SKG-CFU.BRI-FCO-BRI-BGY.MXP-STR.LUX-LCY.LTN-DUB-LTN.LGW-SKG

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.814
Likes
204
Μετά από πολλαααααά χρόνια συγγραφικής (αλλά όχι ταξιδιωτικής) αδράνειας είπα να επιστρέψω στο χώρο των trip reports του airl.gr προσπαθώντας να περιγράψω (σιγά-σιγά) την τελευταία μου ταξιδιωτική εμπειρία: 9 πτήσεις σε 11 μέρες στην Ευρώπη.
Το ταξίδι περιελάμβανε πλήθος ακόμη μεταφορικών μέσων όπως πλοία, τρένα, λεωφορεία και αυτοκίνητα, αλλά στο συγκεκριμένο report θα επικεντρωθώ κυρίως στο αεροπορικό σκέλος της εκδρομής. Η σειρά των πτήσεων ήταν η παρακάτω:

A3 736 SKG>CFU AR1
AZ 1616 BRI>FCO M82
AZ 1613 FCO>BRI M82
FR 4887 BRI>BGY 738
AB 8755 MXP>STR DH4
AF(WX) 5218 LUX>LCY F50
FR 331 LTN>DUB 738
FR 338 DUB>LTN 738
OA 284 LGW>SKG 319


Το ταξίδι ξεκίνησε και τέλειωσε με την αγαπητή ΟΑ3 και περιελάμβανε άγονη γραμμή (SKG-CFU) καθώς και την πρώτη εμπειρία μου με OAir σε πτήση εξωτερικού (LGW-SKG). Επιπλέον η επιλογή 4 πτήσεων (BRI-FCO-BRI, MXP-STR, LUX-LCY) βασίστηκε στον τύπο αεροσκάφους που τις εκτελούν (M82, DH4, F50) ενώ η πρώτη μου εμπειρία με την Ryanair ήρθε για να συνδέσει τα επιμέρους κομμάτια του παζλ (BRI-BGY, LTN-DUB-LTN), ενώ μεταξύ άλλων περιελάμβανε και πτήση με το ολοκαίνουργιο EI-ENZ που αποτελεί το 300ό 738 της εταιρείας. Επιπλέον θα διαβάσετε και εμπειρίες από 4 ιταλικά αεροδρόμια, 2 γερμανικά, το αεροδρόμιο του Λουξεμβούργου, 3 αεροδρόμια του Λονδίνου καθώς και αυτό του Δουβλίνου. Θα ακολουθήσουν περισσότερα τις επόμενες μέρες... ;)
 
Δεν περίμενα να χωρέσουν τόσοι κωδικοί αεροδρομίων στον τίτλο ενός topic :twisted:
Μου αρέσουν τρελά το σχέδιο πτήσης σου και οι επιλογές σου. Ιδίως αυτό το MD θα ήθελα κι εγώ να το (ξανα)πετάξω. :rolleyes:
Αναμένω λοιπόν ... :great:
 
Άκη ήθελα να βάλω και την FRA που απλώς επισκέφτηκα για spotting αλλά δεν χωρούσε!

flesland":9d90iszw said:
Ελπίζω να έχεις τα copyrights για τέτοιες αποστολές... :cool:

Οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά γεγονότα ή πρόσωπα ζώντα και τεθνεώτα είναι τυχαία. :D :rolleyes:
 
Γράφε, γράφε..!!
 
Aegean Airlines A3736: Thessaloniki Makedonia >>>> Kerkyra Ioannis Kapodistrias (Avro RJ-100 SX-DVB, ff: 1999) - Θέση 01F
Aναχώρηση 07:45 - Άφιξη 08:35
[κόστος: 57 ευρώ]


Το αεροσκάφος της πτήσης στα Ιωάννινα πριν 3 χρόνια.

Και ναι λοιπόν, αυτή η ευρωπαϊκή περιπλάνηση ξεκινά με άγονο δρομολόγιο εσωτερικού που εκτελεί η Aegean από το 2010 μιας για να πάμε στο Bari όπου μας περίμενε το MD82 της Alitalia έπρεπε να μεταβώ Κέρκυρα για να πάρουμε το πλοίο. Πρωινή αναχώρηση στις 07:45 από τον 34 της Θεσσαλονίκης έχοντας μια μικρή ανησυχία ότι μπορεί να υπάρχει χαμηλή νέφωση στην Κέρκυρα λόγω ώρας. Αντιθέτως, στην Δυτική Ελλάδα επικρατούσε ηλιοφάνεια και η ορατότητα ήταν σε πολύ καλά επίπεδα. Πέρα από τον καθαρό καιρό από τα μισά της διαδρομής και μετά, η πτήση δεν μου άφησε κάτι το αξιομνημόνευτο. Επέλεξα με το web-checkin την 01F η οποία προσφέρει προφανώς ανετότατο seat pitch ενώ και τα 2 διπλανά καθίσματα ήταν άδεια (η πληρότητα ήταν σε ικανοποιητικό επίπεδο πάντως). Από εκεί και πέρα, είχα μια πτήση χωρίς κάποιο ιδιαίτερο απρόοπτο με το καθιερωμένο service της Α3 για πτήσεις εσωτερικού με καφέ ή αναψυκτικό/χυμό και τα μπισκοτοειδή της. Στον Καποδίστρια η προσγείωση μας έγινε visually από τον 35 και σταθμεύσαμε στο άδειο apron. Μας εξυπηρέτησε η Swissport (όπως συμβαίνει εδώ και μερικούς μήνες) εν μέσω χειμωνιάτικης ηρεμίας ενώ οι αποσκευές άργησαν χαρακτηριστικά. Στα συν του αεροδρομίου φυσικά το δωρεάν wi-fi που παρέχει η ΥΠΑ (όπως και στην Θεσσαλονίκη). Παρακάτω ακολουθεί φωτογραφική κάλυψη της πτήσης:

