LH400 και Chicoutimi...
Οι δικές μου εντυπώσεις από την LH400:
To A340-600 ήταν μακρύ... πολύ μακρύ. Για να πάμε μέχρι τη σειρά
54 περπατήσαμε αρκετά. Ευτυχώς χρησιμοποιήθηκαν δύο γέφυρες επιβίβασης: μία για τις First & Business και μία για την Οικονομική, γεγονός που μείωσε το περπάτημα, αφού μας έβγαλε περίπου στη μέση της καμπίνας. Το ζεύγος θέσεων
54H-K ήταν ό,τι καλύτερο είχα μπορέσει να βρω μετά τη μίνι ήττα που φάγαμε όταν άλλαξε ο τύπος. Πανικόβλητος έλεγα στο
George το pre-flight μάντρα μου:
"Ich bin ganz aufgeregt" ενώ εκείνος προσπαθούσε να με ηρεμήσει λέγοντας
"Keine Aufregung". Να σημειωθεί ότι υπήρξαν πολλά και άκρως σουρρεαλιστικά μάντρα που απηγγέλθησαν και που συνέτειναν στη διαμόρφωση της αεροπορικής -και όχι μόνο- νιρβάνας του ταξιδιού μας.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, για να καταλάβετε τι είχε περίπου συμβεί:
Αρχές καλοκαιριού βρίσκω ένα εισιτήριο με την Turkish Airlines για Νέα Υόρκη (777-300) στην τάξη των €640. Έκλεισα τη θέση και την κρατούσα. Γύρω στο Νοέμβριο βρήκα μία κράτηση με AF στη μετάβαση (Α380 και κλεισμένη θέση στο upper deck) και επιστροφή με τα καινούργια 777-200 της KLM. Στο μεταξύ, οι Τούρκοι ακύρωσαν τις πρωινές πτήσεις από την Αθήνα, με αποτέλεσμα να χαθούν τα connections. Παράλληλα κρατούσα και και τις θέσεις για το SXM με την KLM. Σε μία μίνι διαδικτυακή συνδιάσκεψη με διάφορα επιφανή μέλη του φόρουμ, κατέληξα στους Γαλλο-Ολλανδούς. Τότε ήταν που η τιμή έπεσε δραματικά, ενώ λίγες μέρες αργότερα μπήκε και η Lufthansa στο παιχνίδι
με το Α380 και με €380. Μαζί με τη Lufthansa μπήκε στο παιχνίδι και ο George, σαν από μηχανής θεός. Το δέλεαρ ήταν μεγάλο, καθώς στην επιστροφή θα είχα τη δυνατότητα να πετάξω με το
747-400. Κλείνουμε τα εισιτήρια και τις θέσεις στο Α380, αλλά στα μέσα του Φεβρουαρίου, η Lufthansa άλλαξε τον τύπο και μας έβαλε τον έναν στην 30 και τον άλλο στην 44. Να σημειωθεί, ότι
μόνο για εκείνη την ημέρα, το Α380 είχε αντικατασταθεί από το A346, προφανώς λόγω υψηλής πληρότητας. Όλες τις άλλες ημέρες, στη θέση του A380 πετούσε ένα Α333.
Ήταν από τις λίγες πτήσεις μου με τετρακινητήριο. Τώρα που το σκέφτομαι, τα μόνα τετρακινητήρια που έχω πετάξει είναι ένα RJ100 της THY, δύο της Atlantic Airways, άλλο ένα της Ακατανόμαστης, δύο DH7 της Air Greenland κι ένα Ilyushin 62M της Air Koryo.
