Swiss ATH-ZRH-GVA-ZRH-ATH 23-30DEC2002

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
Η πρώτη -και πολύ καλή- εμπειρία μου με τη Swiss, τα περασμένα Χριστούγεννα. Θα μπορούσα να δώσω τον τίτλο "οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά" και θα το εξηγήσω στην πορεία.

ATH-ZRH: 23DEC, LX 1831, A321 HB-IOL, seat: 6E

Ήμασταν στο check-in 2,5 ώρες νωρίτερα από την αναχώρηση της πτήσης, γιατί ο ταξιδιωτικός πράκτορας μας είχε πει ότι ίσως να υπήρχε πρόβλημα overbooking, αν και το site της swiss λίγο πριν ξεκινήσουμε για το αεροδρόμιο έδειχνε περίπου 10 κενές θέσεις στο αεροπλάνο (λεπτομέρεια :idea: : το online booking της Swiss λέει πόσες κενές θέσεις υπάρχουν σε Business και Economy της κάθε πτήσης). Το check-in έγινε γρήγορα παρά τις πολλές αποσκευές μας και η υπάλληλος της swissport (παροχέας handling στο Ελ. Βενιζέλος) μας έδωσε θέσεις μπροστινές που ζήτησα ώστε να αποβιβαστούμε νωρίς, μιας και είχαμε μόλις 40 λεπτά χρόνο αναμονής στη Ζυρίχη (λεπτομέρεια :idea: : πάνω στην αυτοκόλλητη ταινία στις αποσκευές μας έγραφε ZRH-SHORT). Μας δώθηκαν επίσης αυτοκόλλητες ετικέττες για τις μεγαλύτερες από τις χειραποσκευές, με την επιγραφή "Swiss Carry-on Baggage".

Επιβίβαση από τη θύρα Α07 του Βενιζέλου λίγο πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης (14:55), παρόλο που το αεροσκάφος είχε έρθει από τη Ζυρίχη on time (λεπτομέρεια :idea: : στο site του αεροδρομίου της Ζυρίχης είχα δει και το registration του αεροπλάνου πριν φύγουμε για το αεροδρόμιο). Σκούρα μπλε δερμάτινα καθίσματα σε όλο το αεροπλάνο (λετπομέρεια :idea: : τα προσκέφαλα ήταν καλυμμένα με υφασμάτινο πετσετάκι και όχι χάρτινο όπως συνήθως) και οι θέσεις μας ήταν στην πρώτη σειρά της Economy (λεπτομέρεια :idea: : επειδή συχνά η σειρά 6 χρησιμοποιείται για Business, τα καθίσματα είχαν καλύτερα μαξιλαράκια στο κεφάλι και ένα μικρό τραπεζάκι για ποτό που έβγαινε μέσα από το υποβραχιόνιο). Καλωσόρισμα από το πιλοτήριο και από το πλήρωμα σε 3 γλώσσες και ελληνικά (από ηχογραφημένο μήνυμα) (λεπτομέρεια :idea: : όλα τα πληρώματα της swiss μιλούν πολύ καλά γαλλικά, γερμανικά και αγγλικά) και safety demonstration στις οθόνες του αεροσκάφους (λεπτομέρεια :idea: : το καλύτερο safety demonstration που έχω δει, με παρουσίαση μέσω virtual reality). Απογειωθήκαμε με περίπου 45 λεπτά καθυστέρηση και μετά από λίγο μοιράστηκαν αρωματισμένες υγρές πετσέτες σε κλειστό σακουλάκι και ακολούθησε το σερβίρισμα του φαγητού (λεπτομέρεια :idea: : το ποτό σερβιρίστηκε σε κρυστάλλινο ποτηράκι, αλλά το γλυκάκι ήταν σε χάρτινη θήκη). Λίγο αργότερα προσφέρθηκε και σοκολατάκι της swiss και μετά άρχισαν και οι πωλήσεις duty free. Το πλήρωμα δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο, ήταν απλά εξυπηρετικό. Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής οι οθόνες έδειχαν πληροφορίες για την αεροπορική εταιρία (κατά τη διάρκεια του γεύματος) και πληροφορίες για την Ελβετία ή κινούμενα σχέδια (σε όλο το υπόλοιπο). Κατά διαστήματα έδειχναν και πληροφορίες του airshow σε αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά, ενώ έγινε και δεύτερη ενημέρωση από το πιλοτήριο. Λίγο πριν την προσγείωση στις οθόνες φαινόταν η θύρα που θα σταθμεύσουμε στη Ζυρίχη και οι θύρες αναχώρησης των πτήσεων όλων των επιβατών που θα συνέχιζαν το ταξίδι τους, καθώς και πλάνο του αεροσταθμού. Ο καιρός ήταν καλός στη διαδρομή με λίγες αναταράξεις στην προσέγγιση και προσγειωθήκαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση. Αλλά δε σταθμεύσαμε σε φυσούνα, οπότε έπρεπε να τρέξουμε λίγο παραπάνω για την ανταπόκριση...

