Συντριβή An-12BK στην Καβάλα

Κύριοι μην βιάζεστε !!!!. Ήδη στα κανάλια άρχισαν να βγαίνουν λογής λογιών φυντάνια αεροπόροι ???? παντογνώστες (3-4 οι ίδιοι κάθε φορά) και θα μας διαφωτίσουν. Ο καθένας από την πλευρά του για να διαφημίσει την θέση του και το προϊόν του. Θαύμαστε τους!!!!
 

Η ανακοίνωση της ΥΠΑ λύνει κάποιες απορίες για την πορεία του αεροσκάφους.
Η Λήμνος είχε κανένα τρίωρο κλειστή, αλλά και ανοιχτή να ήταν δεν είχε νόημα εκεί που ήταν το αεροσκάφος.
Τον Αμυγδαλεώνα ποιος τον σκέφτηκε; Είπαμε να έχουμε φαντασία αλλά όχι κι έτσι.
 
Όπως έγραψα παραπάνω, τον Αμυγδαλεώνα (κατά λέξιν: "Ελευθερούπολη") τον ανέφερε η τηλεόραση της ΕΡΤ. Γενικά οι δημοσιογράφοι έχουν την συνήθεια να παραγεμίζουν τα ρεπορτάζ με υποθέσεις. Φαντάζομαι ότι η πρακτική αυτή διδάσκεται στις σχολές δημοσιογραφίας.
 
Μια ερώτηση προς τους ειδικούς.
Μήπως η Λήμνος ήταν το πιο κοντινό αεροδρόμιο (και πιθανώς πιο εύκολο στην πρόσβαση) από το να γυρίσει προς Καβάλα?

Η Λημνος τα Σαββατα λειτουργει τις παρακατω ωρες:

0600 – 0800 & 0930 – 1400 & 1500 – 1930

Αρα εκεινη την ωρα ηταν κλειστο
 
LEKPO1A ναι είναι κλειστό για εμπορικές πτήσεις αλλά η Λήμνος είναι πάντα επανδρωμένη με κάποιον στη συχνότητα αν δεν κάνω λάθος. Νομίζω και η Καβάλα ήταν κλειστή αλλά καλύτερα 3χλμ διάδρομο και στη χειρότερη το ρίχνεις στο νερό αφού είσαι υψηλοπτέρυγος. Πραγματικά περίεργη απόφαση αλλά και να φταίει ο πιλότος και πάλι εκείνη τη στιγμή κανείς μας δεν ξέρει τι εστί (πιθανότατα) να τα χάνεις (προσανατολισμό, όργανα κοκ) στον αέρα. Κρίμα.
 
Το να έχει κάποιον στη συχνότητα (που δεν έχει η Λήμνος) ένα αεροδρόμιο που είναι κλειστό δεν σημαίνει ότι μπορεί να εξυπηρετήσει emergency. Η εφαρμογή του ERP ενός αεροδρομίου είναι αρκετά πολύπλοκη υπόθεση ακόμα και για ένα ανοιχτό αεροδρόμιο, πόσο μάλλον για κλειστό. Επίσης εμπλέκονται κι ένα σωρό φορείς εκτός αεροδρομίου, άρα αεροδρόμια που βρίσκονται κοντά σε μεγάλες πόλεις έχουν εξ ορισμού μεγαλύτερες δυνατότητες αντιμετώπισης συμβάντων. Παίζει κι αυτό το ρόλο του στην επιλογή αεροδρομίου για έκτακτη ανάγκη. Αυτά πιο πολύ γενικά.
Η Καβάλα ήταν ανοιχτή, έκλεινε στις 2330.
Εκεί που βρισκόταν το αεροσκάφος όταν δήλωσε may day, η Καβάλα ήταν η μόνη λογική επιλογή. Η Θεσσαλονίκη θα ήταν μια άλλη επιλογή αλλά ήταν αρκετά πιο μακριά.
 
Συχνότητα έχει αλλά ναι, δεν σκέφτηκα τα άλλα παρελκόμενα-είχα στο νου μου τετραθέσια που με έναν πυροσβεστήρα κάνεις όλη τη δουλειά. Με τον Αμυγδαλεώνα τι γίνεται; Έχει φώτα και κτλπ από την Εγνατία, μπας και νόμιζε ότι μπορούσε εκεί; Αλλά και εκεί κλειστά δε θα ήταν;
 
Νομίζω ότι η συζήτηση "γιατί Λήμνος και όχι Καβάλα" αγνοεί την βασική πληροφορία που μας δίνει η ΥΠΑ, ότι αρχικά πήρε πορεία επιστροφής προς το αεροδρόμιο αναχώρησης.
 
Ακριβώς... το αεροσκαφος πηρε πορεια επιστροφης στις 22:29, ενώ μιλησε με ΥΠΑ πρωτη φορα για το προβλημα του στις 22:37, έχοντας ήδη πορεια ΒΔ, πλησιαζοντας προς τις ακτες της Καβαλας. Συνετριβη μολις 10 λεπτα αργοτερα.

Οσο αφορα, στα αεροδρομια, δεν αρκει απλα η υπαρξη ενος διαδρομου προσγειωσης. Για να γινει emergency landing μιας εμπορικης πτησης, το αεροδρομια πρεπει να ειναι ανοιχτα με υπηρεσιες εναεριας κυκλοφοριας, υπηρεσιες Rescue/Firefighting (για το συγκεκριμενο μεγεθος/τυπο αεροσκαφους) κτλ. Ειναι πολυ συγκεκριμενα αεροδρομια που μπορει αν γινει αυτο, ποσο μαλλον δε, κατα τη διαρκεια της νυχτας.
 
Last edited:
Διαβάζω τώρα στο Πρώτο Ψέμα το παρακάτω :
Με βάση τον κατασκευαστή, το συγκεκριμένο αεροσκάφος από τη στιγμή που θα παρουσιάσει βλάβη στον κινητήρα του, ο πιλότος έχει στη διάθεσή του περίπου 12 λεπτά για να κατευθυνθεί στο κοντινότερο αεροδρόμιο και να το προσγειώσει.
Μπορεί να μεταφράσει κάποιος τι προσπαθούν να πουν;
 
Top