Στολές πληρωμάτων

Φίλε faapilot,

Συμφωνώ μαζί σου διότι όντως και στην ΟΑ τα τελευταία χρόνια ό,τι θέλει ο καθένας κάνει, αλλά η παρατήρησή μου έχει να κάνει με το γενικότερο αλλαλούμ του μη επαγγελματισμού και της αυθαιρεσίας στη χώρα μας σε όλα τα επίπεδα!!
Τόσο οι μεν όσο και οι δε θα συμπεριφέροντο έτσι π.χ στην BA /LUFTHANSA ?? Διότι σιγά-σιγά οι μεν Συνοδοί θα πηγαίνουν στο αεροπλάνο με μαγιό κι οι Πιλότοι με σαγιονάρες!!
Αρα σωστά λέει ο SCavanos χρειάζονται κανόνες και πειθαρχία εκ των έσω αφενός και καταγγελία / παρέμβαση από την ΥΠΑ προς συμμόρφωση αφετέρου, διότι με παρόμοια λογική αυθαιρεσιών να κάνει ο καθένας ό,τι του καπνίσει, αργότερα μπορεί να μεταφερθεί η ασυνέπεια του μη επαγγελματισμού ΚΑΙ στην αξιοπιστία άλλων παραμέτρων που αφορούν την ΑΣΦΑΛΕΙΑ πτήσεων!!
 
Σε αυτό το σημείο βεβαίως να διευκρινιστεί ότι οι πουλάδες και τα διακριτικά είναι για καθαρά αισθητικούς λόγους, σε αντίθεση με το καπέλο. Για τη γραβάτα συμφωνώ, είναι απαράδεκτο. Επίσης να υπενθυμίσουμε ότι όταν οι πουλάδες και τα διακριτικά δεν δίνονται σε αρκετές περιπτώσεις από την εταιρεία (που δεν έχει χρήματα για να δώσει) είναι εξαιρετικά δύσκολο να αναζητηθούν αλλού. Όσο για φροντιστές/συνοδούς, υπενθυμίζω πως πέρυσι οι εποχικοί που πήρε η Ο.Α. χρειάστηκε να πληρώσουν μόνοι τους για πουκάμισα, κλπ. και βέβαια για διακριτικά ούτε λόγος μέχρι φέτος.
 
Γι'αυτό ακριβώς έχουν θεσπισθεί διατάξεις και κανονισμοί , ούτως ώστε εάν οι εταιρίες δεν συμμορφώνονται να παρεμβαίνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες!
Είναι δυνατόν ένστολοι να μην φέρουν τα διακριτικά τους που εκτός των άλλων τους προσδίδουν κύρος και σοβαρότητα γι'αυτό που κάνουν ?? που ιδιαίτερα επιβάλλεται να εμπνέουν την ανάλογη εμπιστοσύνη στους επιβάτες ( εν προκειμένω για την αεροπορία ) σε έκτακτες καταστάσεις /emergency κλπ .Οι περισσότεροι ημών σίγουρα έχουν εμπειρίες έστω στρατιωτικής θητείας/πως θα βλέπαμε στο καθήκον της υπηρεσίας έναν ανώτερό μας/υπαξιωματικό ή αξιωματικό "χύμα"??
Πώς θα επιβληθεί ή πώς θα εμπνεύσει εμπιστοσύνη ένας πιλότος στους επιβάτες σε μια έκτακτη κατάσταση για οποιοδήποτε λόγο όταν θα πρέπει να παρουσιασθεί ώς "αρχων" του αεροπλάνου που όλοι θα κρέμονται από τα χείλη του ??χύμα με φραπεδιά και ξεσκούφωτος??κλπ...κλπ...
 
