Σταρ για δυο μέρες: Στις Κάννες με ΑΖ, yacht και ελικόπτερο

  • Thread starter Thread starter OveLix
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

OveLix

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.543
Likes
1.684
Περιοχή
Elbonia
Leg 1, 15/5/2009
ΑΖ717, ATH-FCO
Αεροσκάφος: A320-112, I-BIXO, "Piazza Plebiscito-Napoli"


Η Αλιτάλια είναι σαν την ουλίτιδα. Πάνω που έχεις ολοκληρώσει τη θεραπεία και νομίζεις ότι έχεις απαλλαγεί οριστικά και αμετάκλητα από αυτήν, πάντα κάτι γίνεται και μια μέρα βλέπεις κηλίδες στην οδοντόβουρτσά σου. Ετσι και εγώ νόμιζα ότι δεν θα ξαναπετάξω ποτέ την εταιρία που έχει χόμπι να κλέβει το χρόνο σου, να χάνει τις βαλίτσες σου και να σου σπάει τα νεύρα αλλά, φευ, έπεσα ξανά στην ανάγκη της.

«Θα πας στις Κάννες», μου είπε η Μ. μέσω videoconference από το Λονδίνο. «Υπό την κάλυψη του Φεστιβάλ θα φέρεις σε πέρας την αποστολή σου. Κράτα χαμηλό προφίλ και αυτή τη φορά δεν θέλω εκρήξεις και ναυάγια. Ακούς;». Ξεκρέμασα το tux από τη κρεμάστρα και έφυγα για το Ελ. Βεν.

Η αποστολή μου θα κρατούσε μόλις 40 ώρες και έτσι δεν υπήρχε λόγος να δώσω βαλίτσα στο τσεκ-ιν. Ωστόσο, δεν πήγα στα αυτόματα μηχανήματα αλλά απ' ευθείας στο counter της business class επειδή δεν είχε ουρά και επειδή απλώς νύσταζα. Ζήτησα 3F για το πρώτο σκέλος και 4F για το δεύτερο. Ολα εντάξει.

Εχετε δει την ταινία «Funeral in Berlin»; Εκεί, ο Μάικλ Κέιν υποδύεται έναν Βρετανό μυστικό πράκτορα που είναι το αντίθετο του Τζέιμς Μποντ. Ενώ ο 007 έχει κοστουμιές, γκομενάρες και γκάτζετ, ο Πάλμερ κατοικεί σε μια κλασική αγγλική τρώγλη και περνά τη μέρα του στο γραφείο συμπληρώνοντας γραφειοκρατικές φόρμες προκειμένου να πάρει ένα εισιτήριο τρένου για την αποστολή του. Και προσπαθεί σπίτι του να φτιάξει καφέ σε ένα ηλεκτρικό μπρίκι που πετάει σπίθες και χαλάει. Ε, αυτό θυμήθηκα όταν έφτασα στο lounge της Αλιτάλια στο Ελ. Βεν. το οποίο είναι χειρότερο κι από κιτς καφετέρια στο Δάσος Χαϊδαρίου. Καναπέδες και τραπεζάκια ατάκτως ερριμένα, χθεσινά αναψυκτικά, ζεστό νερό, άθλια βουτήματα και ένα αυτόματο (πλην χαλασμένο) μηχάνημα για καφέ. Υποτίθεται ότι βάζεις το φλιτζάνι σου, πατάς ένα κουμπί και αυτό σου φτιάχνει έναν καφέ. Ομως οοοοχι. Εκείνο το πρωί έβαζες το φλιτζάνι σου, πατούσες το κουμπί, το μηχάνημα έκανε έναν θόρυβο σαν σπασμένο σασμάν σε γαλλικό αυτοκίνητο, εσύ απομακρυνόσουν μην εκραγεί στα μούτρα σου και τελικά κατέληγε (παρά τη φασαρία) να βγάζει μόλις μερικές σταγόνες - σαν γέρος με προστάτη. Η υπάλληλος είχε όλα τα προσόντα των υποψηφίων για το βραβείο "It's not my job". «Πράγματι, έχει χαλάσει», είπε. Και επέστρεψε στη θέση της. Ειδοποίησε; Δεν ξέρω.

