ΤΗΣ ΚΟΡΕΑΣ... Kim Il Sung, εσύ superstar!

  • Thread starter Thread starter aakunz
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Η φωτό της τουαλέτας με τα μυξομάντηλα ως λεπτομέρεια πρέπει πιστεύω να έχει γίνει cult :thx: Το ίδιο και το αεροδρόμιο με το υπερμεγεθές πορτραίτο του Αιώνιου Πρόεδρου ! :thx:

Άλλος ένας εδώ περιμένει την παράθεση του προσκυνήματος στην...Πιονγκιάνγκ των απανταχού αντι-ιμπεριαλιστών ! Μοιραστείτε σύντροφοι, τα αγαθά δεν ανήκουν μόνο στους λίγους ! :shock: Computerise & aakunz for (Eternal) Presidents !
 
Μακράν (για μένα) το πιο τρελό ταξίδι που θέλω να κάνω. Πείτε μας πιο πολλά - κυρίως πώς είναι η ζωή στη χώρα, πώς είδατε τα πράγματα... Επίσης - φωτογραφίες... The more the merrier!
 
captainjumbo":cg0wr6o8 said:
Για φορτώστε μην συγκαλέσω έκτακτο Συνέδριο...έλα πάμε..

pingu":cg0wr6o8 said:
Computerise & aakunz for (Eternal) Presidents !

Δηλώνω παρόν σε αυτές τις δύσκολες ώρες που περνάει το Κίνημα και θέτω τον εαυτό μου στη διάθεσή σας.
Ως μελλοντικός πρόεδρος δηλώνω ότι θα είμαι πρόεδρος ΟΛΩΝ των μελών του φόρουμ.
 
O κύριος Ο , έτσι μας συστήθηκε , ήταν γύρω στα πενήντα , με διανοουμενίστηκα γυαλάκια , ντυμένος με ένα άσπρο παλιομοδίτικο πουκάμισο, παντελόνι πιέτα και κλειστό πέδιλο με κάλτσα. Κάπως έτσι θα έπρεπε να ήταν οι ινστρούχτορες στη Σοβιετική Ένωση του εξήντα σκέφτηκα και έδωσα το χέρι μου στον άνθρωπο που για τις επόμενες 4 μέρες θα γίνονταν η σκιά μας.
Δευτερόλεπτα πριν μας είχε πλησιάσει και με καλούτσικα αγγλικά με έντονη κορεάτικη προφορά μας ρώτησε αν είμαστε από την Ελλάδα.
-Πως διάολο μας κατάλαβε, αναρωτήθηκε ο aakunz, το γράφουμε στο κούτελο ότι είμαστε Έλληνες;
Οι φωτογραφίες που στείλαμε στην Βορειοκορεάτικη πρεσβεία στο Λονδίνο πρέπει να είναι απάντηση στο ερώτημα του συντρόφου. Με αυτές τις σκέψεις βγήκαμε από το μικρό και παλιό terminal του διεθνούς αεροδρομίου της Piongyang και κατευθυνθήκαμε προς το αυτοκίνητο μας ένα υπερσύγχρονο 4Χ4 βορειοκορεάτικης κατασκευής αλλά με μηχανή FIAT ,όπως μας πληροφόρησε ο οδηγός μας. Δίπλα στον οδηγό μας, που είχε το ένδοξο όνομα Κιμ , βρίσκονταν ο Τσάν ο νούμερο δύο φύλακας άγγελος μας. Αν χάσατε τον λογαριασμό με τους ξεναγούς και τους οδηγούς να συνοψίσω. Ξεναγοί 2 και οδηγός 1 το σύνολο τρία άτομα για μας τους δύο!! Αυτή είναι κύριοι η βορειοκορεάτικη φιλοξενία!!

Εδώ και πριν συνεχίσω θα πρέπει να κάνω μια παρένθεση για να ξεμπροστιάσω όλους όσους κατά το παρελθόν ανερυθρίαστα υποστήριζαν ότι οι μόνες διεθνείς πτήσεις που εκτελούνται από-προς την Piongyang είναι από-προς Beijing. Αδιάψευστος μάρτυρας ο φωτογραφικός φακός που αποδεικνύει περίτρανα ότι η πασίγνωστη Ρωσική πόλη του Shenyang συνδέετε κανονικότατα με την μεγάλη πρωτεύουσα και μάλιστα δύο φορές την ημέρα!! Θαυμάστε παρακαλώ τον πίνακα αφίξεων του διεθνούς αεροδρομίου!!

