτηρίων… Στη συνέχεια ξαναπήρε τις πρώτες χειρόγραφες κάρτες και τις ξανατύπωσε με τον ίδιο τρόπο ώστε να έχουμε όλοι και κάρτα επιβίβασης για το σκέλος BUD->SKG για να αποφύγουμε νέο check-in στη Βουδαπέστη. Συν τοις άλλοις, οι αποσκευές δεν έφευγαν μέσω ιμάντων προς το αεροσκάφος αλλά έπρεπε να τις αφήσουμε οι ίδιοι σε σημείο ελέγχου (με ακτίνες κτλ.) και να περιμένουμε να «περάσουν» από την ασφάλεια του αεροδρομίου. Τελικά βρεθήκαμε στο gate (20) γύρω στις 07:00. Η επιβίβαση ξεκίνησε στις 07:25 και έφτασα στο αεροσκάφος γύρω στις 07:40 και κάθησα στη θέση 11Α. Η πτήση ήταν προγραμματισμένη να αναχωρήσει στις 07:45 αλλά τελικά η ρυμούλκηση από τη φυσούνα ξεκίνησε στις 07:56, η κανονική τροχοδρόμηση στις 07:59 ενώ τελικά απογειωθήκαμε από το διάδρομο 19R στις 08:05. Παρ’ όλη την καθυστέρηση, ενημερωθήκαμε ότι η πτήση θα κρατούσε 01:50 (αντί για 02:15… οπότε πάνω-κάτω θα φτάναμε στην προγραμματισμένη ώρα). Μετά από 6-7 λεπτά φάνηκε η Στοκχόλμη στα αριστερά μας καθώς και το απέραντο «Αρχιπέλαγος» νησιών. Περάσαμε δυτικά της νήσου Gotland και στη συνέχεια πάνω από τη Βαλτική ως το Gdansk όπου και μίλησε ο πιλότος. Το αεροσκάφος – ένα Β-737-3Υ0 του 1991 – ήταν γεμάτο εντελώς. Την εσωτερική του κατάσταση θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω μέτρια μιας και υπήρχε μια «ανεξίτηλη» βρωμιά σε αρκετά σημεία, λογικό όμως και λόγω ηλικίας. Το φαγητό σερβιρίστηκε γύρω στις 08:35, με την ίδια μορφή του “food kit” – 2 φέτες ζαμπόν, 2 φέτες κασέρι με ντομάτα και δείγμα μαρουλιού και κρύο ψωμάκι, γιαούρτι βατόμουρο, μαρμελάδα-βούτυρο κτλ. – με όλη την υπόλοιπη γνωστή συνοδεία ροφημάτων και ζεστού ψωμιού. Εντελώς τυπικά. Στις 09:36 άρχισε η κάθοδος, στις 09:46 προσδεθήκαμε, 09:56 flaps και αμέσως μετά τροχοί και στις 09:59 προσγειωθήκαμε στο διάδρομο 31R της Βουδαπέστης. Στις 10:02 ήμασταν ήδη στο gate (stand 42)
Γενική βαθμολογία: 8-/10
------
------
>Sat 17-07-2004 BUD-->SKG MA262 Boeing 737-6Q8 (HA-LOJ) Economy Class
Σε αντίθεση με τις 09/07, η κίνηση στο 2A ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, κάνοντας την εύρεση θέσης δύσκολη υπόθεση. Η επιβίβαση άρχισε γύρω στις 12:35 (gate 26) αντί για την προγραμματισμένη 12:20. Στις 12:45 βρισκόμουν μέσα στο αεροσκάφος – ένα νεότευκτό Boeing 737-6Q8 της Malev [πρώτη πτήση: 09/02/2004] όπως στην πρώτη πτήση SKG->BUD – και κάθισα στη θέση 07F. Η πτήση ήταν γεμάτη με επιβάτες και στην Business Class. Η ρυμούλκηση από τη φυσούνα ξεκίνησε στις 13:10 (η προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης ήταν 12:50), η τροχοδρόμηση στις 13:13 ενώ η απογείωση από τον 31L έγινε στις 13:17. Η πτήση –έκτος από ελάχιστες αναταράξεις λόγω ελιγμών στην απογείωση- ήταν ιδιαίτερα ήρεμη, και σερβιρίστηκε και πάλι το τυπικό πλαστικό βαλιτσάκι (με σάντουιτς γαλοπούλας αυτή φορά και πούρο σοκολάτας). Οι οθόνες πάντως με τις πληροφορίες πτήσης δεν κατέβηκαν πότε… O πιλότος μας αναφέρει γύρω στις 14:10 ότι έχει αρχίσει η διαδικασία προσέγγισης στη Θεσσαλονίκη, και ότι το α/φ θα