Θυμάμαι πέρσι το καλοκαίρι είχαμε έρθει οικογενειακώς Αθηνα και είπαμε να πάμε Ρόδο διακοπές για μια βδομάδα. Πήραμε λοιπόν την πρωινή πτήση τις ΟΑ ώρα αναχώρησης 05:20, και εκεί μέσα στη χαρά τις επιβίβασης, νάσου και η πόρτα του cockpit ανοικτή! καλημερίζω την κοπέλα του πληρώματος ρίχνω και μια ματια στο φωτισμένο από τα λαμπάκια και ρολογάκια cockpit. Ο κυβερνήτης στη θέση τοu να κάνει να κάνει τους τελευταίους ελεγχους, ενώ ο συγκυβερνήτης να λείπει, μάλλον για walk around είχε πάει. Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση και το συζητάγαμε με την γυναικα μου αργότερα, ήτανε ότι ο κυβερνήτης φορούσε ένα jean και ένα μαύρο t-shirt! Τώρα θα μου πείτε πως είδαμε μέσα στο χαμηλό φωτισμό του cockpit το jean! ένταξη, μπορεί και να κάναμε λάθος αλλα ήταν πολύ ξεβαμμένο για να ήταν το παντελόνι τις στολής.
Δεν θέλω να φανώ αυστηρός γιατί άνθρωπος είναι και αυτός, γαλαταδικη πτήση ήταν, μέσα στο κατακαλόκαιρο σιγά μη φορούσε και στολή
 
Εχεις δίκαιο πολύ καλά είδες !!
Οχι ρε παιδιά δεν γίνονται αυτά τα πράγματα / έλεος !!
Δηλαδή στην Emirates που έχει 45 ή 450 C τα πληρώματα πρέπει να πετάνε ξεβράκωτοι ??
ΠΕΛΕΚΙΣ ΑΠΟ ΥΠΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!!
 
Μόλις έμαθα εκ των έσω ότι σε τελευταία έκτακτη επιθεώρηση από ΥΠΑ στην Α3 η οποία έιναι καθόλα οκ σε προδιαγραφές κανονισμών, ασφάλειας κλπ, καταά τα πρότυπα Lufthansa, της έγινε παρατήρηση προς συμ΄μόρφοση φια το θέμα των καπέλων των πληρωμάτων cockpit!
Επίσης πληροφορήθηκα ( το διασταύρωσα ) ότι η εταιρία τους έκανε καινούργια καπέλα σχεδόν παρόμοια με της Lufthansa, επειδή τα προηγούμενα που είχαν δεν τους άρεσαν/ήταν βαριά κλπ.και τα οποία φορούσαν όλα τα πληρώματα κατα την παρουσίαση των 320 και παρολαυτά επειδή ταξιδεύω με Α3 / τα φόρεσαν κανα δυό μέρες και πάλι χαλάρωσαν!
Πληροφορήθηκα επίσης/ κουτσομπολεύοντας ,ότι ενω η πλειονότης των πιλότων συμφωνούν με το θέμα, κάποιος άνωθεν αφήνει το θέμα χαλαρό, διότι λέει είχε βαρεθεί το καπέλο ( πρώην Πολεμικής ) ,νομίζοντας μ@@@δώς ότι καράφλιασε ένεκα καπέλου?????
Αυτά!! Ρωτώντας σιγά - σιγά θα φτάσουμε στη πολη!!!!!!!!!!!!!!!
 
AOA":lefrhawv said:
....
Είναι δυνατόν ένστολοι να μην φέρουν τα διακριτικά τους που εκτός των άλλων τους προσδίδουν κύρος και σοβαρότητα γι'αυτό που κάνουν ?? που ιδιαίτερα επιβάλλεται να εμπνέουν την ανάλογη εμπιστοσύνη στους επιβάτες ( εν προκειμένω για την αεροπορία ) σε έκτακτες καταστάσεις /emergency κλπ .Οι περισσότεροι ημών σίγουρα έχουν εμπειρίες έστω στρατιωτικής θητείας/πως θα βλέπαμε στο καθήκον της υπηρεσίας έναν ανώτερό μας/υπαξιωματικό ή αξιωματικό "χύμα"??
Πώς θα επιβληθεί ή πώς θα εμπνεύσει εμπιστοσύνη ένας πιλότος στους επιβάτες σε μια έκτακτη κατάσταση για οποιοδήποτε λόγο όταν θα πρέπει να παρουσιασθεί ώς "αρχων" του αεροπλάνου που όλοι θα κρέμονται από τα χείλη του ??χύμα με φραπεδιά και ξεσκούφωτος??κλπ...κλπ...