Το seat pitch στην 01F
Over Pindos
Η Τύμφη
Το φαράγγι του Βίκου
Νομός Ιωαννίνων (δυτικά)
Θεσπρωτία
Θεσπρωτία
Θεσπρωτία - εκβολές Καλαμά
Κέρκυρα και Παντοκράτωρας
Η μονή της Βλαχέρνας στο short final
Λίγο πριν το touch στον 35 με φόντο τα διαμερίσματα της Άννας Μπούζη και το Royal
Ioannis Kapodistrias Terminal

Alitalia AZ1616: Bari Palese >>>> Rome Fiumicino (Mc Donnel Douglas MD-82 I-DACR, ff: 1990) - Θέση 06L
Αναχώρηση 15:00 - Άφιξη 16:10
[κόστος (RT): 79.05 ευρώ]


Το αεροσκάφος της πτήσης φωτογραφημένο κατά την άφιξη του στο Μπάρι από Ρώμη.

Τωρά εδώ έχουμε ένα κενό μεταξύ Κέρκυρας και Bari... που προφανώς έγινε με πλοίο, και για το οποίο αν έχετε όρεξη μπορεί να υπάρξει περιγραφή στη συνέχεια είτε από μένα είτε από τα υπόλοιπα εκλεκτά φιλαράκια - μέλη του forum (mario_k, 717 ;;;). Το μοναδικό που αναφέρω για την ώρα ήταν πως είχαμε κλεισμένο απευθείας δρομολόγιο Κέρκυρα - Μπάρι με αυτό αλλά για καλή ή κακή μας τύχη το δρομολόγιο της συγκεκριμένης ημερομηνίας ακυρώθηκε και η εταιρεία ανέλαβε να μας μεταφέρει με αυτό και με αυτό μέσω Ηγουμενίτσας.
Επιστρέφουμε και πάλι στην αεροπορική μας αφήγηση λέγοντας λίγα λόγια για το αεροδρόμιο του Bari. Το αεροδρόμιο αυτό είναι το μεγαλύτερο από τα 4 αεροδρόμια της Apulia (Bari, Brindisi, Foggia, Taranto) και των οποίων τη διαχείριση έχει αναλάβει για 40 χρόνια η εταιρεία Aeroporti Di Puglia. Το αεροδρόμιο του Bari εξυπηρέτησε 2.860.040 επιβάτες το 2009, ενώ το Brindisi 1.110.335 και η Foggia μόλις 67.494 επιβάτες κατά την ίδια χρονιά. Σε σύγκριση με άλλα ελληνικά αεροδρόμια αντίστοιχου ή μεγαλύτερου μεγέθους (HER = 5 εκατ/ετησιως, RHO = 3.5 εκατ/ετησιως, CFU/CHQ = 2 εκατ/ετησιως) που λειτουργούν πραγματικά 6-7 μήνες το χρόνο, το Bari και Brindisi αποτελούν βάσεις της Ryanair και συνδέονται με σημαντικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς καθ' όλη τη διάρκεια του έτους με συνδέσεις -πέρα της FR- των Air Berlin, Easyjet, Wizzair, Helvetic, Carpatair, Lufthansa κ.α. Αποτελούν δε για κάποιον από την Κέρκυρα ή και τα Ιωάννινα μια εναλλακτική λύση μετάβασης σε ευρωπαϊκούς προορισμούς με σχετικά χαμηλό κόστος. Το νέο terminal εγκαινιάστηκε το 2005 και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και 4 air-bridges (!), ενώ κατασκευάστηκε νέος πύργος ελέγχου και επέκταση του διαδρόμου στα 2820 m. To terminal είναι λειτουργικό και αρκετά φωτεινό και καλαίσθητο... και γενικώς σου δημιουργεί ευχάριστη διάθεση για ταξίδι. Στα αρνητικά... το γεγονός ότι δεν θα βρείτε δωρεάν wi-fi όπως στην Ελλάδα (όπως δεν βρήκα και σε κανένα από τα υπόλοιπα αεροδρόμια του ταξιδιού εκτός του London City)... αλλά και το ό,τι δεν γίνεται δεκτή η παράδοση αποσκευής στο check-in νωρίτερα από 2 ώρες πριν την πτήση. Έχοντας φτάσει στο Bari από το πρωί ήμασταν αρκετές ώρες νωρίτερα στο αεροδρόμιο και ο χρόνος αξιοποιήθηκε spotterικά (το υλικό θα ανέβει προσεχώς στα γνωστά site), αν και ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος μας (βροχή).
Όσο αφορά την πτήση μας, το I-DACR ήρθε στην ώρα του από Ρώμη και η επιβίβαση σε αυτό έγινε από air-bridge. Ευχάριστη έκπληξη τα παλιά χρώματα που φέρει ακόμα το αεροσκάφος, όπως και η παλιά διαμόρφωση στο εσωτερικό που περιλαμβάνει και 6 σειρές με configuration business class (2-2) που χωρίζονται από την υπόλοιπη καμπίνα με μόνιμο διαχωριστικό. Έχοντας κλείσει στο web check-in την θέση 06L βρέθηκα να κάθομαι στην τελευταία σειρά αυτών των θέσεων. Το εσωτερικό του αεροσκάφους δείχνει την ηλικία του... αλλά ΟΚ γι'αυτό και επιλέξαμε να πετάξουμε μαζί του! Η απογείωση μας έγινε από το διάδρομο 07, ήταν απρόσμενα αθόρυβη ενώ η αίσθηση της ανόδου με ένα MD είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. To service περιελάμβανε καφέ/αναψυκτικό και επιλογή ανάμεσα σε γλυκό ή αλμυρό σνακ (επέλεξα γλυκό). Η προσγείωση έγινε στον 34R του Fiumicino και το αεροσκάφος στάθμευσε σε remote stand. Ελάχιστοι επιβάτες του γεμάτου αεροσκάφους συνέχισαν μαζί μας ως το baggage claim με τους περισσότερους να κατευθύνονται σε connecting flights. Μια φωτογραφική αποτύπωση του αεροδρομίου του Bari όπως και της πτήσης ακολουθούν παρακάτω:

Inside Bari Airport
Inside Bari Airport
Inside Bari Airport
Το επίπεδο αναχωρήσεων του BRI από ψηλά
Το επίπεδο αναχωρήσεων του BRI από ψηλά
Inside BRI
Bari Control Tower
Bari Terminal
Bari Terminal
Inside I-DACR
Inside I-DACR
Inside I-DACR
Inside I-DACR
Inside I-DACR
Bari Airport overview
Bari Airport overview
Approaching Fiumicino
Approaching Fiumicino
Inside I-DACR (2-2 configuration)
Inside I-DACR (2-2 configuration)
I-DACR at FCO

Alitalia AZ1613: Rome Fiumicino >>>> Bari Palese (Mc Donnel Douglas MD-82 I-DANQ, ff: 1992) - Θέση 11K
Αναχώρηση 13:15 - Άφιξη 14:15


Το αεροσκάφος της πτήσης φωτογραφημένο κατά την αναχώρηση του από Μπάρι προς Ρώμη.

Βρισκόμαστε μερικές μέρες αργότερα. Μετά από ατελείωτο spotting στο FCO (οι δημιουργίες στα γνωστά site προσεχώς) και την πολύτιμη συνεισφορά των Ιταλών συναδέλφων ήρθε η ώρα της επιστροφής...! Τo I-DANQ -με τα νέα χρώματα- μας περίμενε σε remote stand δίπλα από ένα F100 της Portugalia και αυτή τη φορά η διαμόρφωση ήταν 2-3 σε ολόκληρο το αεροσκάφος. Η πτήση δεν είχε κάποια ιδιαίτερη διαφοροποίηση σε σχέση με την AZ1616 αν εξαιρέσουμε το αρκετά αυστηρό πλήρωμα που δημιούργησε θέμα σχετικά με μια τσάντα που είχαμε αφήσει στην κενή θέση 11J δίπλα μας και μας ζήτησε να την μεταφέρουμε σε κενές θέσεις πιο πίσω. Από εκεί και πέρα εκτοξευτήκαμε (κατά τα πρότυπα του MD) από το διάδρομο 34L, σερβιριστήκαμε (ήταν η σειρά να επιλέξω το αλμυρό)... και προσγειωθήκαμε στον 07 του Bari, αυτή τη φορά εν μέσω καλοκαιρίας. Μερικές φωτογραφίες από αυτό το section ακολουθούν παρακάτω:

Fiumicino Airport
Entering runway 34L (FCO)
Over runway 07/25 (FCO)

Ryanair FR4887: Bari Palese >>>> Milan Bergamo Orio Al Serio (Boeing 737-800 EI-DCI, ff: 2004) - Θέση 33A
Αναχώρηση 21:00 - Άφιξη 22:30
[κόστος: 51.99 ευρώ με αποσκευή 20 kg]