Η ώρα για την επιβίβαση έφτασε, ο έλεγχος ασφαλείας έγινε ταχύτατα, η θύρα ήταν ανοιχτή και το πουλμανάκι περίμενε. Μετά από ολιγόλεπτη καθυστέρηση (είχαν κολλήσει οι πόρτες του στο ρείθρο του πεζοδρομίου) το λεωφορείο στάθμευσε μπροστά σε έναν παλιό μου γνώριμο. Το Ι-ΒΙΧΟ, ένα Α321 με το οποίο είχα κάνει το FCO-ATH πριν τέσσερα χρόνια. Το Ι-ΒΙΧΟ είναι ήδη 15 ετών, του φαίνεται αλλά δεν του ακούγεται. Θέλω να πω, έχει τη φυσιολογική φθορά που περιμένει κανείς αλλά δεν τρίζει και δεν φωνάζει όπως κάτι άλλα 15χρονα (ονόματα δεν λέμε, πέλαγος θυμίζει το όνομα, άλλωστε τα αντικαθιστούν ή τα έχουν ήδη αντικαταστήσει). Το αεροσκάφος έχει ονομαστεί προς τιμήν της μεγαλύτερης πλατείας της Νάπολι (http://en.wikipedia.org/wiki/Piazza_del_Plebiscito) η οποία πήρε το όνομά της από το δημοψήφισμα (plebiscite στα αγγλικά) του 1870 με το οποίο η πόλη έγινε μέρος του Βασιλείου της Ιταλίας.

Νόμιζα ότι οποιαδήποτε λέξη παραπέμπει, έστω και ακροθιγώς, στην τρομοκρατία απαγορεύεται να την προφέρεις όσο είσαι σε αεροδρόμια και αεροσκάφη. Ωστόσο, στο security briefing (με τις γνωστές οθόνες κλπ) αναφέρονται στα λαμπάκια στο δάπεδο τα οποία σχηματίζουν ένα φωτεινό μονοπάτι, δηλαδή ένα Sentiero Luminoso. Οχι ότι οι Περουβιάνοι σύντροφοι του Sendero (στα Ισπανικά) Luminoso ήταν τρομοκράτες αλλά στις μέρες της αεροπορικής υστερίας που όλοι πρέπει να προσέχουν τι λένε, μου φάνηκε γλυκά ειρωνικό να ακούγεται αυτό σε μια καμπίνα αεροπλάνου.

Απογείωση από τον 03L και πορεία σχεδόν πάνω από Τατόι, Πάρνηθα, Μον Παρνές (θλιβερό να βλέπεις το καμμένο κομμάτι σε όλη του την έκταση) Κιθαιρώνας, Παρνασσός (σε χαιρέτησα καπετάνιε), Κορινθιακός κόλπος και σύννεφα-σύννεφα-σύννεφα.

Η θέση 3F βλέπει στον τοίχο. Εχεις άπλετο χώρο για τα γόνατά σου, όχι όμως και για να τεντωθείς. Εκτός αν απλωθείς διαγώνια. Στις θέσεις D-E-F της μπίζνες η Απλυτάλια καθίζει τρεις επιβάτες (όταν έχουν γεμίσει οι άλλες, φυσικά) ενώ στις A-B-C δύο. Η 3F έχει θέα από δύο παράθυρα αλλά όχι καλή θέα στην οθονίτσα. Αλλά ποιος κοιτά οθόνες όταν έχει δύο παράθυρα?

Το πρωινό ήταν η θλιβερή συνέχεια της εμπειρίας του lounge. Καμένο κρουασάν (ναι, καμμένο), χυμός, μια σκληρή φέτα από λεπτή μπαγκέτα, βούτυρο, στρογγυλό ψωμάκι με τυρί και κάποιο αλλαντικό. Αλλο να στο λέω και άλλο να το βλέπεις. Στις οθόνες έπαιζαν τα ίδια καρτούν με το κογιοτ και το μπιπ-μπιπ, μόνο που είχαν αεροπορικό θέμα: σε ένα από αυτά, το κογιότ έχει προσαρμόσει φτερούγες στο κορμί του και πετά σαν αεροπλάνο, καταλήγοντας (πού αλλού) σε CFIT με έναν βράχο.

