Ulrike,
Το σύστημα της ΟΑ δεν υποστηρίζει ακομα τη νέα τεχνολογία του EMD, που επιτρέπει -εκτός των αλλων- και την πώληση των chargeable extras, όπως οι αποσκευές. Ακομα και η ιστοσελίδα της ΟΑ, χρησιμοποιεί πλέον τις πτήσεις codeshare με κωδικό Aegean, προκειμένου να δρομολογουνται οι κρατήσεις στο Amadeus, που έχει η Α3 και που υποστηρίζει το EMD. Με λίγα λόγια, εαν κλείσεις μέσω της ιστοσελίδας της ΟΑ, έχεις πλέον τη δυνατότητα να επιλέξεις αναμεσα σε flex ή golight. Ωστόσο, εαν κλείσεις μέσω κάποιου ιντερνετικου γραφειου, που συνδέεται με το σύστημα της ΟΑ, τότε στις πτήσεις με κωδικό ΟΑ, δε θα μπορείς -ακομα- να επιλέγεις τους golight ναύλους.
EMD (Electronic Miscelaneous Document) ονομάζεται ένα ηλεκτρονικό λογιστικό έγγραφο, που χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να εισπράξουν χρήματα για υπηρεσίες μη-αεροπορικών μεταφορών, όπως για παράδειγμα τα ακυρωτικά, η προπληρωμή αποσκευών, γευμάτων, ειδικής θέσης στο αεροπλάνο, πρόσβασης σε lounge, χρήσης IFE κλπ. Το EMD υπάρχει σε δύο μορφές, ανάλογα με την υπηρεσία για την οποία εκδίδεται: το EMD-S (standalone) το οποίο συνήθως χρησιμοποιείται για γενικές υπηρεσίες και το EMD-A (associated), το οποίο χρησιμοποιείται για παροχή υπηρεσιών άμεσα συνδεδεμένων με τα κουπόνια ενός εισιτηρίου (π.χ. πληρωμή αποσκευών για μία συγκεκριμένη πτήση). Το EMD-A εκδίδεται πάντοτε, σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Το EMD έχει σκοπό να αντικαταστήσει τα διάφορα λογιστικά έγγραφα που χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες και οι handlers σε όλο τον κόσμο, όπως το MCO, vMCO και vMPD για την είσπραξη τελών για υπηρεσίες, τα οποία εκδίδονταν χειρόγραφα ή μέσω κάποιας σελίδας της αεροπορικής εταιρείας.
Η χρήση του EMD επρόκειτο να καταστεί υποχρεωτική από τον Ιανουάριο, που μας πέρασε, ωστόσο, επειδή πολλές εταιρείες δεν εναρμονίστηκαν, η ΙΑΤΑ έδωσε παράταση μέχρι και τα τέλη Ιουνίου.