Spotting & Photography: εξοπλισμός, τεχνικά και ερωτήσεις

  • Thread starter Thread starter Hristos
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μα μια DSLR δεν κοστίζει σήμερα και τόσα πολλά (σε σύγκριση με μια καλή compact). Αντί να δώσω 500 EUR για μια compact, γιατί να μην δώσω 900 EUR για μια Canon 400D με 300mm φακό; Αν δεν έχω τα λεφτά θα προτιμούσα να περιμένω ακόμη 2,4 ή 6 μήνες ώστε να πάρω μια αρκετά καλή dslr.

Θα δώσω που θα δώσω τόσα λεφτά, ας πάρω και κάτι ποιοτικό! (γνώμη μου)
 
Σίγουρα έχεις δίκιο Ακη, αλλα βρες μου προσφορα Canon 400D με 300mm φακό στην Ελλάδα με 900,- € !! Μην κοιτάς τι γίνεται με εμάς εδώ στη Γερμανία! Εδώ εμείς αγοράζουμε κινητά χωρίς συμβόλαιο πιο φτηνά από αυτά ΜΕ συμβόλαιο στην Ελλάδα! (παράδειγμα λέω!) Και όσο είναι κανεις ικανοποιημένος με τη μηχανή που έχει, γιατί να πάρει άλλη? (άμα είχε κανεις μια Olympus C770 ultra zoom, λογικό είναι να θέλει άλλη! :P)
 
Στην εποχή του internet μια αγορά από το εξωτερικό μπορεί να γίνει πολύ σύντομα, γρήγορα και με ασφάλεια. Σε αυτήν την περίπτωση δεν θα είναι 900 EUR, αλλά 920 EUR μαζί με τα έξοδα αποστολής! :roll:

Κι εγώ είχα μια olympus και ήμουν ευχαριστημένος. Κι εγώ έτσι έλεγα. Μέχρι που δοκίμασα μια dslr! Τότε κατάλαβα ότι η olympus δεν μου έδινε την χαρά που μου δίνει τώρα η 350d όταν κάνω spotting. Και δεν μιλάω για τα αποτελέσματα μόνο!
 
Στη Φινλανδία πάντως που μένω εγώ, η EOS 400D αρχίζει από 696EUR (χωρίς τον κιτ φακό). Με άλλα 218EUR, μπορείς να βρεις έναν 90-300 mm φακό. Σύνολο=914EUR, ποσό λογικό για τέτοιο σύνολο.

(Βαθύς αναστεναγμός)

Μαζεύω λεφτά για να πάρω, αν δεν καταλάβατε... :D
 
Να 'μαι λοιπον και εγώ,έκανα το πρωτο βημα για να ενταχθώ στον χωρο του planespotting :P Αγορασα λοιπον ωσαν πρωταρης την Kodak Z710 :D Εκανα καλη επιλογη ή απο την επομενη ωρα θα :wall: ?Ακουω σχολια :P
 
ivan_the_pilot":2nw7c73s said:

Για την αρχή έχεις κανει μια πολύ καλή επιλογή (εδώ έχει 169,-€ ή κάμερα αυτή, εσύ ποσο την πήρες?), αλλα δώσε λίγο προσοχή στις λεπτομέρειες όταν βγάζεις φωτό με μεγάλο zoom, όταν κανεις focusing για παράδειγμα. Αν έχεις ερωτήσεις γράψε μου ένα PM, είχα την DX6490 και είχα βγάλει πολλές καλές φωτό!