προσγειωθεί σε 20 περίπου λεπτά. Είσοδος στο Ελληνικό FIR από το TALAS. Πέρασμα δίπλα από Νάουσα, Βέροια, Αλεξάνδρεια, Δέλτα Αλιάκμονα, Θερμαϊκό, Επανομή και ξεκίνημα αλλεπάλληλων ελιγμών προς αριστερά (αρκετό ταρακούνημα) για να προσγειωθεί στον 34 γύρω στις 14:28 με full σχεδόν φρένα και αρκετό χειροκρότημα. Bravo, Alpha, Charlie και στάθμευση στις 14:32 στο apron μπροστά στο terminal (τοπική ώρα 15:32 – η προγραμματισμένη ώρα άφιξης ήταν 15:20). Ταυτόχρονα απογειώθηκε μια Aegean από τον 28, ενώ στο apron ήταν η KLM για AMS, η Helios Airways για LCA και η Blue Line (Fokker 100).
Γενική βαθμολογία: 8/10
------
------
Αναχώρηση γύρω στις 03:30 από το σπίτι και άφιξη στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" λίγο πριν της 04:00. Μικρή κίνηση στο terminal, μεγάλη κίνηση (από σταθμευμένα αεροσκάφη) στο apron (2 Βοeing 737-400 των ΟΑ (τα special scheme SX-BKC, SX-BKD μαζί), 3 Boeing 737 της Aegean, 1 Avro RJ-100 της Aegean (SX-DVC), το "δικό μου" B-737-600 της Malev, το A-319 της Alitalia, το Airbus της Swiss, 1 B-737 της CSA, 1 ATR της Tarom και 2 ATR-42 των ΟΑ, 13 α/φ δηλαδή σε ολονύκτια παραμονή στο apron). Το terminal γεμίζει και αυτό σιγά και από επιβάτες για τις πτήσεις των Swiss, Alitalia και CSA. Αρκετοί επιβάτες της πτήσης μου συνέχιζαν και αυτοί για Κοπενχάγη ενώ η πλειοψηφία τους χρησιμοποιούσε την Βουδαπέστη ως ενδιάμεσο σταθμό. Επιβίβαση στο αεροσκάφος (gate 18 ) που είναι ένα από τα νεότευκτα B-737-6Q8 της Malev [πρώτη πτήση: 13/11/2003] με το εσωτερικό σε αριστή κατάσταση. Η Economy Class είναι γεμάτη full ενώ η Business είναι άδεια. Η θέση μου είναι η 06F όπου στο συγκεκριμένο σημείο η απόσταση μεταξύ καθισμάτων είναι “τεράστια”, oπότε όλη η πτήση ήταν ιδιαίτερα άνετη. Η προγραμματισμένη αναχώρηση είναι για τις 05:25 αλλά η τροχοδρόμηση ξεκινά ήδη γύρω στις 05:20. Τροχοδρόμηση στον παράλληλο F του 28 και απογείωση από τον 28 γύρω στις 05:26. Δεξιά στροφή και πέρασμα πάνω από την πόλη με κατεύθυνση το RUGAS. Ελαφρές αναταράξεις πάνω από το όρος Μπέλλες [στα σύνορα Ελλάδας] αλλά τίποτα το σημαντικό. Μετά από λίγη ώρα κατεβαίνουν και οι οθόνες του αεροσκάφους απ' όπου φαίνεται ότι ακολουθούμε αεροδιάδρομο μεταξύ Σκοπίων και Σόφιας. Υψόμετρο πτήσης τα 32.000 ft., ταχύτητα αεροσκάφους 838 km/h και εξωτερική θερμοκρασία -43 C. Ακολουθεί το "food kit" της Malev που περιλαμβάνει (μέσα σε πλαστικό βαλιτσάκι) κρύο σαντουιτσάκι, κέικ, κρύο ψωμάκι, βούτυρο, μαρμελάδα κτλ., ενώ παράλληλα σερβίρονται καφές-τσάι, χυμοί-αναψυκτικά και ζεστά ψωμάκια. Με λίγα λόγια εντελώς αδιαφόρο και τυπικό το "φαγητό". Ακολουθεί κλασσικό φιλμάκι με "Mr.Bean". Στις 06:20 αρχίζει η διαδικασία καθόδου και η προσγείωση στον 13R γίνεται στις 06:34 (δηλαδή η διάρκεια της πτήσης λιγότερο από 01:10). H προσγείωση είναι "ενοχλητικά" ομαλή και υποδειγματική ενώ το α/φ εγκαταλείπει το διάδρομο αφού τον διασχίσει σε όλο το μήκος του. Δένουμε στη φυσούνα στις 06:38 (τοπική ώρα 05:38, ενώ η προγραμματισμένη άφιξη ήταν για τις 05:55!) του Terminal 2A.
