Τεχνικό θέμα: έλεγχος συστ. προσγείωσης από την καμπίνα

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
Στην καμπίνα ενός Α300-600 της ΟΑ πρόσεξα ότι υπάρχουν κάποια σημάδια στους τοίχους του αεροπλάνου σε σχήμα ανάποδου Δέλτα. Ρωτώντας το πλήρωμα, μου εξήγησαν ότι στα σημεία που σημειώνονται με τα σημάδια αυτά, υπάρχουν κάποιοι "πύροι" (στο εξωτερικό του αεροσκάφους υποθέτω) που βοηθούν στο να καταλάβει το πλήρωμα αν τα σκέλη του συστήματος προσγείωσης είναι "κάτω και ασφαλισμένα". Μάλιστα, στο τμήμα της καμπίνας που είναι κοντά στο κύριο σκέλος προσγείωσης, αντί του ανάποδου Δέλτα υπάρχει ένα ανάποδο Τ.

Ερωτήσεις: πώς ακριβώς γίνεται ο έλεγχος του αν οι τροχοί έχουν κατέβει και ασφαλίσει μέσω αυτών των βοηθημάτων μέσα από την καμπίνα :?: Η μέθοδος αυτή είναι συμπληρωματική ή εναλλακτική των ενδείξεων που υπάρχουν στο πιλοτήριο :?: Υπάρχουν ανάλογες ενδείξεις σε όλους τους τύπους αεροσκαφών :?:
 
ΣΤΟ Α300-600 ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 19 ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟΥ Τ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΤΟΙΧΩΜΑ ΤΗΣ ΚΑΜΠΙΝΑΣ..ΑΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΘΑ ΔΕΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΦΤΕΡΟ ΕΝΑ ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΥΡΟ ΝΑ ΠΡΟΕΞΕΧΕΙ (ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΞΕΘΩΡΙΑΣΕΙ) ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΥΡΙΩΣ ΣΚΕΛΗ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΕΙ.
ΣΤΑ Β737 ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑ Δ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ.ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΚΕΤΑ (ΠΟΥ ΞΕΚΟΛΛΑΕΙ ΕΥΚΟΛΑ) ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΘΥΡΙΔΑ ΣΤΟ ΠΑΤΩΜΑ ΜΕ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΤΑΙ ΠΑΛΙ Η ΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ.ΣΠΑΝΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΦΟΥ ΣΤΟ ΚΟΚΠΙΤ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ/ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ.
ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΜΩΣ ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΤΡΟΠΟΣ
ΟΠΤΙΚΗΣ ΕΞΑΚΡΙΒΩΣΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΑΝΩΜΑΛΙΑΣ.
ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΡΙΝΑΙΟ ΣΚΕΛΟΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΥΡΙΔΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΟΚΠΙΤ(737) Η ΣΤΟ AVIONICS COMPARTMENT KATVΩ ΑΠO TO KOKΠIT TOY A300-600.
 
Μάλιστα. Τώρα είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα. Ήξερα ότι υπήρχαν οι θυρίδες αυτές στα πιλοτήρια των 737 και Α300-600 για το ριναίο σκέλος, αλλά δεν είχα ακούσει ότι υπάρχουν αντίστοιχες και στην καμπίνα των 737 για το κύριο σκέλος, ούτε είχα προσέξει τους πύρους στα φτερά των Airbus. Thanks :wink:

Φαντάζομαι ότι αυτοί οι τρόποι ελέγχου του συστήματος προσγείωσης (θυρίδες οπτικής αναγνώρισης, πύροι) είναι κατά κάποιον τρόπο δικλείδες ασφαλείας, ώστε να διαπιστωθεί μήπως οι αντίστοιχες ενδείξεις μη ασφάλισης των τροχών στο πιλοτήριο είναι λανθασμένες... Άλλωστε στις περιπτώσεις αυτές συνήθως γίνεται και οπτικός έλεγχος από τον πύργο ελέγχου αν δεν κάνω λάθος. Σωστά :?:
 
Top