ZRH-GVA: 23DEC, LX 2810, A320 HB-IJJ

Μετά από τρέξιμο μέσα στο αεροδρόμιο και έλεγχο χειραποσκευών, φτάσαμε στη φυσσούνα από όπου έφευγε η πτήση για Γενεύη. Όμως οι αποσκευές δεν είχαν φορτωθεί όλες, οπότε περιμέναμε μέσα στο αεροπλάνο. Επειδή ήταν άδειο, κάθισα στην τελευταία σειρά της Οικονομικής (λεπτομέρεια :idea: : ακόμη και στο τελευταίο κάθισμα η πλάτη πέφτει κανονικά, ενώ σε όλα τα καθίσματα της Οικονομικής το υποβραχιόνιο μεταξύ των καθισμάτων είναι ασυνήθιστα πλατύ). Απογείωση με καθυστέρηση περίπου 20-30 λεπτών (μετά από το virtual reality safety demonstartion), αρωματική πετσέτα και σοκολατάκι από το φιλικότατο αυτή τη φορά πλήρωμα, αλλά δεν προσφέρουν κανένα ποτό ή αναψυκτικό :!: Στις οθόνες έδειχναν πάλι κινούμενα σχέδια, τα οποία συνέχισαν και κατά την προσγείωση (με μέτριες αναταράξεις), αφού δεν είχαν τελειώσει ακόμη :!: Την προσγείωση την κατάλαβα μόνο όταν "έπιασε" στο διάδρομο... Τελικά φτάσαμε σχεδόν on time, γιατί ο χρόνος πτήσης ήταν μόλις 35 λεπτά αντί για 50 που ήταν προγραμματισμένο. Στάθμευση σε θέση με φυσούνα, αποβίβαση, ατελείωτο περπάτημα στο αεροδρόμιο όπου γίνοταν έργα εκσυγχρονισμού και ουρές στον έλεγχο διαβατηρίων, αλλά οι βαλίτσες εμφανίστηκαν σχετικά γρήγορα.

GVA-ZRH: 30DEC, LX 2817, A320 HB-IJL (νομίζω)