https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12842

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις από το κράτος, εκτός του ότι όλοι, μα όλοι ανεξαιρέτως φορούν μια κονκάρδα στο πέτο με την μορφή του αιώνιου ηγέτη, είναι η παντελής έλλειψη αυτοκινήτων. Η απόσταση από το αεροδρόμιο προς την πόλη είναι καμιά 30 χλμ και ο δρόμος ένας παλιός αλλά σε καλή κατάσταση αυτοκινητόδρομος . Σε όλα αυτά τα 30 χλμ είδαμε δεν είδαμε 10 αυτοκίνητα στην πλειοψηφία τους σαν το δικό μας, αυτοκίνητα δηλ. που μετέφεραν τουρίστες.Με το που μπήκαμε στην πόλη η κίνηση άρχισε να γίνετε εντονότερη μια που έκαναν την εμφάνιση τους παλαιά λεωφορεία , τραμ και καμιόνια που μετέφεραν εργάτες ή στρατιώτες. Εδώ πρωτοείδαμε ένα από τα high light του ταξιδιού μας. Η κίνηση , έστω κι αυτή η υποτυπώδης κίνηση, δεν ρυθμίζεται από φανάρια, αλλά από βορειοκορεάτισες τροχονόμους!! Ντυμένες με μια στολή φετίχ, σοβαρότατες, ρυθμίζουν σαν ρομπότ την κυκλοφορία αποτελώντας ένα ξεχωριστό αξιοθέατο της πρωτεύουσας.

https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12848
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12847
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12844
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12849

Ο κύριος Ο κατά την διαδρομή μάς ανακοίνωσε χωρίς περιστροφές το πρόγραμμα της ημέρας.
-Η πρώτη μας επίσκεψη θα γίνει στο τσίρκο της πόλης όπου και θα πάμε αμέσως τώρα. Μετά θα φάμε, θα αποθέσετε στο ξενοδοχείο και στις 8 πρέπει να είστε έτοιμοι γιατί το Arirang αρχίζει στις 8:30 ακριβώς.
-Τσίρκο με ρώτησε ο aakunz, μα έχουν τρελαθεί οι σύντροφοι;; Που στην ευχή το θυμήθηκαν το τσίρκο;;
-Γιατί σύντροφε, τον επέπληξα , δεν σου αρέσει το τσίρκο;; Οι ξεναγοί μας άριστα γνωρίζουν που πρέπει να πάμε και τι να δούμε συμπλήρωσα και σκέφτηκα με νοσταλγία ότι η πρώτη και τελευταία φορά που πήγα σε τσίρκο ήταν στο Medrano καμιά τριανταριά χρόνια πριν με την μακαρίτισα την γιαγιά μου….
-Μια ένσταση μόνο κύριε Ο, τόλμησα να ψελλίσω, γίνετε μετά το υπερθέαμα του τσίρκου να πάμε στο ξενοδοχείο να ρημαδοκάνουμε ένα μπάνιο και να φάμε μετά;;
Ο Ο το σκέφτηκε κάτι συζήτησε με τον δεύτερο ξεναγό και τελικά το αίτημα μας έγινε δεκτό!!
-Τουλάχιστον έχουν ευρύτητα πνεύματος οι ξεναγοί μας, σχολίασα στον aakunz, αναλογιζόμενος ότι τα πάντα κατακτώνται με αγώνες.

Το τσίρκο της Piongyang ήταν χτισμένο στο κέντρο της πόλης και ήταν σε άψογη κατάσταση. Δεκάδες κόσμου περίμεναν υπομονετικά στην είσοδο, Σάββατο βλέπετε και μάλλον αυτή θα ήταν η κυρίως διασκέδαση τους έστω και 4:30 το μεσημέρι. Εμείς όπως καταλαβαίνετε δεν περιμέναμε σε καμιά ουρά αλλά κάναμε θριαμβευτική είσοδο από την θύρα των επισήμων. Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις από το τσίρκο είναι εντυπωσιακή. Μαρμάρινες σκάλες , πολυτελείς πολυέλεοι και τα καθιερωμένα πορτρέτα του μεγάλου και του αγαπητού αρχηγού να κοσμούν τον όλο χώρο. Υπήρχε ζωντανή ορχήστρα που συνόδευε τις προσπάθειες των καλλιτεχνών αλλά τα νούμερα εκτός μιας ακροβάτισσας που ήταν όντως εντυπωσιακή δεν έλεγαν και σπουδαία πράγματα, αλλά πιστέψτε με δεν είμαι και ο πλέον ειδικός στα του τσίρκου. Η ώρα πάντως πέρασε ευχάριστα και μετά το τέλος της υπερπαράστασης ήρθε η ευλογημένη ώρα να καταλύσουμε στο ξενοδοχείο μας.

