Συμμετοχή στην Animawings

Ένα άρθρο δυο σε ένα, πλένεσαι και φεύγεις…
 
Ένα άρθρο από τα τοπικά μέσα.
Αν έλεγε αυτές τις τρέλες για A220 και Neo στον Βασιλάκη για να κάνουν charters και για μια ντουζίνα αεροσκάφη από το πουθενά, ε δεν θέλει και πολύ να πεις, συγνώμη νομίζω ξέχασα τον θερμοσίφωνα ανοιχτό, πρέπει να φύγω επειγόντως. :eek:

 
Τελικά εγώ 2 συμπεράσματα βγάζω από την Ρουμανική «περιπέτεια» της Aegean:
1. Η Animawings ήταν μεγαλύτερη «μπουκιά» από αυτή που μπορούσε να καταπιεί η Aegean.
2. Αν θες να «κάψεις» λεφτά, βάλε λεφτά σε άλλες εταιρίες ( βλέπε Etihad, Swissair κλπ ).

Αν την τρώει η τσέπη της, μήπως να δοκίμαζε long haul καλύτερα;
 
Κατά τα λεγόμενα η Α3 δεν έχασε χρήματα από το πρότζεκτ, ωστόσο αυτό δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα.
Νομίζω θα παραμείνω στην αρχική μου άποψη ότι η απο-επένδυση είναι αποτέλεσμα του ότι δεν υπάρχει σύγκληση συμφερόντων μεταξύ των μετόχων.
Η A3 θέλει να κάνει optimisation στις πτήσεις της A2 ως αεροπορική και ο άλλος μέτοχος θέλει να κάνει optimisation στο πακέτο γιατί το περιθώριο είναι πολύ πολύ καλύτερο εκεί.
Ήταν δυνατόν να δουλέψει αυτό το σχήμα;
Εδώ είναι δύσκολο να δουλέψει εντός του ίδιου ομίλου, όχι να έχει και σύγκρουση συμφερόντων. Αυτό το πρότζεκτ θα δούλευε αν η A3 έπαιρνε και μερίδιο από το travel agency για να φέρει λίγο στα ίσια την χασούρα από την χαμηλή απόδοση της A2.
Η ιδέα σωστή ήταν, ο συνεργάτης μάλλον όχι.
Παρά το γεγονός ότι το 51/100 σου δίνει τον έλεγχο, πρακτικά δεν μπορείς να τον ασκήσεις αφού δουλεύεις με τον συγκεκριμένο πράκτορα μόνο ή χωρίς αυτόν δεν έχεις πρακτικά πελατεία.
Ίσως την επόμενη φορά να κάνουν ποιο προσεκτική κίνηση. ;)
 
Ο κ. 6 circles παρατήρησε σωστά παραπάνω ότι “Αν την τρώει η τσέπη της, μήπως να δοκίμαζε long haul καλύτερα”, εκτός εάν δια μέσου παρόμοιων επενδυτικών αποφάσεων εξυπηρετούνται αλλότριες ιδιοτελείς σκοπιμότητες.

Πιστεύω να μην επιβεβαιωθούν οι rumors ότι οι αποφάσεις της συνέχισης των Διοικούντων κληρονόμων του αείμνηστου Προέδρου της Α3, προχωρούν με τον “αραμπά”, ασχολούμενοι περισσότερο με τις επίγειες επιχειρήσεις των τεσσάρων τροχών παρά με τις εναέριες και ότι θα έχουν ήδη φροντίσει περί των wide bodies & long haul, μετά και την υλοποίηση επέκτασης τόσο της Τεχνικής Βάσης όσο και της Εκπαιδευτικής Βάσης και πιθανώς να ανακοινωθεί αργότερα (??) και βέβαια δεν θα τους προλάβουν ενδεχόμενες εξελίξεις.... ανταγωνιστών.
 
Τρικυμία εν κρανίω.