Φτάσαμε στο αεροδρόμιο πολλές ώρες πριν, κάναμε check-in αμέσως (τα check-in desks μου φάνηκαν εντελώς άδεια) (λεπτομέρεια :idea: : σε μία από τις βαλίτσες μας που ήταν 28kgr. ( :shock: ) μπήκε μια μεγάλη ευδιάκριτη πορτοκαλί επιγραφή HEAVY) και φύγαμε για μια γρήγορη βόλτα στη Γενεύη (μιας και δε μείναμε εκεί καθόλου), αφού πρώτα φρόντισα να αποκτήσω ένα μοντέλο ERJ-145 (καλής ποιότητας για πλαστικό... και με μεταλλική βάση) από τα εκδοτήρια εισιτηρίων της swiss στο αεροδρόμιο. Γυρίσαμε έγκαιρα για μια βόλτα στα καταστήματα του αεροδρομίου (π α ν ά κ ρ ι β α , αλλά είναι μια μοναδική ευκαιρία για σοκολάτες που δεν υπάρχουν σε αεροδρόμιο άλλης χώρας σε τέτοια ποικιλία) και πήγαμε στη θύρα επιβίβασης σχετικά νωρίς (λεπτομέρεια :idea: : για τις πτήσεις μεταξύ ZRH-GVA, προσφέρονται από την εταιρία στην αίθουσα αναμονής διάφορα μικρά σάντουιτς, κρουασανάκια, φρούτα, καφές και μπουκαλάκια νερό δωρεάν). Επιβίβαση και αναχώρηση on time και πλήρωμα καλό. Δεν κατάλαβα, όμως, γιατί λίγο πριν κλείσουν οι πόρτες, μία συνοδός εδάφους μπήκε στο αεροπλάνο και πήρε από κάποιους επιβάτες (και από μένα) τις κάρτες επιβίβασης ( :?: :!: ). Προσγείωση λίγο νωρίτερα από το προγραμματισμένο και αποβίβαση σε θύρα με φυσούνα.

ZRH-ATH: 30DEC, LX 1842, A321 HB-IOΙ, seat: 27Β

Επιβίβαση on time και αναχώρηση με κάποια καθυστέρηση. Η πτήση σχεδόν γεμάτη, το πλήρωμα ευγενικό και φιλικό και η μόνη διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες πτήσεις ήταν ότι οι πληροφορίες του airshow προβάλλονταν και στα αραβικά :!:. Έδειχαν, επίσης, ένα video με ατυχήματα και εντυπωσιακές πτώσεις επαγγελματιών σκιέρ (ακούγεται λίγο βάναυσο, αλλά ήταν αρκετά αστείο). Κάποιες αναταράξεις εν πτήσει, προσγείωση στην Αθήνα με μικρή καθυστέρηση, στάθμευση σε απομακρυσμένη θέση και μεταφορά στο κτίριο με λεωφορειάκια της swissport. Οι βαλίτσες μας κυλούσαν σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα στους ιμάντες του Βενιζέλου.

Αυτά και καλή ξεκούραση σε όσους κατάφεραν να το διαβάσουν ολόκληρο...
 
Πολύ καλό trip-report και όπως όλα δείχνουν αρκετά καλή η αεροπορική εταιρεία, παρ΄ όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και πάλι!!! Δε μου λες όμως, πόσο πλήρωσες για το ticket :?:
 
Το εισιτήριο δεν ήταν καθόλου φθηνό. 450ευρώ κόστισε, αλλά ήταν κατά κάποιο τρόπο λύση ανάγκης. Βλέπεις, το ξενοδοχείο είχε ήδη κλειστεί για εκείνες τις μέρες και δεν υπήρχαν διαθέσιμα αεροπορικά εισιτήρια απευθείας για Γενεύη (ή Μιλάνο, αφού ο προορισμός ήταν η νοτιοανατολική Γαλλία) με άλλη εταιρία για εκείνες τις μέρες. Ήταν διακοπές Χριστουγέννων και είμασταν 8 άτομα ... οπότε δυστυχώς δεν είχαμε και πολλές εναλλακτικές, μια που δεν τα είχαμε κλείσει πολύ νωρίς...

Παρόλα αυτά, θεωρώ τη swiss από τις καλύτερες εταιρίες στην Ευρώπη, σε σχέση πάντα με το προϊόν που προσφέρει και θα ταξίδευα μαζί τους ξανά ευχαρίστως. Παρά την καθυστέρηση στην άφιξη στη Ζυρίχη, το αεροπλάνο για Γενεύη μας περίμενε να επιβιβαστούμε και το ίδιο συνέβη και σε κάποιον φίλο που ταξίδευε λίγες μέρες πριν για Αθήνα από Λουξεμβούργο. Νομίζω ότι γενικά δεν είναι η φθηνότερη επιλογή, αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο να τη δοκιμάσει κανείς.
 
