Stall κινητήρα στο SX-DFA (ΟΛΥΜΠΙΑ) [split από Olympic A340]

  • Thread starter Thread starter sggr
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Evangelos":3pqc1ysz said:
αυτό σημαίνει αν κατάλαβα σωστά πως critical κινητήρες στα 4κινητήρια είναι ο 2 και ο 3 σωστά?

Φίλε ξέχασα να αναφέρω πώς ο όρος critical αναφέρεται στα ελικοφόρα αεροσκάφη και όχι στα jets. Έτσι λοιπόν δεν τίθεται θέμα critical στο Α340 πχ. Αλλά επειδή δεν είμαι 100% σίγουρος, παρακαλώ όποιος γνωρίζει σίγουρα να μας διαφωτίσει!

Υποθετικά, critical στα τετρακινητήρια θα ήταν οι εξωτερικοί κινητήρες, δηλαδή οι Νο. 1 και 4. γιατί σε περίπτωση πού κρατήσουν θα εμφανίζεται υψηλό yawing moment.
 
συνεπέρανα αυτό γιατί την αστάθεια την προκαλεί πάντα η ύπαρξη κάποιας ποπής.Αυτή λοιπόν, αφού ισούται με τη δύναμη(που όλοι οι κινητήρες πχ του 340 ίση έχουν) επί την απόσταση και με δεδομένο όπως είπαμε ότι όλοι τους παράγουν ίση μόνο η απόσταση από το διαμήκη άξονα συμμετρίας του σκάφους μένει για να μεταβάλλει τη ροπή.. :3: :4: αν λέω βλακείες...
 
Evangelos":i5gu6ysr said:
συνεπέρανα αυτό γιατί την αστάθεια την προκαλεί πάντα η ύπαρξη κάποιας ποπής.Αυτή λοιπόν, αφού ισούται με τη δύναμη(που όλοι οι κινητήρες πχ του 340 ίση έχουν) επί την απόσταση και με δεδομένο όπως είπαμε ότι όλοι τους παράγουν ίση μόνο η απόσταση από το διαμήκη άξονα συμμετρίας του σκάφους μένει για να μεταβάλλει τη ροπή.. :3: :4: αν λέω βλακείες...


Καλά το πας.
Ο Νο. 1 και 4 κινητήρας παράγουν μεγαλύτερη ροπή γιατί έχουν μεγαλύτερη απόσταση από τον διαμήκη άξονα. Αν λοιπόν κρατήσει πχ ο Νο. 1 τότε θα χάσεις και τη μεγαλύτερη ροπή, με αποτέλεσμα ανισορροπία ροπών και το αεροσκάφος θα στρέψει προς την πλευρά που έχασε τη μεγαλύτερη ροπή. Αν όμως πάθαινε βλάβη ο Νο. 2 τότε το αεροσκάφος δεν θα έστρεφε τόσο βίαια γιατί ο Νο. 2 είναι πιο κοντά στον διαμήκη άξονα, άρα παράγει μικρότερη ροπή.
 
Evangelos":1ro038rc said:
óõíåðÝñáíá áõôü ãéáôß ôçí áóôÜèåéá ôçí ðñïêáëåß ðÜíôá ç ýðáñîç êÜðïéáò ðïðÞò....

åãþ äéÜâáóá ç ýðáñîç êÜðïéáò Ðüðçò :P êáé ëÝù ôåëéêÜ äßêáéï åß÷áí üðïõ ãõíáéêá k êáêü... äçë. ôçò Ðüðçò :P

anyway åÜí õðÜñ÷åé ïñïò critical ãéá ôåôñáêéíçôÞñéá ìå jet engines ôüôå ìÜëëïí èá áíáöåñüôáíå óôïõò êéíçôÞñåò 1-4.
 
πόπης... ένα ορθογραφικό έκανα κ γω... ροπής
 
Ο όρος critical χρησιμοποιείται ΚΑΙ σε αεροσκάφη jet.