Κάπου εδώ η παρέα παίρνει το δρόμο της επιστροφής για την Κέρκυρα και με αποχαιρετά ενώ εγώ έχω να περάσω λίγη ώρα μέχρι τις 21:00 όποτε και αναχωρεί η πτήση μου για το Orio Al Serio Airport του Μιλάνου. Παρόλλο που υπήρχε και πτήση της Easyjet την ίδια ώρα από BRI απευθείας για MXP απ' όπου και πετούσα το επόμενο πρωί, επέλεξα συνειδητά τη λύση της Ryanair έτσι ώστε να έχω μια εμπειρία και μαζί τους (όταν έκλεινα αυτό το κομμάτι δεν είχε προκύψει ακόμα η εκδρομή LTN-DUB-LTN), και παράλληλα να αποφύγω τη διαμονή σε ξενοδοχείο στο Malpensa για ελάχιστες ώρες μιας και στην περίπτωση του Bergamo η νύχτα θα περνούσε μεταξύ αεροδρομίων. Συνάντησα το ίδιο θέμα κι εδώ όπως μερικές μέρες πριν κατά την αναχώρηση για Ρώμη με την Alitalia όπου δεν δέχονται την αποσκευή μου νωρίτερα από 2 ώρες πριν την πτήση. Ο χρόνος στο Bari περνάει γρήγορα με την αγορά ενός 24ωρου πακέτου internet που ισχύει για όλα (σχεδόν) τα ιταλικά αεροδρόμια, και τη χρησιμοποίηση του 2ου ορόφου του αεροδρομίου όπου υπάρχουν αναπαυτικές πολυθρόνες οι οποίες παρέχονται δωρέαν (η πληρωμή αφορά μόνο το μασάζ) και διαθέτουν και μπρίζα για φόρτιση.
Στο security screening υπάρχει διαφορετική ουρά για τις low-cost (ryanair-easy-wizz) και διαφορετική για τους υπόλοιπους. Αν και βραδινή ώρα, η ουρά είναι μεγάλη και φτάνοντας στο gate έχει ήδη μαζευτεί το σύνολο των επιβατών για BGY. Το επιβατικό κοινό είναι πλήρως εξοικειωμένο με το τι έστι Ryanair και όλοι μα όλοι διαθέτουν συρόμενες "χειραποσκευές". Έλεγχος από την πλευρά του προσωπικού εδάφους δεν γίνεται, παρόλο που υπάρχουν περιπτώσεις μεγάλων "χειραποσκευών". Περνάω τελευταίος τον έλεγχο του gate και αναμένουμε κανένα 5λεπτο ακόμη στον εσωτερικό χώρο που μεσολαβεί από το gate μέχρι την πίστα, μέχρι να προετοιμαστεί το αεροσκάφος. Παράλληλα η καλοκαιρία κατά την μεσημεριανή άφιξη έχει δώσει τη σκυτάλη σε έντονη κακοκαιρία που περιλαμβάνει χιονόνερο-χαλαζόπτωση και δυνατούς ανέμους (οι επιπτώσεις αυτής της απότομης αλλαγής τις ένιωσαν πολύ περισσότερο οι Κερκυραίοι εν πλω BRI-CFU on board Seatrade!!). Σπεύδουμε στο αεροπλάνο για να αποφύγουμε τον χαλασμό, και όντας ένας από τους τελευταίους επιβάτες έχω συμβιβαστεί με την ιδέα ότι δεν θα βρω παράθυρο. Παρολ' αυτά είναι ελεύθερο το 33Α, στην τελευταία σειρά του 738! Η επιβίβαση ολοκληρώνεται με τους τελευταίους επιβάτες να ψάχνουν να βρουν κενές θέσεις μέσα στο πλήρες αεροσκάφος (μιλάμε για απόλυτη πληρότητα) ενώ το γενικά εύθυμο αλλά κουρασμένο πλήρωμα τρέχει πάνω-κάτω με τις μπλε στολές του. Απογειωνόμαστε από τον 07 και στα πρώτα λεπτά της πτήσης οι αναταράξεις είναι έντονες μέχρι να ολοκληρωθεί η αριστερή στροφή προς βορρά. Στη συνέχεια ακολουθούμε την ανατολική ιταλική ακτογραμμή και ο καιρός βελτιώνεται αισθητά έχοντας μια ωραιότατη νυχτερινή πτήση πάνω από την Ιταλία με απίστευτη ορατότητα. Το πλήρωμα μας μοιράζει το περιοδικό της Ryanair (τη μοναδική δωρεάν παροχή της πτήσης μαζί με την τουαλέτα) το οποίο όμως εξαντλείται πριν φτάσει στην 33η σειρά. Στη συνέχεια ξεκινά μια ακατάσχετη εμπορική πανήγυρης που γίνεται εν τάχει και λόγω της σχετικά σύντομης διάρκειας της πτήσης και περιλαμβάνει από τσιγάρα, φαγώσιμα και ποτά μέχρι ξυστά, κάρτες, αρώματα κτλ. Τα πόδια μου στο ανύπαρκτο seat pitch έχουν αρχίσει να διαμαρτύρονται... και ευτυχώς η σύντομη πτήση (μέσα στα ανεκτά επίπεδα για πτήση με Ryanair) ολοκληρώνεται