Δεν καταλαβαίνω αυτά που διαβάζω. Μάλλον θα φταίω εγώ.
Ποιός κανονισμός της ΥΠΑ λέει ότι οι πιλότοι πρέπει να φοράνε καπέλα? Δεν υπήρχε και δεν νομίζω να υπάρχει. Αν υπάρχει, σε ποιύς κανονισμούς υπόκειται? Τί δουλειά έχει η ΥΠΑ? Το να έχει βάλει η ΥΠΑ χέρι στην Α3 για τα καπέλα, σόρρυ αλλά μου ακούγεται σαν τεράστια μούφα. Από τις πιό τεράστιες που έχω ακούσει τελευταία ...και έχω ακούσει πολλές.
Κάποιος μάλιστα πήγε και ένα βήμα παραπέρα και μίλησε για διεθνή κανονισμό περί προδιαγραφών στολής. Διαβεβαιώνω μετά λόγου γνώσης, ότι δεν υπάρχει τίποτα τέτοιο από κανέναν διεθνή κανονισμό (JAA-FAA-ICAO κλπ). Τώρα αν υπάρχει από την ΥΠΑ της Μαλαισίας, δεν το γνωρίζω.
Με άλλα λόγια, αν η (πχ) SkyEurope, αποφασίσει να ντύσει τους πιλότους της κολομπίνες και αυτοί δεν φέρουν αντίρρηση....νό πρόμπλεμ.
Η Ryanair, επειδή χρεώνει τους πιλότους για τις στολές (naturally), αυτοί φοράνε ένα άσπρο πουκάμισο, ένα σκούρο παντελόνι (άλλοι σκούρο μπλέ, άλλοι σκούρο μαύρο κλπ), το μόνο κοινό είναι η γραβάτα που είναι σκούρα μάυρη (ή πολύ σκούρο καφέ, αλλά αυτό μπορεί να είναι και από την βρώμα), με πολύ μικρά πουά (όχι , δεν είναι ψίχουλα). Από πάνω φοράει ο καθείς ότι γουστάρει. Bomber jackets, A2, G1, παλιού τύπου Α1 (σαν αυτά που φοράνε τα μπαόκια στην τούμπα με το πορτοκαλί απ'έξω), και ότι άλλο είδος ζακέτας, καζάκας ή ακόμα και μόνο το κίτρινο hi-viz γιλέκο με Ryanair λογότυπο στην πλάτη. Για καπέλο, ούτε λόγος. Τσαντούλα δεν υπάρχει, αλλά υπάρχει σακίδιο (rucksack) μαθητικού στύλ Μέ άλλα λόγια ....Paxos και Ξeros !
Καπέλα εδώ στην Αγγλία ΔΕΝ φορούν οι εξής εταιρείες : Virgin, Thomsonfly, FirstChoice, Easyjet, Ryanair, Astreus, και σχεδόν όλες οι μικρές.
Κατ'εμέ οι πιλότοι πρέπει να φαίνεται ότι είναι πιλότοι για δύο λόγους:
1) Με το να ντύνονται σαν γύφτοι (ή να φορούν την στολή της εταιρείας σαν γύφτοι), οι εργοδότες τους "γουστάρουν". Άλλο που δεν θέλουν να αντιμετωπίζουν τους πιλότους σαν γύφτους (με οικονομικές προεκτάσεις φυσικά, αλλά όχι μόνο).
2) Προσδίδει κύρος. Μιλάει ο κυβερνήτης και οι υπόλοιποι ....ακούν. Διαφωνώ ότι η προσωπικότητα και όχι η στολή δίνει σεβασμό και κύρος. Ο κυβερνήτης όταν πρέπει να ξεκαθαρίσει μιά κατάσταση στο έδαφος, πίστα ή τέρμιναλ πχ, δεν προλαβαίνει στα 6 δευτερόλεπτα που θα συνδιαλεχθεί να ξεδιπλώσει τα χαρίσματα και το DNA του στους άλλους. Θέλει τό μύνημά του να βρεί στόχο σωστά και αμέσως. When the skipper talks, everybody listens. Τό ίδιο συμβαίνει και με τους επιβάτες. Όταν θα πρέπει να βρεθεί μπροστά στους επιβάτες για τον οποιοδήποτε λόγο και να μιλήσει ή ακόμα και να περάσει από μπροστά τους, όσες προσωπικές αρετές και κύρος να έχει σαν άνθρωπος, δεν θα μπορέσει να το μεταδώσει φορώντας οτιδήποτε άλλο από shiny uniform.
Είμαι αρκετά μεγάλος ώστε να θυμάμαι μιά φορά στο JFK, να περνάνε από μπροστά από τους επιβάτες στο gate οι δύο πιλότοι και ο ΙΜ , και οι επιβάτες να σηκώνονται ....όρθιοι. Ο συγκεκριμένοι σαν χαρακτήρες και σαν προσωπικότητα μπορεί να ήταν κόπανοι. Ο επιβάτης όμως δεν το βλέπει.
Προσωπικά πιστεύω ότι θα ήταν ωραίο να πετάει ο καθένας όπως θέλει. Αυτό όμως θα ήταν πρακτικό σε ένα κόσμο τελείως διαφορετικό από αυτόν που ζούμε.
ΥΓ1> Στην ΟΑ που έχουν καπέλα, όλα είναι μέσα στην τσάντα, ή κάτω από την μασχάλη ή πεταμένο κάπου στο αμάξι.
ΥΓ2> Ακόμα και οι πιό αυστηρές εταιρείες, έχουν μέσα στους κανονισμούς στολής συγκεκριμένες αναφορές για την χρήση σακακιού και γραβάτας. Όταν οι θερμοκρασίες το καλοκαίρι είναι πολύ μεγάλες υπάρχει η "άδεια" να βγάζουν οι πιλότοι τις γραβάτες και τα σακάκια. Με 50 βαθμούς στην Κινσάσα, τί να κάνουν οι πιλότοι της Lufthansa? Mε αυτήν την λογική, ορθώς κατ' εμέ οι πιλότοι της ΟΑ δεν φορούν γραβάτες και σακάκια το καλοκαίρι.
ΥΓ3> Υπάρχει κάτι χειρότερο από μία άσχημη και παλιά στολή. Είναι πολύ χειρότερο οι δύο πιλότοι να φορούν διαφορετική στολή. (Πχ ο Κ1 με πουκάμισο μόνο, χωρίς σακάκι και γραβάτα και ο Κ2 με full uniform).