Τέλη αεροδρομίων

  • Thread starter Thread starter no frills
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
kai tote pos eksigite to paradeigmatousou anefera proigoumenos?den anaferome se diaxorismo loco kai kanonikon etairioa alla se idiaiteres simvaseis kapoion etairion....
 
XREOSEIS EL VENIZELOY

Οι χρεώσεις του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλου ίσως σας δώσουν μια ιδέα τι χρεώνεται αυτή τη στιγμή σε ένα αεροπλάνο. Ενδιαφέρον αυτό το τιμολόγιο ! Παραθέτω το αρχείο...

http://www.aia.gr/GR/business/charges&i ... harges.pdf
 
loipon...telika ontos iparxoun idiaiteres simvaseis anamesa se aerodromia kai etairies....gia paradeigma apo an toulaxiston pliroforithika sosta i easy kleinei simfonies me ta aerodromia gia klimakoti xreosi analoga me ton ogo ton epivaton pou kinei sto siggekrimeno aerodromio...isos aytos einai o logos pou enno petaei se kentrikotata aerodromia oi foroi aerodromiou pou zitaei apo tous epivates einai arketa xamhloi.
an kapoios kserei kati epipleon perimeno
 
Έχω την εντ'υπωση ότι αυτό δεν ισχύει για τους επιβάτες γιατί υποτίθεται ότι όλοι πρέπει να πληρώνουν στο αεροδρόμιο και το κράτος το ίδιο ποσό όσον αφορά τα ticketed taxes & fees, ασχέτως εταιρίας. Αν γίνονται κάποιες εκπτώσεις, αυτές είναι στα τέλη που αφορούν τη σχέση αεροπορικής εταιρίας-αεροδρομίου (π.χ. συχνότητα δρομολογίων) και επιβαρύνουν την εταιρία και όχι τον επιβάτη άμεσα σαν τα ticketed taxes & fees.
 
exesi apolito dikio.omos an prospathiseis na kleiseis eisitirio gia to idio route me diaforretikes etairies(dokimase to ath-budapest me skyeurope kai wizzair) tote tha deis rterastia diafora sta taxes.....ayto simvainei dioti me ton oro taxes plironeis forous aerodromiou kai kapopies alles xreoseis aerodromiou(security..kai alla pou den einai tipika foroi) tis opoies kapoies etairies prospathoun kai katafernoun na tis kratoun xamila......des posoo foro aerodromiou gia sxf sou xreonei i airberlin kai des poso i easy.... opos peisis des posous forous zitaei i ryanair gia girona kai posous i easy gia to kentriko aerodromio tis barcelona


einai <<zoriko >>zitima kai m apasxolei poli. apo oso mporo na katalavo pisteuo pos os ena simeio to megethos ton taxes einai kai sto xeri ton etairion
 
Τις lo-co δεν τις δουλεύω συχνά και δεν μπορώ να σου πω αλλά γνωρίζω ότι όλοι οι επιβάτες ενός συγκεκριμένου αεροδρομίου πληρώνουν τους ίδιους φόρους ασχέτως εταιρίας, εφόσον ταξιδεύουν από το ίδιο αεροδρόμιο. Εξαίρεση αποτελούν ορισμένες ανπτυσσόμενες χώρες που επιβάλουν φόρους με ποσόστωση, οπότε όσο πιο ακριβό ναύλο πληρώνεις, τόσο πιο μεγάλο φόρο πληρώνεις. Μία ενδιαφέρουσα πτυχή την οποία πολλές lo-co αλλά και πολλές scheduled εταιρίες αποκρύπτουν από τα e-tkt receipts, αποτελεί η ανάλυση των φόρων. Μπορεί για παράδειγμα στο πεδίο των φόρων να συμπεριλαμβάνονται κάποια service / booking fees, cancellation insurance, επασφάλιστρα (ΥQ τα οποία επαφίενται στη σύμβαση που έχει η κάθε εταιρία με κάποια ασφαλιστική) και ιδιαιτέρως ο ΕΠΙΝΑΥΛΟΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ. Πράγματα εντελώς άσχετα με τα όσα θα έπρεπε ουσιαστικά να πληρώσει κάποιος αναχωρών επιβάτης στην εταιρία ενός αεροδρομίου ή σε κάποιο δημόσιο φορέα.