Γενική βαθμολογία: 9/10 (κυρίως λόγω του σύγχρονου αεροσκάφους, του καλού seat pitch και της γρήγορης πτήσης). Πόντοι χάνονται από το φτωχό πρωινό.
------
------
>Fri 09-07-2004 BUD-->CPH MA750 Fokker F-70 (HA-LMF) Economy Class
Η κίνηση στην αίθουσα αναχωρήσεων του terminal 2A της Βουδαπέστης ήταν υποτονική (λόγω και της πολύ πρωινής ώρας) και γενικώς η ώρα πέρασε ευχάριστα περιμένοντας και κάποιους άλλους φίλους που έρχονταν με την πτήση της Malev από Αθήνα. Η ώρα επιβίβασης ήταν για τις 06:50 (gate 22), και στο αεροσκάφος βρισκόμουν γύρω στις 07:05 μετά από μεγάλη διαδρομή με το λεωφορείο. Η προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης ήταν 07:20 αλλά τελικά απογειώθηκε στις 07:43 αφού είχαν καθυστερήσει 2 σετ 3-4 επιβατών αραβικής καταγωγής μετά από αρκετή ώρα (άγνωστος ο λόγος). Το αεροσκάφος ήταν ένα Fokker-70, σε μέτρια κατάσταση από άποψη καθαριότητας που διέθετε μάλιστα και ατομική τηλεφωνική συσκευή στα προσκεφάλια των καθισμάτων (εκτός λειτουργίας βέβαια). Ωστόσο με αποζημίωσε το γεγονός ότι καθόμουν σε έξοδο κινδύνου και το seat pitch εκεί ήταν ιδιαίτερα άνετο. Οι θέσεις μας ήταν οι 9A, 9C, 10A, 10C, 10D, 10E, 10F, 11A, 11C. Η πτήση ήταν γεμάτη κατά 70%, με αρκετούς Έλληνες όπως ανέφερα και προηγουμένως. Το φαγητό μέσα στο πλαστικό βαλιτσάκι περιελάμβανε σάντουιτς γαλοπούλας και πούρο σοκολάτας μαζί με τα γνωστά –τυπικά & κρύα- συνοδευτικά. Η πτήση έγινε κατά από αρκετά άσχημες συνθήκες, με αρκετά «κενά» και κούνημα μιας και σχεδόν σε όλη την πτήση πετούσε σε σχετικά χαμηλό ύψος, μέσα στον καιρό. Η κάθοδος άρχισε στις 09:00, μέσα από μια τελευταία σειρά αναταράξεων πάνω από τη Βαλτική λίγο πριν το –υπό βροχή- αεροδρόμιο της Κοπενχάγης και προσγείωση στις 09:13. Η αποβίβαση έγινε σε φυσούνα και μετά από μια μεγάλη διαδρομή μέσα στο ιδιαίτερα όμορφο (με ξύλινο δάπεδο «παρκέ») και αχανές αεροσταθμό του Kastrup, περνώντας μάλιστα –στο δρόμο για τα baggage reclaims- και από το χώρο καταστημάτων του αεροδρομίου. Πήραμε τις αποσκευές στις 09:45 και με το τρένο του αεροδρομίου φτάσαμε στην πόλη… υπό βροχή…
Γενική βαθμολογία: 7/10
------
09-07 εώς 17-07 ταξίδακι σε Δανία (Copenhague, Hillerod, Roskilde) και Σουηδία (Stockholm, Upsala). Στο πέρασμα από τη μία χώρα στην άλλη προτίμησα το τρένο (5 ωρών) μιας και αυτό περνάει από την –υποθαλάσσια & υπερθαλάσσια- κατασκευή που εγκαινιάστηκε πριν λίγα χρόνια και συνδέει την Δανία με τη Σουηδία (Malmo). Την ανέφερα ως κατασκευή γιατί πρόκειται από ένα σύμπλεγμα από tunnel (3,51 km), τεχνητό νησί (4,06 km) και γέφυρα (7,85 km) (πασσάλων και κρεμαστή) που συνδέουν τις δύο χώρες οδικώς και σιδηροδρομικώς (πάνω κατάστρωμα αυτοκινητόδρομος και κάτω σιδηρόδρομος). Συνολικά το “link” έχει μήκος 15,84 km. Όντως εντυπωσιακό…
