Σχολή Ικάρων Ιπτάμενοι

  • Thread starter Thread starter air_boy
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
airboy, σου απαντάω εδώ επιγραμματικά.

Το "πονηρή σκέψη" είναι με την καλή της έννοια και πάντα σε συνάρτηση με την ηλικία σου.

Δεν σου λέω τί θα γίνει. Απλά το τί σενάρια μπορεί να εξελιχθούν. Μπορεί αρνητικά μπορεί και θετικά. Απλά σου περέθεσα ΚΑΙ τα αρνητικά για να έχεις πιό ολοκληρωμένη εικόνα.

Δεν είπα ότι θα βαρεθείς να πετάς. Ότι θα βαρεθείς να πετάς τον ίδιο τύπο αεροπλάνου (ή παραπλήσιο), σε παραπλήσιες αποστολές για 20 χρόνια είπα. Νομίζεις, για παράδειγμα, ότι στους συγκυβερνήτες των 737-300/400 στην Ολυμπιακή δεν τους αρέσει να πετάνε. Βέβαια τους αρέσει. Αλλά πετάνε τον ίδιο τύπο αεροπλάνου, στα ίδια δρομολόγια και σαν συγκυβερνήτες, εδώ και 13 χρονια και μερικοί εδώ και 17 χρόνια. Σε διαβεβαιώ ότι όχι μόνο έχουν βαρεθεί, αλλά έχουν σκυλο-αηδιάσει (άσχετα με όλα αυτά που γίνονται στην εταιρεία).

Αυτοί που γνώρισες και πετάνε στην Αιγαίου ή στην Ολυμπιακή και ήταν πρώην ΠΑ, κάνανε το βήμα απο την πολεμική στην πολιτική πρίν 10 χρόνια και βάλε. Πρίν 40 χρόνια, το 95% των πιλότων της πολιτικής ήταν άπό ΠΑ. Πρίν 20 χρόνια ήταν το 60%. Πρίν 10 χρόνια το 30%. Σήμερα, ζήτημα να είναι το 20%. Σε 30 χρόνια που θα φύγεις εσύ από την πολεμική, πόσο υπολογίζεις να είναι αυτό το ποσοστό?

Το γιατί γίνεται αυτό είναι απλό. α) υπάρχουν πολύ περισσότερες σχολές πιλότων πολιτικής σήμερα από ότι πρίν 30 χρόνια. β) υπάρχουν πιλότοι πολιτικής διαθέσιμοι, δεν έχουν ανάγκη τους πιλότους της ΠΑ όπως στο παρελθόν. γ) η εκπαίδευση των σχολών πολιτικής αεροπορίας είναι πιά πιό εξειδικευμένη, καθώς ο πιλότος την πολιτικής θεωρείται πιά πιό πολύ μάνατζερ παρά χειριστής αεροσκάφους. δ) γιατί να προσλάβει εσένα συγκυβερνήτη* στα 45 σου, και να περάσουν 10-15 χρόνια για να βγείς κυβερνήτης ? Για να σε έχει κυβερνήτη για 2-3 χρόνια? Οι αεροπορικές θέλουν να σε πάρουν μικρό, να βγείς κυβερνήτης στα 35 σου και να σε έχει κυβερνήτη για άλλα 25 χρόνια. Τότε μάλιστα. Φτουράς (που λένε στο χωριό μου).

Τί θα συμβούλευα να κάνεις? Να κυνηγήσεις το όνειρό σου όσο μπορείς και να μην αφήνεις κανένα να σου λέει ότι το όνειρό σου είναι τρίχες ή ότι είναι άπιαστο. Επιμονή θέλει και κυρίως υπομονή. Δεν μπορείς να βρείς τις απαντήσεις για το πώς θα γίνει σήμερα ή αύριο. Θέλει μεθοδικότητα και ψυχραιμία.








*Δεν νομίζω να πιστεύεις ότι θα σε προσλάβει κατευθείαν για κυβερνήτη? Με μηδενική πολιτική εμπειρία. Αυτά γινόντουσαν στο παρελθόν. Μπορεί να ξαναγίνουν και στο μέλλον, κανείς δεν ξέρει. Εγώ προσωπικά το βλέπω εξειρετικά δύσκολο.
 