Τα
καθίσματα μου φάνηκαν στενά και λίγο άβολα. Οι αποστάσεις ήταν στα όρια του ανεκτού, αλλά δεν τρελάθηκα. Πέρα από τα ακουστικά, την κουβέρτα και το μαξιλαράκι, δεν προσφέρθηκε amenity kit (όσοι έχετε περάσει διηπειρωτικό με THY, ίσως καταλαβαίνετε τι εννοώ), δηλαδή σκιάδιο, ωτοασπίδες κλπ. Ευτυχώς είχα φέρει δικό μου από την China Southern. Στο πίσω μέρος του Α346, τα καθίσματα ακολουθούν το σχήμα της ατράκτου, παράλληλα με τα παράθυρα, με αποτέλεσμα να σου δίνουν την ψευδαίσθηση ότι η άτρακτος στενεύει προς τα μπρος, επειδή εσύ κάθεσαι παράλληλα με τα συγκλίνοντα τμήματα της καμπίνας.
Όπως είπε και ο
George, οι τουαλέτες βρίσκονται κάτω από την καμπίνα. Στο safety demo επισημάνθηκε ότι υπάρχουν 10 μάσκες οξυγόνου στο διάδρομο με τις τουαλέτες και γι’ αυτό το λόγο δεν επιτρέπεται η αναμονή περισσοτέρων από δέκα άτομα εκεί. Για κάποιον ακόμη λόγο, μας ενημέρωσαν ότι
απαγορεύεται η παραμονή στα galleys, στις σκάλες προς τις τουαλέτες, καθώς και η συγκέντρωση περισσότερων του ενός ατόμου (!) σε ομάδες στους διαδρόμους, καθώς αυτό απαγορεύεται από τον Ομοσπονδιακό Νόμο.
To rotation διήρκεσε περίπου 50 δευτερόλεπτα. Ας είναι καλά η 100% πληρότητα. Άνοδος ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καμπίνα σχετικά ήσυχη, σε σημείο που μπορούσες να ακούσεις αρκετές σειρές πιο μπροστά και να καταλάβεις τι γλώσσα μιλούσαν. Πτήση σε σχετικά χαμηλό ύψος αρχικά και «εκτόξευση» στις 38000 πόδια καθώς αφήναμε την Ιρλανδία.
Στο σημείο αυτό, ρίχνουμε το επίπεδο του trip report, αναφέροντας ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης, το A346 μπΖέκαζε «αβέρτα» κι απροκάλυπτα στο διάβα του.
Υπάρχει και σχετικό βίντεο. Κατά τα λεγόμενα του μέλους George,
πολλές φάλαινες του Ατλαντικού πρέπει να τρελάθηκαν από τα chemtrails μας (και μάλλον γι’ αυτό και διήρκεσε 50” το rotation).
Φαγητό:
Vegetarian Ovo-Lacto. Ζυμαρικά arrabiata, απλό βούτυρο συν μαργαρίνη με μυρωδικά, ψιλο-σκληρό ψωμάκι, ελληνική σαλάτα και πουτίγκα παπάγιας. Το σερβίρισμα ξεκίνησε από μπροστά αλλά εγώ σερβιρίστηκα πρώτος από τους υπόλοιπους επιβάτες του πίσω τμήματος, την ώρα που σερβίρονταν οι πρώτες σειρές της Οικονομικής. Οι επιλογές των στάνταρ γευμάτων ήταν μοσχάρι ή σπαγγέτι μπολωνέζ. Το αλκοόλ, το νερό και τα αναψυκτικά έρρεαν άφθονα, ενώ σε ατομικές συσκευασίες σερβιρίστηκαν μόνο η Coca Cola Light (15 cl) και η μπύρα (33 cl). Η Coca Cola Zero (που ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω τι διαφορά έχει από τη Light), σερβιρίστηκε κι αυτή από το μπουκάλι.
Πριν την προσγείωση, κι ενώ πετούσαμε πάνω από το εξωτικό
Chicoutimi (βλ. παρακάτω για το σχετικό αφιέρωμα), ξεκίνησε το σερβίρισμα του σνακ. Ενδεικτικά, υπήρχαν
κερασόπιτες, πίτσες καθώς και
αυτό-που-έφαγε-ο-George. Οι vegetarian φάγαμε
σαντουιτσάκι και παστέλι από χουρμάδες και βανίλια. Δεν το φωτογράφησα, ελπίζω να το έκανε ο George για μένα (
ε, φανταστικέ μου trip reporter?)
