TeaCHeRaKiS":3mhr9pnu said:edit: Το Σαμινα δεν ηταν φοβερο καραβι.. ενα σαπιοκαραβο που μετα βιας επεπλεε ήταν... Αλλα οντως δεν εφταιγε μονο αυτο.
Τό Σάμινα,εκ κατασκευής (ή μετασκευής) είχε όλα τά συστήματα που τού επέτρεπαν να είναι ασφαλές.Αλλά καί ο άνθρωπος διαθέτει π.χ. ωραία καί κοφτερά δόντια και σύστημα αναγέννησης αυτών,ώστε να μήν μείνη ποτέ φαφούτης.Οταν δέν τά βουρτσίζη όμως,τά δόντια σαπίζουν και πέφτουν.Δέν φταίει η κατασκευή τού ανθρώπου ώς είδος γι'αυτό,φταίει ο συγκεκριμένος άνθρωπος που δέν τους κάνει σωστή συντήρηση.Ετσι καί το Σάμινα δέν βούλιαξε επειδή δέν είχε κάποιο σύστημα ασφαλείας (τίς υδατοστεγείς θύρες),αλλά επειδή το σύστημα αυτό λόγω αμελείας/κακής συντήρησης κλπ δέν λειτούργησε.
Σήμερα κάθε κατασκευαστής αεροπλάνων,στη φάση τού σχεδιασμού ενός νέου τύπου,προσπαθεί νά προβλέψη κάθε πιθανό σενάριο ατυχίας καί νά εγκαταστήση συστήματα που να εξασφαλίζουν οτι το αεροπλάνο δέν θα πέση από αυτή την αιτία.Συμβαίνει βέβαια κάποιες φορές νά αποδεικνύεται οτι κάποιο σύστημα δέν ήταν τόσο ασφαλές (θυμηθείτε τους Τούρκους πρίν λίγες εβδομάδες-αποδείχτηκε οτι το νά παίρνη το Autothrottle δεδομένα από μόνο έναν αισθητήρα (δηλαδή μόνοα από τό ένα Radio Altimeter) δεν είναι ασφαλές-καί άρα από την άποψη αυτή,το 737NG υστερεί σέ ασφάλεια.Πόσα όμως NG πετούσαν μέχρι τώρα χωρίς να έχη σημειωθεί κάποιο δυστύχημα από αυτή την αιτία;Αλλά καί πάλι,άν οι πιλότοι είχαν αντιληφθεί έγκαιρα τό σφάλμα στη λειτουργία τού autothrottle (που σημαίνει οτι θα είχαν situational awareness),θά τό είχαν διορθώσει,θά είχαν προσγειωθεί μέ ασφάλεια στό EHAM καί το συγκεκριμένο πρόβλημα θα γινόταν απλά μιά καταγραφή στό τεχνικό βιβλίο τού αεροπλάνου.....