Ενα σημείο που ανέφερε ο vassdel μού έκανε εντύπωση:οτι δηλαδή οι εκπαιδευόμενοι Ικαροι κάνουν πτητική εκπαίδευση στο πρώτο έτος,αλλά στό δεύτερο...νιέτ.Καί περιμένουν μέχρι το τρίτο έτος γιά να ξαναπετάξουν.

Επειδή όμως η πτήση δέν είναι μόνο επιστήμη αλλά καί "τέχνη",επομένως μέ την συνεχή εξάσκηση διατηρεί κάποιος τήν πτητική του ικανότητα,δέν θα έπρεπε η πτητική εκπαίδευση νά συνεχίζεται καί στο δεύτερο έτος;Γιατί αλλιώς,μετά από ένα χρόνο στο έδαφος,υποθέτω οτι ο εκπαιδευόμενος θά έχη ξεχάσει όσα έμαθε να κάνη καί θα πρέπη να τά ξαναμάθη από την αρχή (δέν εννοώ τά θεωρητικά,αλλά τό πρακτικό μέρος-εδώ ένα μουσικό όργανο μαθαίνεις καί άν δέν κάνης εξάσκηση κάθε μέρα σέ λίγο καιρό ξεχνάς πού πάει το ένα χέρι και πού το άλλο...).
 
Φίλε Hastaroth, έχεις δίκιο. Οι εκπαιδευόμενοι, όντως ξεχνάνε τα πάντα στο 2ο και στο 4ο έτος που μένουν χωρίς πτήσεις, αλλά τα δύο πρώτα στάδια πτήσεων, ουσιαστικά ΔΕΝ είναι στάδια εκπαίδευσης αλλά στάδια επιλογής. Το ζητούμενο για την ΠΑ είναι να δει ποιοί εκ των Ικάρων είναι κατάλληλοι για να συνεχίσουν και όχι να δώσει στην γραμμή παραγωγής έτοιμους χειριστές. Το σύστημα έχει πολλά υπέρ και πολλά κατά, αλλά δεν πρόκειται να κάτσω να τα κρίνω τώρα :mrgreen:

Πρίν 40 χρόνια, το 95% των πιλότων της πολιτικής ήταν άπό ΠΑ. Πρίν 20 χρόνια ήταν το 60%. Πρίν 10 χρόνια το 30%. Σήμερα, ζήτημα να είναι το 20%. Σε 30 χρόνια που θα φύγεις εσύ από την πολεμική, πόσο υπολογίζεις να είναι αυτό το ποσοστό?

Φίλε gonso, η απάντηση είναι απλή: Κανένας...
Ένα νομοσχέδιο που προωθείται και κατά τη γνώμη μου πολύ σύντομα θα υπογραφεί, προβλέπει πως αν και οι χειριστές της ΠΑ συμπληρώνουν τα συντάξιμα χρόνια τους γρηγορότερα των υπολοίπων Ελλήνων (αφού τα "πτητικά" χρόνια υπολογίζονται "διπλά"), παρόλα αυτά θα δικαιούνται σύνταξη ΑΦΟΥ συμπληρώσουν το 65ο έτος της ηλικίας τους. Αυτό σημαίνει πως αν φύγει κάποιος με υπολογιζόμενα 35 συντάξιμα χρόνια από την ΠΑ στην τρυφερή ηλικία των 38 πχ, με σκοπό να δουλέψει στην ελεύθερη αγορά, θα μπορεί να το κάνει, αλλά δεν θα πάρει την σύνταξη που δικαιούται από την ΠΑ πριν περάσουν 27 ακόμη χρόνια. Μέχρι τώρα, πολλοί στρατιωτικοί, με δεδομένη την ασφάλεια της σύνταξης, δοκίμαζαν την τύχη τους στην ελεύθερη αγορά και χωρίς μεγάλο άγχος. Σε λίγα χρόνια, κανείς δεν πρόκειται να ανταλλάσσει μια "άνετη" δουλειά γραφείου με έστω και μέτριο μισθό, με την αβεβαιότητα της ελεύθερης αγοράς, αν δεν έχει ένα πολύ καλό οικονομικό background. Αυτό απλά σημαίνει πως οι πρώην στρατιωτικοί στα πολιτικά cockpit θα είναι αν μη τι άλλο σπάνιο θέαμα.