με προσγείωση στο διάδρομο 28 του Bergamo. Το αεροσκάφος τροχοδρομεί προς το remote stand δίπλα σε αρκετά cargo αεροσκάφη της DHL αλλά και πλήθος αεροσκαφών της Ryanair που συνεχίζουν να καταφτάνουν από διάφορους προορισμούς μέσα στην επόμενη ώρα για διανυκτέρευση. Στο αεροσκάφος ηχεί η σάλπιγγα της Ryanair ενημερώνοντας μας πως άλλη μια πτήση έφτασε στην ώρα της, όπως το 90% των πτήσεων καθιστώντας την ως την πιο punctual airline της Ευρώπης. Στα μη αναμενομένα, το γεγονός ότι η πίσω πόρτα του αεροσκάφους δεν άνοιξε ποτέ με αποτέλεσμα να περιμένω αρκετά λεπτά ώστε να βρεθώ από την 33 στην μπροστινή έξοδο ενώ η μεταφορά στο terminal έγινε με λεωφορεία. Η αποσκευή μου ήταν από τις ελάχιστες που βγήκαν από το baggage claim μιας και η πλειοψηφία των επιβατών είχαν "χειραποσκευές".
Ορδές ομάδων των 189 ανθρώπων φτάνουν στο Orio Al Serio Airport μέσα στην επόμενη ώρα από τις 4 γωνιές της Ευρώπης ενώ μετά από λίγο τους ακολουθούν εξασθενημένα πληρώματα σε ζευγαράκια με τα βαλιτσάκια τους να σπεύδουν προς τα σπίτια τους κι αυτά (καμία σχέση με την αίγλη των πληρωμάτων αεροπορικών εταιρειών περασμένων δεκαετιών). Η Ryanair αποτελεί προφανώς μια επανάσταση για τα ευρωπαϊκά αεροπορικά δρώμενα (που οι Έλληνες θα την μάθουν και αυτή με μεγάααλη καθυστέρηση). Το αεροπορικό ΚΤΕΛ που προσφέρει δεν σου εγγυάται και δεν σου προσφέρει τίποτα παραπάνω από μια ασφαλή και on-time μεταφορά από το σημείο Α στο σημείο Β. Συγκρίσεις με άλλες αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν νόημα, γιατί το ίδιο το προϊόν της Ryanair είναι εξ' ορισμού κάτι τελείως διαφορετικό. Για όσους έμαθαν και αγάπησαν (όπως κι εγώ) το αεροπορικό ταξίδι τη δεκαετία του '80 ή του '90, προφανώς η πτήση με την Ryanair δεν τους προσφέρει καμία ικανοποίηση ή είναι μια κατάντια... ωστόσο αν κάποιος διαφοροποιήσει στο μυαλό του τα 2 διαφορετικά αυτά προϊόντα, μπορεί άνετα να επωφεληθεί από την Ryanair η οποία σε περιπτώσεις χαμηλού ναύλου και σύντομης πτήσης είναι ανεκτή... ενώ παράλληλα προσφέρει και αρκετές συνδέσεις μεταξύ προορισμών που δεν εξυπηρετεί καμία άλλη εταιρεία.
Κλείνοντας με το φαινόμενο Ryanair, είχα να περάσω 5,5 ώρες περίπου στο αφιλόξενο Bergamo Airport μέχρι τις 04:15 το πρωί οπότε και αναχωρούσε το λεωφορείο μου για MXP (το προηγούμενο απευθείας λεωφορείο ήταν στις 18:50). Σε σχέση με το όμορφο και λειτουργικό Bari, το αεροδρόμιο του Bergamo (αν και το 2009 εξυπηρέτησε 7.170.665 επιβάτες) είναι ένα ισόγειο κτίριο που δείχνει πλέον τα χρόνια του και στο οποίο το βράδυ λειτουργεί μόνο ένα μπαρ, ενώ δεν υπάρχει wi-fi ούτε κατά διάνοια (δωρεάν ή μη). Οι πτήσεις περίπου μετά τις 23:30 σταμάτησαν και στις καρέκλες και τα πατώματα του αεροδρομίου στρατοπέδευσαν δεκάδες επιβάτες που ανέμεναν πρωινές πτήσεις. Παράλληλα ένα μικρό συνεργείο άλλαζε τα πατώματα σε μια περιοχή μπροστά από τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων (συνδυασμός θορύβου και κρύου λόγω των ανοιχτών θυρών) ενώ μετά τις 02:00 ανέλαβαν δράση και τα συνεργεία καθαρισμού με τα οχήματα τους που αναστάτωσαν όλη την ομήγυρη, απαιτώντας από τους επιβάτες γενικώς να τα μαζέψουν για να καθαρίσουν. Το σουρεάλ σκηνικό έλαβε τέλος κατά τις 03:30 όπου άνοιξε ο χώρος αναχωρήσεων (που μέχρι εκείνη την ώρα παρέμενε αποκλεισμένος) οπότε ο λαός μετακινήθηκε κι εγώ βγήκα προς τα έξω αναμένοντας το λεωφορείο μου για το MXP.

