LH 405
JFK (21:45) - FRA (11:25), B744, D-ABVC
Εφτά terminals, αμέτρητες εταιρίες, εκατομμύρια άνθρωποι και εκατοντάδες προορισμοί στην κυριολεξία από όλο τον πλανήτη. Αυτά σκέφτεσαι στο δρόμο για το JFK, το αεροδρόμιο-παγκόσμιο θρύλο. Και όταν φτάνεις στο τέρμιναλ που διάλεξε η καλή σου αεροπορική, το JFK δε σε απογοητεύει. Είναι μεγάλο, άνετο και γεμάτο από διαφημίσεις του Α380, σε ποικιλία γλωσσών και liveries. 380 στην πτήση μας δεν είδαμε, αλλά το αεροδρόμιο απέπνεε έναν αέρα «μπορώ να φέρω 380, απλώς σήμερα θα φανείς άτυχος».
Αυτά, μέχρι να περάσεις στα gates. Μετά τον έλεγχο χειραποσκευών, το JFK μεταμορφώνεται σε ένα μετριότατο περιφερειακό αεροδρόμιο. Καταστήματα είτε πανάκριβα είτε αστεία (ακόμα γελάω με το φορητό stand που πουλούσε αρώματα και ποτά), φαγάδικο ένα (κι αυτό τούρκικο) και ένα μαγαζί με σουβενίρ σε τιμές απλησίαστες, το οποίο μάλιστα πουλούσε και φρεσκοκατασκευασμένα memorabilia Pan Am.
Αυτά για το terminal 1, που κατά τα άλλα εκείνο το βράδυ αγκάλιαζε με τις φυσούνες του τη Lufthansa, την Air France (τρία 777), τη Saudi Arabian (επίσης 777), την Alitalia (άλλο ένα 777), την Korean (με Β744, μπρρρ… ), και την China Airlines (με 744 για Anchorage και Taipei). Στο Τ1 κυκλοφορούν επίσης Aeroflot, αλλά και...Cayman Airways!
Στο gate 4 μας περίμενε το D-ABVC. Το είδαμε, το θαυμάσαμε, το προσκυνήσαμε και λίγο αργότερα ήρθε και η ώρα να το μεταλάβουμε. Η ουρά μεγάλη, ο κόσμος νυσταγμένα πειθαρχημένος, η TSA αποφάσισε να μας κάνει κι άλλο έλεγχο χειραποσκευών και με τις ευλογίες όλων γονατίσαμε κι αρχίσαμε να σερνόμαστε στη φυσούνα, σιγοψιθυρίζοντας ύμνους και δοξάζοντας την Boeing. Φιλήσαμε το χέρι της ηγουμένης, η οποία σεμνά αλλά μελωδικά μας έψαλε τον αριθμό της θέσης μας και προχωρήσαμε με σεβασμό και δέος συνάμα στο διάδρομο για τις 54B/C.
21:45 τοπική άρχιζε το push-back. Κάποιοι ασεβείς παρέμεναν ακόμη όρθιοι και μια Μέρκελ των αιθέρων τους συμμάζεψε αποτελεσματικά μέχρι να παλουκωθούν και να δεθούν. Ένα Α346 της Etihad, ένα ισραηλινό Τζάμπο και ένα Α380 της Emirates φαίνονταν στο βάθος, μαζί με δεκάδες Deltες και Jetbluες.
Το safety demo έγινε, στο taxi δε θυμάμαι να πήραμε αμπάριζα κανένα αθώο ουραίο, ευθυγραμμιστήκαμε με τον κατάλληλο διάδρομο και τότε το Τζάμπο επιτέλους αγρίεψε! Τέσσερεις κινητήρες επιτάχυναν λυσσαλέα και σήκωσαν το D-ABVC σε μια γωνία ανόδου που με τίποτα δεν περνούσε απαρατήρητη. Πύραυλος το Τζάμπο!