Μιά επισήμανση όμως: Αν το νομοσχέδιο φτάσει στο στο στάδιο της υπογραφής, προβλέπω μαζικό κύμα παραιτήσεων ανθρώπων σαν και μένα, που έχουμε συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια για σύνταξη αλλά παραμένουμε στην ΠΑ μέχρι να "βρούμε κάτι καλύτερο".... Θα είναι καλύτερο να φύγω με σύνταξη και να ψάξω την τύχη μου "έξω", παρά να παραμείνω σχεδόν υποχρεωτικά για 27++ ακόμη χρόνια ή να φύγω χωρίς σύνταξη και να πιάσω ότι δουλειά μου κάτσει για να ζήσω... Σας διαβεβαιώ πως ο αριθμός των ανθρώπων που περιμένουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι μεγάλος και κατά πάσα πιθανότητα, θα δημιουργήσει συμφόρηση στην ήδη βεβαρυμμένη αγορά εργασίας... Ίδωμεν
 
Επειδή επισήμως θεσμοθετημένο υπάρχει το καθεστώς των στρατιωτικών γιατρών (οι οποίοι μπορούν να διατηρούν ιδιωτκό ιατρείο, να χειρουργούν κλπ).
Επειδή το Κράτος δεν θέλει επίσημη θεσμοθέτηση της ιδιωτικής απασχόλησης όλων των εν ενεργεία αξιωματικών ( πλοίαρχοι σε κότερα, ηλεκτρονικοί σε βιομηχανίες κλπ).
Επειδή καμμία κυβέρνηση δεν θέλει και δεν μπορεί να επωμισθεί το πολιτικό κόστος της επίσημης απαγόρευσης της ιδιωτικής απασχόλησης των ενεργεία αξιωματικών.
Επειδή με την ανοχή του Κράτους η πλειοψηφία των στελεχών δηλ αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και μόνιμο ένστολο προσωπικό (Στρατός, Ναυτικό, Αεροπορία, Λιμενικό, Αστυνομία, Πυροσβστική) κάνουν και δεύτερη δουλειά ώστε να ζουν με αξιοπρέπεια γιατί οι μισθοί τους είναι χαμηλοί,

δεν υπάρχει περίπτωση να γίνουν τα πράγματα χειρότερα απ οτι είναι σήμερα. Αρα αναμένεται η επισημοποίηση της δεύτερης δουλειάς.

Δεν νομίζω οτι θα υπάρχει πρόβλημα ανεργίας στους νέους χειριστές -άλλωστε σύμφωνα με την ΙΑΤΑ θα χρειαστούν 19000 χειριστές παγκοσμίως το 2009- στην Ελλάδα λόγω της δραστηριοποίησης των αξιωματικών. Ανετα δηλ οι χειριστές του Εmbraer θα πετάνε το πρωί στην Ελευσίνα και το απόγευμα στο LGAV, oι χειριστές του CL315 το πρωί στην Αγχίαλο και το απόγευμα στο DHC στον ΑηΓιάννη, το πρωί στο Α109 του ΕΚΑΒ και το απόγευμα στην Πάχη με απλή νομοθετική ρύθμιση, υπουργική απόφαση κλπ κλπ. Αφού έτσι συμβαίνει σήμερα με ένα Κράτος που εθελοτυφλεί, γιατί να μη σταματήσει κάποτε αυτό το παιγνίδι του σκύλου με τη γάτα ώστε οι άνθρωποι (δηλ οι αξιωματικοί χειριστές τουλάχιστον) να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να έχουν κι ήσυχο το κεφάλι τους οτι επισήμως και αποδεκτώς πετάνε.
 
Μακάρι να μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο φίλτατε 121.5. Η αλήθεια είναι πως ακόμα και αν νόμιμα μπορούσα να κάνω δεύτερη δουλειά, στην ουσία αυτό θα ήταν ανέφικτο. Στην ΠΑ, απλά δεν υπάρχει ωράριο. Χωρίς να πληρωνώμαστε υπερωρίες, χωρίς να ισχύουν κάτι πενθήμερα και 40ωρα που έχω ακουστά, χωρίς να υπάρχει συνδικαλισμός και χωρίς βασικά δικαιώματα εργαζομένων, είναι απλά αδύνατον να εργαστούμε κάπου αλλού...