Ο χώρος αναμονής στον 2ο όροφο του BRI
Ο χώρος αναμονής στον 2ο όροφο του BRI (πολυθρόνα)
Το περιοδικό της Aeroporti Di Puglia
Inside EI-DCI (τέχνες...)
Inside EI-DCI (τέχνες...)
Το EI-DCI στο BGY
Bergamo Airport
Bergamo Airport (μεταμεσονύχτια έργα)
Bergamo Airport... αναμένοντας να περάσουν οι ώρες
Bergamo Airport (οθόνη αφίξεων)
Bergamo Airport, αναχωρώντας με το λεωφορείο για MXP
 
Air Berlin AB8755: Milan Malpensa >>>> Stuttgart (DHC-8-402Q Dash 8 D-ABQI, ff: 2009) - Θέση 06A
Αναχώρηση 08:15 - Άφιξη 09:35
[κόστος: 44.99 ευρώ]


Στο γαλατάδικο λεωφορείο BGY-MXP επιβιβαστήκαμε 4 επιβάτες. Μετά από μια ώρα διαδρομής (από την οποία δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα μιας και είχε έρθει η ώρα να κοιμηθώ μετά την ατελείωτη αναμονή στο Bergamo) φτάσαμε στο Τ1 κατά τις 05:15. Το desk της Air Berlin ήταν ακόμη κλειστό μιας και η αναχώρηση ήταν προγραμματισμένη για 3 ώρες μετά. Ευκαιρία λοιπόν για ένα σύντομο spotting session με το πρώτο φως του ήλιου στο McDonald's όπου και θυμήθηκα την ένδοξη εκδρομή της "Απογείωσης" τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το gate της πτήσης της Air Berlin βρίσκεται στο ισόγειο του terminal και έφτασα εκεί έπειτα από αρκετό περπάτημα. Οι λιγοστοί επιβάτες της πτήσης αναμένουμε αρκετή ώρα μέχρι να αρχίσει η επιβίβαση και τελικά μεταφερόμαστε με λεωφορείο στο remote stand που βρίσκεται το αρκετά καινούργιο DHC-8-402Q. Η πληρότητα όπως είπα και πιο πριν ήταν σε μέτρια επίπεδα και η επιβίβαση ολοκληρώθηκε γρήγορα. Οι 2 νεαρές αεροσυνοδοί ήταν μάλλον τυπικές και χωρίς ιδιαίτερη διάθεση. Απογειωθήκαμε από το διάδρομο 35L δίνοντας μου την ευκαιρία να πάρω μερικές πανοραμικές φωτογραφίες του Τ1 ενώ σύντομα πετούσαμε πάνω από τον καιρό με φόντο τις Άλπεις. Το κάθισμα δίπλα μου ήταν άδειο για ακόμη μια φορά και γενικώς η πτήση με το αεροσκάφος - αν εξαιρέσουμε το θόρυβο λόγω και της θέσης μου κοντά στον κινητήρα - ήταν άνετη και απέπνεε ένα φρέσκο αέρα. Το service περιελάμβανε καφέ/χυμό και ένα muffin και ο χρόνος κύλισε γρήγορα ατενίζοντας τα χιονισμένα τόπια και βουνοκορφές πάνω από τα οποία πετάξαμε σε σχετικά χαμηλό ύψος. Στην Στουτγάρδη η προσγείωση έγινε από τον 25 και εν μέσω ηλιοφάνειας και γενικής καλοκαιρίας. Remote stand και μετακίνηση με λεωφορείο στο terminal και κάπου εδώ τελειώνει το τρίπτυχο των πτήσεων AZ1613-FR4887-AB8755 που έγιναν μέσα σε διάστημα 20 περίπου ωρών δίνοντας τη σκυτάλη σε μερικές μέρες ξεκούρασης στην Γερμανία. Φωτογραφίες από το MXP και την πτήση, εδώ:

Ξημέρωμα στο MXP
Τι σας λέει αυτό το τραπεζάκι; (MXP T1 McDonald's)
Ξημέρωμα στο MXP 2
To gate για την AB8755
Window View (06A)
Πανοραμική άποψη του T1 αμέσως μετά την απογείωση
Πανοραμική άποψη του T1 αμέσως μετά την απογείωση
Κι άλλο MXP...
Πετώντας πάνω από τις Άλπεις
Πετώντας πάνω από τις Άλπεις
Πετώντας πάνω από τις Άλπεις
Το muffin και ο χυμός
Πετώντας πάνω από τις Άλπεις
Cabin view
Safety card
Περιοδικό Air Berlin
 
Cityjet AF5218: Luxembourg >>>> London City (Fokker 50 OO-VLS, ff: 1989) - Θέση 12A
Αναχώρηση 18:25 - Άφιξη 18:55
[κόστος: 48.79 ευρώ]


Το αεροσκάφος της πτήσης φωτογραφημένο μετά την άφιξη του στο Λουξεμβούργο προερχόμενο το LCY, καθώς και σε μια παλιότερη φώτο του 2009 με τα χρώματα της VLM.

