Thanasis_U2
V.I.P.-Class-Member
- Εγγραφή
- 19/03/2006
- Μηνύματα
- 1.193
- Likes
- 0
- Περιοχή
- Krakow
- Website
- taxidiarapsyxh.wordpress.com
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- WZZ
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- EPKK
- YAHOO
- thanasis172003@yahoo.gr
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7939_n.jpg
Το τελευταίο πρωινό στο Ντουμπρόβνικ ήταν δύσκολο. Με ένα μικρό Hang Over καταφέραμε να σηκωθούμε, κι να μαζέψουμε την σκηνή αλλά κι να κάνουμε ένα γρήγορο ντους πριν φύγουμε για το λεωφορείο για να πάμε στο Σταθμό των λεωφορείων για να αγοράσουμε τα εισιτήρια μας για το Μόσταρ.
To πούλμα (της Eurolines Βοσνίας), θα έφευγε στις 1200, με τιμή εισιτήριου 110 Kuna (15 ευρώ) με το κλασικό 1 ευρώ την αποσκευή
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8654_n.jpg
Το ταξίδι θα διαρκούσε κοντά στι 3 1/2 ώρες, μέσω των συνόρων της παράνοιας, το Neum. Ανεφοδιασμός με φαγητό κι κόκα κόλες, κι φεύγουμε για το Μόσταρ.
Μετά από δύο ώρες ταξίδι, φτάνουμε στο πέρασμα Metković (διάσημη πόλη, έβγαλε τεράστια ταλέντα στο Κροατικό handball), περνώντας τα σύνορα στο ντούκου (από την πλευρά της Κροατίας, κανείς δε μπήκε στο λεωφορείο για να μας ελέγξει), κι από την Βοσνία, μπήκε ο Βόσνιος, κι πίρε επιλεκτικά μερικά διαβατήρια, χωρίς καν να βάλει σφραγίδα
mas_evil: κι συνεχίσαμε το ταξίδι μας, στην Ερζεγοβίνη.
Από το ορεινό κι θαλάσσιο τοπίο της Κροατίας, το σκηνικό άλλαξε σε ορεινό, κι με το ποτάμι Neretva, να μας συντροφεύει σε όλο το ταξίδι.
Ένα ένα ενδιαθέρον σκηνικό ήταν όλες οι πινακίδες στο δρόμο. Έγραφαν Mostar & Sarajevo, άλλα τα αντίστοιχα Мостар & Сарајево ήταν σβησμένα είτε με spray είτε με μπογιά είτε κι με κόπρανα
mas_eek: .
Μια μικρή στάση στην πόλη Čapljina, για τουαλέτα κι αναψυκτικό (δέχονται χωρίς κανένα πρόβλημα ευρώ, 2 ΚΜ είναι ένα ευρώ, όπως κι στην Τουρκία με την Λίρα), κι συνεχίσαμε το ταξίδι μέχρι το Μόσταρ.
Κάθε μέρα (τους χειμερινούς μήνες) υπάρχουν 2 με 3 δρομολόγια για το Μόσταρ από το Ντουμπρόβνικ, κι τους καλοκαιρινούς 6 όπως κι υπάρχει τρένο από τo Ploce της Κροατίας, που πάει μέσω Μόσταρ κι Σαράγιεβο για το Ζάγκρεμπ.
για τα δρομολόγια των λεωφορείων από Ντουμπρόβνικ, μπορείτε να κοιτάτε εδώ
http://www.libertasdubrovnik.hr/voznired.pdf
ή την κατάπληκτη σελίδα
autobusni kolodvor bus terminals
που έχει όλες τις μεγάλες στάσεις λεωφορείων σε Κροατία, Μαυροβούνιο, Σερβία κι Βοσνίας, κι απλά επιλέγετε την πόλη, μέρα κι ψάχνετε τι σας ενδιαφέρει
Άφιξη σε μια πόλη θρύλο. To Mostar. Μια πόλη, που με το είδα το ντοκιμαντέρ του καταπληκτικού Michael Pallin, Pallin New Europe, ήθελα να το δω.
Michael Palin's New Europe: Bosnia and Herzegovina - YouTube
άλλα ας γυρίσουμε το ταξίδι μας.
Φτάσαμε αισίως στις 1600 στο Μόσταρ, μέσα σε έναν δυνατό ήλιο να μας τσουρουφλίζει από πάνω, κι το πλήθος να ουρλιάζει Sobe, Rooms, Rooms, Sobe.
Με αρκετό στριμωξίδι καταφέραμε κι περάσαμε το πλήθος, για να μπορέσουμε να πάμε στην φύλαξη των αποσκευών, όπου με 2 ΚΜ την αποσκευή, μας τις φύλαξαν μέχρι την ώρα αναχώρησης του τελευταίου τρένου για Σαράγιεβο, στις 1840.