Κάθοδος ανατολικά του αεροδρομίου, στροφή πάνω από τη λίμνη Bracciano, προσγείωση στον 16L και στάθμευση στη θύρα Α6, δίπλα σε ένα ποδήλατο και μια Βίκυ (το I-BIKE και το I-BIKI). Το κρουασάν μού είχε αφήσει μια περίεργη αίσθηση στο στομάχι (ναι, το εφαγα. Ειπαμε, παντα τρωω στο αεροπλάνο τα πάντα. Ενα trip report πρέπει να είναι πλήρες. Πρώτα τρώμε και μετά γράφουμε. Αλλιώς είναι σαν να βλέπεις Τσελεμεντέδες αντί να τρως. Σαν να διαβάζεις τριπ ριπόρτ αντί να πετάς... oops...).

H θύρα επιβίβασης για το επόμενο leg ήταν ακριβώς απέναντι, η Α9. Εκεί μας περίμενε ένα κατακαίνουριο Α320Ε, έτοιμο να πετάξει προς την Κυανή Ακτή.

Στη συνέχεια του report μείνετε μαζί μας για να διαβάσετε:
- Το δεύτερο Alitalia breakfast (το έφαγα, συμβαίνει τίποτα;)
- Το ολίγων ημερών Α320Ε
- Keeping low profile at Cannes

Φωτογραφίες
Πάρνηθα
Πρωινό προς αποφυγή
Καθρέφτισμα στο FCO
Το IE-DTE περιμένει στη θύρα
 
Μου φαίνεται ότι η "Κατάρα της Ξεθυμασμένης Κοκακόλας" σε κυνηγάει πλέον και στα airline lounges... Πες μας όμως και για τα πληρώματα κάτι ρε συ; Πέταξες πάλι με το Ριτζ και το Θόρν;
 
Χαχαχα! Μεγάλες μορφές.

Λοιπόν από τα πληρώματα δεν θυμάμαι τίποτα. Πράγμα που είναι, φυσικά, πρόοδος σε σχέση με προηγούμενες εμπειρίες. :mrgreen:

Νομίζω στο πρώτο σκέλος με περιποιήθηκαν (aka μου πέταξαν το δίσκο στα μούτρα) γυναίκες. Και δεν έμοιαζαν καν με γκόμενες σαπουνόπερας. Τι λεω? Δεν έμοιαζαν καν με Ιταλίδες! Μάλλον οι πραγματικά όμορφες δεν γίνονται αεροσυνοδοί αλλά υπουργοί του Μπερλουσκόνι.
 
Αγαπητέ Οβελίκιε, κάτι πήρε τ' αυτί μου, αλλά νόμιζα πως ήταν ο Βοριάς. Καλά πας πάντως ;-)

δικός σου
 
Leg 2, 15/5/2009
ΑΖ348, FCO-NCE
Αεροσκάφος: A320-216, EI-DTE


Δεν είχα πάρει χαμπάρι ότι υπάρχει Α320 Enhanced και ο αναμάρτητος πρώτος το κρουασάν της αλιτάλια βαλέτω. Μπαίνοντας, μου έκανε εντύπωση ο ηλεκτρονικός πίνακας ζερβά της εξώθυρας (γουστάρω φάση μπουρδούκλωμα δημώδους γλώσσης και απλής καθαρεύουσας - χα! πάλι τό ΄κανα!) αλλά δεν έδωσα και τόση σημασία. Είχα να ασχοληθώ με την τσίχλα που είχε αφήσει κάποιος :5: κάτω από το κάθισμα στην αίθουσα αναμονής και τώρα είχε κολλήσει στο παντελόνι μου. Μέντα ήταν. Τη μισή την έξυσα με τα νύχια μου (για στιγμές σαν κι αυτή σταμάτησα να τα τρωω) και την άλλη μισή την τσουρούφλισα με την βραστή πετσετούλα που σου δίνουν με την τσιμπίδα και που πάντα αναρωτιόμουν για τη χρησιμότητά της.