para poly kalo review george
prosfata petaksa gia MUC me LX kai omologw pws an kai akrivi, poly tha ithela na petaksw ksana mazi tis.
idiaiteri entypwsi kanoun oi sokolates kai ta mantilakia, enw stin ATH-ZRH to programma stis othones itan poly endiaferon, toso me tin emfanisi tis diadromis kai twn xaraktiristikwn tis ptisis (ypsos, taxitita, topiki wra) se xarti, oso kai me to ekpliktiko animation tou safety demonstration.
to service tha elega oti einai poly prosegmeno, enw toulaxiston 5 fores se kathe ptisi perase o diskos me anapsyktika/kafe.

pantws ta kalytera sxolia aforousan ontws ton piloto, kai eidika ayto pou les george, stin prosgeiwsi/apogeiwsi einai pragmatika mastores.... (kamia sxesi diladi me tis alitalia...... :!: )

oso gia ta duty free tis elvetias, stin ZRH nomizw oti tha vreis poly ftina pragmata.
eidika ta rologia einai mexri kai 30% ftinotera apo oti sta gyrw magazia
 
Δυστυχώς δεν είχαμε καθόλου χρόνο ούτε για μια ματιά στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης, γιατί είχαμε χρόνο αναμονής μόλις 40 λεπτά και στις δύο περιπτώσεις (που πρακτικά μεταφράζεται σε μηδενικό χρόνο, γιατί αν υπολογίσουμε και την αποβίβαση από το ένα και την επιβίβαση στο άλλο αεροπλάνο...). Σχετικά με τη Γενεύη, αυτό που μας φάνηκε υπερβολικά ακριβό ήταν το φαγητό στο αεροδρόμιο (8ευρώ για μια μετρίου μεγέθους απλή σαλάτα μόνο με λαχανικά και 4ευρώ για ένα μπουκαλάκι νερό των 500mL :!: :!: :!: ), γι'αυτό και αν ταξιδεύετε στο εσωτερικό της Ελβετίας με swiss, απλά χρειάζεται λίγη υπομονή μέχρι την αίθουσα αναμονής...
 
to trip report sou eitan para poly oraio, marese para poli na to diabaso.

pros tin swiss tha eithela na kano mia diefkrinisi :

palia otan ipirhe akoma I Swissair/crossair ipirhe gia olous (aneksartita me tin class pou petousan) tous epibates stis ptisis tis crossair sampania, sokolatakia kai kati orea santouits. afto to thimame apo ta taksidia mou
HAJ-ZRH. To dromologio HAJ-ZRH ginotan tote me Saab 2000 to opio einai entiposiako aeroplano. Krima pou i megalomania tou managament eitan mirea

Elpizo i Swiss na kataferi na kseperasi ta problimata pou ehei tora, kai na mporesi na mini aneksartiti kai na min tin “fai” i lufthansa. Pathos tote tha eksafanisti ena telio proion ston horo ton aeroplanikon metaforon kai tha eitan krima.
 
xairete

to saab 2000 omologw oti einai para poly kalo kai aneto aeroplano.
i swiss to xrisimopoiei akoma (kai kala kanei) sta regional tis.

prin kana mina petaksa apo ZRH-MUC-ZRH kai itan akoma sta xrwmata tis (prwin) crossair.

giati den pairnei i OA antistoixa? kai protimaei ta dash8?
mipws den paragontai pia?

pantws (kai ayto einai asxeto kapws me to trip report - george sorry),

i SWISS parolo pou ekane olokliro sxedio anadiarthrwsis mesw tis CROSSAIR gia na epiviwsei i SWISSAIR, parolo pou to meletousan kairo kai pou poly prosektika ekanan nees paragelies aeroplanwn, i SWISS simera den vrisketai se kahtolou kali katastasi. eidikotera, gia na apofygei mia nea xreokopeia idrise tin SWISS EXPRESS ws antistoixi etairia tis prwin CROSSAIR ws etairia aytonomi pou na prosferei kalyteres times kai kalytero programma, wste na kerdisei perissoterous epivates kai na kathistei epiviwsimi (pragma pou den einai twra), syn tou oti akyrwse kai polles paragelies newn aeroskafwn.