Η ηγουμένη μας συστήθηκε και πάλι, μας σύστησε και τον προϊστάμενο της Οικονομικής και μας είπε και τι ταινίες θα δούμε απόψε στην πτήση μας για τον Πλούτωνα, εεε…τη Φραγκφούρτη ήθελα να πω.
Στο μεταξύ οι οθόνες έδιναν αναμενόμενη διάρκεια πτήσης 6:30. Κι εκεί που σπάζαμε τα κοντέρ, άρχισε το bar service. Τα πάντα είχαν επάνω τους αυτά τα carts, μέχρι και σαμπάνιες. Αλλά επειδή αυτές είναι παρεξηγημένες τώρα τελευταία στη χώρα μας, προτίμησα κάτι αλκοολούχο μεν, συμβατικότερο δε.
Τριάντα κανάλια audio έχει η Lufthansa στο 747, αλλά ήταν μάλλον όλα βαρετά. Οι οθόνες έδειχναν μια σύνοψη αγγλικού ποδοσφαίρου και ειδήσεις. Πέρα από την παραγγελία των κινέζων για Boeing, οι άλλες ήταν αδιάφορες.
Ζεστή πετσετούλα στα 36000 πόδια πάνω από το Halifax, μαύρο σκοτάδι έξω από τα μεγάλα παράθυρα του Τζάμπο και είχαμε άλλες πεντέμισι ώρες μπροστά μας. «Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ευρώπη, να ‘φχεσαι να ναι μακριά η πτήση...» σκεφτόμουν. Μετά βίας θα προλαβαίναμε να κοιμηθούμε λίγο. Το μαξιλαράκι του καθίσματος ρυθμίστηκε, το έξτρα μαξιλαράκι της Lufthansa βοήθησε, τα βλέφαρα χαμήλωσαν και άρχισα να βλέπω όνειρα, ότι πετούσα -λέει- Business Class και το κάθισμα ήταν άνετο. Ένα χαμόγελο ζωγραφίστηκε στα χείλη μου και με αυτό έμεινα μέχρι να με ξυπνήσουν οι σουβλιές στη μέση και η stewardess με το γεύμα του aakunz. Οι οθόνες έδειχναν ακόμη μπάλα και οι δεσποσύνες της LH ετοίμαζαν με τα χεράκια τους τα special meals. Στην επόμενη βραδινή θα πάρω κι εγώ special, έστω και παιδικό.
Το γεύμα ημών των πληβείων κατέφθασε λίγο αργότερα. Μοσχαράκι με πουρέ και κάτι πρασινάδες, σαλάτα Καίσαρος, τυράκι cheddar και κέικ με κάτι κοκκινάδες. Bar service εκ νέου, νερό και κρασί στο καπάκι, τσάι και καφέ στη συνέχεια και κονιάκ ή Bailey’s στο τελείωμα. Και ας αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι: Φαγάκι συμπαθητικό γενικώς, το service ακόμη καλύτερο, το δε bar service πληρέστατο.
Ακολούθησε μια γρήγορη διέλευση από τουαλέτα. Ξέρετε, τη γνωστή, αυτή που σου ζητάει ευγενικά πλην επιτακτικά να σκουπίσεις το wash basin as a courtesy to the next passenger. Ποιον passenger; Αυτόν που μου έριξε τέρμα το κάθισμά του στα μούτρα μου για να κοιμηθεί; Αυτόν. Ε, θα το ρίξω κι εγώ μπας και κοιμηθούμε επιτέλους.
Η Ατλαντική μας διέλευση είχε ήδη αρχίσει στα 38000 πόδια, με ταχύτητα κοντά στα 700mph ή 1000Km/h. Γλυκές αναταράξεις χαστούκιζαν που και που το Τζάμπο, με το οποίο ήμασταν 2585 μίλια μακριά από FRA, πέρα απ’ το St. John’s και το πασίγνωστο πια Chicoutimi. Τα σκιάδια ήταν όλα κατεβασμένα κατ’ εντολή του πληρώματος και απέμεναν 4:15 πτήσης. «Ή τώρα ή ποτέ», σκέφτηκα και το έκανα: κοιμήθηκα.