Πλήρωμα: ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ, AUSGEZEICHNET. Τόσο ο ηγούμενος όσο και το υπόλοιπο προσωπικό ήταν άψογοι στη συμπεριφορά, με πολύ προσεγμένη εμφάνιση, κεφάτοι και αποτελεσματικότατοι στην εξυπηρέτηση μίας πτήσης με 100% πληρότητα.
IFE: OK, βασικά η κυριότερη μορφή ψυχαγωγίας για μένα, ήταν το
Air Show. Η απόκριση της touch-screen οθόνης ήταν τραγική. Οι ταινίες, μου φάνηκαν βαρετές, ενώ δεν υπήρχε tail ή nose gear camera. Το δελτίο ειδήσεων του
EuroNews δεν έπαιξε ποτέ. Για
airRobics κλπ. ούτε κουβέντα: πού να βάλεις το μαξιλάρι, την κουβέρτα και πώς να κουνήσεις, όταν ο μπροστινός είχε φέρει την πλάτη του καθίσματος στο σαγόνι σου. Όπως έχω πει και στο παρελθόν, αν δεν κάθεσαι μπίζνες, η μόνη άσκηση που μπορείς να κάνεις για να αντιμετωπίσεις το «Σύνδρομο της Οικονομικής» είναι να ανοιγοκλείνεις τα βλέφαρά σου.
Μία ενδιαφέρουσα ενότητα, ήταν εκείνη που σου δείχνει
βιντεάκια με οδηγίες σχετικά με την άφιξή σου στα διάφορα αεροδρόμια όπου πετάει η Υπερεταιρεία:
Atlanta, Charlotte, Baltimore, Newark, Beijing, Hong Kong, JFK, Montreal, Washington, Frankfurt, München, Dallas Fort Worth, Los Angeles και δε συμμαζεύεται. Έκατσα και τα είδα όλα (ποτέ δεν ξέρεις, μπορεί να γίνει και κανένα diversion προς Suvarnabhumi, ας μην πάμε σαν τους βλάχους αδιάβαστοι). Εδώ εννοείται ότι θα καταγγείλω την
ανθελληνική πρόκληση της Lufthansa να μην εντάξει βιντεάκι με οδηγίες άφιξης στο υπερχάμπ των Μεσογείων, το γνωστό
Ελβενιζέλ. Ελπίζω να διαβάσουν το trip report μας και στο ΛΑ.Ο.Σ. και να καταθέσουν επερώτηση στη Βουλή, γιατί το περιστατικό είναι σοβαρό και το θέμα είναι εθνικό.
Eπίσης, παρ’ όλες τις διαφημίσεις της Lufthansa για παροχή υπηρεσίας
FlyNet στον υπερατλαντικό στόλο, και παρά το ότι υπήρχαν σαφέστατες οδηγίες σύνδεσης στο Lufthansa Magazin,
η υπηρεσία ίντερνετ δεν ήταν διαθέσιμη σε αυτήν την πτήση, στερώντας μας την ευκαιρία να στείλουμε φωτογραφίες από τις 38000 πόδια. Το iPod μου δε συνδέθηκε ποτέ με το υπερπέραν, παρ‘ ότι ήμουν διατεθειμένος να σκάσω 3500 μίλια για μία ώρα στο ίντερνετ... (στις διακοπες ξοδεύω πολλά: λεφτά, κάρτες, τηλεκάρτες, τώρα και μίλια...)
Το βιντεάκι που προβλήθηκε στις overhead οθόνες για τις οδηγίες συμπλήρωσης των δηλώσεων του τελωνείου και της I-94 ήταν κατατοπιστικότατο.
Λάθη δε συγχωρούνται από τις αμερικανικές αρχές. Χρησιμοποιήστε στιλό με μπίλια, χρώματος μπλε ή μαύρου. Τον αριθμό 1 πρέπει να τον γράφετε πάντα σαν Ι, τον αριθμό 7 πρέπει να τον γράφετε πάντα χωρίς τη γραμμή στη μέση και το 4 δεν πρέπει ποτέ να κλείνει στο πάνω μέρος (πρέπει να μένει ανοικτό σαν ποτηράκι).