ayta na ta vlepoun oi pilotoi tis OA pou antidroun (to ksekatharizw,den exw tipota me tous anthrwpous, tis douleies tous kai ta lefta tous theloun, opws oloi mas, kai kala kanoun kai to travane to skoini oso paei)
giati oi kairoi einai dyskolotatoi..........

kai i SWISS einai ena paradeigma gia to oti i synexeia tis MACEDONIAN-new OA den einai aparaitita kai strwmeni me rodopetala. stis synthikes eleytherou antagwnismou mporei i MACEDONIAN-new OA na agorasei ta aeroplana tis OA anti enos Eurw to ena, alla an den kataferei na ginei etairia world hub kai parameinei ws etairia twn ellinwn mono, den tin vlepw poly kala

ayta gia tin wra
xairetw
 
file alexandre. prota pola na sou apantiso tin erotosi sou poros ta SAAB 2000. auto to aeroplano den paragete pia. gia tin Saab eintan autos o tipos mia apotihia kathos i parangelies den eitan poles. An kai to aeroplano ehei entiposiaka haraktiristika. I OA den tha mporouse na antikatastisi Ta DO228 me Saab 2000 kathos ta Saab ehoun 50 theseis, ta Dornier 19. Kai ego eho tous fobous peri tis "Neas OA" diladi oti i eteria th einai men kainouria kai horis hrei, alla oti kata alla den tha alaksi tipota. Meriki stin OA den ehoun katalabi i den theloun na katalaboun oti i kairi tis kaloperasis stin"kratiki OA" ehoun teliosi kai oti tora metrane alla kritiria.

Stin Swiss ginane kiolas megala lathi:

Ehoun enan stolo mou einai poli megalos gia ena kratos san tin elebetia.

Akoma nomizoun oti prepi na petane pantou.

I Boeing eithele na poulisi stin Swiss ta metahirismena A340-300 tis Singapur. I Swiss epemene oti hriazonte kainouria.

I thigatriki Swiss Sun elabe prosfata kainouria A320. To Aerodromio tis Zirihis kata ta alla einai gemato me aeroplana pou den ta hriazete pia i Swiss kai den kserei ti na ta kani.
 
Οι λόγοι αποτυχίας της Swissair είναι πολλοί και διάφοροι και ίσως ακόμη να υπάρχουν στη swiss κάποια "κατάλοιπα" της νοοτροπίας εκείνης, που ήθελε να γίνονται κάποιες -ίσως αδικαιολόγητα- απλόχερες επενδύσεις σε διάφορους τομείς... Όλα αυτά είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα και πολύ ενδιαφέρον, αλλά νομίζω ότι είναι εκτός του σκοπού αυτού του trip report.

