THY - τα φώτα των EXITs δεν ανάβουν

  • Thread starter Thread starter Μάρη
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Λοιπόν έφώ πέταγα με Α320. Απο τα extracts των Manuals που παραθέτετε φαίνετια ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια του cockpit να τα ανάψει. Αλλά τα ανάβουν όλοι, όλοι, όλοι: TAP, Lufthansa, Swiss, κλπ. Και στο Fokker της TAP, (Λισαβόνα-Ζυρίχη) αναμμένα ήταν πριν κάνα δύο εβδομάδες. Μάρη
 
δεν νομιζώ να υπάρχει κάποιο πρόβλημα και ατό διότι:


α: Τα λαμπάκια είναι LED οπότε να κάουν ολα μαζί είναι απίθανο.

β: Στην ουσία έχουν 2 παροχές ρεύματος, μία είναι απο κάποια bus bar του αφους όταν αυτο τροφοδοτείτε απο τις γεννήτριες του και η άλλη παροχή απο ξεχωρίστες μπατάριες ανά μία ή δύο επιγραφές. Τώρα για την πρώτη παροχή, αυτή ελεγχεται από το CIDS μέσω DEU-Β καί οταν το κυκλωμα χάσει την AC παροχή -που σημειωτεον ειναι 115VAC και μετετρέπεται σε 28VDC μέσα στο EPSU για να φορτίσει τις μπαταριες- τότε αυτόματα τα emergency signs θα ανάψουν απο τα battery packs. Aρά και το ηλεκτρικό πρόβλημα δεν ειναι η απάντηση στο ερώτημα σου.

γ: Σύμφωνα με τα MPD, τα emergency lights τεστάρονται κάθε 7 ημερολογιακές ημέρες, εξού και αρκετές εταιρείες το έχουν στο weekly check / 7 days check / 2Z module ή όπως θέλεις ονομασε το......

CIDS: Cabin Intercommunication Data System
DEU-B: Decoder Encoder Unit
EPSU: Emergercy Power Supply Unit
 
Mα ρε παιδιά, αφού ο κυβερνήτης είπε ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα και δεν ανάβουν, σύμφωνα με την αρχική εξιστόρηση...
 
Οντως,σύμφωνα με την αρχική εξιστόρηση τής Μάρης,ο Κ1 παραδέχτηκε τελικά ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα και δέν άναβαν τα exit signs.

Και ρωτώ εγώ τώρα:άν ο Βελζεβούλης έσπαγε το ποδάρι του και συνέβαινε μιά "στραβή" στην προσγείωση και γέμιζε η καμπίνα με καπνούς και σβήναν και τα φώτα κλπ,πώς θα εύρισκαν οι επιβάτες τίς εξόδους χωρίς τα exit lights;

Και πάω την ερώτηση παρακάτω και ξαναρωτάω:είναι go item το να πετάξης με exit lights inop ή no-go item;
 
Το CDIS είναι no-go item; γιατί εγώ περίμενα τρία τέταρτα της ώρας στο airport bus service στριμωγμένη μέσα στη τρελλή ζέστη για να επισκευαστεί το CDIS (άλλη περίπτωση αυτό τώρα - Lufthansa A320).

Επανέρχομαι στο θέμα - συγγνώμη παιδιά, αλλά απάντηση δεν έχω πάρει - όχι πως έχει σημασία αλλά για την ιστορία. Θα απευθυνθώ στην ομάδα Τσολάκη και απο κει στο NTSB :) . Μάρη
 
Μάλλον τα έχετε μπερδέψει λίγο. Τα emergency lights του αεροπλάνου δεν είναι μόνο τα exit signs.Σύμφωνα με την airbus to emergency lighting system has:
-Proximity emergency escape path marking system
-Overhead emergency lights
-Exit signs
-Lavatory auxiliary lights
-Overwing escape route lighting
-Escape slide lighting.
Όλα αποτελούν τα emergency lights. Όλα είναι συνδεμένα με το emergency light switch στο πιλοτήριο που είναι στη θέση arm. Πριν από κάθε πτήση είναι δουλειά της καμπίνας στο preflight check να δει αν δουλεύουν όλα και αν όχι να το αναφέρει. Στο πιλοτήριο έχει τις θέσεις on,arm,off. Είναι πάντα στη θέση arm εκτός αν κάποιο emergency checklist σου λέει να τα βάλεις στη θέση on.Επίσης από την καμπίνα μπορούν να τα ανάψουν για το preflight check και οποτεδήποτε χρειαστεί στη πτήση. Αν στο preflight βρεθούν κάποια φωτά να μην δουλεύουν τότε ελέγχεις το MEL αν μπορείς να πετάξεις ή αν πρέπει να διορθωθεί η βλάβη.
Μονό τα exit lights είναι συνδεμένα με το CIDS και το no smoking signs switch. Με το gear up σβήνουν και το gear down ανάβουν. Συνεχώς τα CIDS 1,2 δημιουργούν προβλήματα και χρειάζονται κάποιο reset από τις ασφάλειες ή το CFDS. Καθημερινά γίνεται αυτό στα airbus. Προφανώς κάποιο πρόβλημα υπήρχε στη πτήση με τα CIDS και αυτό δεν μπορεί ο πιλότος να το ξέρει γιατί δεν υπάρχει Ecam Caution. Μπορεί να σου έχει στην status page maintenance warning αλλά μετά την προσγείωση στο έδαφος. Κάνεις ένα reset στα CIDS και το πρόβλημα συνήθως λύνεται.
Αν όμως συνέβαινε κάτι σοβαρό τα emergency lights θα άναβαν όλα γιατί τα έλεγξαν στο preflight check και είναι συνδεδεμένα με τo emergency light switch.
 