Κάπου εκεί είδα τη safety card που μαρτυρούσε τον ακριβή τύπο του αεροσκάφους και το ίδιο βράδι στο ξενοδοχείο (μετά από τρελό ξενύχτι) καθόμουν και έψαχνα τα πώς και τι του ΕΙ-DTE. Εμαθα πως είναι κατακαίνουριο (πρώτη πτήση 16/4/2009, παράδοση 5/5/2009), το είχε παραγγείλει η Air One πριν από τη συγχώνευση, έχει ιρλανδικό νηολόγιο επειδή ανήκει στην Aircraft Purchase Fleet Ltd, ωστόσο φέρει κανονικά Alitalia χρώματα. Και δεν το βρίσκω πουθενά στις photo databases (ακόμα).

Το Α320Ε έχει διάφορες βελτιώσεις στους κινητήρες και επανασχεδιασμένο εσωτερικό. Εχει καθίσματα Recaro (εκείνα τα λεπτά) και προσωπικές οθόνες σε κάθε κάθισμα αλλά οι συγκεκριμένες δεν άναψαν ποτέ κάνοντάς το εξίσου βαρετό με τα άλλα Α320. Είπαμε, έχουν γίνει όλα πια σαν ταξί. Πήγαινέ με όπου θέλεις Ερμπατζή. (ναι, το έχω ξαναπεί αυτό το αστείο. Δεν είμαι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος μεγάλος κωμικός που το κάνει αυτό). Το πρωινό ήταν βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο σκέλος (δηλαδή, αυτή τη φορά έσβησαν εγκαίρως το φουρνάκι), κατά τα άλλα ήταν το ίδιο ακριβώς.

Το taxi ήταν σύντομο και ο πιλότος μάγκας (ή ένα από αυτά τα καθίκια που σου μπαίνουν από δεξιά στο φανάρι) γιατί δεν πήγε προς το holding point όπου περίμενε μια Iberia, μια Air One, μια Alitalia και ένα Α330 της Eurofly αλλά έκοψε αριστερά και απογειώθηκε από τον συνδετήριο γλιτώνοντας κανά δεκάλεπτο. Δεν με χάλασε.

Η πτήση διήρκεσε λίγο λιγότερο από μία ώρα και η προσέγγιση μάς έφερε πάνω από τα νησιά Îles de Lérins (δεν ξέρω τι σημαίνει, copy-paste το έκανα), τη χερσόνησο του φημισμένου Hotel du Cap και το λιμάνι της Αντίμπ προτού προσγειωθούμε στον 04L. Το αεροδρόμιο της Νίκαιας εξυπηρετεί επίσης τις Κάννες και το Μονακό, για αυτό και η πλήρης ονομασία του είναι Côte d'Azur International Airport. Είναι όμορφο, είναι φωτεινό, είναι κουκλί.

Στην πίστα στάθμευαν διάφορα corporate jets με σημαντικότερα τα HZ-XY7 και N315TS, η φυσούνα ήταν διάφανη και κομψή, η αεροσυνοδός έλεγε αριβεντέρτσι σε όσους επιβάτες την κοίταζαν (τους υπόλοιπους τους ξεπροβόδιζε με ένα κουνημα του κεφαλιού από μέσα της), οι αποσκευές -για όσους είχαν- έφτασαν (παρά το short connection) και εγώ, ως γνήσιος VIP, παρελήφθην παρ' ενός οδηγού για φεστιβαλότσαρκα στην πόλη που κάποιος αρχοντοχωριάτης είχε πει κάποτε ότι είναι σαν τη Λούτσα με φοίνικες. Κακοήθειες.