Παρακάτω σου παραθέτω κάποια screenshots από το Galileo για να καταλάβεις καλύτερα τι θέλω να σου πω. Έστω ότι έχουμε έναν επιβάτη (AAKUNZ/ANDREASMR) ο οποίος πετάει από Αθήνα για Ρόδο και έχει δύο επιλογές. Είτε με ΟΑ είτε με A3. Διάλεξα πτήσεις με ίδιο ναύλο για να καταλάβετε τη διαφορα.

https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=4522

Το L class σε αυτές τις πτήσεις είναι 60 ευρώ. Για να δούμε όμως και τί χρεώνει η κάθε εταιρία. Ας ξεκινήσουμε με την τιμημένη ΟΑ:
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=4523

Έχουμε και λέμε:
:arrow: Ναύλος: 60,00 ευρώ
:arrow: Φόρος Ελλ. Δημοσίου (GR) 12,00 ευρώ
:arrow: Τέλος Χρήσης ΑΙΑ (WP) 8,46 ευρώ
:arrow: Τέλος ελέγχου ασφαλείας (WQ) 3,46 για τον έλεγχο πριν επιβιβαστείς
:arrow: Επασφάλιστρο και επίναυλος (YQ) 9,00. To επασφάλιστρο το πληρώνουμε στη συμβεβλημένη ασφαλιστική εταιρία και ανέρχεται για την ΟΑ στα 3,00 ευρώ. Ο Επίναυλος ανέρχεται στα 6,00 ευρώ και επεβλήθη πρόσφατα από την εταιρία λόγω της ανόδου στις τιμές των καυσίμων. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι ο επίναυλος και το επασφάλιστρο, τα οποία εδώ εμφανίζονται συνολικα σαν YQ, εξαρτώνται από την εταιρία και όχι από το αεροδρόμιο ή την ΥΠΑ ή το ελληνικό κράτος.

Ναυλος: 60,00 / Φόροι-Τέλη 32,92 / Σύνολο: 92,92

Πάμε στην Α3
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=4524

:arrow: Ναύλος: 60 ευρώ + 7,00 ευρώ Q surcharge (Πρώτη διαφορά λοιπόν ότι η Α3 χρεώνει την προσαύξηση για τα καύσιμα στο ναύλο και όχι στα τέλη. Η δε προσαύξηση ανέρχεται στα 7 ευρώ αντί για τα 6 ευρώ των ΟΑ)

:arrow: Φόρος Ελλ. Δημοσίου (GR) 12,00 ευρώ
:arrow: Τέλος Χρήσης ΑΙΑ (WP) 8,46 ευρώ
:arrow: Τέλος ελέγχου ασφαλείας (WQ) 3,46 για τον έλεγχο πριν επιβιβαστείς
:arrow: Επασφάλιστρο (YQ) 3,00 ευρώ αποδοτέο στην ασφαλιστική

Άρα εδώ έχουμε:
Ναύλος + προσαύξηση 67,00 / Φόροι-Τέλη 26,92 / Σύνολο 93,92

Βλέπετε λοιπόν ότι ενώ οι ΟΑ φαίνεται πως σας χρεώνουν 32,92 σε φόρους ενώ η Α3 μόλις 26,92. Αυτό όμως δεν ισχύει γιατί αυτά δεν πηγαίνουν αποκλειστικά σε κράτος ή τον ΑΙΑ αλλά μέρος αυτών παίρνει η αεροπορική εταιρία σαν επιβάρυνση καυσίμου (ΟΑ) ή σαν επασφάλιστρο (Α3 και ΟΑ). Από την πλευρά της η Α3 ενσωματώνει την προσαύξηση στο ναύλο και όχι στους φόρους-τέλη.΄

