aakunz
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 27/09/2003
- Μηνύματα
- 4.249
- Likes
- 2.567
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- GRL
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGKC
Η "Kitty Hostess" με είχε κάνει να χασμουριέμαι. Δε με απασχολούσε, ότι το τατουάζ "Hello Kitty", που είχε κάνει στη γάμπα της, στάθηκε αφορμή να την κόψουν από τις συνεντεύξεις για αεροσυνοδούς της γνωστής αραβικής εταιρείας. Στο κάτω-κάτω της γραφής, ας μην το έκανε. Εικοσιδύο χρονών γαϊδούρα κάθεται και κλαίγεται, επειδή «δεν την παίρνουν στην εταιρεία, ενώ δηλώνει όμορφη και με διάθεση να ταξιδέψει τον κόσμο και να γνωρίσει νέους πολιτισμούς και χώρες».
«Σόρρυ, δεν προσλαμβάνουν τουρίστες, αλλά αεροσυνοδούς.» σκέφτηκα καθώς είχε έρθει η σειρά μου να μιλήσω.
«Με λένε aakunz και δεν είμαι καλά. Ε, ναι λοιπόν, το ομολογώ: Μου έχει λείψει ένα long haul. Τα βαρέθηκα τα Dash, τα NoBag, τους γλάρους, τους κύκλους, το ανύπαρκτο αεροπορικό φαγητό, τις Ευγενίες Μανωλίδου ντυμένες αεροσυνοδούς, τις πτήσεις διαρκείας δύο ωρών, τις λοτταρίες του Ο' Λίγδη και το νεοελληνικό αεροπορικό πολιτισμό των καθισμάτων Fracaro. Θέλω IFE, θέλω widebodies, θέλω να καθήσω σε ένα αεροπλάνο και να ξεχάσω να σηκωθώ από το κάθισμά μου, θέλω αεροπορική κουβέρτα και όχι ζουρλομανδύα, θέλω εξωτικούς προορισμούς, ζεστούς τόπους, διαφορετικούς ανθρώπους, να δω και να κάνω διαφορετικά πράγματα. Έχω κάτι γιατρέ μου; Μια Στοκχόλμη πήγα και γύρισα με λουμπάγκο. Δεν είναι για μένα αυτά πια. Σταμάτησα να παίρνω το ασανσέρ και παίρνω τις σκάλες για να φαντασιώνομαι ότι ανεβαίνω στο upper deck ενός Α380. Αυτά είναι ημίμετρα.»
Αυτά έλεγα στο group therapy που διοργάνωσε ο αεροπορικός ψυχίατρος του μέλους George, ο οποίος έπαιρνε σημειώσεις.
«Θα σου πω κάτι», είπε ο καταξιωμένος αεροπορικός ψυχίατρος «μια μεγάλη ελληνίδα ηθοποιός είπε κάποτε "Πρέπει να γίνουν πράγματα". Ακολούθησε την καρδιά σου και κάνε πράξη τη συμβουλή αυτής της διανοούμενης γυναίκας και δε θα βγεις χαμένος. Το αεροπορικό φαγητό σε long haul είναι καλύτερο κι από Xanax» είπε και απηύθυνε το λόγο στον επόμενο.
Μετά ήρθε η σειρά της "Maroulla_Cyprus" που μας έλεγε ότι έχει εφιάλτες με φτερωτά αγρινά που τα κατασπαράσσουν γλάροι και που έρχονται στον ύπνο της για να την πάνε να φάει φαλάφελ στη Βηρυτό. Ο καθένας με τον πόνο του δηλαδή.
Σα να μην έφτανε αυτό, ο seven4seven μετά της συζύγου, ο mxnk, o LEKPO1A και ο George μου είχαν ήδη ανάψει φωτιές με τις περιπέτειές τους στο Hong Kong, την Air France, την KLM, τη British Airways και την Kenya Airways. Η φωτιά «φούντωσε» ακόμα περισσότερο, όταν είδα τους PEP (Passenger Experience Programme) ναύλους, που μας έδινε η Lufthansa και η Swiss για να πάμε εκεί και να δούμε πώς καλομαθαίνουν τους επιβάτες τους στα 747-800 η πρώτη και στα 340-300 η δεύτερη, με μόνο 464 ευρώ...
