Spotting trip to Istanbul

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.968
Likes
3.786
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Η Κων/πολη ήταν πάντα ένα πολύ ενδιαφέρον αεροδρόμιο με ότι αυτό συνεπάγεται για κάθε spotter. Όμως ήταν αρκετές οι δυσμενείς πληροφορίες για το αν επιτρέπεται η φωτογράφιση σε αυτό. Μόνο ένας τρόπος θα υπήρχε να το μαθαίναμε. Έτσι, μαζί με το μέλος Savas κλείσαμε τα εισιτήρια μας με ΟΑ, αφού οι ώρες ήταν πολύ βολικές για Σαββατοκύριακο. Άφιξη στην Κων/πολη 9 το πρωι του Σαββάτου και αναχώρηση 9 το βράδυ της Κυριακής. Συνδυάσαμε το ταξίδι να συμπέσει με το Red Bull Air Race, όχι για να το παρακολουθήσουμε αλλά για να είναι πιο ελαστικά τα πράγματα όσο αναφορά τη φωτογράφιση, αφού το γεγονός θα προσέλκυε πολύ κόσμο.
Προσπαθήσαμε να έρθουμε σε επαφή με κάποιον απο τους spotters που είχαν ανεβάσει φωτογραφίες απο IST και τελικά δώσαμε ραντεβού με έναν απο αυτούς (ο οποίος είναι και κυβερνήτης σε Α319/320/321) που μας έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον απο το πρώτο e-mail.
Σάββατο 2/6 πήραμε το SX-BKD για IST με την ΟΑ 321 (θα παρακαλούσα τον seven4seven να ανεβάσει δια το κοινό τη φωτο από την αναχώρηση μας). Η πτήση αρκετά φυσιολογική, με τον Sava να θρονιάζεται στο jumpseat καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης. Αν εξαιρέσω την πολύ άσχημη εικόνα του φροντιστή που μασούσε μανιωδώς τσίχλα (πράξη που με ενοχλεί πάρα πολύ) κατά τα άλλα η πτήση κύλησε ομαλά.
Άφιξη στην ώρα μας και βουρ στο Airport Hotel για να αφήσουμε τα περιττά μπαγκάζια. Ο φίλος μας, μας περίμενε με το αυτοκίνητο για να μας δείξει ορισμένα μέρη για φωτογραφίες και να μας αφήσει για σήμερα αφού θα πήγαινε στο Red Bull Air Race.
Με λίγα λόγια, στη Κων/πολη η φωτογράφιση απαγορεύεται και αν δεν είχαμε μαζί τον Τούρκο φίλο μας, πιθανόν και να ζούσαμε το "Εξπρες του Μεσονυκτίου" :roll: .

Τα μέτρα ασφαλείας, όχι μόνο στο αεροδρόμιο, αλλά και στα μαγαζιά και εστιατόρια στην περίμετρο ειναι αρκετα σφιχτά. Περνάγαμε απο μηχάνημα ανίχνευσης μετάλων ακόμα και όταν μπαιναμε σε εμπορικό κέντρο για να φάμε, με την επισήμανση απο τον σεκιουριτά ότι η φωτογράφιση απαγορεύεται. Γενικά στην Κων/πολη απαγορεύονται ΠΟΛΛΑ πράγματα. Μας απαγόρεψαν να περπατάμε απο τη μια μεριά του δρόμου, να στεκόμαστε κάτω απο ένα δέντρο εν ώρα ντάλα ήλιου, να καθόμαστε στο γκαζόν και άλλα πολλά. Ο συνεχόμενος, δε, σωματικός έλεγχος και έλεγχος στα πραγματα μας, μας έσπασε τα νεύρα. Στο αεροδρόμιο (από την είσοδο του terminal κιόλας), στο ξενοδοχείο, στο εμπορικό κέντρο κλπ. Μόνο σε ένα κεμπαπτζίδικο δεν μας έψαξαν :oops: !

Ο λόγος όμως για τον οποίο και πήγαμε, πηγε πάρα πολύ καλά λόγω συγκυρίας πολλών πραγματων: ο Τούρκος φίλος μας, το Air Race, η απρόσμενη αλλαγή διαδρόμων κλπ
Το "Ataturk" είναι ο παράδεισος των A300 αφού πολλές τούρκικες εταιρείες χρησιμοποιούν τον τύπο ως cargo. Υπήρχε στιγμή που στο έδαφος υπήρχαν 20 Α300 (μαζί με τα stored). Μέχρι άτρακτο Α300 στο δρόμο είδαμε :shock: ! Η κίνηση του αεροδρομίου και η θέσεις που είμασταν ήταν άριστες και με αυτό το αίσθημα επιστρέψαμε περιχαρείς στην Αθηνα με την ΟΑ320 και το SX-BKB.

Αυτά τα ολίγα (δεν μου αρέσει να μακρυγορώ σε trip report). Οι φωτογραφίες (μαζί με σχετικές λεπτομέρειες)... προσεχώς :wink:
 
Ρε υπαλληλοι αλλη φορα να ΕΙΔΟΠΟΙΑΤΕ,υπαρχουν και αλλοι fun του κεμπαπ.
 
