Θα θελα να γράψω μερικές παρατηρήσεις για την TAP, μετά το πρώτο μου ταξίδι μαζί τους σε long haul (GVA-LIS-GIG).
Η τιμές ήταν οι ίδιες με τους ανταγωνιστές πάνω-κάτω αλλά επέλεξα TAP καθώς α) δεν είχα ξαναπετάξει μαζί τους β) μου έδινε κάποια μίλια (περίπου 2500 όσο δλδ το GVA-ATH-GVA) στην κάρτα της Α3 (ενώ LX/LH μηδέν) που θα μου επέτρεπαν να ανανεωθώ.
Δυστυχώς η επιλoγη δεν ήταν και πολύ επιτυχημένη καθώς η εταιρεία από ότι κατάλαβα βασίζεται στην τοπική πορτογαλλόφωνη πελατεία και δεν την ενδιαφέρει και πολύ το κάτι παραπάνω. Πριν το check-in ανακάλυψα ότι τα πάντα χρεώνονται σε υπερβολικές τιμές...Έχουμε και λέμε:
Αποσκευές
75EUR προαγορά - 95EUR Online check-in
Με την επιστροφή αυτά γίνονται τουλάχιστον 150Ε έξτρα.
Επιλογή θέσης
14Ε το Ευρωπαϊκό σκέλος συν 32Ε το υπερατλαντικό (70 αν είσαι σε έξοδο κινδύνου
) . Επι 2 με την επιστροφή δλδ 92Ε έξτρα.
Στο site τους διάβασα ότι η Discount Economy που είχα αγοράσει (που δεν ήταν και τόσο discount γιατί έδωσα 700Ε) δεν είχε δωρεάν αποσκευή, εκτός αν είσαι gold στην Star Alliance. Σε ένα άλλο σημείο έλεγε ότι oτι ακόμα και ως *G δεν δικαιούσαι...
Το έψαξα στο ίντερνετ και φαίνεται ότι άλλαξε πριν ένα χρόνο, αλλά έστειλα και ένα μήνυμα στο FB να είμαι σίγουρος, που επιβεβαίωσαν ότι είναι δωρεάν. Έτσι γλίτωσα τα 150Ε της βαλίτσας - τα 90Ε της θέσης (με είχαν στην μέση ακόμα και στο Α340) τα γλίτωσα πολύ εύκολα στο counter της Swiss στην Γενεύη -που όταν ζήτησα αν υπάρχει παράθυρο μου είπε "φυσικά" και σε 1 λεπτό είχα φύγει - και λίγο πιο δύσκολα στο Ριο. Η κοπέλα παρόλο που ήταν πολύ ευγενική μου είπε ότι είναι επί πληρωμής, και όταν την κοίταξα σιωπηλός με βουρκωμένα μάτια, μου είπε να περιμένω 5 λεπτά. Άρχισε να κάνει τα δικά της, αν κατάλαβα καλά μου έβγαλε μια θέση και μετά περίμενε το σύστημα να της δώσει άλλη αυτόματα (το έκανε 2-3 φορές) - αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορούσε να επιλέξει αυτή κατευθείαν όπως η Ελβετή συνάδελφος της.
Στο ζουμί τώρα, το LΙS δεν είναι και κανένα σπουδαίο αεροδρόμιο, το lounge είναι μόνο στην εντός Σεγκεν και βασικά φεύγουν 3-4 πτήσεις για Βραζιλία όλες μαζί, όπου γίνεται της κακομοίρας. Πήγα με Α343 που είχε καινούργιες θέσεις και σχετικά άνετες, και γύρισα με Α330 που ήταν ότι χειρότερο έχω ταξιδέψει για χρόνια, πολύ ταλαιπωρημένα καθίσματα, λίγο χώρο και πολύ παλιό IFE (οι ανάλυση στις οθόνες πρέπει να ήταν εποχή κινητών VGA...) . Το πλήρωμα είναι σχετικά γρήγορο και ευγενικό, το φαγητό μέτριο.
Στο γυρισμό LIS-GVA στο αεροδρόμιο γινόταν πανζουρλισμός με πολύ μικρούς χώρους αναμονής για κάθε θύρα και φυσικά το 90% όρθιους.
Συμπέρασμα: η TAP προσφέρει πολύ βολικές ώρες για Βραζιλία, μπορείς να φύγεις από την δουλειά το απόγευμα από πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και να φτάσεις στο Ριο στις 6 το πρωί της επομένης. Εκεί σταματάνε τα θετικά. Προσφέρει ένα προϊόν σαφώς υποδεέστερο των ΓερμανοΕλβετών στην άνεση και στο κόστος - με τα 700+250 για τα option πετάς σχεδόν premium στην Swiss - τα αεροσκάφη είναι παλιά και το αεροδρόμιο στα όρια του capacity του. Στο τέλος, ο καλύτερος λόγος για να πετάξετε μαζί τους είναι ότι είναι ένας από τους τελευταίους χρήστες του Α340, πριν αυτό σταματήσει τις πτήσεις του.