Στο στρατό ο καλύτερος και κατ' εμένα πιο στυλάτος χειριστής που ήξερα ήταν ΧΥΜΑ. Τραγικό αλλά αληθινό (ευτυχώς είχε και άλλους "πιο μαζεμένους" που ήταν πολύ καλοί προς αποφυγή γενικεύσεων, ΟΚ?)

Στην πολιτική αεροπορία πάλι νομίζω ότι πρέπει να δοθεί σημασία στην εμφάνιση του πληρώματος καμπίνας-εδάφους και μόνο. Οι χειριστές έχουν άλλη σημαντική δουλειά να κάνουν και όχι να είναι τα στρατιωτάκια (με διακριτικά) και "ταξιτζήδες" των αιθέρων. Θα πρέπει να ντύνονται "λειτουργικά" και απλά ανάλογα με το κλίμα, τις εταιρικές οδηγίες και γιατί όχι ΚΑΙ το προσωπικό γούστο! Νομίζω ότι το κύρος (και η φήμη) έρχεται από άλλα πράγματα (έκπαίδευση, συμπεριφορά, ψυχραιμία, επαγγελματικότητα και εμπειρία). Είσαι η εικόνα της Εταιρείας (και κατ' επέκταση και κάποιων χωρών) και αυτό θα πρέπει να σου το ξυπνήσει μέσα σου η Εταιρεία πρώτα. Στο βωμό της ομογενοποίησης και ειδικά των μεγάλων Εταιρειών το πρώτο "θύμα" είναι το γούστο και η ελευθερία στο ντύσιμο (και μετά και στο φέρσιμο...).

.....ευτυχώς υπάρχει προσωπικό που σε κάνει να νιώθεις ότι γνωρίζει και αγαπά την δουλειά του και αυτό περνάει στον επιβάτη ακόμα και εαν στυλιστικά δεν στέκει στο ύψος της πασαρέλλας του AISLE...

Σε άλλο σημείο ανέφερα την ALL NIPPON και τον επαγγελματισμό:

http://www.youtube.com/watch?v=BcVgAswYlj8

Προτείνω λοιπόν οι πιλότοι να φοράνε γάντια για να είναι καθαρό το cockpit και όχι καπέλλο, πουλάδες και δεν ξέρω τι άλλο. Το παραπάνω βέβαια να επεκταθεί και για στους μηχανικούς Α/Φ...!!

Τέλος όσον αφορά την έκτακτη ανάγκη το ντύσιμο μου είναι μάλλον αδιάφορο (εκτός και εάν έβλεπα τον πιλότο με στολή Nomex να το σκάει από το cockpit με το σκοινί χωρίς να έχει "δώσει" εγκατάλειψη..)! Μακάρι να ενεργήσουν οι χειριστές σωστά, να βοηθήσουν όσο γίνεται (υποχρέωση καθενός βέβαια αλλά ειδικά του κάθε captain). Και αυτό το λέω γιατί δεν με καθυσηχάζει καθόλου το πια μόνο το σακάκι με τις 4 γραμμές και τα RAY-BAN όταν ανέμελος δήθεν περνώ από το cockpit κατά την ειβίβαση....
 