Το ευχάριστο ήταν ότι δεν άργησα να βρω εθελοντή, για να έρθει μαζί και έτσι, στις αρχές του Ιανουαρίου βγάλαμε τις μέρες, καταλήξαμε στο πρόγραμμα και ξεκίνησα τη διαδικασία για την έγκριση του PEP (τα οποία δε δίνουν ούτε μίλια, αλλά ούτε και αποζημιώσεις σε περίπτωση denied boarding -γενικά έχουν ένα θέμα με τις αποζημιώσεις στη Γερμανία). Κι εκεί που ονειρευόμουν 747-800 (για 340-300 ούτε συζήτηση), γερμανικά αεροδρόμια, όπου όλα λειτουργούν τόσο τέλεια (εκτός εάν βρίσκονται στο κρατίδιο του Βραδεμβούργου, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία), αναγνώσεις του Lufthansa Magazin και άλλα τέτοια, έρχεται η πρώτη απογοήτευση: η προθεσμία για τις αιτήσεις PEP έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2014. Νέες αιτήσεις, από Οκτώβριο και βλέπουμε.
Φυσικά και δε μας πτόησε η απότομη προσγείωση, αν και μας πόνεσε το 747-800, που δε θα βλέπαμε, ωστόσο, ο Ιανουάριος είναι μήνας ξεσκαρταρίσματος για τις αεροπορικές και η Air France μας έδινε σε αντίστοιχες ημερομηνίες, το δρομολόγιο μέσω Παρισιού με 540 ευρώ (δημοσιευμένος ναύλος) με όλους τους φόρους και με τα 380-800. Κρατήσαμε την Air France, χωρίς να βγάλουμε εισιτήρια και ξεκίνησα το ψάξιμο με άλλες, πιο ενδιαφέρουσες αεροπορικές. Προς στιγμήν, με έπιασα να τσεκάρω διαθεσιμότητα με Air China και Aeroflot. Μιλάμε για τέτοια απελπισία. Κι επειδή οι άραβες έφταναν το 900άρι (όπως και η Lufthansa / Swiss στα δημοσιευμένα τους) καταλήξαμε στην «Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία της Ευρώπης» (δεν το λέω εγώ, αυτοί το λένε και αυτό είναι ακόμα ανησυχητικότερο), τις πολυαγαπημένες Τουρκικές Αερογραμμές. Κλείσαμε στα 720 ευρώ, κρατήσαμε τις θέσεις και χρησιμοποιώντας το FXB του Amadeus κάθε λίγο, τσακώσαμε τελικά θέσεις στα 630 ευρώ τελική με όλους τους φόρους.
Η ερυθρόλευκη THY είναι βέβαια «κόκκινο πανί» για τους safety-oriented φίλους μου και όχι άδικα, οπότε στην ανακοίνωση της είδησης, κάποιοι απέφυγαν να σχολιάσουν, ενώ κάποιοι άλλοι -διπλωματικά- συμφώνησαν ότι από service «τα σπάει» και ότι «έχει κάποια θεματάκια, αλλά εντάξει δεν είναι και Garuda».
Έτσι, στα μέσα του Ιανουαρίου, βγάλαμε τα εισιτήρια, κλείσαμε το ξενοδοχείο κι ετοιμαστήκαμε για άλλο ένα ταξιδιωτικό Ben-Hur στην Άπω Ανατολή, που θα συνδύαζε το βουνό με τη θάλασσα, την Καθαροδευτέρα με την Κινέζικη Πρωτοχρονιά, το πέταγμα του χαρταετού στου Φιλοπάππου με το σόου πυροτεχνημάτων στο Victoria Harbour και την ταραμοσαλάτα με τους σκορπιούς-σουβλάκι.
Οι πτήσεις που κλείσαμε ήταν οι εξής:
Σας λένε κάτι; Μάλλον όχι...
Να σας θυμήσω λοιπόν, πως από την 16 Φεβρουαρίου, ένα βαθύ βαρομετρικό χαμηλό, πολικής προέλευσης έπληξε τη βορειοδυτική Τουρκία, με αποτέλεσμα να προκληθεί ένας μικρός -αρχικά- χαμός στην Κωνσταντινούπολη. O μικρός χαμός έγινε κάπως μεγαλύτερος και στις 17 Φεβρουαρίου άρχισαν οι ευρείας κλίμακας ακυρώσεις στο IST, ενώ το FlightRadar24.com έδειχνε δεκάδες αεροπλάνα σε holding pattern. Παραδόξως, το Sabiha Gökçen λειτουργούσε αρκετά καλύτερα.
Με μία αβεβαιότητα για το εάν θα πετούσαμε τελικά, κάναμε online check-in για την ΤΚ1844, ετοιμάσαμε βαλίτσες, πήγαμε στις δουλειές μας και στις 16:30 μας ήρθε η ακύρωση της TK1844.