Η πρώτη εικόνα (απο έξω) του main terminal, με το Α320 της Saudia να τροχοδρομεί
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11565

Οπως ανέφερα και πιο πάνω, περί παραδείσου των Α300, ιδού και κάποια δείγματα του θέματος...
:arrow: 9!!! Α300 παρατεταγμένα στο cargo terminal, έτοιμα για φόρτωμα
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11566

:arrow: Η Bosphorus European ήταν μια εταιρεία που άνθισε πριν αρκετά χρόνια, αλλά εδώ και αρκετό καιρό τα Airbus της ειναι καθηλωμένα σε μια γωνιά του αεροδρομίου. Εδώ σε πρώτο πλάνο, το TC-OYC με χρώματα ΒΕΑ και τίτλους Sudan Airways
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11567
ενώ από πίσω δικρίνονται άλλα 2, με πρώτο το TC-COA. (οπως θα παρατηρήσετε, έπεσε και λίγο photoshop στον στύλο :wink: )

:arrow: Εκεί κοντά βρίσκονται άλλα 3 μαργαριτάρια! Το πρώτο ειναι το TC-FLJ που ανήκε στη Fly Air, το δεύτερο (TC-FLA) και αυτό πρώην Fly Air, είναι με τα παλιά χρώματα της Saudia, χωρίς logo και το τρίτο (TC-ANI) με full χρώματα Sudan Airways, ανήκε στην Air Anatolia, αλλα το σημαντικό με αυτό το αεροσκάφος είναι ότι ήταν κάποτε το SX-BEB της ΟΑ. "Συναντιόμαστε ξανα, Οδυσσέα... ":thx:
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11568
πίσω απο όλα αυτά διακρίνεται και η ουρά ενός ΑΝ-12 της Cat Cargo (TC-KET).

:arrow: Σε έναν απο τους δρόμους που ακολουθούν περιφερειακά το αεροδρόμιο, πέσαμε πάνω στο TC-ALS, πρώην Air Alfa
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11569

Περισσότερες φωτογραφίες εν δράσει, προσεχώς.
 
Όπως προείπα, το σημείο που ως επι το πλείστον βγάλαμε φωτογραφίες ήταν ένα εμπορικό κέντρο με καφετερια και τζαμαρία φάτσα στο διάδρομο, στο σημείο του touch-down. Η απόσταση τζαμαρίας - διαδρόμου ήταν ελάχιστη γι' αυτό και χρησιμοποιήθηκε ο 35-70mm :shock: !

:arrow: H παρακάτω φωτο δεν είναι απο αυτό το σημείο αλλά δείχνει ενα ωραίο background της Πόλης, με το 340 να προσγειώνεται.
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11592

:arrow: Η Atlas Jet μας παρουσίασε διάφορους τύπους όπως το Α319 με special credit card livery
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11593

...το CRJ900 προσγειούμενο
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11595

και το 757 απογειούμενο
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11604

:arrow: Φυσικά η Turkish Airlines είχαν την τιμητική τους και είχαμε την ευκαιρία για διάφορες τέχνες:
όπως το Α340 να πατάει το διάδρομο
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11598

...το Α330 δευτερόλεπτα πριν πατήσει
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11597

...το 738 με τα special χρώματα. Αυτό είναι το εκατοστό αεροπλάνο που παραδόθηκε καινούριο στην εταιρεία, η οποία το γιορτασε με ένα επετειακό livery
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11602

... και το Cargo A310
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11594

:arrow: Και άλλες εγχώριες εταιρείες εμφανίστηκαν όπως
η Onur με το MD-83
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11600

...η Best Air με το Α321
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11601

και η Izair με το Α319 και τον ωραίο χρωματισμό της
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11596

:arrow: τέλος, μην ξεχνάμε και τα Α300 cargo όπως
η MNG με φόντο το κίτρινο Α300 της εταιρείας
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11603

...και την πασχαλίτσα ACT
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11599

προσεχώς με τα εξωτουρκικά αεροπλάνα
 
Πολλές ήταν οι εταιρείες - εκπλήξεις που έκαναν την εμφάνισή τους. Ενδεικτικά, από τις απρόσμενες αφίξεις ήταν και οι παρακάτω:

:arrow: Blue Wings A320

:arrow: Turkmenistan 737-800 (winglets)

:arrow: Saudia A300!!! νοικιασμένο απο την Onur σε ημιτελές livery

:arrow: AVE 737-200!!!. Το 737-200 είναι πάντα όμορφο...

:arrow: ΚΤΗΥ Α321. Ε εντάξει, αυτό το περιμέναμε.

:arrow: αλλά αυτό όχι!!! Mahan Air A310-300. Νοικιασμένο απο την Saga, σε πτήση για λογαριασμό της Iran Air.

:arrow: Donbassaero A320

Η μέρα τελείωσε με έναν όμορφο περίπατο δίπλα στη θάλασσα και κάτω απο τα αεροπλάνα
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=11621
 
Μια γεύση από εκείνο το ταξίδι με ορισμένα από τα εκθέματα του Μουσείου πολεμικής αεροπορίας της γείτονος χώρας. Το μουσείο εξαιρετικό από τότε με πάρα πολλά αεροσκάφη. Αν βρεθεί κάποιος Κωνσταντινούπολη, αξίζει τον κόπο.

 
Top