Συστήματα Κράτησης Θέσεων

Λίγο παλιό: United to leave Travelport reservations system and transition to HP

Important stuff:

In the days when airlines commonly owned reservations systems and GDSs — then known as Computerized Reservations Systems or CRSs — United created the Apollo Reservations System in 1971.

The decision is a big win for HP, which provides reservations systems for numerous carriers and has a contract to build a new reservations system for American Airlines. American calls the new res system Jetstream and HP is marketing its next-generation res system as HP Agilaire Passenger Service Solution to other airlines.

United’s decision to transition to HP is a significant blow to both Travelport and Amadeus.

[...]

United is among Travelport’s largest customers in North America and as late as April 2010, Travelport was stating publicly that it didn’t expect United to transition to a different reservations system.

United’s decision to transition its internal reservations system to HP could conceivably lead to a legal wrangle with Amadeus.

In 2005, United signed a contract to transition its internal reservations system from Apollo to the Amadeus Altéa solution, but the migration never happened.
 
Η είδηση είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, μια και η UA/CO αναμενόταν πως θα στρεφόταν προς το Amadeus, λόγω της Star Alliance. Φυσικά αποτελεί πλήγμα για την Travelport, η οποία χάνει έναν από τους τελευταίους μεγάλους πελάτες της και μία σαφέστατη νίκη για την HP, η οποία εξακολουθεί να διατηρεί στο πελατολόγιό της την Swiss, SN Brussels, Olympic Air και προσθέτει άλλο ένα μεγάλο πελάτη.

Στο μέτωπο των GDS έχουμε μία ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη από την American Airlines, η οποία από την 1η Ιανουαρίου 2011, επιβαρύνει με premium fees όσα ταξιδιωτικά γραφεία κλείνουν θέσεις της μέσω κάποιου από τα δύο συστήματα της Travelport (1G Galileo ή 1P Worldspan). H επιβάρυνση για την ελληνική αγορά κυμαίνεται στα $12,- για κάθε θέση που κλείνεται ανά πτήση. Αυτό οφείλεται στην υπερβολική άνοδο των χρεώσεων την οποία ισχυρίζεται η American Airlines ότι της επέβαλε η Travelport.
 
Αυτό σημαίνει ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες δε θα μπορούν να κλείνουν θέσεις με UA μέσω των συστημάτων της Travelport, ή απλά δε θα χρησιμοποιεί το Apollo σαν εσωτερικό της σύστημα;
 
Τα ταξιδιωτικά γραφεία θα συνεχίσουν να πωλούν κρατήσεις κανονικά όπως και πριν, από τα GDS's τους. Η μόνη διαφορά είναι ότι η κράτηση θα δημιουργείται σε άλλο σύστημα CRS από αυτό που γινόταν μέχρι το migration. Αλλάζει μόνο το CRS, όχι το GDS.
 
Αρχικά είχα κάνει την αγορά :

Mon 14 Feb 03:00Larnaca 06:05Frankfurt LH1295 8h05 Economy (S) Airbus Industrie A321
Mon 14 Feb 08:30Frankfurt 10:05Marseille LH1086 Economy (S) Boeing 737-500
Thu 17 Feb 16:55Marseille 18:35Munich, Munich International LH2265Operated by Lufthansa Cityline Canadair Regional Jet 900

το οποίο και κόστισε 360Ε, όταν το MUC-MRS-MUC ήταν γύρω στα 450Ε.

Μετά ήθελα να αλλάξω τον τελικό προορισμό προσθέτοντας
Thu 17 Feb 19:35Munich 23:00Athens LH1754 2h25 Economy
σαν συνέχεια στο ίδιο εισιτήριο της LH2265, το οποίο και μου είπαν ότι είναι δυνατό αλλά τελικά έπρεπε να περιμένω και δεν το άλλαξα.

Σήμερα ήθελα να αλλάξω την ημ/νια για Αθήνα, με αναχώρηση από MRS στις 15FEB και μου είπαν ότι η αλλαγή κατηγορίας ήθελε 250Ε παραπάνω +50 rebooking fee (λόγω του ελάχιστου του 3μέρου του αρχικού εισιτηρίου). Επίσης ότι δεν γίνεται να αλλάξει το MUC και να γίνει ΑΤΗ σαν τελικός προορισμός στο ίδιο εισητήριο και ότι το ΜUC-ATH θα πρέπει να αγοραστεί ξεχωριστά.

Στο τέλος αγόρασα το MRS-ATH via FRA με 215Ε στις 15FEB και θα χάσω το MRS-MUC στις 17FEB, γιατί ήταν οικονομικότερο από το να αγοράσω μόνο το MUC-ATH και να αλλάξω ημ/νια στο MRS-MUC (αυτό θα ήταν περίπου 500Ε έξτρα).