https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12845


Το YANGKAKDO Hotel, ένα από τα δύο υπερπολυτελείας ξενοδοχεία της Piongyang , είναι χτισμένο στο νησί που σχηματίζει ο ποταμός Taedong και δικαίως χαρακτηρίζετε σαν Αλκατράζ της διασκέδασης. Γιατί το λέω αυτό; Mα γιατί όταν το βράδυ γυρίσεις στο ξενοδοχείο είναι αδύνατον μετά να βγεις από αυτό. Ακόμα κι αν καταφέρεις και βγεις έξω από την κεντρική πύλη σίγουρα δεν θα φτάσεις μέχρι τις γέφυρες που ενώνουν το νησί με την πόλη. Κάποιος αγνός αγωνιστής της δημοκρατίας θα σε σταματήσει ευγενικά και θα σου δείξει το δρόμο της επιστροφής. Αλκατράζ της διασκέδασης λοιπόν μια που στο νησί υπάρχει γήπεδο, που θεωρητικά οι τουρίστες μπορούν να αθληθούν και μέσα στο ξενοδοχείο bowling , karaoke ,bar ,sauna, ενυδρείο, εστιατόρια, καταστήματα και casino!! Στην ουσία όμως η επιλογή που έχεις όταν γυρίσεις μετά το δείπνο σου στο ξενοδοχείο είναι μία. Ο ύπνος. Τα bar και τα εστιατόρια είναι θλιβερά, το bowling αστείο, τα καταστήματα για γέλια και βέβαια δεν νομίζω ότι θα διασκεδάζει κανείς ιδιαίτερα στο karaoke με τα κινέζικα και κορεάτικα τραγούδια. Όσο για το casino πρέπει να είσαι άρρωστα τζογαδόρος για να περάσεις την ώρα σου σε ένα παντελώς έρημο casino όπου θα παίζεις μόνος εσύ και 2-3 άλλοι κινέζοι….

Καταλύσαμε στον τελευταίο όροφο (43) του ξενοδοχείου και πραγματικά σε όλη την διαμονή μας απολαμβάναμε μια απαράμιλλη θέα της πόλης. Οι ξεναγοί μας, αυτό κι αν είναι κουφό, έμειναν όλο το διάστημα της παραμονής μας στο ίδιο ξενοδοχείο με μας, για την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια μας όπως ευγενικά μας εξήγησαν.
Τα δωμάτια ήταν αξιοπρεπή χωρίς κάποια ιδιαίτερη πολυτέλεια, με ζεστό νερό και τηλεόραση. Αυτό το τελευταίο ήταν μάλλον ένα από τα καλύτερα ανέκδοτα της εκδρομής μια που τα προγράμματα που μπορούσες να παρακολουθήσεις, εκτός από το μοναδικό επίσημο κρατικό, ήταν δύο κινέζικα που έδειχναν βαθυστόχαστες κινέζικες τηλενουβέλες. Το βορειοκορεάτικο κανάλι όμως πάντα πρωτοποριακό έπαιζε υπέροχες παραδοσιακές κορεάτικες μελωδίες, πολύτιμα σε διδαχές δελτία ειδήσεων και εκπληκτικά ντοκυμαντέρ βορειοκορεατών ηρώων που ξεμπρόστιαζαν τον λαομίσιτο αμερικάνικο και γιαπωνέζικο ιμπεριαλισμό. Ο σουρεαλισμός σε όλο του το μεγαλείο!! Κλείνω τα του ξενοδοχείου με ένα σχόλιο και μια απορία του συντρόφου aakunz. To ξενοδοχείο μας ήταν πραγματικά τεράστιο είχε δυναμικότητα 500 κλινών ,όπως ίδια δυναμικότητα περίπου είχε και το άλλο μεγάλο ξενοδοχείο της Piongyang, δηλαδή ημερήσια χωρητικότητα και των δύο περίπου 1.000 ατόμων. Γνωρίζετε πόσους τουρίστες δέχεται η Λαική Δημοκρατία της Κορέας ετήσια; Όχι παραπάνω από 5.000 άτομα.Τα σχόλια δικά σας. Δίκαιη λοιπόν και η απορία του aakunz .
-Mα καλά είσαι σίγουρος ότι είναι επιπλωμένα όλα αυτά τα δωμάτια;;

https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12843
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12846


Η ώρα όμως είχε περάσει, το φαγητό μας περίμενε και μετά από αυτό μια από τις συγκλονιστικότερες εμπειρίες της ζωής μου το ARIRANG.
 