Από το σταθμό των λεωφορείων/τρένων μέχρι την παλιά πόλη (όπου βρίσκετε η Παλιά Γέφυρα - Stari Most) είναι 20 λεπτά με τα πόδια. Κι πραγματικά, αξίζει κάποιος να την περπατήσει την πόλη.
Το Μόσταρ, απέκτησε την φήμη του, από το πόλεμο με την Γιουγκοσλαβία την περίοδο 1992-1995, στην οποία ένα τεράστιο μέρος των Μουσουλμάνων σκοτώθηκαν, άλλα το κυριότερο πλήγμα ήταν η καταστροφή της γέφυρας από τον Κροατικό Στρατό, (Hrvatsko vijeće obrane) οι οποί πολέμαγαν για την Κροατική Δημοκρατία της Herzeg-Bosnia, στις 9 Νοεμβρίου του 1993.
Τα κτήρια στο Μόσταρ, ακόμα υπάρχουν σημάδια από τις σφαίρες, κι τις φθορές από τον πόλεμο (ποιο αισθητό από ότι στο Ντουμπρόβνικ)
Το παλιό Κρατικό Θέατρο
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/1.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/2.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/4.jpg
αλλά κι τα πάμπολλα μουσουλμανικά νεκροταφεία
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/6.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/8.jpg
με όλες τις ταφόπλακες να έχουν πάνω κάτω την ίδια ημερομηνία θανάτου
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/7.jpg
Επιστροφή στο τουρ μας, κι στην γέφυρα.
Η γέφυρα βρίσκετε στην παλιά πόλη, ακριβώς πάνω από το ποτάμι Neretva (το μεγαλύτερο ποτάμι των δυτικών Βαλκανίων), κι συνδέει τις δύο μεριές της πόλης.
Η Γέφυρα, χτίστηκε επ εποχής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, κι την εποχή που Σουλτάνος ήταν ο Suleiman ο Μέγας, όταν το 1557 ο σουλτάνος αποφάσισε να αλλάξει την ξύλινη γέφυρα, σε μια πέτρινη κι ποιο σταθερή γέφυρα. Για αυτό το λόγο διάλεξε τον Mimar Hayruddin, μαθητή του διάσημου αρχιτέκτονα Mimar Sinan, για το έργο αυτό. Άλλα υπό μία προϋπόθεση, άμα η γέφυρα δε αντέξει, μόλις μετακινηθούν οι ξύλινες σκαλωσιές, θα το πλήρωνε με την ζωή του. H κατασκευή ξεκίνησε από το 1557 κι διήρκεσε μέχρι το 1566/1567. Η γέφυρα όχι μόνο δε έπεσε, άλλα έμεινε ανέπαφη μέχρι κι το 1993 (μιλάμε για 427), όταν ο Κροατικός Στρατός την κατέστρεψε. Μετά το πόλεμο, η Unesco, με την βοήθεια χορηγών, ανακαίνισαν την γέφυρα, πέτρα προς πέτρα. Μέχρι κι Ούγγροι βατραχάνθρωποι του Ουγγρικού Στρατού, μάζευαν τις πέτρες από τον βυθό του Neretva. Η ανακατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε στις 7 Ιουνίου, κι διήρκεσε μέχρι της 23 Ιουλίου το 2004.
Η γέφυρα (έχει μπει στην λίστα μνημείων της Ουνέσκο), έχει ανακαινιστεί με τα ίδια πρότυπα όπως 446 χρόνια πριν. Με πλάτος γέφυρας τα 4 μέτρα, μήκος 30 κι με ύψος 24, δε μπορεί κάποιος να την αφήσει απαρατήρητη. Δύο πύργοι ο ένας βορειοανατολικά (Helebija) κι ο άλλος νοτιοανατολικά (Tara) έχουν το ψευδώνυμο, οι προστάτες της γέφυρας (mostari).
Stari Most (Old Bridge)
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/9.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/10.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/11.jpg
η θέα πάνω Stari Most (Old Bridge), κι ο ποταμός Νeretva
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/12.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/14.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/15.jpg
κι από κάτω
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/16.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/20.jpg
Όλο αυτό το τρέξιμο (άλλα κι με λίγο το σύνδρομο της επόμενης μέρας), μας άνοιξαν την όρεξη για ένα καλό καφέ, κι ένα νόστιμο γλυκάκι. Ακριβώς δίπλα στην γέφυρα, υπάρχει ένα όμορφο καφενείο με θέα τον ποταμό Neretva, κι με νόστιμο καφέ κι μπακλαβά
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1664_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9864_n.jpg
κι όλα αυτά με 5 ευρώ! (2 μπακλαβάδες, κι 2 υπέροχους καφέδες)
Μιας κι η ώρα μας πίεζε, έπρεπε να γυρίσουμε προς τον σταθμό των τρένων για να πάρουμε το τρένο για το Σαράγιεβο, άλλα κι να κάνουμε μια βόλτα στα σοκάκια για σουβενίρ
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1978_n.jpg
Το τελευταίο πρωινό στο Ντουμπρόβνικ ήταν δύσκολο. Με ένα μικρό Hang Over καταφέραμε να σηκωθούμε, κι να μαζέψουμε την σκηνή αλλά κι να κάνουμε ένα γρήγορο ντους πριν φύγουμε για το λεωφορείο για να πάμε στο Σταθμό των λεωφορείων για να αγοράσουμε τα εισιτήρια μας για το Μόσταρ.