140 εκατ. επένδυση σε ATO και MRO, νέο υπόστεγο, παραγγελία 50 neo, το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σε έσοδα και επιβάτες, αλλά ο κύριος εδώ ακούει φήμες (που θεωρεί σωστό να τις μεταφέρει εδώ επειδή... yolo) ότι οι «διοικούντες κληρονόμοι» προχωρούν με τον αραμπά και δεν ασχολούνται με τα εναέρια αλλά με τα επίγεια (που, BTW, πάνε κι αυτά «τρένο»). Ειλικρινά, πείτε μου τι πίνετε και πού το βρίσκετε.

Οι «διοικούντες κληρονόμοι» μεγαλώνουν την εταιρεία, ήδη την έχουν οδηγήσει σε σημείο πολύ καλύτερο από εκείνο όπου την παρέλαβαν, και ο κύριος εδώ κάνει κριτική εκ του πληκτρολογίου επειδή η Α3 δεν έχει long haul. Ότι δηλαδή τι; Έτσι μετριέται η επιτυχία;

Γέλασα λίγο με το «ενδεχόμενες εξελίξεις ανταγωνιστών». Ανταγωνιστών με το 1/4 του τζίρου και το 1/3 των επιβατών. Τρελίτσα.

Τέλος, σχετικά με την Animawings, αν δεν κάνω λάθος, η A3 μπήκε με 450 χιλ. ευρώ και 25%, μετά το ανέβασε στο 51% και τώρα πούλησε αυτό το 51% για μερικά εκατομμύρια. Εισηγμένη είναι, θα μάθουμε τα ποσά. Αλλά «κάψιμο» χρημάτων, δύσκολα.

Καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς με νούμερα και γεγονότα, είναι πιο εύκολο να μιλάει για φήμες και να λέει την αποψάρα του. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα τον πάρουμε και στα σοβαρά.
 
Ovelix, νομίζω ότι στο γραπτό λόγο μερικές φορές είναι δύσκολο να καταλάβεις ακριβώς τι εννοεί και πως το εννοεί ο συντάκτης. Μπορεί να έχει ύφος ειρωνικό, να καλαμπουρίζει, να υπονοεί πράγματα ή απλά να έχει διαφορετική αντίληψη από τον καθένα (καθώς κανείς δεν είναι, σκέφτεται ή ενεργεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως ο άλλος).

Προσωπικά πολλές φορές μου δημιουργούνται απορίες όταν διαβάζω μερικές αναρτήσεις εδώ. Υπάρχουν εκφράσεις, παροιμίες, "εσωτερικοί κώδικες επικοινωνίας" και τοπικές διάλεκτοι, ιδιαιτερότητες ή αργκό που κάνουν την επικοινωνία πιο περίπλοκη και δυσνόητη.

Για παράδειγμα, δεν καταλαβαίνω και εκλαμβάνω το σχόλιό σου

ο κύριος εδώ κάνει κριτική εκ του πληκτρολογίου

λίγο αρνητικά, προκλητικά και ως έλλειψη σεβασμού. Όλοι εδώ στην ουσία κάνουμε "κριτική" ή "σχόλια" εκ του πληκτρολογίου. Δηλαδή, με την ανωνυμία που μας παρέχει ο υπολογιστής και το διαδίκτυο, μπορούμε να γράφουμε ελεύθερα αυτό που σκεφτόμαστε "μέσα από το πληκτρολόγιο". Παρόλα αυτά ισχύουν κάποιοι κανόνες και πιστεύω όλοι θα ήθελαν όσα γράφονται να μπορούν και να ειπωθούν δημόσια ώστε να μη ντρεπόμαστε γι' αυτά.

Πίσω στο θέμα, για τη συμμετοχή στην Animawings, όπως είπαν και οι προηγούμενοι, αν ήταν όντως κερδοφόρα συναλλαγή θα το δείξουν οι επίσημες ανακοινώσεις της επιχείρησης. Αν όχι, ήταν απλά ένα λάθος των μετόχων, διευθυντών, συμβούλων, διαχειριστών και όσων άλλων περιλαμβάνονται, οι οποίοι πολλές φορές εργάζονται υπό μεγάλες πιέσεις (χρόνου, οικονομικές, πολιτικές κλπ. κλπ.)