Αυτό που μού κάνει εντύπωση είναι ο υπερβολικός γιγαντισμός μιάς πόλης που μάλλον λειτουργεί σάν βιτρίνα διαφήμισης τού "υπαρκτού" (καί νύν ανύπαρκτου) "σοσιαλισμού".

Τεράστια κτίρια,υπερβολικά φαρδείς δρόμοι,αλλά απειροελάχιατη κίνηση.

Μένει κόσμος σ'αυτά τά κτίρια;Η τα έφτιαξε το καθεστώς τού Κιμ Τάδε γιά να μάς δείξη τάχα πόσο πλούσια χώρα μπορεί να προκύψη από ένα τέτοιο καθεστώς;

Καί γιατί όλη αυτή η μυστικοπάθεια,τά ασφυκτικά μέτρα ασφαλείας,οι περιορισμοί στην κίνηση τών τουριστών;

Μόνο όποιος έχει να κρύψη κάτι φοβάται.

Ωραία χώρα,δέν λέω,η θέα από τό ξενοδοχείο τών δύο συν-φορουμιτών μας δείχνει πολλά,αλλά δέν θα ένιωθα άνετα μέ δυό-τρία ζευγάρια μάτια καρφωμένα συνεχώς επάνω μου (πάλι καλά που δέν σάς συνόδευαν και στίς τουαλέτες νά δούν άν η κατεύθυνση τής διουρήσεως είναι αποδεκτή από το καθεστώς).

Καί εν τέλει,άν είναι να μού δείχνουν ό,τι θέλουν αυτοί,άς μού το στείλουν σέ φυλλάδια να το βλέπω από το σπίτι μου,χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψω χίλια τόσα ευρώ.

ΥΓ.Τό τζιπάκι πάντως είχε μηχανή FIAT-φαίνεται οτι στην παραγωγή μηχανών είναι λίγο πίσω οι Νοτιοκορεάτες....
 
Hastaroth":164m61kw said:
(πάλι καλά που δέν σάς συνόδευαν και στίς τουαλέτες...)

Μην είσαι και τόσο σίγουρος για αυτό...
 
Να ελπίζουμε ότι σας συνόδευαν οι Βορειοκορεάτισσες τροχονόμοι με τη στολή-φετίχ :banana: ??
 
ARIRANG vs HOLLYWOOD, σημειώσατε 1!

Η σύντομη διαδρομή μας από το ξενοδοχείο μας προς το Rungnado, το
Στάδιο της Πρωτομαγιάς (το οποίο βρίσκεται πάνω στο νησί Rungna του Taedong) μας έδωσε την ευκαιρία για μια πρώτη γνωριμία με τη νυχτερινή όψη της Πυονγκγιάνγκ και των κατασκότεινων δρόμων της. Ήταν περίπου 7:45 μ.μ. όταν το 4Χ4 μας άφησε έξω από το ομολογουμένως εντυπωσιακό στάδιο Rungnado, το μεγαλύτερο σε ολόκληρη την Ασία, συνολικής χωρητικότητας εκατον πενήντα χιλιάδων θεατών. Ο φουτουριστικός εξωτερικός σχεδιασμός ήταν απίστευτα εντυπωσιακός και ήταν όντως δύσκολο να πιστέψεις ότι αυτό το στάδιο υπήρχε πραγματικά και ότι δεν ήταν ένα διαστημικό σκηνικό. Γύρω μας υπήρχαν χιλιάδες ανθρώπων που πηγαινοέρχονταν, ενώ κάπου στο βάθος, διακρίναμε και ομάδες παιδιών, ομοιόμορφα ντυμένων που ζητωκραύγαζαν και τραγουδούσαν. Αυτοί ήταν οι πρωταγωνιστές της παράστασης...

Το Arirang είναι το διασημότερο βορειοκορεατικό φεστιβάλ, που έχει διττό στόχο: αφ' ενός να παρουσιάσει τον ηρωισμό των κορεατών ενάντια στους ιμπεριαλιστές και την αλματώδη πρόοδο της κοινωνίας, αφ' ετέρου να εμφυσήσει στους συμμετέχοντες και τους θεατές την έννοια της συλλογικότητας και το ομαδικό πνεύμα γιατί όχι και τη χειραγώγησή τους μέσα από την μαζική απασχόληση τους. Η ίδια η λέξη Arirang σημαίνει: “εξαίσιο και όμορφο” και είναι ο τίτλος ενός παραδοσιακού κορεάτικου τραγουδιού.