Αν τώρα κάποιος έχει ακουστά κάποιον εργοδότη/εταιρία, που μπορεί να πληρώνει έναν χειριστή και να τον έχει διαθέσιμο, κάποια απογεύματα και ίσως και κάνα-δυο Σαββατοκύριακα, βάλτε μου μια φωνή ρε παιδιά. Εγω είμαι διαθέσιμος περίπου 4 με 6 απογεύματα το μήνα (ίσως και τα βράδυα αν υποθέσουμε πως δεν θα κοιμάμαι καθόλου :evil: )
 
Βέβαια πάλι ξεφύγαμε από το θέμα,οπότε ίσως πρέπει να ανοίξουμε νέο,καί να μεταφέρουμε εκεί την εξής απορία μου:αφού στην ΠΑ δέν υπάρχει ωράριο,όπως λέει ο vassdel,πώς εξασφαλίζεται ο χειριστής άν,λόγω κόπωσης,κάνη κάποιο μοιραίο λάθος καί προκληθή δυστύχημα;

Πέραν τούτου καί επί τού θέματος,αφού η σχολή Ικάρων λειτουργεί κατ'ουσίαν ώς κέντρο διαλογής,τί γίνεται άν κάποιος σπουδαστής κριθή μή κατάλληλος γιά να συνεχίση;Η άν "τά φτύση" καθ'οδόν καί πή "δέν ήμουνα εγώ γιά (πολεμικά) αεροπλάνα";Τόν αποβάλλουν από τη σχολή;Δέν τού δίνουν βαθμό (ανθυποσμηναγού εννοώ,όχι δεκάρι στον σχολικό έλεγχο :D ) όταν ολοκληρώση την κανονική διάρκεια φοίτησης;
 
Hastaroth":3assdp4x said:
...Πέραν τούτου καί επί τού θέματος,αφού η σχολή Ικάρων λειτουργεί κατ'ουσίαν ώς κέντρο διαλογής,τί γίνεται άν κάποιος σπουδαστής κριθή μή κατάλληλος γιά να συνεχίση;Η άν "τά φτύση" καθ'οδόν καί πή "δέν ήμουνα εγώ γιά (πολεμικά) αεροπλάνα";Τόν αποβάλλουν από τη σχολή;Δέν τού δίνουν βαθμό (ανθυποσμηναγού εννοώ,όχι δεκάρι στον σχολικό έλεγχο :D ) όταν ολοκληρώση την κανονική διάρκεια φοίτησης;

Αν κοπούν από "πτητική ανεπάρκεια" στο 1ο έτος έχουν το δικαίωμα να εισαχθούν στην επόμενη σχολή του μηχανογραφικού στην οποία είχαν "πιάσει" την βάση. Αν κοπούν στα επόμενα έτη από "πτητική ανεπάρκεια" μπαίνουν σε άλλες ειδικότητες πχ Ελεγκτής Αεράμυνας και αποφοιτούν αυτήν την ειδικότητα ως Ανθυποσμηναγοί και επανδρώνουν κυρίως Ραντάρ. (ΚΕΠ, ΜΣΕΠ, ΣΑ, κτλ).
Από την σελίδα http://www.haf.gr/el/career/academies/si/training/regulation.asp
Οι Ίκαροι του Τμήματος Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων που έχουν ενταχθεί στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και οι οποίοι κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους σπουδών διαγράφονται από το Τμήμα αυτό λόγω πτητικής ανεπάρκειας, εισάγονται καθ' υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στο πρώτο έτος σπουδών της επόμενης Σχολής ή Τμήματος της προτίμησης τους στο μηχανογραφικό δελτίο, για την οποία είχαν συγκεντρώσει τουλάχιστον τη συνολική βαθμολογία του τελευταίου εισαγομένου, με βάση τα αποτελέσματα επιλογής του έτους εισαγωγής τους στη Σχολή από την οποία διαγράφονται.

Οι Ίκαροι του Τμήματος Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων, που στο 2° ή στο 3° έτος σπουδών αποτυγχάνουν στην πτητική εκπαίδευση ή κρίνονται υγειονομικά ακατάλληλοι για το ιπτάμενο προσωπικό, κατάλληλοι όμως για το προσωπικό εδάφους, δύναται να εντάσσονται κατόπιν αιτήσεως τους, σε Τμήματα Ελεγκτών Αεράμυνας που συγκροτούνται ανάλογα με τις εκάστοτε υφιστάμενες ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας.


Στην παραπάνω σελίδα θα δείτε και το πτητικό πρόγραμμα στην διάρκεια της σχολής.

