Το προτεινόμενο λογότυπο της ΟΑ το 1958

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.694
Likes
3.032
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Τα λογότυπα της ΟΑ που ξέραμε ως τώρα ήταν το πρώτο με τον Κόνδορα και τους οριζόντιους παράλληλους κύκλους που μπήκε με την ίδρυση της εταιρίας το 1957 και το πασίγνωστο σε όλους με τους κύκλους που ξεκίνησε το 1959. Επίσης είναι σχετικά γνωστό ότι ο Ωνάσης θέλοντας να αλλάξει λογότυπο μετά την ίδρυση της ΟΑ, ήθελε να βάλει σαν λογότυπο τους 5 Ολυμπιακούς κύκλους κάτι που όμως η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αρνήθηκε λόγω πνευματικών δικαιωμάτων. Έτσι και προχώρησε σε μια παραλλαγή των Ολυμπιακών κύκλων με την πρόσθεση του έκτου κύκλου και την παραλλαγή σε πολυχρωμία σε κάθε κύκλο.

Πρόσφατα επικοινώνησε μαζί μου ένας Κινέζος, ψαγμένος με το DC-8 και βλέποντας εδώ στο airliners.gr (μέσω google translate) μια συζήτηση με θέμα την παραγγελία της ΟΑ για DC-8, με ρώτησε αν ήξερα κάτι παραπάνω για αυτή την παραγγελία. Του είπα πάνω κάτω αυτά που είχα εδώ:

Το 1957 και πριν την πρώτη πτήση του πρωτότυπου DC-8 η ΟΑ είχε παραγγείλει 2 DC-8-20 (45571 & 45572) αλλά η παραγγελία ακυρώθηκε στα τέλη του 1958 και μετά την πρώτη πτήση του DC-8. Ο Αμερικανός μου έγραψε ότι έχει φωτογραφίες από το roll out ceremony όπου, στη σκάλα του DC-8 καθώς και στο υπόστεγο, υπήρχαν τα λογότυπα των εταιριών που είχαν παραγγείλει το DC-8. Από τα 18 λογότυπα είχε αναγνωρίσει τα 17 και έμενε ένα το οποίο δεν μπορούσε να βρει ποιας εταιρίας ήταν. Ταυτόχρονα είχε όμως και το διαφημιστικό φυλλάδιο της μέρας εκείνης, 9/4/1958, όπου αναγράφονταν και οι 18 εταιρίες, ανάμεσά τους και η Ολυμπιακή.

Με βάση την πληροφορία ότι ο Ωνάσης το 1958 είχε καταθέσει το λογότυπο με τους Ολυμπιακούς κύκλους που ήθελε και εφόσον έχουν ταυτοποιηθεί οι υπόλοιπες 17 εταιρίες, βγαίνει το συμπέρασμα ότι το τελευταίο λογότυπο ήταν το προτεινόμενο από τον Ωνάση, το οποίο τελικά απορρίφθηκε από την ΔΟΕ. Όμως επειδή η Douglas ήθελε τα λογότυπα των εταιριών που είχαν παραγγείλει το DC-8, η ΟΑ έστειλε εκείνο.

Δυστυχώς δεν μπορώ να ανεβάσω φωτογραφίες της σκάλας και του διαφημιστικού φυλλαδίου που μου έστειλε ο Κινέζος όμως υπάρχει στο ίντερνετ μια πιο μακρινή φωτο που φαίνεται το λογότυπο στην πόρτα του hangar πίσω από το DC-8, την οποία επισυνάπτω και έχω κυκλώσει το σήμα. Το λογότυπο έχει τους 5 Ολυμπιακούς κύκλους με τα αυτούσια χρώματα πάνω και κάτω και στη μέση κάτι σαν δάδα με φλόγα.

Δυστυχώς το προτεινόμενο αυτό λογότυπο δεν υπάρχει πουθενά αλλού αλλά τουλάχιστον μάθαμε άλλο ένα κομμάτι της Ελληνικής Αεροπορικής ιστορίας
 

Attachments

  • 155a0b4680dde2de31a787b37db4175.jpg
    155a0b4680dde2de31a787b37db4175.jpg
    245,5 KB · Προβολές: 89
Αυτό το διαβασα κι εγώ χτες στο Φβ, δε θυμάμαι σε ποιο γκρουπ, με ακριβώς την ίδια φωτό. Κάποιοι έγραψαν οτι δεν αφορά την ΟΑ αλλά κάποια εταιρεία leasing (?) ή κατι τέτοιο.
Η αλήθεια είναι ότι δε θυμάμαι ακρίβως τι έγραφε ο καθένας στα σχόλια. Αν το ξανα βρώ θα το ανεβάσω.
 
Κι όμως αφορά την ΟΑ. Υπάρχει και το συνοδευτικό φυλλάδιο της MDD. Οι άνωθεν πληροφορίες σχετικά με την αίτηση του Ωνάση, την παραγγελία DC-8 κλπ είναι από προσωπικό ψάξιμο στη διάρκεια των χρόνων. Απλά ως τώρα δεν υπήρχε φωτογραφική απόδειξη του λογότυπου εκείνου.
Βρήκα και το γκρουπ:
Το τι γράφουν από κάτω τα αφήνω ασχολίαστα.... Το μόνο χρήσιμο post είναι το λογότυπο της Olympic Shipping που φαίνεται ότι ο Ωνάσης ήθελε να βάλει ένα παρόμοιο και στην Ολυμπιακή.

Προφανώς ο τύπος που επικοινώνησε μαζί μου έστειλε και σε άλλους μήπως βγάλει άκρη. Αφού λοιπόν στο FB ανέβηκε η εν λόγω φωτο την παραθέτω και εδώ μαζί με το φυλλάδιο της μέρας εκείνης. Στο φυλλάδιο βρίσκονται οι εταιρίες των οποίων τα λογότυπα είναι στη σκάλα.
 

Attachments

  • 1673406160672.png
    1673406160672.png
    1,7 MB · Προβολές: 98
  • 1673406479554.png
    1673406479554.png
    1,3 MB · Προβολές: 99
Hello from China!
I am the guy who asked GP707 about the logo, yesterday I found something related to It.
As mentioned above, Olympic Shipping has a similar logo to the unknown one. While I searched for some information about the shipping company, I found these photos.
As shown in the attachments, the first one is TINA ONASSIS in the mid-1950s, which is a tanker named after the daughter of the founder of OA, Aristotle Onassis.
The second one is Olympic Accord in 1970, which is a Crude Oil Tanker operated by Olympic maritime.
The third one is Olympic Life in 2021 operated by Olympic Shipping & Management S.A.
These ships' bow have a similar flame pattern to the unknown one in the photo of DC-8. Maybe Onassis wanted to combine the logo and the badge of his shipping company to make the new logo of his airline.
 

Attachments

  • Tina Onassis, Mid-1950s.jpg
    Tina Onassis, Mid-1950s.jpg
    126,6 KB · Προβολές: 32
  • Olympic Accord 1970.png
    Olympic Accord 1970.png
    1,2 MB · Προβολές: 31
  • olympic-life.jpg
    olympic-life.jpg
    442 KB · Προβολές: 32
  • badge.jpg
    badge.jpg
    9,5 KB · Προβολές: 31
Indeed he wanted to combine the two logos for the new OA logo. It makes perfect sense with all these evidence. Thanks for sharing!!!
 
Top