Από την ανάγνωση τού πορίσματος φαίνεται πάντως ότι τό πλήρωμα δέν φέρει ουσιαστικά ευθύνη,αφού αφ’ενός «μπερδεύτηκε» από την συνύπαρξη παλιών και νέων σημάνσεων και αφ’ετέρου τους έκατσε και ο άνεμος,που τον θεωρούσαν –ορθώς- πιό απειλητικό κι’έτσι ήταν λογικό να τούς τραβήξη την προσοχή από τό θέμα τού διαδρόμου.Η εταιρεία ναί μέν φέρει ευθύνη επειδή δέν φρόντισε να εξασφαλίση ότι τά εγχειρίδιά της θά γράφουν περισσότερα θέματα που πρέπει να αναπτυσσωνται στό approach briefing (συνεπώς ότι θα πρέπη να συζητιέται ΚΑΙ τό εν ισχύι ATIS),αλλά –επαναλαμβάνω- γιά μένα η κύρια ευθύνη είναι στό αεροδρόμιο,που AN είχε βάλει αυτά τά τεράστια Χ στό εκτός ενεργείας τμήμα τού διαδρόμου,το πλήρωμα θα τά είχε δεί πρίν κάν ακουμπήση στο χώμα,έστω κι’άν το μυαλό τών πιλότων εκείνη την ώρα ήταν στούς ανέμους.Γι’αυτό άλλωστε είναι τεράστια αυτά τά Χ,ώστε να φαίνωνται από ψηλά και όχι όταν κατέβη το αεροπλάνο δυό χιλιοστά από τό έδαφος....
Ωστόσο,θά σταθώ σέ μιά σημαντική λεπτομέρεια:η επιτροπή διερεύνησης,στην σύσταση 2010-03 πρός τον αερομεταφορέα (δηλαδή την αείμνηστη) λέει «Κατά τίς επαναληπτικές εκπαιδεύσεις να τονιστή στά πληρώματα η υποχρέωση συμμόρφωσής τους μέ τίς εταιρικές διαδικασίες σχετικά μέ τήν ανάσυρση τών υπεραντωτικών επιφανειών τού χείλους διαφυγής» (δηλαδή μέ μιά λέξη-κυριολεκτικώς-τά flaps).
Ομως,όπως έγραψε και ο vassdel πιό πάνω,αλλά και όπως λέει και τό πόρισμα,τό flap retraction μειώνει την άντωση και έτσι,σέ περιπτώσεις ελαφρών και ευέλικτων αεροπλάνων στην φάση τής προσγείωσης μέ xwind βοηθάει στό να «κάτσουν» στό έδαφος γρηγορώτερα,ώστε να μήν έχουν προβλήματα μέ τούς πλευρικούς ανέμους.Αυτό έκαναν και οι συγκεκριμένοι χειριστές,αποσκοπώντας στήν ασφαλέστερη προσεδάφιση τού αεροπλάνου-που αλλιώς μπορεί να παρασυρόταν από καμμιά ριπή καί να την πάθη όπως η Lufti στό Αμβούργο.
Βέβαια,στό συγκεκριμένο συμβάν,τό αεροπλάνο «έκατσε» στό εκτός ενεργείας τμήμα τού διαδρόμου,πράγμα που ήταν «κακό».Ομως άν τό τμήμα αυτό ήταν εντός ενεργείας,η πρώιμη ανάσυρση τών flaps θά ήταν ευεργετική,ενώ άν οι χειριστές "συμμορφωνόντουσαν μέ τίς εταιρικές διαδικασίες" ενδεχομένως θά είχαν πρόβλημα....
Μήπως λοιπόν στην συγκεκριμένη περίπτωση η σύσταση 2010-03 πρός τόν αερομεταφορέα θά έπρεπε να διατυπωθή αλλιώς;Τά παραδείγματα τών Harry Foote καί Charles Pentland,που είχαν εμπλακεί στά πρώτα συμβάντα μέ τά Comet,δείχνουν ότι τά εταιρικά εγχειρίδια δέν είναι Ευαγγέλια.....