Πήρα αμέσως την THY στην Αθήνα (κι όμως κατάφερα και έβγαλα αμέσως γραμμή), όπου με ενημέρωσαν, ότι μπορούσα να αλλάξω ατελώς το εισιτήριο. Το θέμα ήταν πως επειδή είχαν γίνει check-in τα ηλεκτρονικά κουπόνια ATH-IST και IST-HKG, θα έπρεπε να καλέσω στην Τουρκία για να μου τα ξεμπλοκάρουν, πράγμα που έγινε και πάλι αρκετά εύκολα από έναν εξυπηρετικότατο μη-τούρκο υπάλληλο (παίζει outsourcing ή είναι ιδέα μου
. Μεταφέραμε λοιπόν τις ημερομηνίες για μία μέρα αργότερα, ήτοι:
Παράλληλα, ενημερώσαμε το ξενοδοχείο στο Hong Kong, πως θα φτάναμε μια μέρα αργότερα και ζητήσαμε αντίστοιχα μετάθεση των ημερομηνιών, πράγμα που έγινε χωρίς αντιρρήσεις, αρκεί να μπορούσαμε να τους δείξουμε, ότι όντως η πτήση ακυρώθηκε. Όντως κράτησα λεπτομερέστατο αρχείο με screenshots, e-mails, κάρτες επιβίβασης, το οποίο και -πολύ- αργότερα προσκόμισα.
Έτσι λοιπόν, με μία μέρα καθυστέρηση, θα πραγματοποιούσαμε το ταξίδι μας. Βέβαια, θα χάναμε την παρέλαση της παραμονής της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς στο Kowloon και το σόου των πυροτεχνημάτων, αλλά όπως λέει και ο λαός «κάθε εμπόδιο για καλό». Μόνο που πιστεύω πως θα έπρεπε να υπάρχει ένα πλαφόν στον αριθμό των εμποδίων που είναι «για καλό».
Μείνετε λοιπόν κοντά μας για να διαβάσετε:
- Πόσο εύκολα ένα "Ben-Hur" κινδυνεύει να γίνει επεισόδιο του «Ρετιρέ»;
- Πόσες σκάλες και -κυρίως- πόσος χρόνος χρειάζεται για να αποβιβαστούν όλοι οι επιβάτες από ένα 737-800;
- Τι παίρνεις με ένα meal voucher στην Αθήνα;
- Τι παίρνεις -γενικώς- στην Κωνσταντινούπολη;
«Σόρρυ, δεν προσλαμβάνουν τουρίστες, αλλά αεροσυνοδούς.» σκέφτηκα καθώς είχε έρθει η σειρά μου να μιλήσω.
«Με λένε aakunz και δεν είμαι καλά. Ε, ναι λοιπόν, το ομολογώ: Μου έχει λείψει ένα long haul. Τα βαρέθηκα τα Dash, τα NoBag, τους γλάρους, τους κύκλους, το ανύπαρκτο αεροπορικό φαγητό, τις Ευγενίες Μανωλίδου ντυμένες αεροσυνοδούς, τις πτήσεις διαρκείας δύο ωρών, τις λοτταρίες του Ο' Λίγδη και το νεοελληνικό αεροπορικό πολιτισμό των καθισμάτων Fracaro. Θέλω IFE, θέλω widebodies, θέλω να καθήσω σε ένα αεροπλάνο και να ξεχάσω να σηκωθώ από το κάθισμά μου, θέλω αεροπορική κουβέρτα και όχι ζουρλομανδύα, θέλω εξωτικούς προορισμούς, ζεστούς τόπους, διαφορετικούς ανθρώπους, να δω και να κάνω διαφορετικά πράγματα. Έχω κάτι γιατρέ μου; Μια Στοκχόλμη πήγα και γύρισα με λουμπάγκο. Δεν είναι για μένα αυτά πια. Σταμάτησα να παίρνω το ασανσέρ και παίρνω τις σκάλες για να φαντασιώνομαι ότι ανεβαίνω στο upper deck ενός Α380. Αυτά είναι ημίμετρα.»
Αυτά έλεγα στο group therapy που διοργάνωσε ο αεροπορικός ψυχίατρος του μέλους George, ο οποίος έπαιρνε σημειώσεις.
«Θα σου πω κάτι», είπε ο καταξιωμένος αεροπορικός ψυχίατρος «μια μεγάλη ελληνίδα ηθοποιός είπε κάποτε "Πρέπει να γίνουν πράγματα". Ακολούθησε την καρδιά σου και κάνε πράξη τη συμβουλή αυτής της διανοούμενης γυναίκας και δε θα βγεις χαμένος. Το αεροπορικό φαγητό σε long haul είναι καλύτερο κι από Xanax» είπε και απηύθυνε το λόγο στον επόμενο.