Στην τιμή του πακέτου μας συμπεριλαμβάνονταν εισιτήρια Γ΄ θέσης. Μπαίνοντας στο στάδιο ανακαλύψαμε πως η μόνη διαφορά μας με την Α' θέση, ήταν ότι δεν θα είχαμε σερβιτόρο και άνετα καθίσματα VIP. Απέναντί μας βρισκόταν το σημαντικότερο στοιχείο κάθε παράστασης: σχεδόν το ένα τρίτο των κερκίδων είχε καταληφθεί από χιλιάδες παιδιών 13-16 ετών, τα οποία κρατούσαν τεράστια βιβλία με χρωματιστές σελίδες. Εκείνη τη στιγμή γινόταν η λεγόμενη “προθέρμανση”, όπου τα παιδιά φώναζαν ρυθμικά και χτυπούσαν τα πόδια τους στις κερκίδες, ενώ παράλληλα δημιουργούσαν εντυπωσιακούς σχηματισμούς με τις σελίδες των βιβλίων. Το αίσθημα αυτό δημιουργούσε αναμφισβήτητα δέος. Αυτό όμως που ακολούθησε ήταν απίστευτο.

Η παράσταση ξεκινάει και τα παιδιά γυρίζουν σε κάποια από τις λευκές σελίδες των βιβλίων. Η κερκίδες μετατρέπονται σε μία τεράστια κινηματογραφική οθόνη όπου προβάλλονταν σκηνές από τα δεινά που είχε προξενήσει η ιαπωνική κατοχή στους κορεάτες. Παράλληλα ανάλογο δρώμενο υπήρχε και πάνω στον αγωνιστικό χώρο. Το σκηνικό στην κερκίδα αλλάζει και δείχνει ένα χειμωνιάτικο σκηνικό και ένα αστέρι να εμφανίζεται στο νυχτερινό ουρανό. "Λες να γιορτάζουν Χριστούγεννα και οι σύντροφοι;" σκέφτηκα... Σχεδόν παράλληλα ο συνοδός-ξεναγός μου μου είπε ότι το αστέρι αυτό συμβόλιζε -άκουσον, άκουσον- τη γέννηση του Κιμ Ιλ Σουνγκ (μου φαίνεται ότι κάποια ανάλογη ιστορία μας έλεγαν στο σχολείο στο μάθημα των θρησκευτικών...)

Τα υπόλοιπα που ακολούθησαν δεν περιγράφονται με λόγια, εντούτοις θα προσπαθήσω να σου δώσω μια γενική ιδεά, αγαπητέ αναγνώστη: το αστέρι ανεβαίνει στον ουρανό και μία εκτυφλωτική λάμψη, συνοδευόμενη από μία έκρηξη στην οροφή τραντάζουν το στάδιο και ανάβει ένας τεράστιος πυρσός (προσπαθήσαμε να δούμε κάπου τον Κακλαμανάκη, δεν τον είδαμε). "Ο αναμμένος πυρσός συμβολίζει την έναρξη της Επανάστασης!" είπε ο ξεναγός την ώρα που εγώ προσπαθούσα να συνειδητοποιήσω τί είχε συμβεί, λίγα δευτερόλεπτα πιο πριν.

Η Παράσταση έχει τέσσερις πράξεις με δεκάδες σκηνές η κάθε μία. Στην πρώτη πράξη γίνεται αναφορά στον αντι-ιμπεριαλιστικό αγώνα κατά των Ιαπώνων. Ο ξεναγοί μας φρόντιζαν να μας μεταφράζουν τα γραφόμενα στο matrix και να μας τα εξηγούν. "Τα δύο περίστροφα που σχημάτισαν οι μαθητές στην κερκίδα συμβόλιζαν τα δύο όπλα με τα οποία ξεκίνησε ο Κιμ Ιλ Σουνγκ την Επανάσταση και του τα είχε δώσει ένας θείος που διακατείχετο από επαναστατικά αισθήματα" μου είπε ο συνοδός.