Τελικά μου ήρθε αυτό:
Mon 14 Feb 03:00Larnaca 06:05Frankfurt LH1295 8h05
Mon 14 Feb 08:30Frankfurt 10:05Marseille LH1086

Tue 15 Feb 18:55Marseille 20:40Frankfurt LH10895h15
Tue 15 Feb 21:30Frankfurt 01:10+1Athens LH1284

Thu 17 Feb 16:55Marseille 18:35Munich LH2265 (δεν θα χρησιμοποιηθεί)
με ένα Booking Code.

Οι ερωτήσεις που καλούνται οι επιστήμονες να απαντήσουν είναι:

-Που οφείλεται η χαμηλότερη τιμή που συχνά βρίσκω με την LH όταν αλλάξω τον τόπο αναχώρησης από αυτόν της επιστροφής (multisegment); Από την άλλη, γιατί κάποιες φορές βγαίνουν απίστευτες τιμές σε κάποια από αυτά (πχ 4000Ε για 2 πτήσεις - 3-4 πραγματικές- με 1-2 αλλαγές);
(πχ το LCA-FRA-MRS-MUC-ATH είχε αρχικά 380Ε ενώ το MUC-MRS-MUC 450)

-Πώς μια υπάλληλος βλέπει ότι μπορεί να προσθέσει άλλο διαφορετικό προορισμό (μια φορά είχα αλλάξει την αφετηρία και θυμάμαι είχε τηλεφωνήσει στην LH για να πάρει άδεια, πράγμα που κατάφερε) και η άλλη δεν μπορεί (είναι θέμα υπαλλήλου ή κανονισμών του class;)

-Γίνεται να βγάζεις 2 εισιτήρια με 1 booking code;

-Υπάρχει περίπτωση να πάρω τους μέρος των φόρων πίσω από την μη χρησιμοποιούμενη πτήση;

Αυτά τα πολύ λίγα... :D
 
Η απάντηση καλείται married segment control. Οι περισσότερες μεγάλες αεροπορικές εταιρίες ελέγχουν τη διαθεσιμότητα ανάλογα με τον τόπο αναχώρησης και τον τελικό προορισμό, "παντρεύοντας" κάποια δρομολόγια μεταξύ τους. Σκοπός βέβαια είναι να πετύχουν καλύτερες πληρότητες σε transit πτήσεις.
Έτσι, αν ζητήσεις π.χ. διαθεσιμότητα MUC-MRS μπορεί να σου έχει ανοιχτή μόνο H class, ενώ στην ίδια ημερομηνία και πτήση το ATH-MUC-MRS μπορεί να έχει ανοιχτή W class ή και χαμηλότερη. Η υπάλληλος προφανώς επικοινώνησε με το space control για να "ξεπαντρέψουν" τα δύο σκέλη.
Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, ναι μέσα σε ένα PNR μπορείς να εκδώσεις ξεχωριστά εισιτήρια.
Φόρους μπορείς να ζητήσεις να σου επιστραφούν, αλλά αν πέσεις σε κάποιον πολύ τυπικό θα πρέπει να σου κάνουν recalculate τον one way ναύλο που πιθανότατα θα είναι ακριβότερος και μπορεί να χρειαστεί να πληρώσεις κι από πάνω. Στη θέση σου θα έκανα μία προσπάθεια ΑΦΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ το ταξίδι, πιθανό να πάρεις πίσω τους φόρους...
 
Η ερώτηση μου αφορά το express holidays

Από προηγούμενα post
από Wii την 12 Οκτ 2010, 10:11
Περίεργο αυτό που σου συνέβη derion με το expressholidays.gr αφού υποτίθεται πως είναι ολοκληρωμένο σύστημα κρατήσεων που χρεώνει κάρτα σε κρυπτογραφημένο περιβάλλον (SSL) και εκδίδει άμεσα εισιτήριο. Μήπως υπήρχε κάποιο πρόβλημα με την κάρτα ή το δρομολόγιο; Απαράδεκτο αν ζήτησαν αριθμό κάρτας μέσω e-mail. Χρήσιμο πάντως ότι το δοκίμασε κάποιος και μετέφερε τις εμπειρίες του. Αν το έχει χρησιμοποιήσει και κάποιος άλλος μπορεί να μας πει αν αντιμετώπισε πρόβλημα!

και

από philimonas την 12 Οκτ 2010, 21:48
Η κρυπτογράφηση συνίσταται στην αλλαγή των δεδομένων που στέλνονται με τέτοιο τρόπο ώστε μόνο (ο αποστολέας και) ο παραλήπτης να μπορούν να τα καταλάβουν. Δηλαδή η ύπαρξη κρυπτογράφησης από μόνη της εγγυάται ότι κάποιος τρίτος που "ψαρεύει" τα πακέτα που διακινούνται στο Ίντερνετ δεν θα είναι σε θέση να κλέψει τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας στην προκειμένη περίπτωση.
Το αν χρησιμοποιείται κρυπτογράφηση με ssl/tls φαίνεται από κάποιο λουκέτο που εμφανίζεται στο browser και γενικά η διεύθυνση της ιστοσελίδας αρχίζει με https.