(συνεχίζεται)

Φωτογραφίες
Α320Ε καμπίνα
Οι οθόνες στο Α320Ε. Εχω την αμυδρά εντύπωση ότι θέλουν τα λεφτά μας
Συνδετήριος του 07/25
Αμέσως μετά την απογείωση
Η Αντίμπ
Το λιμάνι της Αντίμπ
NCE Τ2 με κόντρα ήλιο
NCE Τ1 με βροχή
 
Αγαπητέ έμπορε τών menhir,μέ προξενεί εντύπωσιν (όχι,δέν είμαι εκ Θεσσαλονίκης,αλλά έτσι έγραφε και ο Αδαμάντιος Κοραής,ο οποίος επίσης δέν ήτο Θεσσαλονικεύς) τό οτι απογειωθήκατε από συνδετήριο καί όχι από τον κανονικό διάδρομο.Συμπεραίνω επομένως,οτι εκτός από την Αλιτάλια που έγινε Α(π)λυτ(χ)άλια,χαλαρώθηκαν τά ήθη καί εις το Fumicino,όπου πλέον ο καθείς κάνει ό,τι τού καπνίση (fumare,εις την Ιταλικήν).....

Πολύ λυπούμαι διά την κατάντιαν τού εθνικού αερομεταφορέως τής Ιταλίας.Αι εντυπώσεις μου από αυτόν πρό τριακονταετίας ήσαν άρισται (είχα πάει από την Ρώμη στην Βαρκελώνη μέ ένα DC9-50 νηολογίου I-DIKF τό οποίον άν και τά είχε τά χρονάκια του-αργότερα οι πρακτικώτατοι Ιταλοί το έκαναν freighter πρίν το στείλουν γιά καρφίτσες-ήτο πεντακάθαρον καί διέθετε καλόν seat pitch.Η τουλάχιστον έτσι μού φαινόταν εμένα,που τότε ήμουν έφηβος και λεπτόσωμος...).Αραγε,θά ευρεθή κανένας Uscitoπουλος (κατά τό Βγενόπουλος) να την αναλάβη ώστε να ίδη καί αύτη Θεού (όχι Μπερλουσκόνι) πρόσωπον;

Εν αναμονή τής συνεχείας τού ωραιότατου report σου.

ΥΓ.Κανονικά θά έπρεπε νά λέγεσαι Obelix,καθ'όσον αυτή είναι η ορθή γραφή τού ονόματος,σύμφωνα μέ τούς Gosciny & Uderzo :)
 
OveLix":3uce4rcm said:
Leg 1, 15/5/2009
Καναπέδες και τραπεζάκια ατάκτως ερριμένα, χθεσινά αναψυκτικά, ζεστό νερό, άθλια βουτήματα και ένα αυτόματο (πλην χαλασμένο) μηχάνημα για καφέ. Υποτίθεται ότι βάζεις το φλιτζάνι σου, πατάς ένα κουμπί και αυτό σου φτιάχνει έναν καφέ. Ομως οοοοχι. Εκείνο το πρωί έβαζες το φλιτζάνι σου, πατούσες το κουμπί, το μηχάνημα έκανε έναν θόρυβο σαν σπασμένο σασμάν σε γαλλικό αυτοκίνητο, εσύ απομακρυνόσουν μην εκραγεί στα μούτρα σου και τελικά κατέληγε (παρά τη φασαρία) να βγάζει μόλις μερικές σταγόνες - σαν γέρος με προστάτη. Η υπάλληλος είχε όλα τα προσόντα των υποψηφίων για το βραβείο "It's not my job". «Πράγματι, έχει χαλάσει», είπε. Και επέστρεψε στη θέση της. Ειδοποίησε; Δεν ξέρω.



Ναι αλλά ήταν χωρίς πάγιο ΟΤΕ...
 