Μετά ήρθε η σειρά της "Maroulla_Cyprus" που μας έλεγε ότι έχει εφιάλτες με φτερωτά αγρινά που τα κατασπαράσσουν γλάροι και που έρχονται στον ύπνο της για να την πάνε να φάει φαλάφελ στη Βηρυτό. Ο καθένας με τον πόνο του δηλαδή.
Σα να μην έφτανε αυτό, ο seven4seven μετά της συζύγου, ο mxnk, o LEKPO1A και ο George μου είχαν ήδη ανάψει φωτιές με τις περιπέτειές τους στο Hong Kong, την Air France, την KLM, τη British Airways και την Kenya Airways. Η φωτιά «φούντωσε» ακόμα περισσότερο, όταν είδα τους PEP (Passenger Experience Programme) ναύλους, που μας έδινε η Lufthansa και η Swiss για να πάμε εκεί και να δούμε πώς καλομαθαίνουν τους επιβάτες τους στα 747-800 η πρώτη και στα 340-300 η δεύτερη, με μόνο 464 ευρώ...
Το ευχάριστο ήταν ότι δεν άργησα να βρω εθελοντή, για να έρθει μαζί και έτσι, στις αρχές του Ιανουαρίου βγάλαμε τις μέρες, καταλήξαμε στο πρόγραμμα και ξεκίνησα τη διαδικασία για την έγκριση του PEP (τα οποία δε δίνουν ούτε μίλια, αλλά ούτε και αποζημιώσεις σε περίπτωση denied boarding -γενικά έχουν ένα θέμα με τις αποζημιώσεις στη Γερμανία). Κι εκεί που ονειρευόμουν 747-800 (για 340-300 ούτε συζήτηση), γερμανικά αεροδρόμια, όπου όλα λειτουργούν τόσο τέλεια (εκτός εάν βρίσκονται στο κρατίδιο του Βραδεμβούργου, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία), αναγνώσεις του Lufthansa Magazin και άλλα τέτοια, έρχεται η πρώτη απογοήτευση: η προθεσμία για τις αιτήσεις PEP έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2014. Νέες αιτήσεις, από Οκτώβριο και βλέπουμε.
Φυσικά και δε μας πτόησε η απότομη προσγείωση, αν και μας πόνεσε το 747-800, που δε θα βλέπαμε, ωστόσο, ο Ιανουάριος είναι μήνας ξεσκαρταρίσματος για τις αεροπορικές και η Air France μας έδινε σε αντίστοιχες ημερομηνίες, το δρομολόγιο μέσω Παρισιού με 540 ευρώ (δημοσιευμένος ναύλος) με όλους τους φόρους και με τα 380-800. Κρατήσαμε την Air France, χωρίς να βγάλουμε εισιτήρια και ξεκίνησα το ψάξιμο με άλλες, πιο ενδιαφέρουσες αεροπορικές. Προς στιγμήν, με έπιασα να τσεκάρω διαθεσιμότητα με Air China και Aeroflot. Μιλάμε για τέτοια απελπισία. Κι επειδή οι άραβες έφταναν το 900άρι (όπως και η Lufthansa / Swiss στα δημοσιευμένα τους) καταλήξαμε στην «Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία της Ευρώπης» (δεν το λέω εγώ, αυτοί το λένε και αυτό είναι ακόμα ανησυχητικότερο), τις πολυαγαπημένες Τουρκικές Αερογραμμές. Κλείσαμε στα 720 ευρώ, κρατήσαμε τις θέσεις και χρησιμοποιώντας το FXB του Amadeus κάθε λίγο, τσακώσαμε τελικά θέσεις στα 630 ευρώ τελική με όλους τους φόρους.
Η ερυθρόλευκη THY είναι βέβαια «κόκκινο πανί» για τους safety-oriented φίλους μου και όχι άδικα, οπότε στην ανακοίνωση της είδησης, κάποιοι απέφυγαν να σχολιάσουν, ενώ κάποιοι άλλοι -διπλωματικά- συμφώνησαν ότι από service «τα σπάει» και ότι «έχει κάποια θεματάκια, αλλά εντάξει δεν είναι και Garuda».