Το ζήτημα των μακρινών δρομολογίων, αν και δεν είναι της παρούσης, είναι θέμα αναγνωρισιμότητας, κύρους και ανάπτυξης για μια επιχείρηση του μεγέθους της Aegean και το επόμενο λογικό βήμα, αν και δε συμφωνούν όλοι σε αυτό. Προφανώς περιλαμβάνει κάποιο μεγαλύτερο ρίσκο από ένα δρομολόγιο εντός Ευρώπης, αλλά θα έδινε νέα "φτερά" στην εταιρία και υπάρχουν παράγοντες που συνηγορούν υπέρ μιας επιτυχημένης πορείας, όμως οι παραδοσιακά καλές σχέσεις με ορισμένους προορισμούς π.χ. στην Αμερική, Ασία, Αυστραλία, Αφρική και οι τοπικοί ελληνικοί και ελληνόφωνοι πληθυσμοί που ζουν και δραστηριοποιούνται εκεί. Επίσης, η συμμετοχή σε μια αρκετά ισχυρή συμμαχία εγγυάται μια βασική στήριξη και βοήθεια από τους συνεργάτες. Το αν θα το δούμε να συμβαίνει δεν μπορεί να το προβλέψει κανείς, όπως κανείς το 1999 όταν άνοιξε η Α3 τα φτερά της μπορούσε να προείπει ότι σήμερα θα είναι μια διεθνώς διακεκριμένη και αναγνωρισμένη αεροπορική εταιρία με αξιοσημείωτες βραβεύσεις και οικονομικά αποτελέσματα που πολλές μεγαλύτερες και παλαιότερες θα ζήλευαν. Σημειώνω ότι ήμουν νεότερος τότε και παρακολούθησα από την αρχή το ξεκίνημα με δύο ή τέσσερα (νομίζω αρχικά δύο και πολύ σύντομα αυξήθηκαν σε τέσσερα) Avroliner των 100 περίπου θέσεων, ούτε εγώ φανταζόμουν ότι το 2024 θα έχει 60+ αεροπλάνα Airbus, θα εξαγοράσει μέρος της πρώην ΟΑ και θα έχει πρόσωπο μπροστά σε LH και σία. Δεν ειδωλοποιώ ούτε θαυμάζω υπερβολικά, αλλά ότι έγινε πολλή πρόοδος και δούλεψαν πολύ και πολλοί δεν κρύβεται. Εμένα δε μπορεί να με εκπλήξει να τη δω σε μακρινά, έχει αποδειχτεί. Πιο εξωτικά μου φαίνονται κάποια σχέδια όπως Norse Airways κλπ. που δεν τη γνωρίζω, άρα δε μπορώ να κρίνω, αλλά στη συγκεκριμένη αγορά είναι άγνωστη και ξεκινάει τελείως από το μηδέν, ενώ η Α3 έχει μια γερή βάση.

Ένα άλλο πράγμα που ίσως μερικοί δεν κατανοούν είναι ότι ξεκινώντας μακρινό δρομολόγιο δε σημαίνει θα σαρώσω όλο τον πλανήτη πετώντας 600 πτήσεις καθημερινά για κάθε μικρό νησάκι που είναι χαρτογραφημένο ή όχι. Μπορούν να κάνουν μια πιο προσεκτική αρχή με 1 έως 3 προορισμούς, καλά μελετημένους. Τώρα αν κάποιες μανούλες πιλότων και αεροσυνοδών χτυπιούνται και οδύρονται, κλαίνε και θρηνούν που θα τους πάρει η κακιά Aegean από την αγκαλιά τους, εγώ προσωπικά λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να τις πάρω σοβαρά. Αν οι άνθρωποι έμεναν φοβισμένοι έτσι σήμερα θα τρώγαμε γλύφοντας από το πιάτο ή θα ξύναμε την πλάτη μας με πέτρες και θα μιλούσαμε με κραυγές και ούγκα ούγκα. Επιλέγω να απέχω από αυτό, χωρίς να είμαι ούτε αλλαζόνας, ούτε υπερόπτης, ούτε σνομπ. Η ζωή πάει μπροστά ή σταματάει. Εσείς τι επιλέγετε;
 