convair,
το ότι οι χειριστες έχουν σημαντική δουλειά εκεί μπροστά το ξέρουμε όλοι μας και κανεις δεν το αμφισβήτησε. Εδώ δεν τίθεται θέμα airmanship, το οποιο εννοείται ότι το έχει ο κάθε χειριστής, εδώ μιλάμε για το ντύσιμο το οποιο είναι εξίσου σημαντικό διότι είναι μέρος τις δουλειάς αλλα δείχνει και το επίπεδο επαγγελματισμού.
Ποιος μίλησε για "στρατιωτάκια?" δηλαδή εάν μια αεροπορική εταιρία υποχρεώνει τους χειριστες τις να ντύνονται σαν ιπτάμενοι με γαλόνια και πουλάδα αυτό αυτόματα για σένα σημαίνει στρατός? τι άλλο θα ακούσουμε εδώ μέσα?
Ένας κυβερνήτης πρέπει να φοράει τέσσερις σαρδέλες και ένας συγκυβερνήτης τρεις! συν η γραβάτα και η πουλάδα! αυτός είναι ο διεθνείς κανονισμός και τα περί προσωπικού γούστου που είπες, προσωπικά μου φάνηκε πολύ αστείο, όσο για το "ταξιτζήδες των αιθέρων" αυτό δεν το κατάλαβα.
Θα πρέπει να ντύνονται "λειτουργικά" και απλά ανάλογα με το κλίμα, τις εταιρικές οδηγίες και γιατί όχι ΚΑΙ το προσωπικό γούστο!
αυτό τώρα το είπες για να πρωτοτυπήσεις η για κάποιο άλλο λόγο? τότε καλοκαιράκι είναι, πρωί είναι, ποιος θα μας δει, ας φορέσουμε και καμια σαγιονάρα γιατί και η σαγιονάρα λειτουργική είναι, σηκώνουμε και τα μπατζάκια του παντελονιού μας η φοράμε και κανένα σορτσάκι και είμαστε έτοιμοι για την επομενη πτήση μας.

Αυτά :?
 
Να δω κυβερνήτη με σαγιονάρα... και ας πεθάνω μετα... :thx:

Μόνο να τα λέτε με τρόπο, γιατι παραλίγο να πνιγώ διαβάζοντάς το.
 
Δεν καταλαβαίνω αυτά που διαβάζω. Μάλλον θα φταίω εγώ.

Ποιός κανονισμός της ΥΠΑ λέει ότι οι πιλότοι πρέπει να φοράνε καπέλα? Δεν υπήρχε και δεν νομίζω να υπάρχει. Αν υπάρχει, σε ποιύς κανονισμούς υπόκειται? Τί δουλειά έχει η ΥΠΑ? Το να έχει βάλει η ΥΠΑ χέρι στην Α3 για τα καπέλα, σόρρυ αλλά μου ακούγεται σαν τεράστια μούφα. Από τις πιό τεράστιες που έχω ακούσει τελευταία ...και έχω ακούσει πολλές.

Κάποιος μάλιστα πήγε και ένα βήμα παραπέρα και μίλησε για διεθνή κανονισμό περί προδιαγραφών στολής. Διαβεβαιώνω μετά λόγου γνώσης, ότι δεν υπάρχει τίποτα τέτοιο από κανέναν διεθνή κανονισμό (JAA-FAA-ICAO κλπ). Τώρα αν υπάρχει από την ΥΠΑ της Μαλαισίας, δεν το γνωρίζω.

Με άλλα λόγια, αν η (πχ) SkyEurope, αποφασίσει να ντύσει τους πιλότους της κολομπίνες και αυτοί δεν φέρουν αντίρρηση....νό πρόμπλεμ.

Η Ryanair, επειδή χρεώνει τους πιλότους για τις στολές (naturally), αυτοί φοράνε ένα άσπρο πουκάμισο, ένα σκούρο παντελόνι (άλλοι σκούρο μπλέ, άλλοι σκούρο μαύρο κλπ), το μόνο κοινό είναι η γραβάτα που είναι σκούρα μάυρη (ή πολύ σκούρο καφέ, αλλά αυτό μπορεί να είναι και από την βρώμα), με πολύ μικρά πουά (όχι , δεν είναι ψίχουλα). Από πάνω φοράει ο καθείς ότι γουστάρει. Bomber jackets, A2, G1, παλιού τύπου Α1 (σαν αυτά που φοράνε τα μπαόκια στην τούμπα με το πορτοκαλί απ'έξω), και ότι άλλο είδος ζακέτας, καζάκας ή ακόμα και μόνο το κίτρινο hi-viz γιλέκο με Ryanair λογότυπο στην πλάτη. Για καπέλο, ούτε λόγος. Τσαντούλα δεν υπάρχει, αλλά υπάρχει σακίδιο (rucksack) μαθητικού στύλ Μέ άλλα λόγια ....Paxos και Ξeros !