Βρισκόμαστε κάποιες μέρες αργότερα. Η μετάβαση από την Γερμανία στο Λουξεμβούργο γίνεται με τρένο μέσω Γαλλίας και από το σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το αεροδρόμιο της πόλης υπάρχει το λεωφορείο 16. Το νέο terminal στο Λουξεμβούργο που εγκαινιάστηκε το 2008 είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Ευάερο, ευήλιο, καλαίσθητο και μοντέρνο σου δίνει μια δίνει μια αίσθηση ευρυχωρίας και λειτουργικότητας, και ας πρόκειται για ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί μόλις 1,5 εκατ. επιβάτες ετησίως (2009). Στην πίστα κυριαρχούν οι 3 τύποι αεροσκαφών της Luxair (737-E135/145-DH4) που πηγαινοέρχονται προς διάφορους ευρωπαϊκούς προορισμούς καθώς και κάποιοι εμβόλιμοι επισκέπτες (Swiss, KLM, Portugalia, Cityjet) και φυσικά το highlight του αεροδρομίου, που είναι τα 747F (Cargolux, Atlas, China Airlines, Air Atlanta). Για spotting προσφέρεται το εστιατόριο στον 2ο όροφο με θέα απευθείας στην πίστα και το διάδρομο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα στην παράδοση της αποσκευής μου στο check-in περίπου 4 ώρες πριν την πτήση μου. Οι ώρες πέρασαν ευχάριστα spottάροντας... αν και με μεγάλα διαστήματα αδράνειας μιας και η κίνηση στο αεροδρόμιο είναι -όπως και να το κάνουμε- περιορισμένη.
Μετά και την άφιξη του OO-VLS εγκατέλειψα το εστιατόριο και έσπευσα προς το gate. Μου φάνηκαν ενδιαφέροντα τα ramp buses που στην μπροστινή φωτεινή επιγραφή αναφέρουν τον προορισμό της πτήσης (π.χ. Frankfurt, London City κτλ.). Η πτήση ήταν full 100% (με επαγγελματικό κυρίως κοινό) και αυτό φάνηκε κιόλας από το λεωφορείο. Περιμέναμε μερικά λεπτά έξω από το Fokker 50 μέχρι να ολοκληρωθεί η προετοιμασία της πτήσης και στη συνέχεια ξεκίνησε η επιβίβαση. Το γυνακείο πλήρωμα ήταν κάποιας ηλικίας αλλά πρόσχαρο, ευδιάθετο και επαγγελματικό 100%, όπως γενικότερα έχω συνδυάσει στο μυαλό μου την έννοια του πληρώματος καμπίνας από παλιά. Το εσωτερικό του αεροσκάφους δίνει κι αυτό μια αίσθηση retro και δείχνει κι αυτό τα χρονάκια του (όπως το MD82 της Alitalia) αλλά αυτό είναι που κάνει και την πτήση πιο ξεχωριστή. Η απογείωση έγινε από το διάδρομο 24 του LUX και το αεροσκάφος βρέθηκε σύντομα πάνω από τον καιρό προλαβαίνοντας το τελευταίο φως της ημέρας. Το service της Cityjet -για μια σύντομη σχετικά πτήση- ήταν πάρα πολύ καλό περιλαμβάνοντας μεγάλο σάντουιτς, αναψυκτικά, χυμούς και καφέ, μικρή σοκολάτα κ.α. και γενικώς οι 2 ιπτάμενες είχαν διάθεση να εξυπηρετήσουν και να προσφέρουν απλόχερα. Στα αρνητικά της πτήσης, η σημαντική στενότητα του Fokker (σε σχέση π.χ. με το DH4 που είχα πετάξει μερικές μέρες πριν) και η θέση του παραθύρου που βρίσκεται αρκετά χαμηλότερο από το κεφάλι του επιβάτη (στο ύψος του ώμου) με αποτέλεσμα να δυσκολεύει την παρατήρηση προς τα έξω. Κάνοντας μια μικρή παρένθεση εδώ οφείλω να αναφέρω την πολυεθνικότητα της Cityjet η οποία είναι μια ιρλανδική εταιρεία που στη συγκεκριμένη περίπτωση πραγματοποιεί πτήσεις για λογαριασμό της γαλλικής Air France με βάση το αεροδρόμιο London City του Λονδίνου με αεροσκάφος βελγικού νηολογίου (λογω της συγχώνευσης με την VLM). Μετά από μια σχετικά αρκετά μεγάλη σε διάρκεια πτήση (σε σύγκριση και πάλι με το σαφώς ταχύτερο DH4) φάνηκαν τα πρώτα φώτα του ευρύτερου Λονδίνου και το αεροσκάφος διατηρήθηκε για αρκετή ώρα σε σταθερό χαμηλό ύψος προσεγγίζοντας το London City Airport