------
>Sat 17-07-2004 ARN-->BUD MA765 Boeing 737-3Υ0 (HA-LEX) Economy Class
Αναχώρηση από το ξενοδοχείο στις 05:30, με mini-bus taxi που είχαν φτάσει από τις 05:20 (υποδειγματική συμπεριφορά οδηγών –που φορούν ζώνη ασφαλείας-, εγκωμιαστικά σχόλια για την Εθνική Ελλάδος και πολλές ευχές για την Ολυμπιάδα…!). Άφιξη στο αεροδρόμιο [Terminal 5] λίγο πριν τις 06:00 μετά από διαδρομή 40 km. Όλα φαίνονταν πώς θα πήγαιναν ρολόι μέχρι την είσοδο μέσα στον αεροσταθμό. Απέραντες ουρές στα check-in σε όλη την έκταση του χώρου αναχωρήσεων έως τις εξόδους… Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισιτηρίων ήταν εκτός λειτουργίας. Έλεγχος, έκδοση καρτών επιβίβασης και καρτελών για τις βαλίτσες γινόταν χειρογράφως. Αρχίσαμε κι εμείς χειροκίνητο check-in [οι Σουηδοί έτσι κι αλλιώς είναι αργοί σαν άνθρωποι… τώρα ήρθε και έδεσε…]. Είχε περάσει γύρω στο ένα δεκάλεπτο και ήταν έτοιμη η πρώτη αποσκευή και η πρώτη κάρτα επιβίβασης ώσπου άρχισε αργά-αργά να επανέρχεται το σύστημα. Βέβαια οι εκτυπωτές που εκτύπωναν τις κάρτες συνέχισαν να έχουν πρόβλημα, οπότε η υπάλληλος αποφάσισε να τυπώσει το περιεχόμενο των καρτών επιβίβασης πάνω στα ίδια τα αποκόμματα των εισιτηρίων… Στη συνέχεια ξαναπήρε τις πρώτες χειρόγραφες κάρτες και τις ξανατύπωσε με τον ίδιο τρόπο ώστε να έχουμε όλοι και κάρτα επιβίβασης για το σκέλος BUD->SKG για να αποφύγουμε νέο check-in στη Βουδαπέστη. Συν τοις άλλοις, οι αποσκευές δεν έφευγαν μέσω ιμάντων προς το αεροσκάφος αλλά έπρεπε να τις αφήσουμε οι ίδιοι σε σημείο ελέγχου (με ακτίνες κτλ.) και να περιμένουμε να «περάσουν» από την ασφάλεια του αεροδρομίου. Τελικά βρεθήκαμε στο gate (20) γύρω στις 07:00. Η επιβίβαση ξεκίνησε στις 07:25 και έφτασα στο αεροσκάφος γύρω στις 07:40 και κάθησα στη θέση 11Α. Η πτήση ήταν προγραμματισμένη να αναχωρήσει στις 07:45 αλλά τελικά η ρυμούλκηση από τη φυσούνα ξεκίνησε στις 07:56, η κανονική τροχοδρόμηση στις 07:59 ενώ τελικά απογειωθήκαμε από το διάδρομο 19R στις 08:05. Παρ’ όλη την καθυστέρηση, ενημερωθήκαμε ότι η πτήση θα κρατούσε 01:50 (αντί για 02:15… οπότε πάνω-κάτω θα φτάναμε στην προγραμματισμένη ώρα). Μετά από 6-7 λεπτά φάνηκε η Στοκχόλμη στα αριστερά μας καθώς και το απέραντο «Αρχιπέλαγος» νησιών. Περάσαμε δυτικά της νήσου Gotland και στη συνέχεια πάνω από τη Βαλτική ως το Gdansk