Γιατί γίνεται αυτό; Ένας από τους λόγους είναι ότι μέρος του ναύλου έχει προμήθεια στον πράκτορα. Οι φόροι-τέλη δεν έχουν. Η αεροπορική εταιρία αποδίδει την προμήθεια βάσει του ναύλου και όχι βάσει του φόρου ή του συνόλου της αξίας εισιτηρίων. Έστω ότι και οι δύο εταιρίες είχαν ενιαία προμήθεια 7% (κάτι που δεν ισχύει αλλά ας το δεχτούμε για να μην μπλέξουμε σε περισσότερο επώδυνες καταστάσεις) Η ΟΑ θα απέδιδε στον πράκτορα 7% επί των 60 ευρώ ενώ η Α3 θα απέδιδε 7% επί των 67 ευρώ, δηλαδή 4,20 και 4,69 αντίστοιχα. Αυτό φαίνεται ασήμαντο αλλά σκεφτείτε τί διαφορά κάνει σε χιλιάδες επιβάτες που ταξιδεύουν καθημερινά.

Και κλείνοντας να υπενθυμίσω ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ΟW εσωτερικού. Φανταστείτε τί γίνεται αν έχουμε να κάνουμε πτήσεις με πολλαπλά sectors, transfers, connections κλπ. κλπ.
 
etsi einai: apo ena palio mas thema

Sto Berolino pezete tora to eksis: i ST i DI i AB kai i LH ipopsiazonte oti i Easyjet den plironi tis idies times opos i alles eteries kai ehoun kopsi, me to etsi thelo, tis pliromes pros tin eteria aerodromiou. Plironoun ligotera apoti ehei symfonithi edo kai arketous mines - gia ta germanika dedomena protognori fasi

https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=2712

i istoria teliose me mia iita gia tin eteria aerodromiou i opia, ama tha pigene sta dikastiria tha eprepe na aniksi ta hartia tis, kati pou den ithele. kerdismenes einai apo tote i ST, DI AB kai LH pou plironoun ligotera teli apo palia
 
Πολυ ενδιαφέρον αυτά που γράφεις aakunz. Να ρωτήσω όμως (μήπως γνωρίζεις) ποιος είναι τότε ο λόγος που η Α3 προσθέτει τον επίναυλο καυσίμου στο ναύλο και όχι σαν φόρο?? Έτσι όπως να ανάφερες χάνει κάποια χρήματα με το τωρινό σύστημα, ενώ θα μπορούσε να κερδίζει μερικά ευρωλεπτά!
 
Πίσω από κάθε ναύλο που δημοσιεύεται υπάρχουν κανονισμοί που τον διέπουν. Για κάποιο λόγο, πολλές εταιρίες δεν μπορούν να αλλάξουν τους ναύλους των booking classes όταν αυτοί έχουν δημοσιευτεί για μία σεζόν. Για το λόγο αυτό οποιεσδήποτε έκτακτες προσαυξησεις προστίθενται στο Face Value του ναύλου (λεγόμενες Q-surcharges). Αν θέλεις τη γνώμη μου, θεωρώ την πρακτική της Α3 σωστότερη από αυτήν των ΟΑ. Διότι η άνοδος της τιμής των καυσίμων ανεβάζει το ναύλο και δεν αποτελεί κάποιο έξτρα κόστος το οποίο προστίθεται στο εισιτήριο όπως είναι οι φόροι και τα τέλη. Παρ' όλα αυτά η Α3 συνεχίζει να προβάλλει τις τιμές της χωρίς τις προσαυξήσεις, οι οποίες φαίνονται πλέον στα τελευταία βήματα του e-ticketing. (Αυτή τη στιγμή το σύστημα E-TKT της Α3 αναβαθμίζεται). Θα ανατρέξω σε κάποια εγχειρίδια της ΙΑΤΑ και θα επανέλθω στο θέμα.
 
Από τον επόμενο Οκτώβριο θα υπάρχει μείωση 50% στα τέλη αεροδρομίων των αερολιμένων Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω, Χανίων για το διάστημα 01/10-31/03. Το μέτρο έχει ως σκοπό την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης κατά τους χειμερινούς μήνες.
 
Top