To πούλμα (της Eurolines Βοσνίας), θα έφευγε στις 1200, με τιμή εισιτήριου 110 Kuna (15 ευρώ) με το κλασικό 1 ευρώ την αποσκευή
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8654_n.jpg
Το ταξίδι θα διαρκούσε κοντά στι 3 1/2 ώρες, μέσω των συνόρων της παράνοιας, το Neum. Ανεφοδιασμός με φαγητό κι κόκα κόλες, κι φεύγουμε για το Μόσταρ.
Μετά από δύο ώρες ταξίδι, φτάνουμε στο πέρασμα Metković (διάσημη πόλη, έβγαλε τεράστια ταλέντα στο Κροατικό handball), περνώντας τα σύνορα στο ντούκου (από την πλευρά της Κροατίας, κανείς δε μπήκε στο λεωφορείο για να μας ελέγξει), κι από την Βοσνία, μπήκε ο Βόσνιος, κι πίρε επιλεκτικά μερικά διαβατήρια, χωρίς καν να βάλει σφραγίδα

Από το ορεινό κι θαλάσσιο τοπίο της Κροατίας, το σκηνικό άλλαξε σε ορεινό, κι με το ποτάμι Neretva, να μας συντροφεύει σε όλο το ταξίδι.
Ένα ένα ενδιαθέρον σκηνικό ήταν όλες οι πινακίδες στο δρόμο. Έγραφαν Mostar & Sarajevo, άλλα τα αντίστοιχα Мостар & Сарајево ήταν σβησμένα είτε με spray είτε με μπογιά είτε κι με κόπρανα

Μια μικρή στάση στην πόλη Čapljina, για τουαλέτα κι αναψυκτικό (δέχονται χωρίς κανένα πρόβλημα ευρώ, 2 ΚΜ είναι ένα ευρώ, όπως κι στην Τουρκία με την Λίρα), κι συνεχίσαμε το ταξίδι μέχρι το Μόσταρ.
Κάθε μέρα (τους χειμερινούς μήνες) υπάρχουν 2 με 3 δρομολόγια για το Μόσταρ από το Ντουμπρόβνικ, κι τους καλοκαιρινούς 6 όπως κι υπάρχει τρένο από τo Ploce της Κροατίας, που πάει μέσω Μόσταρ κι Σαράγιεβο για το Ζάγκρεμπ.
για τα δρομολόγια των λεωφορείων από Ντουμπρόβνικ, μπορείτε να κοιτάτε εδώ
http://www.libertasdubrovnik.hr/voznired.pdf
ή την κατάπληκτη σελίδα
autobusni kolodvor bus terminals
που έχει όλες τις μεγάλες στάσεις λεωφορείων σε Κροατία, Μαυροβούνιο, Σερβία κι Βοσνίας, κι απλά επιλέγετε την πόλη, μέρα κι ψάχνετε τι σας ενδιαφέρει

Άφιξη σε μια πόλη θρύλο. To Mostar. Μια πόλη, που με το είδα το ντοκιμαντέρ του καταπληκτικού Michael Pallin, Pallin New Europe, ήθελα να το δω.
Michael Palin's New Europe: Bosnia and Herzegovina - YouTube
άλλα ας γυρίσουμε το ταξίδι μας.
Φτάσαμε αισίως στις 1600 στο Μόσταρ, μέσα σε έναν δυνατό ήλιο να μας τσουρουφλίζει από πάνω, κι το πλήθος να ουρλιάζει Sobe, Rooms, Rooms, Sobe.
Με αρκετό στριμωξίδι καταφέραμε κι περάσαμε το πλήθος, για να μπορέσουμε να πάμε στην φύλαξη των αποσκευών, όπου με 2 ΚΜ την αποσκευή, μας τις φύλαξαν μέχρι την ώρα αναχώρησης του τελευταίου τρένου για Σαράγιεβο, στις 1840.
Από το σταθμό των λεωφορείων/τρένων μέχρι την παλιά πόλη (όπου βρίσκετε η Παλιά Γέφυρα - Stari Most) είναι 20 λεπτά με τα πόδια. Κι πραγματικά, αξίζει κάποιος να την περπατήσει την πόλη.