Να πω πάντως δύο λόγια και για την αναπόφευκτη σύγκριση με τις ελληνικές εταιρίες.
Εντάξει, δεν έχω την απαίτηση να βρίσκω έναν πλούσιο μπουφέ στο gate κάθε φορά που ταξιδεύω Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ούτε να υπάρχει στις τουαλέτες του αεροπλάνου αντιβακτηριδιακό υγρό σαπούνι, όπως συμβαίνει στη swiss. Θέλω, όμως, να μπορώ να χρησιμοποιήσω καθαρές τουαλέτες στο αεροπλάνο, γεγονός που δυστυχώς στην Ολυμπιακή δεν είναι αυτονόητο (και είναι το μόνιμο παράπονό μου κάθε φορά που ταξιδεύω μαζί τους).
Θα μου άρεσε, επίσης, να υπάρχει ενημέρωση από το πιλοτήριο περισσότερες από μία φορά κατά τη διάρκεια της πτήσης, κάτι που στις ελληνικές εταιρίες μπορεί να συμβεί μόνο περιστασιακά, αλλά στη swiss είναι καθιερωμένο.
Σε σχέση με τα πληρώματα καμπίνας, δεν μπορώ να πω ότι οι ΟΑ και Aegean υστερούν. Αλλά δε γίνεται να μην εντυπωσιαστεί κανείς από την ικανότητα των πληρωμάτων της swiss να μιλούν τόσες ξένες γλώσσες και, επιπλέον, να γίνονται ανακοινώσεις και στην τοπική γλώσσα κάθε φορά, έστω και με ηχογραφημένο μήνυμα. Γιατί να μην υπάρχει έστω μία ανακοίνωση στα γαλλικά σε πτήση προς CDG ή στα γερμανικά στις πτήσεις προς Γερμανία; Αναφέρομαι σε γλώσσες που είναι αρκετά διαδεδομένες στην Ελλάδα και σε προορισμούς από τους πιο σημαντικούς.
Επίσης, δεν περιμένω να δω επίδειξη σωστικών μέσων από κινούμενα σχέδια, αλλά θα μου άρεσε να υπάρχει airshow στα αεροπλάνα (στην ΟΑ διατίθεται μόνο στα Α340 και στα -BMA & -BMB των Μακεδονικών) και ενημέρωση για τις πτήσεις όσων ταξιδεύουν transit, έστω και με ανακοίνωση του πληρώματος, αν όχι από τις οθόνες.
Και, τέλος, θα ήθελα να δω και τις ελληνικές εταιρίες να προσφέρουν καθίσματα στη Business Class με επιπλέον χαρακτηριστικά σε σχέση με αυτά της Οικονομικής (φαρδύτερα, με καλύτερη ρύθμιση του κεφαλιού κ.λ.π.). Η Ολυμπιακή εδώ και χρόνια έχει εξαγγείλει την εγκατάσταση νέων καθισμάτων με αυτά τα χαρακτηριστικά στα Β737, αλλά μέχρι τον περασμένο Νοέμβριο που πέταξα με 737, δεν είχε ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία... Όσο για την Aegean, τα καθίσματα της Business είναι ακριβώς ίδια με της Οικονομικής, με μόνη διαφορά ότι στα 737 έχουν σημαντικά αυξημένη απόσταση μεταξύ τους. Τίποτα περισσότερο όμως...

Τα περισσότερα από τα παραπάνω δεν κοστίζουν ιδιαίτερα (κάποια δεν κοστίζουν καθόλου), αλλά είναι στοιχεία που θα αναβαθμίσουν το επίπεδο των υπηρεσιών των ελληνικών εταιριών. Και αναφέρομαι και στις δύο εταιρίες, γιατί πρέπει να τονίσω ότι καθόλου δε θεωρώ την Aegean ως κάτι το ξεχωριστό στον ελληνικό χώρο και σε καμία περίπτωση ως "κλάσεις ανώτερη" της Ολυμπιακής. Είναι αξιοσέβαστες εταιρίες και οι δύο, αλλά στο επίπεδο των υπηρεσιών η καθεμία υπερτερεί ή υστερεί σε κάτι έναντι της άλλης και, βέβαια, περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν ακόμη πολλά.
 
Καταρχήν George η δημοσίευσή σου μου ήταν πάρα πολύ χρήσιμη, καθώς όπως ξανάγραψα θα ταξιδέψω με την swiss τον Ιούνιο για Ζυρίχη-Παρίσι.
Όσον αφορά το θέμα για την εταιρεία, επειδή έτυχε να πάρω εισιτήριο με την swiss χωρίς να το επιλέξω, μόλις ρώτησα την υπάλληλο στο ταξιδιωτικό γραφείο για την εταιρεία μου είπε ότι η swiss κάποτε ήταν από τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες, αλλά βέβαια τώρα όπως και πολλές άλλες έχει λίγο πέσει. Τελοσπάντων, θα σας πω τη γνώμη μου κι εγώ τον Αύγουστο, μόλις επιστρέψω.

Θα ήθελα να σε ρωτήσω αν ξέρεις να μου πεις σε ποια είσοδο είναι τα check-in της swiss στο Ελευθέριος Βενιζέλος. Για παράδειγμα, όταν ταξιδεύουμε με την aegean μπαίνουμε από την είσοδο Β - αν δεν κάνω λάθος-.
 
Top