Έτσι, στα μέσα του Ιανουαρίου, βγάλαμε τα εισιτήρια, κλείσαμε το ξενοδοχείο κι ετοιμαστήκαμε για άλλο ένα ταξιδιωτικό Ben-Hur στην Άπω Ανατολή, που θα συνδύαζε το βουνό με τη θάλασσα, την Καθαροδευτέρα με την Κινέζικη Πρωτοχρονιά, το πέταγμα του χαρταετού στου Φιλοπάππου με το σόου πυροτεχνημάτων στο Victoria Harbour και την ταραμοσαλάτα με τους σκορπιούς-σουβλάκι.
Οι πτήσεις που κλείσαμε ήταν οι εξής:
Code:
1 TK1844 Y 18FEB 3 ATHIST HK2 2140 2305 320 M
2 TK 070 Y 19FEB 4 ISTHKG HK2 0050 1640 77W M
3 TK 071 Y 23FEB 1 HKGIST HK2 2315 0510 77W M
4 TK1845 Y 24FEB 2 ISTATH HK2 0740 0905 73H M
Σας λένε κάτι; Μάλλον όχι...
Να σας θυμήσω λοιπόν, πως από την 16 Φεβρουαρίου, ένα βαθύ βαρομετρικό χαμηλό, πολικής προέλευσης έπληξε τη βορειοδυτική Τουρκία, με αποτέλεσμα να προκληθεί ένας μικρός -αρχικά- χαμός στην Κωνσταντινούπολη. O μικρός χαμός έγινε κάπως μεγαλύτερος και στις 17 Φεβρουαρίου άρχισαν οι ευρείας κλίμακας ακυρώσεις στο IST, ενώ το FlightRadar24.com έδειχνε δεκάδες αεροπλάνα σε holding pattern. Παραδόξως, το Sabiha Gökçen λειτουργούσε αρκετά καλύτερα.
Με μία αβεβαιότητα για το εάν θα πετούσαμε τελικά, κάναμε online check-in για την ΤΚ1844, ετοιμάσαμε βαλίτσες, πήγαμε στις δουλειές μας και στις 16:30 μας ήρθε η ακύρωση της TK1844.
Πήρα αμέσως την THY στην Αθήνα (κι όμως κατάφερα και έβγαλα αμέσως γραμμή), όπου με ενημέρωσαν, ότι μπορούσα να αλλάξω ατελώς το εισιτήριο. Το θέμα ήταν πως επειδή είχαν γίνει check-in τα ηλεκτρονικά κουπόνια ATH-IST και IST-HKG, θα έπρεπε να καλέσω στην Τουρκία για να μου τα ξεμπλοκάρουν, πράγμα που έγινε και πάλι αρκετά εύκολα από έναν εξυπηρετικότατο μη-τούρκο υπάλληλο (παίζει outsourcing ή είναι ιδέα μου

Code:
1 TK1844 Y 19FEB 3 ATHIST HK2 2140 2305 73H M
2 TK 070 Y 20FEB 4 ISTHKG HK2 0050 1640 77W M
3 TK 071 Y 24FEB 1 HKGIST HK2 2315 0510 77W M
4 TK1845 Y 25FEB 2 ISTATH HK2 0740 0905 73H M
Παράλληλα, ενημερώσαμε το ξενοδοχείο στο Hong Kong, πως θα φτάναμε μια μέρα αργότερα και ζητήσαμε αντίστοιχα μετάθεση των ημερομηνιών, πράγμα που έγινε χωρίς αντιρρήσεις, αρκεί να μπορούσαμε να τους δείξουμε, ότι όντως η πτήση ακυρώθηκε. Όντως κράτησα λεπτομερέστατο αρχείο με screenshots, e-mails, κάρτες επιβίβασης, το οποίο και -πολύ- αργότερα προσκόμισα.
Έτσι λοιπόν, με μία μέρα καθυστέρηση, θα πραγματοποιούσαμε το ταξίδι μας. Βέβαια, θα χάναμε την παρέλαση της παραμονής της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς στο Kowloon και το σόου των πυροτεχνημάτων, αλλά όπως λέει και ο λαός «κάθε εμπόδιο για καλό». Μόνο που πιστεύω πως θα έπρεπε να υπάρχει ένα πλαφόν στον αριθμό των εμποδίων που είναι «για καλό».
Μείνετε λοιπόν κοντά μας για να διαβάσετε:
- Πόσο εύκολα ένα "Ben-Hur" κινδυνεύει να γίνει επεισόδιο του «Ρετιρέ»;
- Πόσες σκάλες και -κυρίως- πόσος χρόνος χρειάζεται για να αποβιβαστούν όλοι οι επιβάτες από ένα 737-800;
- Τι παίρνεις με ένα meal voucher στην Αθήνα;
- Τι παίρνεις -γενικώς- στην Κωνσταντινούπολη;