ΥΓ: Καλώς σας βρήκα :)
 
Hastaroth":1dxnp2uu said:
Βέβαια πάλι ξεφύγαμε από το θέμα,οπότε ίσως πρέπει να ανοίξουμε νέο,καί να μεταφέρουμε εκεί την εξής απορία μου:αφού στην ΠΑ δέν υπάρχει ωράριο,όπως λέει ο vassdel,πώς εξασφαλίζεται ο χειριστής άν,λόγω κόπωσης,κάνη κάποιο μοιραίο λάθος καί προκληθή δυστύχημα;

Μία σύντομη απάντηση για να σταματήσουμε να είμαστε και offtopic: Ισχύουν ωράρια, ανάλογα τον τύπο και τον ρόλο του πτητικού μέσου. Π.χ., εγώ δουλεύω max 12ωρο απασχόλησης με max 9.5 ώρες πτήσης. Παρόλα αυτά, δεν μπορώ να ξέρω πότε θα είναι το επόμενο 12ωρό μου. Μπορεί σήμερα να δουλεύω πρωί, αύριο βράδυ, την Κυριακή από το μεσημέρι ως το πρωί της Δευτέρας και την Τρίτη να φύγω σε ταξίδι για 10 μέρες για υπηρεσιακούς λόγους. Μπορεί πάλι στο ίδιο διάστημα να δουλέψω 7 μέρες πρωί και να έχω και 7 μέρες κενό... Δηλαδή άστα-βράστα αν έχεις σκοπό να προγραμματίσεις κάτι :|

christos-uoa":1dxnp2uu said:
ΥΓ: Καλώς σας βρήκα

Καλώς ήρθες και ευχαριστώ προσωπικά για την επισήμανση: δεν είχα ιδέα οτι οι Ίκαροι πετάνε και στο 2ο έτος. Καλό αυτό (κατά την ταπεινή μου γνώμη)


Υ.Γ. Πριν φύγουμε ξανά offtopic, plz φιλε air_boy, πες μας αν δεν έχεις πρόβλημα τι τελικά αποφάσισες να κάνεις :P
 
Δεν έχω αποφασίσει ακόμη. Αλλά να είστε απόλυτα σίγουροι ότι με βοηθάτε περισσότερο από τον καθένα στο να πάρω την απόφασή μου! :wink:
 
Επαγγελμα

Γεια σας παιδια,με λενε Βασιλη,ειμαι 16 χρονων και σκεφτομαι σοβαρα να περασω στην Σχολη Ικαρων και να γινω πιλοτος.
Η επιλογη μου στηριζεται στην αγαπη μου για τα αεροπλανα,στην αγαπη μου για την Ελλαδα και στο οτι δεν φανταζομαι τον εαυτο μου να καθεται σε ενα γραφειο ετσι απλα.Δεν θελω μια απλη ζωη καθημερινου ανθρωπου.Επισης ως πιλοτος εχεις και ενα κυρος το οποιο δυσκολα αποκτας ως κατι αλλο..Για να μην τα πολυλογω θα ηθελα να κανω καποιες ερωτησεις:

Υπαρχει μεγαλος ανταγωνισμος στους εισαγωμενους καθε χρονο?Εννοω ο βαθμος του πρωτου ξεπερναει κατα πολυ την βαση της σχολης?Δηλωνουν πολλα ατομα ως πρωτη επιλογη την Ικαρων?

Τα μετρα ασφαλειας γενικως στην ελληνικη αεροπορια ειναι αυστηρα?'Η γινονται συχνα ατυχηματα?

Η σχολη περιλαμβανει ελευθερες πτωσεις?Αριθμο?

Απο οτι κοιταξα,στα μοντελα αεροσκαφων που περιλαμβανονται στα ετη εκπαιδευσης της σχολης δεν περιλαμβανεται το F-16,γιατι?

Πληρω τα σωματικα προσοντα αλλα υπαρχουν και αλλες εξετασεις,πτητικες που διαβασα οτι μπορεις να κοπεις.Ειναι δυσκολες?

Απο τους εκατο που θα μπουν στη σχολη ποσοι θα γινουν πιλοτοι?

Υ.Γ Δεν ενδιαφερομαι για πολιτικη αεροπορια,αν εχει καποιος απο τα μελη προσωπικη εμπειρια απτη σχολη ας πει λιγα λογια απο την εμπειρια του

Ευχαριστω πολυ!
 
Top