Φιλικά Στέφος
 
Παιδιά, έχει κανείς teleconverter; Αν ναι, είναι η πραγματική μεγέθυνση 2χ, 3χ, κλπ; Δηλαδή αν το προσθέσεις σε ένα φακό 300μμ είναι σα να έχεις 600μμ; Και η ποιότητα παραμένει η ίδια, ή υπάρχει (αναγνωρίσιμη) απώλεια;
 
TOGA":3gbkoyoo said:
Παιδιά, έχει κανείς teleconverter; Αν ναι, είναι η πραγματική μεγέθυνση 2χ, 3χ, κλπ; Δηλαδή αν το προσθέσεις σε ένα φακό 300μμ είναι σα να έχεις 600μμ; Και η ποιότητα παραμένει η ίδια, ή υπάρχει (αναγνωρίσιμη) απώλεια;
Ναι, έχω 2 teleconverters για Pentax. Είναι και οι δυο 2x, ξέρω ότι υπάρχουν και 3x. Έτσι ο φακός των 500 mm γίνεται 1000 mm. Η απώλεια στην ποιότητα είναι αισθητή.
 
TOGA":ut26h1yj said:
Παιδιά, έχει κανείς teleconverter; Αν ναι, είναι η πραγματική μεγέθυνση 2χ, 3χ, κλπ; Δηλαδή αν το προσθέσεις σε ένα φακό 300μμ είναι σα να έχεις 600μμ; Και η ποιότητα παραμένει η ίδια, ή υπάρχει (αναγνωρίσιμη) απώλεια;

Εχω ενα 2x. Σχετικα καλο, με βαση συγκριτικα τεστ που εχω μελετησει πριν το αγορασω. Ισχυει το οτι σου διπλασιαζει τα mm, οπως ισχυει το οτι σου υποδιπλασιαζει τη φωτεινοτητα (χανεις 2 stop για πλακα) και μειωνει επισης αισθητα την ποιοτητα. Σε γενικες γραμμες, δεν πολυλεει... Και αν υποθεσουμε οτι το θες για να τραβας αεροπλανα (τυχαια υποθεση :) ), η μειωση της φωτεινοτητας που συνεπαγεται μειωση της ταχυτητας κλειστρου, δεν ειναι και οτι καλυτερο για ενα κινουμενο θεμα...
 
Σε μια παλαιότερη μηχανή που είχα, έχω δοκιμάσει 2 teleconverter (2χ2=4χ) απάνω σε ένα 80-200mm φακό. Οπότε στο 200mm άκρο, τον είχε κάνει 800mm. Το πεδίο του ήταν σα να τράβαγες με 800άρη.

Όπως και με τον "κανονικό" φακό στα 800mm χρειάζεσαι τρίποδο ή "μονόποδο" για να τραβήξεις photo χωρίς προβλήματα. (Ή πολύ φώς και μεγάλη ταχύτητα, λίγο δύσκολο στα βόρεια κλίματα :-) )

Το πρόβλημα με τους converters είναι οτι αυξάνουν μεν την εστιακή απόσταση του φακού αλλά "ενισχύουν" και τα σφάλματα του (το οποίο είναι ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στους φθηνούς φακούς). Οπότε μπορεί να φαίνονται "δίπλα είδωλα" με διαφορετικό χρώμα (ιδιαίτερα σε θέμα με μεγάλο contrast) ή η φωτογραφία να δίνει μια εικόνα σα να μην έχει εστιαστεί σωστά. Αυτές οι παραμορφώσεις δεν είναι τεράστιες αλλά είναι διακριτές.
Επίσης ανάλογα με τον converter και το φακό, μπορεί να εμφανιστεί vignetting. Δηλαδή μια σταδιακή μείωση της έντασης του φωτός στα άκρα του αρνητικού (ή του αισθητήρα). Αυτό συμβαίνει έτσι κι αλλιώς σε κάθε φακό αλλά είναι πολύ πιο έντονο με τον converter γιατί μεγαλώνει την απόσταση ανάμεσα στο φακό και το αρνητικό και το φώς εξασθενεί πιο γρήγορα.

Είναι μια γρήγορη και φτηνή λύση για μεγαλύτερες εστιακές αποστάσεις αλλά όχι ισάξια σε ποιότητα με τον αντίστοιχο "μονοκόματο" φακό για την ίδια εστιακή απόσταση.
 
Top