Το σώου είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακό και μας παρουσιάστηκε χωρίς το παραμικρό λάθος. Παρ' όλα αυτά φαίνεται ότι η υπόθεση του έργου κάπου “χάνει”. Οι εικόνες στο ανθρώπινο matrix αλλάζουν ταχύτατα: όπλα, στρατιώτες, ανθισμένα λιβάδια, σκηνές μάχης, πόλεμος της Κορέας, πατριωτικά μηνύματα, ξανά ανθισμένα λουλούδια, ξανά τανκς, φράγματα, ηλεκρογεννήτριες, ουρανοξύστες, σημαίες, λάβαρα, ηλεκτροκίνητα τρένα, ιπτάμενα άλογα. χαρούμενα γουρουνάκια να λιάζονται παρέα με κάτι κατσικάκια (υπάρχει πληθώρα αγαθών), παιδάκια κάνουν βουτιές σε εξωτικές βορειοκορεάτικες παραλίες, σημαίες, η μορφή του Προέδρου ανάμεσα σε λουλούδια, λάβαρα, χιονισμένα βουνά. Απίστευτα σκηνικά που δεν αφήνουν κανέναν απροβλημάτιστο και ασυγκίνητο. Ο συντονισμός στις κερκίδες είναι απίστευτος και το κοινό φαίνεται να συμμετέχει.

Επάνω στον αγωνιστικό χώρο, το “σουρρεαλιστικό πολυμίξερ” δουλεύει στο φουλ! Μαζικές παρελάσεις, απίστευτοι σχηματισμοί, τεράστιες σημαίες να υψώνονται από το πουθενά, χιλιάδες αθλητές σε μαζική επίδειξη του Tae Kwon Do, στρατιωτικές φάλαγγες μπαίνουν, γυναίκες στρατιωτικοί χορεύουν κρατώντας λουλούδια, χιλιάδες παιδάκια εκτελούν ομαδικές ασκήσεις ακριβείας, εκατοντάδες παιδάκια ντυμένα κοτόπουλα, κατσικάκια και... αυγά(!), αθλητές εκτοξεύονται στο κενό εκτελώντας απίστευτα ακροβατικά (το δίχτυ είχε στηθει ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν χωρίς να το δει κανένας!), μέχρι και κατάφωτα χριστουγεννιάτικα δέντρα μαζί με συντριβάνια μπήκαν στον αγωνιστικό χώρο.

https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12871
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12872
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12874
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12875


“Απόψε πέθανε το Hollywood!” είπε ο Computerise και εγώ συμφώνησα. Το θέαμα ήταν ομολογουμένως εντυπωσιακό, αν σκεφτεί κανείς ότι αποτελεί αποτέλεσμα μαζικής προσπάθειας εκατό χιλιάδων ανθρώπων. Ομολογουμένως όμως πρόκειται και για μία αποθέωση του κίτς, αποτέλεσμα της προσπάθειας να παρουσιαστούν ταυτόχρονα τόσα πολλά πράγματα και να υπερτονιστουν κάποια εντελώς αυτονόητα: ο ηρωισμός ενός λαού και ο πατριωτισμός του, η ηγετική φυσιογνωμία ενός προέδρου, η επίπλαστη εικόνα μίας “αλματώδους προόδου”, η αφθονία αγαθών, οι κακοί ιμπεριαλιστές στο Νότο, οι καλοί πατριώτες στο Βορρά, ο ρόλος του στρατού (μία ολόκληρη πράξη), ο εξηλεκτρισμός της επαρχίας, η αγροτική παραγωγή, ο πόθος για την Επανένωση, μα πάνω απ' όλα: η χαρά του να είσαι πολίτης αυτής της τόσο αγγελικά πλασμένης χώρας...

Θα μου πείς: οι χολλυγουντιανές υπερπαραγωγές έχουν πιο νορμάλ υπόθεση; Δες τον Σούπερμαν ή την Ημέρα της Ανεξαρτησίας (οι ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ θα μας σώσουν από τα ούφο!) ή τον Αρμαγεδδώνα, όπου ένας ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ πιλότος σώζει όλον τον πλανήτη από ένα γιγαντιαίο αστεροειδή φυτεύοντας μια ατομική βόμβα στα σωθικά του... κι αν αυτά βγάζουν μεγαλύτερο νόημα από μια παράσταση Αριράνγκ, έλα να μου σφυρίξεις... τουλάχιστον εδώ δεν μας τρέλλαναν στα εφέ και δε μας υπερτόνισαν το αίσθημα της αποστολής τους στον κόσμο...