Πριν φτάσω σε στάδιο REM αισθάνθηκα να περνούν από παραδίπλα μου στα γρήγορα τα κορίτσια με τα duty free, αμέσως μετά να σβήνουν όλα τα φώτα, στο βάθος στις οθόνες να αρχίζει μια κάποια ταινία και φευγαλέα άκουσα και τον aakunz δίπλα να σιγοτραγουδάει «ύπνε που παίρνεις τα Airbus, πάρε κι αυτό το Boeing». Αλλά ίσως το τελευταίο να ήταν απλώς ένα παιχνίδι του υποσυνείδητου...
Η αμέσως επόμενη ανάμνησή μου από την LH405 ήταν στα 39000 πόδια κάπου πάνω από τη Γερμανία, όπου μυρίστηκα φαΐ και ξύπνησα. Σαντουιτσάκι, μπάρα δημητριακών (βρε τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει...), φρουτάκια, τυράκι και όλα τα συμπαρομαρτούντα, ευπρόσδεκτα και συμπαθητικά. Οι οθόνες έδειχναν ήδη το video για την άφιξη στο EDDF, για να συνεχίσουν με τα αμέτρητα connections προς ADD, Bengaluru (το γνωστό και ως Bangalore), WRO και πολλά πολλά άλλα…
Η ώρα έδειχνε ήδη 10:34 τοπική, τροχοί και flaps βρίσκονταν στη σωστή θέση, ο άνεμος crossing, ο 25L μπροστά μας και το Τζάμπο μας ακουμπούσε ξανά διάδρομο.
Τροχοδρόμηση σε μια Φραγκφούρτη γεμάτη από Α340, Β744 και Α380 της μαμάς Λουφτχάνσα, η Sri Lankan ξανά εκεί που την είχαμε αφήσει και το EP-IBD στο βάθος μάς αναβόσβηνε τα beacons του. Του κλείσαμε το μάτι, βρήκαμε το remote stand μας , ο κάπταιν Nemus με το πλήρωμά του μας ευχαρίστησαν που προτιμήσαμε να πετάξουμε με το Ναυτίλο τους και σήμερα, ε και μετά μπήκαμε στα λεωφορεία και φύγαμε. Κανονικότατο apron tour για τη συνέχεια και γραμμή για έλεγχο διαβατηρίων.
Photos:
Service
In-flight
____________________________________________________________________________
+++
Το Τζάμπο. Δυνατό και μεγαλειώδες. Και με εντυπωσιακά μεγάλα παράθυρα! Καμπίνα, service, πλήρωμα, catering όλα αξιοπρεπή. Άφιξη πολύ νωρίτερα του προγραμματισμένου. Αρκετά καλή ανταπόκριση για Αθήνα.
---
Η ατελείωτη αναμονή για την επιβίβαση στο JFK. IFE μάλλον πεπαλαιωμένο, αν και μάλλον αχρείαστο σε τόσο βραδινή πτήση. Κάθισμα: η παλιά εκδοχή της Οικονομικής της LH, που όμως ήταν φαρδύτερο του Α346. Στα θετικά της διαρρύθμισης, το ότι δεν υπήρχε κουτί για IFE κάτω από τα καθίσματα που να περιορίζει το χώρο.
____________________________________________________________________________
Tips για θέσεις στο Β744 της LH:
Οι σειρές 54-56 έχουν διπλές θέσεις. Στις 54-55 υπάρχει αρκετή απόσταση από το παράθυρο, ιδανική για μικρές χειραποσκευές, που όμως κάνει αδύνατο το να ακουμπήσεις στον τοίχο και να κοιμηθείς σαν άνθρωπος.
Γράφημα από το seat guru