από τα ανατολικά. Ως γνωστόν, για τη μείωση της όχλησης των περιοχών πέριξ του αεροδρομίου, στο LCY εφαρμόζεται ειδική διαδικασία προσέγγισης με απότομη γωνία προσέγγισης των αεροσκαφών στις 5,5 μοίρες. Τα αεροσκάφη αρχίζουν την τελική κάθοδο τελευταία στιγμή χάνοντας σημαντικό ύψος μέσα σε μικρή απόσταση. Αυτή η απότομη κάθοδος γίνεται σίγουρα αισθητή και στους επιβάτες και έχει τη χάρη της. Αφού πετάξαμε για αρκετή ώρα πάνω από τα ανατολικά περίχωρα του Λονδίνου προσγειωθήκαμε τελικά στον 27 (και όχι πλέον 28 όπως ονομαζόταν όταν προσγειώθηκα και πάλι εκεί πριν 2 χρόνια με το RJ85 της LH) και το αεροσκάφος ελευθέρωσε γρήγορα εν μέσω της απογευματινής ώρας αιχμής του αεροδρομίου, όπου υπήρχαν μαζικές αναχωρήσεις και αφίξεις. Βγαίνω από τα αεροπλάνο, περπατάω ελάχιστα μέτρα μέχρι το κτίριο, ταχύτατος έλεγχος διαβατηρίων, αποσκευή ήδη στον ιμάντα και σε 4-5 λεπτά είμαι ήδη στην αποβάθρα του DLR περιμένοντας τον επόμενο συρμό για την Bank στο κεντρικό Λονδίνο. Αυτή είναι και η μοναδικότητα του London City Airport.
Το αεροδρόμιο του London City Airport είναι ένα ιδιαίτερο αεροδρόμιο που λειτουργεί από το 1987. Βρίσκεται στην περιοχή των Docklands του Λονδίνου και η στενή λωρίδα γης που είναι εγκατεστημένο ήταν κάποτε αποβάθρα του εμπορικού λιμανιού της πόλης. Εξυπηρετεί περίπου 3 εκατ. επιβάτες ετησίως και διαθέτει 1 διάδρομο 1508 m (Χίος;) και 18 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών. Ο διάδρομος δεν διαθέτει παράλληλο τροχόδρομο οπότε στις ώρες αιχμής τα αεροσκάφη που ετοιμάζονται να απογειωθούν εκτελούν τροχοδρόμηση sprint επί του διαδρόμου για να βρεθούν στο holding apron στο τέλος του 27 και να ελευθερώσουν το διάδρομο για την επόμενη προσγείωση. Το αεροδρόμιο εξυπηρετεί αρκετές πτήσεις αεροσκαφών προς σημαντικές πόλεις της Κεντρικής Ευρώπης και της Βρετανίας. Μιας και βρίσκεται εντός κατοικημένης ζώνης και σε μικρή απόσταση από το κέντρο της πόλης έχουν θεσπιστεί αρκετοί περιορισμοί για τη λειτουργία του όπως π.χ. ένας ανώτατος αριθμός ετήσιων κινήσεων αεροσκαφών, διακοπή λειτουργίας κατά τη νύχτα καθώς και από το μεσημέρι του Σαββάτου μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής. Σχεδόν το σύνολο των πτήσεων πραγματοποιούνται τις καθημερινές μιας και η πλειοψηφία των χρηστών του είναι κυρίως επαγγελματίες που το προτιμούν λόγω της γειτνίασης του με το επιχειρηματικό κέντρο του Λονδίνου και της ταχύτατης εξυπηρέτησης που προσφέρει (ξεχάστε τις ατελείωτες τροχοδρομήσεις, τα ατελείωτα περπατήματα του Gatwick και Heathrow και τις μεγάλες αναμονές σε ουρές και baggage claims). Η περιοχή αναχωρήσεων του αεροδρομίου θυμίζει lounge ενώ στους επιβάτες παρέχεται και free wi-fi (κάτι απίστευτο για UK). Παρακάτω μερικές φωτογραφίες από τα αεροδρόμια LUX & LCY (αυτές του LCY είναι από επίσκεψη μου το 2009) καθώς και κάτι από Cityjet:

LUX Terminal
LUX Terminal
LUX Terminal
LUX Terminal (inside)
LUX Terminal (inside)
LUX apron life
LUX apron life
LUX monitors
LUX apron life
LUX logo
Μέσα στο Fokker
Safety card (still VLM)
Περιοδικό Cityjet
LCY Departure Area (2009)
LCY Central hall (2009)
LCY Departure Area (2009)
LCY Departure Area (2009)
LCY Departure Area (2009)
LCY Central hall (2009)
LCY Departure Area (2009)
LCY Departure Area (2009)
LCY Departure Area (2009)
LCY Departure Area (2009)
LCY Tower (2009)
LCY Arrivals Hall (2009)
 
Top