Συμπληρώνοντας το κ. IATA απευθυνόμενος στον αγαπητό κ. Ovelix καταρχάς του επισημαίνω να μην είναι αγενής και κομπορρήμων / ξερόλας, ακριβώς λοιπόν για τους λόγους που αναφέρει εκτιμώ ότι έπρεπε να είχε κάνει ήδη τις απαραίτητες αναπτυξιακές κινήσεις ,για να μην μείνει οιονεί νεροκουβαλητής της LH, προνοώντας αφενός σε διαχρονική ανάπτυξη αναγκαίας και βιώσιμης παρουσίας και αυτάρκειας και αφετέρου να παίζει κιόλας υγιώς επί ίσοις όροις σε περιόδους ύφεσης είτε από cocid και/ή άλλης αιτίας ανωτέρας βίας , καλώς βοηθούμενη και στηριζόμενη μεν από Κρατική και ή Τραπεζική βοήθεια, αλλά να επιστρέφει τα δανεικά όπως όλοι οι Δανειζόμενοι και όχι εις βάρος αυτών δε.
Υ.Γ Να πληροφορήσω τον κ. Ovelix ότι στηρίζω την Ελληνική Α3 ως Έλλην επιβάτης ίσως περισσότερο από αυτόν!
 
Το επόμενο μεγάλο βήμα θεωρώ πως δεν είναι η επέκταση στις μεγάλες αποστάσεις αλλά η επέκταση σε άλλες βάσεις στο εξωτερικό... Όπως πχ κάνει η Wizz Ryan κλπ... Να μπορεί δηλαδή να μπει και να εδραιωθεί σε μια άλλη ευρωπαϊκή (λογικά) αγορά...

Η κίνηση της anima θα μπορούσε να ήταν μια κίνηση προς αυτή τη κατεύθυνση. Για κάποιους λόγους δεν προχώρησε...

Πλησιάζοντας στα όρια του κορεσμού στην ελληνική αγορά λογικά θα πρέπει να ψάξει ευκαιρίες επεκτάσης σε κάποιες χώρες...
 
Γειά σου Eco, δε χρειάζεται να με αποκαλείς κύριο και πιστεύω ούτε ο Ovelix δεν το απαιτεί (δεν τον γνωρίζω προσωπικά, αλλά είναι όπως φαίνεται χρόνια μέλος του φόρουμ και σίγουρα θα έχει συνεισφέρει. Άλλωστε εδώ χρησιμοποιούμε ψευδώνυμα, άρα οι τίτλοι περιττεύουν. Δείχνει πάντως καλή ανατροφή και διάθεση, συγχαρητήρια.

οιονεί: εδώ μάλλον εννοείς αιώνια, σωστά; αν έχεις δυσκολία στην πληκτρολόγηση ή την ορθογραφία και γραμματική, ίσως να σε βοηθήσει η αυτόματη διόρθωση στον υπολογιστή σου αν έχει. Είναι πιο εύκολο να σε καταλάβουμε.

Για όλα τα υπόλοιπα, σου απαντώ σε προσωπικό μήνυμα καθώς ξεφεύγω. :)

@marioskef: αυτό το ξέρουν καλύτερα τα "μεγάλα κεφάλια". Αν έχει φτάσει εκεί που ήθελε στην "εσωτερική" αγορά, είναι μια επιλογή να επεκταθεί σε άλλες. Κατά τη γνώμη μου αυτό δεν είναι μονόδρομος. Απλά προφανώς έχεις κατά νου το μοντέλο μερικών low cost τύπου Ryanair, Wizz κλπ. Το ότι εκείνες "πέτυχαν" δεν είναι εγγύηση για τους υπόλοιπους, και η Aegean με βεβαιότητα δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Το πολύ πολύ να φτιάξει μερικές βάσεις για charter πτήσεις, αλλά σε ποιο εξωτερικό εννοείς; Ο Έλληνας όταν λέει εξωτερικό εννοεί την Κύπρο. Αν του πεις να ανοίξει βάση σε Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο ή και μικρότερες αγορές θα του πεταχτούν τα μάτια έξω και θα νομίζει ότι είσαι εξωγήινος. Πριν λίγα χρόνια υπήρχαν σημάδια εξωστρέφειας που δυστυχώς διακόπηκαν λόγω των παγκόσμιων συνθηκών.
 
Last edited:
Top