Με αυτά και με τ' άλλα, μπήκαμε και πάλι στο αυτοκίνητό μας και πήραμε το δρόμο για το ξενοδοχείο. Στο δρόμο βλέπαμε, σαν φαντάσματα, τις σκιές των ντόπιων θεατών που επέστρεφαν με τα πόδια στις εργατικές πολυκατοικίες τους. Καθώς μπαίναμε στο ξενοδοχείο μας, το ρολόι μου έδειχνε 10:10 μμ... η πρώτη μας μέρα στη Βόρειο Κορέα είχε μόλις τελειώσει από νωρίς. Δε θυμάμαι να με έχουν ξαναστείλει για ύπνο τέτοια ώρα, από την εποχή που πήγαινα στο δημοτικό.

Είχαμε βέβαια δύο γεμάτες μέρες μπροστά μας... “Τι άλλο θα δουν τα μάτια μας;” αναρωτήθηκα και πάτησα το πλήκτρο 9 στο τηλεκοντρόλ της τηλεόρασης του δωματίου, στο κανάλι της Κρατικής Τηλεόρασης... Μ' αρέσει που αναρωτήθηκα...
 
ζηλεύω........... :cry: :cry: :cry:

αλλά είμαι και ευγνώμων για τέτοια trip report. :thx: :thx: :thx:
 
Το ραντεβού μας για πρωινό στο περιστρεφόμενο εστιατόριο του 47ου ορόφου ήταν κανονισμένο για τις 07:30, όπως κανονισμένη ήταν και η ώρα που θα ξυπνούσαμε, αλλά και η ώρα της συνάντησης με τους συνοδούς μας στο lobby. Γενικά, σε τέτοιου είδους ταξίδια δεν υπάρχει η ελευθερία να ξυπνήσεις και να πας να φας ό,τι ώρα σου έρθει. Μία ολόκληρη ομάδα ανθρώπων έπρεπε να συντονιστεί για να μείνουμε ικανοποιημένοι. Δεν είναι τυχαίο ότι είχαμε την ίδια σερβιτόρα κάθε πρωί, που μας ήξερε και μας ετοίμαζε πάντοτε το ίδιο τραπέζι. Το πρωινό μας είχε μία ποικιλία (μέχρι και ομελέτα με μήλο μας σέρβιραν) αλλά ένοιωθες ότι τα πάντα ήταν μετρημένα και πως αν τους ζητούσες κάτι επιπλέον θα έρχονταν σε δύσκολη θέση.

Για το Σάββατο λοιπόν μας είχαν ετοιμάσει την ολοήμερη εκδρομή στην Αποστρατιωτικoποιημένη Ζώνη και το Καεσόνγκ. Ξεκινήσαμε λοιπόν με το αυτοκίνητό μας για το Καεσόνγκ μέσω του αυτοκινητοδρόμου που οδηγεί στη Γραμμή Εκεχειρίας. Πρώτη φορά θα βλέπαμε τη ζωη έξω από την Πυονγκγιανκ. Αυτό που αρχικά μας εντυπωσίασε και αναγκαστήκαμε στη συνέχεια να συμφιλιωθούμε ήταν πως το αυτοκινητό μας αποτελούσε ένα από τα 5-6 οχήματα που είδαμε συνολικά σε όλη τη διαδρομή μας. Ο αυτοκινητόδρομος είναι ομολογουμένως εντυπωσιακός ... και άδειος. Οι πολλές λακούβες, τα 160 χλμ που θα είχαμε μπροστά μας καθώς και μια διάχυτη οσμή πετρελαίου μέσα στο αυτοκίνητο δημιουργούσαν μια ατμόσφαιρα πολύ “επαναστατική”.

Οι εικόνες πολύ εντυπωσιακές: η βορειοκορεάτικη επαρχία είναι καταπράσινη, ο αυτοκινητόδρομος γεμάτος από σκοτεινά τούννελ, κάποια από τα οποία ξεπερνούσαν το χιλιόμετρο, γέφυρες, το τοπιο γεμάτο ποτάμια , λίμνες, αγρούς κλπ. Σε ορισμένα σημεία συναντήσαμε και στρατιωτικά μπλόκα που μάλλον είχαν ως σκοπό να ελέγξουν την εσωτερική μετακίνηση των πολιτών, από πόλη σε πόλη.