Καπέλα εδώ στην Αγγλία ΔΕΝ φορούν οι εξής εταιρείες : Virgin, Thomsonfly, FirstChoice, Easyjet, Ryanair, Astreus, και σχεδόν όλες οι μικρές.


Κατ'εμέ οι πιλότοι πρέπει να φαίνεται ότι είναι πιλότοι για δύο λόγους:
1) Με το να ντύνονται σαν γύφτοι (ή να φορούν την στολή της εταιρείας σαν γύφτοι), οι εργοδότες τους "γουστάρουν". Άλλο που δεν θέλουν να αντιμετωπίζουν τους πιλότους σαν γύφτους (με οικονομικές προεκτάσεις φυσικά, αλλά όχι μόνο).

2) Προσδίδει κύρος. Μιλάει ο κυβερνήτης και οι υπόλοιποι ....ακούν. Διαφωνώ ότι η προσωπικότητα και όχι η στολή δίνει σεβασμό και κύρος. Ο κυβερνήτης όταν πρέπει να ξεκαθαρίσει μιά κατάσταση στο έδαφος, πίστα ή τέρμιναλ πχ, δεν προλαβαίνει στα 6 δευτερόλεπτα που θα συνδιαλεχθεί να ξεδιπλώσει τα χαρίσματα και το DNA του στους άλλους. Θέλει τό μύνημά του να βρεί στόχο σωστά και αμέσως. When the skipper talks, everybody listens. Τό ίδιο συμβαίνει και με τους επιβάτες. Όταν θα πρέπει να βρεθεί μπροστά στους επιβάτες για τον οποιοδήποτε λόγο και να μιλήσει ή ακόμα και να περάσει από μπροστά τους, όσες προσωπικές αρετές και κύρος να έχει σαν άνθρωπος, δεν θα μπορέσει να το μεταδώσει φορώντας οτιδήποτε άλλο από shiny uniform.

Είμαι αρκετά μεγάλος ώστε να θυμάμαι μιά φορά στο JFK, να περνάνε από μπροστά από τους επιβάτες στο gate οι δύο πιλότοι και ο ΙΜ , και οι επιβάτες να σηκώνονται ....όρθιοι. Ο συγκεκριμένοι σαν χαρακτήρες και σαν προσωπικότητα μπορεί να ήταν κόπανοι. Ο επιβάτης όμως δεν το βλέπει.

Προσωπικά πιστεύω ότι θα ήταν ωραίο να πετάει ο καθένας όπως θέλει. Αυτό όμως θα ήταν πρακτικό σε ένα κόσμο τελείως διαφορετικό από αυτόν που ζούμε.

ΥΓ1> Στην ΟΑ που έχουν καπέλα, όλα είναι μέσα στην τσάντα, ή κάτω από την μασχάλη ή πεταμένο κάπου στο αμάξι.

ΥΓ2> Ακόμα και οι πιό αυστηρές εταιρείες, έχουν μέσα στους κανονισμούς στολής συγκεκριμένες αναφορές για την χρήση σακακιού και γραβάτας. Όταν οι θερμοκρασίες το καλοκαίρι είναι πολύ μεγάλες υπάρχει η "άδεια" να βγάζουν οι πιλότοι τις γραβάτες και τα σακάκια. Με 50 βαθμούς στην Κινσάσα, τί να κάνουν οι πιλότοι της Lufthansa? Mε αυτήν την λογική, ορθώς κατ' εμέ οι πιλότοι της ΟΑ δεν φορούν γραβάτες και σακάκια το καλοκαίρι.

ΥΓ3> Υπάρχει κάτι χειρότερο από μία άσχημη και παλιά στολή. Είναι πολύ χειρότερο οι δύο πιλότοι να φορούν διαφορετική στολή. (Πχ ο Κ1 με πουκάμισο μόνο, χωρίς σακάκι και γραβάτα και ο Κ2 με full uniform).
 
Top