όπου και μίλησε ο πιλότος. Το αεροσκάφος – ένα Β-737-3Υ0 του 1991 – ήταν γεμάτο εντελώς. Την εσωτερική του κατάσταση θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω μέτρια μιας και υπήρχε μια «ανεξίτηλη» βρωμιά σε αρκετά σημεία, λογικό όμως και λόγω ηλικίας. Το φαγητό σερβιρίστηκε γύρω στις 08:35, με την ίδια μορφή του “food kit” – 2 φέτες ζαμπόν, 2 φέτες κασέρι με ντομάτα και δείγμα μαρουλιού και κρύο ψωμάκι, γιαούρτι βατόμουρο, μαρμελάδα-βούτυρο κτλ. – με όλη την υπόλοιπη γνωστή συνοδεία ροφημάτων και ζεστού ψωμιού. Εντελώς τυπικά. Στις 09:36 άρχισε η κάθοδος, στις 09:46 προσδεθήκαμε, 09:56 flaps και αμέσως μετά τροχοί και στις 09:59 προσγειωθήκαμε στο διάδρομο 31R της Βουδαπέστης. Στις 10:02 ήμασταν ήδη στο gate (stand 42)
Γενική βαθμολογία: 8-/10
------
------
>Sat 17-07-2004 BUD-->SKG MA262 Boeing 737-6Q8 (HA-LOJ) Economy Class
Σε αντίθεση με τις 09/07, η κίνηση στο 2A ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, κάνοντας την εύρεση θέσης δύσκολη υπόθεση. Η επιβίβαση άρχισε γύρω στις 12:35 (gate 26) αντί για την προγραμματισμένη 12:20. Στις 12:45 βρισκόμουν μέσα στο αεροσκάφος – ένα νεότευκτό Boeing 737-6Q8 της Malev [πρώτη πτήση: 09/02/2004] όπως στην πρώτη πτήση SKG->BUD – και κάθισα στη θέση 07F. Η πτήση ήταν γεμάτη με επιβάτες και στην Business Class. Η ρυμούλκηση από τη φυσούνα ξεκίνησε στις 13:10 (η προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης ήταν 12:50), η τροχοδρόμηση στις 13:13 ενώ η απογείωση από τον 31L έγινε στις 13:17. Η πτήση –έκτος από ελάχιστες αναταράξεις λόγω ελιγμών στην απογείωση- ήταν ιδιαίτερα ήρεμη, και σερβιρίστηκε και πάλι το τυπικό πλαστικό βαλιτσάκι (με σάντουιτς γαλοπούλας αυτή φορά και πούρο σοκολάτας). Οι οθόνες πάντως με τις πληροφορίες πτήσης δεν κατέβηκαν πότε… O πιλότος μας αναφέρει γύρω στις 14:10 ότι έχει αρχίσει η διαδικασία προσέγγισης στη Θεσσαλονίκη, και ότι το α/φ θα προσγειωθεί σε 20 περίπου λεπτά. Είσοδος στο Ελληνικό FIR από το TALAS. Πέρασμα δίπλα από Νάουσα, Βέροια, Αλεξάνδρεια, Δέλτα Αλιάκμονα, Θερμαϊκό, Επανομή και ξεκίνημα αλλεπάλληλων ελιγμών προς αριστερά (αρκετό ταρακούνημα) για να προσγειωθεί στον 34 γύρω στις 14:28 με full σχεδόν φρένα και αρκετό χειροκρότημα. Bravo, Alpha, Charlie και στάθμευση στις 14:32 στο apron μπροστά στο terminal (τοπική ώρα 15:32 – η προγραμματισμένη ώρα άφιξης ήταν 15:20). Ταυτόχρονα απογειώθηκε μια Aegean από τον 28, ενώ στο apron ήταν η KLM για AMS, η Helios Airways για LCA και η Blue Line (Fokker 100).
Γενική βαθμολογία: 8/10
------
------