Ζητούμε τη συνεργασία σας σε αυτό το θέμα (ειδικά εσείς οι έλληνες προσέξτε γιατί ενδέχεται να προβούμε σε αναδιάρθρωση του χρέους σας). Τρομοκρατήθηκα λίγο, καθότι μου ξέφυγε ένα 4, που έκλεινε προς τα πάνω.
Φυσικά, το απόλυτο hit του AirShow, ήταν το
Chicoutimi, που μας χάρισε αξέχαστες στιγμές στις 38000 πόδια. Αφού σταματήσαμε να βλέπουμε το
Godthåb (κατά κόσμον Nuuk) στο χάρτη, αρχίσαμε να βλέπουμε μία παγκοσμίως άγνωστη πόλη, ονόματι
Chicoutimi στη Newfoundland. Ποιο Quebec City, ποιο Montreal και ποια Ottawa... Chicoutimi και μόνο Chicoutimi βλέπαμε σε ολόκληρο τον ανατολικό Καναδά... Κατ' αναλογία, εάν το ίδιο αεροπλάνο περνούσε επάνω από τον ελληνικό εναέριο χώρο, ήταν πολύ πιθανόν να έδειχνε τους
Gargaliani αντί για
Athens ή αν πέταγε επάνω από την Κύπρο, είναι πολύ πιθανόν να έδειχνε το
Stavros tis Psokas αντί για τη
Larnaca. Το Chicoutimi μας γέννησε αρκετές απορίες, που μας απασχόλησαν για το υπόλοιπο της πτήσης: Αν το ελληνοποιούσαμε και το λέγαμε
Τσικουτίμι, θα ήταν κλιτό; Θα έπαιρνε καταλήξεις (π.χ. ονομαστική:
το Τσικουτίμι, γενική:
του Τσικουτιμιού κ.ο.κ) ; Τελικά ανακάλυψα αυτό που είχα υποψιαστεί: το Chicoutimi, προφέρεται
Σικουτιμί (με το Σ παχύ και τόνο στη λήγουσα), λόγω γαλλικής επιρροής. H απορία βέβαια παρέμενε: κλίνεται το Σικουτιμί στα ελληνικά ή όχι; Κάποια στιγμή φάνηκε άλλη μία πόλη με κουλό όνομα, αλλά δε θυμάμαι αν ήταν η
Chibougamau (Σιμπουγκαμώ) ή κάποια άλλη. Πάντως δεν ήταν η
Kawawachikamach γιατί αποκλείεται να ασχολούμασταν με το Chicoutimi, όταν υπήρχε κοτζαμάν Kawawachikamach. Ώρες-ώρες ανησυχώ πολύ όταν συνειδητοποιώ με τι βλακείες καίω τα εγκεφαλικά μου κύτταρα.
Στην προσγείωση ψιλοχεστhkαμε λίγο... διότι, τη στιγμή που εμείς ήμασταν στην τελική προς τον 31L, το 747 της AirChina βρισκόταν στην τελική του 22R. Όσοι κάθονταν από starboard, μάλλον δε θα ξεχάσουν αυτήν την προσγείωση. Δεν ξέρω αν συνηθίζονται τέτοιες προσεγγίσεις και προσγειώσεις εκεί, αλλά δευτερόλεπτα μετά από τη δική μας προσγείωση, βλέπαμε το 747 των κινέζων να βρίσκεται πίσω μας. Όταν δε το είδαμε και στη διπλανή πύλη, ήταν που είπαμε ότι θα βλέπαμε τα δύο πληρώματα να παίζουν μπουνιές... Ο κινέζος θα έκανε kung-fu και ο γερμανός κεφαλοκλείδωμα.
(Τα της άφιξης κλπ. κλπ. στο επόμενο επεισόδιο...)