Οι διαδικασίες όπως είπε και ο Conflig2 περιέχονται ακριβώς στα manuals
που περιέχουν sections για Abnormal Procedures, Cruise Performance, Limitations και άλλα, όπως και στο ECAM (ή FMC στα αεροσκάφη της Boeing)

Για παράδειγμα, checklist για Boeing 737-600/700NG σε περίπτωση

Condition: An ENG OVERHEAT light illuminated indicates an overheat is detected on the related engine.

THRUST: LEVER IDLE
If the ENGINE OVERHEAT light remains illuminated: ACCOMPLISH ENGINE FAILURE/SHUTDOWN CHECKLIST


Επίσης γενικές οδηγίες περί critical περιέχονται στο FAR Sec 25.121, 25.123.
 
Συγνωμη που ξεφέυγω λίγο απο το κυρίως θέμα!
Εκτος απο το περιστατικό με το 747 και το ηφαιστειο έχω ακούσει πάντως και ότι 767 είχε προσγειωθέι νομίζω το '83 (σχεδόν οταν πρωτομπήκε σε υπηρεσία!) στον καναδά χωρίς κινητήρες, απλά ανεμοπορώντας!!
Αναλογο περιστατικό στην ευρώπη, και αν δεν κάνω λάθος αυστρία, πριν λίγα χρόνια λόγω κακών υπολογισμών στα καυσιμα!! :roll:
 
SST":vcfrqgo1 said:
Óõãíùìç ðïõ îåöÝõãù ëßãï áðï ôï êõñßùò èÝìá!
Åêôïò áðï ôï ðåñéóôáôéêü ìå ôï 747 êáé ôï çöáéóôåéï Ý÷ù áêïýóåé ðÜíôùò êáé üôé 767 åß÷å ðñïóãåéùèÝé íïìßæù ôï '83 (ó÷åäüí ïôáí ðñùôïìðÞêå óå õðçñåóßá!) óôïí êáíáäÜ ÷ùñßò êéíçôÞñåò, áðëÜ áíåìïðïñþíôáò!!
Áíáëïãï ðåñéóôáôéêü óôçí åõñþðç, êáé áí äåí êÜíù ëÜèïò áõóôñßá, ðñéí ëßãá ÷ñüíéá ëüãù êáêþí õðïëïãéóìþí óôá êáõóéìá!! :roll:

Ãéá äéêéíçôÞñéï áåñïóêÜöïò jet ,turboprop êôë åßíáé óáöþò ðéï ìåãÜëç ç ðéèáíüôçôá íá îåìåßíåé ÷ùñßò êéíçôÞñåò (óõãêñéôéêÜ ìå ôá ôåôñáêéíçôÞñéá ëÝù).Åãþ ìßëçóá ãéá ôåôñáêéíçôÞñéï (742) ðïõ Ýêëåéóáí k ç 4 (!) ìç÷áíÝò.

ÐÜíôùò áðü ðåñéóôáôéêÜ ìå äéêéíçôÞñéá îå÷ùñßæù ôï glide ðïõ Ýêáíå ôï a30 ðÜíù áðü ôïí áôëáíôéêü üôáí ï captain äåí áíß÷íåõóå Ýãêáéñá ôï fuel leaking ðïõ õðÞñ÷å k ôïõ ôåëåéùóáí ôá êáýóéìá óôá ìÝóá ôéò äéáäñïìÞò áíáãêÜæïíôáò ôï áåñïðëÜíï óå Ýíá glide ó÷åäüí ìéáò þñáò (äåí èõìÜìáé NM áêñéâþò) k ôåëéêÜ ðñïóãåßùóçò ôïõ óå Ýíáí ìéêñü äéÜäñïìï óå Ýíá íçóÜêé óôá ìÝóá ôïõ áôëáíôéêïý (óêáóìÝíá ëÜóôé÷á, brakes overheated êôë êôë)
 
Σήμερα βγήκε ο κινητήρας Νο4 του ΟΛΥΜΠΙΑ. Στις 6 ήρθε ο νέος κινητήρας ο οποίος θα μπεί αύριο.
 
Top