Περπατώντας στο κόκκινο (χαλί) και πετώντας πάνω από την Κυανή (ακτή)

Το φεστιβάλ των Καννών δημιουργήθηκε λίγο πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο επειδή, επισήμως, οι Γάλλοι είχαν απηυδίσει με το καπέλωμα του Μουσολίνι στη Μόστρα της Βενετίας - το οποίο κρατούσε τότε τα σκήπτρα του σημαντικότερου κινηματογραφικού γεγονότος στην Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, απλώς δεν μπορούσαν να χωνέψουν ότι η Τσινετσιτά τούς είχε πάρει τα σώβρακα. Το πρώτο φεστιβάλ των Καννών με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τον ίδιο τον Λουί Λυμιέρ ετοίμαζε τη λαμπρή πρεμιέρα του για την 1η Σεπτεμβρίου 1939 αλλά τους πρόλαβε ένας τύπος με γελοίο μουστάκι και ένα μπαλάκι ο οποίος την ίδια μέρα ξεκίνησε το φεστιβάλ βομβαρδισμών στη Βαρσοβία. Ετσι, η Ιστορία έγραψε ως χρονιά έναρξης του Φεστιβάλ το 1946.

Σηηηημερα....το Φεστιβάλ των Καννωωων (φωνή και ρυθμός Μπακογιαννόπουλου...) συγκεντρωωωνει την αφρόκρεμα των δημιουργώωων της εεεεβδομης τέχνης (ροχαλητά απ' το τριμελές κοινό μου. Κάτσε να βάλω STAR. Γεια σου Αιμίλιε). Ολα τα φλας αστράφτουν από σήμερα στις Κάννες. Εκατοντάδες σελέμπριτις πλημμύρισαν τη θρυλική Κρουαζέτ....

Whatever.

H αποστολή μου συμπεριλάμβανε την παρακολούθηση μιας ταινίας σε πρεμιέρα, την υποχρεωτική διαμονή σε πεντάστερο ξενοδοχείο, την με το ζόρι κατανάλωση ουίσκι 25 ετών, τον εξαναγκασμό σε βόλτα με το cruiser του Κριστιάν Λακρουά (το οδήγησα κιόλας) και τη αναπόφευκτη συμμετοχή σε ένα από τα δεκάδες πάρτι για τα οποία μιλάνε τα λιγούρια του STAR στο δήθεν δελτίο ειδήσεων. Μια και δεν μπορούσα να το αποφύγω, συναίνεσα.

Κάννες 1
Rols Royce (όχι τζετ)
Τα 15 μου δευτερόλεπτα δόξας

Λιγότερες από 24 ώρες διαμονής στις Κάννες με έκαναν να νιώσω όσο VIP γίνεται. Τρέχοντας να γλιτώσω από τους παπαράτσι (και το βλάχικο πλήθος που καταφθάνει από κάθε απίθανο χωριό της Γαλλίας «για να δει τους σταρς» και μετατρέπει τους δρόμους σε ένα συνεχές gridlock) έφτασα στο λιμάνι, εκεί όπου στην άκρη του λιμενοβραχίονα στάθμευε το F-GTRF, ένα Eurocopter AS-350B-2 Ecureuil, που περίμενε να εκτελέσει την δεκάλεπτη πτήση προς το NCE. Κάθισα δίπλα στον χειριστή έχοντας θέα σχεδόν ολόγυρα, δέθηκα και off we go...

Πετάξαμε με ταχύτητα γύρω στους 120 κόμβους, δεν περάσαμε τα 500 πόδια ύψος, περάσαμε ανοιχτά από το ακρωτήριο της Αντίμπ και προσεγγίσαμε το αεροδρόμιο από θάλασσα. Η πτήση ήταν ήσυχη, χωρίς αναταράξεις (όχι George, δεν μας σέρβιραν τίποτα) και προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο αφού εκτελέσαμε μια μεγαλοπρεπή βουτιά. Θεϊκό!

Το Eurocopter στο λιμάνι
Βουτιά προς το NCE
Αποχώρηση
Helicopter zone @ NCE
 
Aγαπητέ Οβελίκιε, με χαρά είδα μία κυρία στα χρυσαφιά να αγωνιά στην απαθανάτισή σου. Εύγε. Τώρα και στα Όσκαρ με το Γκάλφστριμ.

δικός σου
 
Αααααχ, έτσι ζουν οι Rich and the Famous! Και εις ανώτερα!
Λύσε μου όμως μια απορία: η κυρία που είναι σα να ταξίδεψε με το Ρομίλντα με 15 μποφώρ και μοναδικό συνεπιβάτη το Μίδα, ποια είναι;
 
Top