Το Μόσταρ, απέκτησε την φήμη του, από το πόλεμο με την Γιουγκοσλαβία την περίοδο 1992-1995, στην οποία ένα τεράστιο μέρος των Μουσουλμάνων σκοτώθηκαν, άλλα το κυριότερο πλήγμα ήταν η καταστροφή της γέφυρας από τον Κροατικό Στρατό, (Hrvatsko vijeće obrane) οι οποί πολέμαγαν για την Κροατική Δημοκρατία της Herzeg-Bosnia, στις 9 Νοεμβρίου του 1993.
Τα κτήρια στο Μόσταρ, ακόμα υπάρχουν σημάδια από τις σφαίρες, κι τις φθορές από τον πόλεμο (ποιο αισθητό από ότι στο Ντουμπρόβνικ)
Το παλιό Κρατικό Θέατρο
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/1.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/2.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/4.jpg
αλλά κι τα πάμπολλα μουσουλμανικά νεκροταφεία
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/6.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/8.jpg
με όλες τις ταφόπλακες να έχουν πάνω κάτω την ίδια ημερομηνία θανάτου
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/7.jpg
Επιστροφή στο τουρ μας, κι στην γέφυρα.
Η γέφυρα βρίσκετε στην παλιά πόλη, ακριβώς πάνω από το ποτάμι Neretva (το μεγαλύτερο ποτάμι των δυτικών Βαλκανίων), κι συνδέει τις δύο μεριές της πόλης.
Η Γέφυρα, χτίστηκε επ εποχής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, κι την εποχή που Σουλτάνος ήταν ο Suleiman ο Μέγας, όταν το 1557 ο σουλτάνος αποφάσισε να αλλάξει την ξύλινη γέφυρα, σε μια πέτρινη κι ποιο σταθερή γέφυρα. Για αυτό το λόγο διάλεξε τον Mimar Hayruddin, μαθητή του διάσημου αρχιτέκτονα Mimar Sinan, για το έργο αυτό. Άλλα υπό μία προϋπόθεση, άμα η γέφυρα δε αντέξει, μόλις μετακινηθούν οι ξύλινες σκαλωσιές, θα το πλήρωνε με την ζωή του. H κατασκευή ξεκίνησε από το 1557 κι διήρκεσε μέχρι το 1566/1567. Η γέφυρα όχι μόνο δε έπεσε, άλλα έμεινε ανέπαφη μέχρι κι το 1993 (μιλάμε για 427), όταν ο Κροατικός Στρατός την κατέστρεψε. Μετά το πόλεμο, η Unesco, με την βοήθεια χορηγών, ανακαίνισαν την γέφυρα, πέτρα προς πέτρα. Μέχρι κι Ούγγροι βατραχάνθρωποι του Ουγγρικού Στρατού, μάζευαν τις πέτρες από τον βυθό του Neretva. Η ανακατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε στις 7 Ιουνίου, κι διήρκεσε μέχρι της 23 Ιουλίου το 2004.
Η γέφυρα (έχει μπει στην λίστα μνημείων της Ουνέσκο), έχει ανακαινιστεί με τα ίδια πρότυπα όπως 446 χρόνια πριν. Με πλάτος γέφυρας τα 4 μέτρα, μήκος 30 κι με ύψος 24, δε μπορεί κάποιος να την αφήσει απαρατήρητη. Δύο πύργοι ο ένας βορειοανατολικά (Helebija) κι ο άλλος νοτιοανατολικά (Tara) έχουν το ψευδώνυμο, οι προστάτες της γέφυρας (mostari).
Stari Most (Old Bridge)
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 2011/9.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/10.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/11.jpg
η θέα πάνω Stari Most (Old Bridge), κι ο ποταμός Νeretva
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/12.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/14.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/15.jpg
κι από κάτω
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/16.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c366/ ... 011/20.jpg
Όλο αυτό το τρέξιμο (άλλα κι με λίγο το σύνδρομο της επόμενης μέρας), μας άνοιξαν την όρεξη για ένα καλό καφέ, κι ένα νόστιμο γλυκάκι. Ακριβώς δίπλα στην γέφυρα, υπάρχει ένα όμορφο καφενείο με θέα τον ποταμό Neretva, κι με νόστιμο καφέ κι μπακλαβά
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1664_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9864_n.jpg
κι όλα αυτά με 5 ευρώ! (2 μπακλαβάδες, κι 2 υπέροχους καφέδες)
Μιας κι η ώρα μας πίεζε, έπρεπε να γυρίσουμε προς τον σταθμό των τρένων για να πάρουμε το τρένο για το Σαράγιεβο, άλλα κι να κάνουμε μια βόλτα στα σοκάκια για σουβενίρ
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1978_n.jpg