Δοκίμασα αγορά tick από το site της Express holidays και η διαδικασία δεν είναι encrypted. Δηλ, την στιγμή που δίνεις τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας, δεν εμφανίζεται η σελίδα ως https. Γνωρίζει κανείς τι συμβαίνει; Από εμπειρία στο internet ξέρω ότι ποτέ δεν πρέπει να δίνονται στοιχείς κάρτας σε site που δεν έχουν encryption.

Αν γνωρίζει κανείς απαντά εδώ

Thanks
 
aakunz":2c8exjhk said:
Στο μέτωπο των GDS έχουμε μία ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη από την American Airlines, η οποία από την 1η Ιανουαρίου 2011, επιβαρύνει με premium fees όσα ταξιδιωτικά γραφεία κλείνουν θέσεις της μέσω κάποιου από τα δύο συστήματα της Travelport (1G Galileo ή 1P Worldspan). H επιβάρυνση για την ελληνική αγορά κυμαίνεται στα $12,- για κάθε θέση που κλείνεται ανά πτήση. Αυτό οφείλεται στην υπερβολική άνοδο των χρεώσεων την οποία ισχυρίζεται η American Airlines ότι της επέβαλε η Travelport.

Η American Airlines τελικά ανακάλεσε την απόφασή της να επιβαρύνει τα ταξιδιωτικά γραφεία-συνδρομητές της Travelport, με τα premium fees, κατηγορώντας την Travelport ότι ενσωμάτωσε τα premium fees στους φόρους των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση κατά τη σύγκριση των τιμών ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα κρατήσεων. Έτσι, ενώ η American δεν είχε ακόμα ξεκινήσει τη χρέωση των segments, η Travelport είχε ήδη ξεκινήσει και υπερχρέωνε τα εισιτήρια της American, που κλείνονταν μέσω ενός από τα δύο συστήματά της. Η American είχε αποσύρει όλες τις πτήσεις της από το Orbitz (θυγατρική της Travelport) λόγω καταστρατήγησης της συμφωνίας από την Travelport.

http://www.tnooz.com/2011/02/16/news/am ... lport-row/
http://www.acta.ca/news/58840/AA-kills- ... nt-fee.htm

Εν αναμονή της απάντησης της Travelport...
 
Έκανα μία κράτηση μέσω του site της AF και ενώ έχει επιβεβαιωθεί (πετάω αύριο και έχω ήδη κάνει online check-in) στο checkmytrip.com του Amadeus δεν μου την εμφανίζει, αλλά εμφανίζει το παρακάτω μήνυμα.

141 - The system is unable to retrieve this trip, please contact your TravelSupport Desk if further details are needed. Contact information can befound by clicking the 'Contact' link above. (141 [284])

Τους έστειλα e-mail, αλλά το μόνο που έκαναν ήταν να μου στείλουν πάλι τα στοιχεία της κράτησης.
Δεν είναι προσβάσιμες όλες οι κρατήσεις μέσω του checkmytrip.com;
 
Αν προσπάθησες να εισαγάγεις τον κωδικό του Amadeus, βεβαιώσου ότι έχεις βάλει σωστά τους 6 αλφαριθμητικούς χαρακτήρες του συστήματος. Προς αποφυγή λαθών, το Amadeus δεν χρησιμοποιεί το ψηφίο "0", αλλά μόνο το γράμμα "Ο". Εκεί γίνεται συνήθως το λάθος. Προσπάθησε να κάνεις "αντιγραφή και επικόλληση" του PNR κωδικού.

Κάποιες φορές, τυχαίνει να είναι down το link ενός από τα modules. Μου έχει συμβεί στο Galileo, να μη μπορώ να δω μία κράτηση, επειδή δε λειτουργούσε το e-ticket link με το σύστημα της εταιρείας και το εισιτήριο δεν είχε φτάσει στo Resiber της Iberia.

Ακόμα κι αν υπάρχει λάθος, προερχόμενο από το σύστημα, μην ανησυχείς. Η πληρότητα για αύριο είναι χαμηλή, συνεπώς δεν πρόκειται να σε αφήσουν έξω. Από τη στιγμή μάλιστα που έχει γίνει και check-in σημαίνει ότι η κατάσταση του ηλεκτρονικού κουπονιού έχει αλλάξει από OPEN σε CKIN. Αυτό δεν είναι εφικτό, εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί όλοι οι έλεγχοι στην κράτηση από το σύστημα.
 
Top