Περάσαμε έξω από το Καεσόνγκ, ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της χώρας και κατευθυνθήκαμε προς το Πανμουντζόμ, το χωριό που βρίσκεται μέσα στην Αποστρατιωτικοποιημένη Ζώνη. Εκεί αποβιβαστήκαμε και ενταχθήκαμε σε ένα μεγαλύτερο γκρουπ, αποτελούμενο από δεκαπέντε Κινέζους. Μας παρέλαβε ένας αξιωματικός του Στρατού και μας έκανε μία σύντομη παρουσίαση αυτών που θα βλέπαμε στο υπόλοιπο της επίσκεψης. Αργότερα πήγαμε στο σημείο υπογραφής της Ανακωχής και το σημείο διεξαγωγής των διαπραγματεύσεων. Το δεύτερο, βρίσκεται ακριβώς πάνω στη γραμμή της διχοτόμησης και αποτελεί ένα σύμπλεγμα πέντε οικημάτων παράλληλα τοποθετημένων κατά μήκος της νοητής γραμμής. Εκατέρωθεν βρίσκονται δύο εντυπωσιακά κτίρια, ένα για την Βόρειο και ένα για τη Νότιο Κορέα, τα οποία φαίνεται πως εξυπηρετούν προς το παρόν τους τουρίστες (αν και είδαμε αρκετές κάμερες και κεραίες). Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε ένα από αυτά τα οικήματα, όπου είχαμε τη δυνατότητα να “περάσουμε” στο Νότο, περνώντας στο δεύτερο μισό του. Κι εκεί συνέβη το πολύ απίστευτο: ο αξιωματικός που ήταν μαζί μας, ειδοποίησε τους συνοδούς μας να βγάλουν έξω εμάς τους δύο, προκειμένου να βγάλουμε φωτογραφίες με την ησυχία μας και όταν θα τελειώναμε θα έβγαζε και τους Κινέζους στους οποίους δεν θα επέτρεπε να φωτογραφήσουν (για όσους δεν έχουν καταλάβει, τα γκρουπ κινέζων τουριστών δεν είναι από τα καλύτερα, δεδομένου ότι είναι πολυ θορυβώδεις και κάνουν διάφορα που θέτουν σε δύσκολη θέση τους ξεναγούς τους). Εκείνη τη στιγμή θυμήθηκα την Connie και τον Seven4seven και τη VIP μεταχείριση της οποίας είχαν τύχει στην πτήση της Euroair για Σκιάθo. Εν συνεχεία, ο αξιωματικός μας έπιασε μία πολύ φιλική κουβέντα, πάντοτε με τη συμμετοχή του ενός συνοδού, ο οποίος έκανε χρέη διερμηνέα. Το τί συζητήσαμε, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε classified...

Αποχαιρετήσαμε και αυτόν το νέο μας “φίλο” κάνοντας του ένα μικρό δώρο, που είχαμε φέρει από την Κίνα και κατευθυνθήκαμε για γεύμα στο Καεσόνγκ. Φυσικά και δε μας πήγαν σε κάποιο εστιατόριο με ντόπιους. Αντιθέτως, μας πήγαν σε ένα περιφραγμένο παραδοσιακό ξενοδοχείο, με ένα ρυάκι να ρέει στους όμορφους κήπους του ανάμεσα στα σπιτάκια των ενοίκων. Μπήκαμε στο εστιατόριο όπου -ώ τι σύμπτωσις- μας περίμενε ένα παραδοσιακό γεύμα στο πάτωμα. Οι συνοδοί μας γευμάτισαν στο διπλανό δωμάτιο. Η περιποίηση από το προσωπικό ήταν υποδειγματική (είπαμε, όπου πηγαίναμε, τα πάντα ήταν έτοιμα).

Στην επιστροφή επισκεφθήκαμε ένα εντυπωσιακό μουσείο εθνολογίας και τον τάφο του βασιλιά Κονγκμίν και φωτογραφήσαμε τους "φύλακες του τάφου" και πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Φτάνοντας έξω από την Πυονγκιανγκ, κάναμε μία στάση στο πρωτοποριακό Μνημείο των Τριών Προτάσεων της Επανένωσης, που υποτίθεται ότι είχε κάνει ο Κιμ Ιλ Σουνγκ προς τους "Νότιους", όπου και ξανασυνατήσαμε το κινέζικο γκρουπ που είχαμε βρει στο Πανμουντζόμ. Ανάμεσά τους και ο άνθρωπος που μισήσαμε όσο κανέναν άλλο σε αυτό το ταξίδι: μία κινέζα η οποία κάθε φορά που πηγαίναμε να βγάλουμε μία φωτογραφία, πήγαινε και έμπαινε μέσα στο πλάνο. Τέλος παντων, ο δρόμος ήταν τόσο άδειος που μπορούσαμε να καθήσουμε στη μέση, περιμένοντας να εξαφανιστεί η χαμένη από τη μέση, μήπως και βγάζαμε καμιά φωτογραφία της προκοπής...
 
Top