nanas44, πιστεύω οτι όποιο απο τα παράπανω φώτα αναφέρεις έχει δικό του battery pack τοτε είναι σίγουρα στο CIDS, για τα:

-Proximity emergency escape path marking system
-Overhead emergency lights
-Exit signs
-Overwing escape route lighting
-Escape slide lighting.

είμαι 100% σίγουρος γιατι αν έχει κάνει κάποιος epsu test από το CFDS σίγουρα του έχει βγάλει fault για τα overwing exit lts ή για κάποιο από τα slides. Και οταν κάνεις τεστ πάνω στο epsu που σου δίνει 80% 'exterior fault' και χαρακτηριστικα για τα slides σου λέει να βάλεις το no smoking signs switch ΟΝ ή emergency light switch ΟΝ και να μετρήσεις σε καποιο connector πάνω στην πόρτα.

Αυτά από την μικρή μου πείρα.

Αν όμως συνέβαινε κάτι σοβαρό τα emergency lights θα άναβαν όλα γιατί τα έλεγξαν στο preflight check και είναι συνδεδεμένα με τo emergency light switch.

εδώ νομίζω οτι πάει ανάποδα λόγο του fail safe, δλδ αν για οποιδήποτε λόγο χασουν τον διακόπτη και το αεροπλάνο εχεί ΑC1&2 τότε ανάβουν αυτόματα.

στο status page έχεις maintenance status message ή Class 2 Fault.

τα warnings είναι Class 1 Fault (Upper Ecam) συνήθως συνοδευόμενα από Master Warning (πχ Engine Fire) και Continuous Repetitive Chime
 
Η ανάλυση που κάνεις πάνω στο αεροπλάνο και τα emergency lights μέσα από τις μηχανικές σου γνώσεις ή παραθέτοντας σελίδες από ΑΜΜ του αεροπλάνου είναι πολύ καλές αλλά πρακτικά και όταν είσαι στο αέρα είναι διαφορετικά. Προσπάθησα να δώσω πιθανό σενάριο που συμβαίνει στο καθημερινό operation του airbus. Όταν γράφω maintenance warning εννοώ status maintenance message. Το CFDS test μπορούν να το κάνουν μόνο στο έδαφος μετά την προσγείωση και εκεί μπορούν να φωνάξουν μηχανικό να λύσει το πρόβλημα. Στον αέρα δεν μπορούν να κάνουν πολλά παρά μόνο reset στα CIDS. Κατά τη γνώμη σου τι νομίζεις ότι έγινε αλλά όχι αναλύοντας μόνο το ΑΜΜ .
 
Νομίζω (πέραν της αφορμής για μια καλή και ενημερωτική τεχνική συζήτηση) οτι δεν υπάρχει λόγος να το ψάχνουμε τόσο πολύ.

-Το αν ανάβουν ή όχι τα EXIT σε μια κανονική πτήση δεν έχει καμμία απολύτως σημασία και δεν σημαίνει τίποτε.
-Το ουσιαστικό ερώτημα είναι: σε περίπτωση που χρειαζόταν να ανάψουν θα άναβαν?
Την απάντηση μπορεί να τη δώσει μόνο το test το οποίο πιστεύω οτι γίνεται σωστά, στα χρονικά διαστήματα που απαιτούνται, και αν διαπιστωνόταν βλάβη θα επισκευαζόταν.
 
Κατά τη γνώμη σου τι νομίζεις ότι έγινε αλλά όχι αναλύοντας μόνο το ΑΜΜ

Στην αεροπορία δεν κάνουμε ο,τι νομίζει ο καθένας αλλά αυτα που μας οδηγούν είναι τα εκάστωτε manuals AMM/TSM/FIM etc.....

Αν όμως θέλεις την γνώμη μου πάνω σε κάτι παντα σε υποθετικό πλαίσιο είναι η εξης:

είτε ο καπετάνιος τά άφησε OFF κατα λάθος - ούτε ο πρώτος ειναι ουτε ο τελευταίος-, είτε η Μάρη πέταξε με άλλο αεροπλάνο και όχι 320. :mrgreen:


+1 @ Νοntas. :great:

-Το ουσιαστικό ερώτημα είναι: σε περίπτωση που χρειαζόταν να ανάψουν θα άναβαν?

εάν ήταν ξεχασμένα OFF, ΟΧΙ
για οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ναι.
 
Top