Το τέλος των Ελληνικών Αεροπορικών εταιρειών

B737Mech

Economy-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2005
Μηνύματα
234
Likes
13
Καλησπέρα.
Μιλώντας πρόσφατα με άτομο του χώρου μας, έμαθα πως μία μεγάλη αεροπορική εταιρία της χώρας μας θα αλλάξει έδρα προς Εμιράτα μεριά.
Μου ανέφερε την εταιρία, αλλά για επειδή δεν έχω διασταυρώσει την πληροφορία, δεν είναι σωστό να γραφτεί στο φόρουμ.
Ο λόγος αποχώρησης από την Ελλάδα είναι φυσικά η μεγάλη φορολογία.
Είχα λοιπόν μια επιφύλαξη ως προς τα λεγόμενά του, μέχρι που διάβασα ένα email που μου έστειλαν σήμερα.
Είναι από το greekhelicopters.gr και σας το παραθέτω:

Μετά την καταπληκτική ιδέα που είχε η Κυβέρνηση να αυξήσει αδικαιολόγητα τα τεκμήρια αεροσκαφών, είχαμε όπως και με τον ΦΠΑ, τα αντίστροφα αποτελέσματα.

Η Νομική Υπηρεσία της ΥΠΑ συνεχίζει τις διαγραφές αεροσκαφών που απονηολογούνται και φεύγουν για το εξωτερικό. Ο αριθμός τους μέχρι στιγμής ανέρχεται στα 45 και υπολογίζεται ότι σε έξη μήνες δέν θα υπάρχει Γενική Αεροπορία στην Ελλάδα. Τυχόν έσοδα απο ΦΠΑ, φόρους εταιρειών, απασχόληση μηχανικών χειριστών κλπ θα μηδενιστούν.
Και τώρα έρχεται η χαριστική βολή. Η κυρία Διοικητής ΥΠΑ έχει αναθέσει σε επιτροπή την αναπροσαρμογή των παραβόλων σύμφωνα με τα Αγγλικά πρότυπα λές και έχει σχέση η Αγγλία με την Ελλάδα και πολύ περισσότερο η Ελληνική ΥΠΑ με την Αγγλική. Οι χρεώσεις είναι εξοντωτικές σε μία αγορά που ήδη έχει πεθάνει και παραθέτουμε αριθμούς ενδεικτικά.

Ετήσιες επιβαρύνσεις ανα αερομεταφορέα για αεροπλάνα 10000€ και 500€ ανα αεροσκάφος. Για πολυκινητήρια ελικόπτερα 12500€ ετησίως και 625€ ανα αεροσκάφος. Υπάρχει μάλιστα και μια αναπροσαρμογή στην περίπτωση που τα ελικόπτερα είναι άνω απο 10 όπου γίνεται 13750€ ετησίως και 725€ ανα αεροσκάφος. Εάν δε προορίζονται για υπεράκτια εκμετάλευση τότε πάμε στα 15000€ ετησίως και 750€ ανα αεροσκάφος όταν ο στόλος δεν ξεπερνά τα 19 πολυκινητήρια ελικόπτερα. Όσο για τα μονοκινητήρια η επιβάρυνση φτάνει τα 8500€ πλέον 375€ ανα αεροσκάφος. Και αν νομίζετε ότι με τα αεροσκάφη ξένων νηολογίων που θέλουν να ενταχθούν σε Ελληνικούς αερομεταφορείς η το αντίστροφο τα πράγματα είναι καλύτερα σας πληροφορούμε ότι η επιτροπή έχει προνοησει και εκεί προτείνοντας επιβάρυνση 10000€ για “τις έρευνες που απαιτούνται απο την ΥΠΑ”.

Ίσως θα έπρεπε κάποιος να θυμίσει στους αρμόδιους ότι στην Ελλάδα υπάρχουν και πολλές αεροπορικές εταιρείες που διαθέτουν μικρό στόλο ίσως και ένα μονο αεροπορικό μέσο και αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα επιβίωσης.

Απο πληροφορίες μας προκύπτει ότι τουλάχιστον οι μισές εταιρείες θα αδειοδοτήσουν τα Α.Ο.C. και F.T.O τους στη Βουλγαρία. Εκει τα παράβολα είναι 10 ευρώ και το κράτος εισπράττει χρήματα με πιο έξυπνους τρόπους.

Ήδη για όσους δέν γνωρίζουν Αυστριακό ελικόπτερο κάτω απο A.O.C. επιχειρεί εδώ και τρία χρόνια στην Κρήτη απο το οποίο η Κυβέρνηση ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ, αγνοεί την ύπαρξη του και φυσικά ούτε το ελέγχει. Με μία δραστηριότητα 300 ωρών ετησίως το ελικόπτερο αυτό εισπράτει 450.000 ευρώ, και πολυ καλά κάνει, γιατί ξέρει ότι είναι σε μία χώρα που δέν ξέρει τι της γίνεται.

Κυρία Παπαδημητροπούλου,

Πρεπει να σκεφτείτε κάποιο άλλο τρόπο να βγάλετε λεφτά αλλιώς…

ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦH ΣΑΣ «ΤΑΦOΠΛΑΚΑ» ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡIΑ

Δεν γνωρίζω αν τα παραπάνω στοιχεία είναι ακριβή, αλλά θα με παραξένευε καθόλου αν πράγματι έχουν εφαρμοστεί αυτά που διαβάζουμε.
Η διεύθυνση από την οποία προήρθε το μήνυμα που έλαβα είναι:
http://www.greekhelicopters.gr/helos/?p=3997
 

MerNion

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
20/08/2006
Μηνύματα
2.838
Likes
148
Περιοχή
Αθήνα
Website
athensairport.blogspot.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Αν πάει στα Εμιράτα ή οπουδήποτε αλλού εκτός Ε.Ε., φαντάζομαι οτι μετά δεν θα μπορεί να εκτελεί πτήσεις εσωτερικού στην Ελλάδα (cabotage) και δεν ξέρω πως θα ξεμπλέξει και με τις πτήσεις προς άλλες χώρες από Ελλάδα (βλ. 5th, 6th, 7th κλπ freedom of the air)...
Σχετικά με όλα τα άλλα, δεν είμαι γνώστης αλλά δεν θα μου φαινόταν απίθανο αν εκάναν και αυτή την μ@λ@κια μετά από όλες τις άλλες που έχουν κάνει.
 

B737Mech

Economy-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2005
Μηνύματα
234
Likes
13
Πιστεύω πως οι πανούργοι διευθυντές & σύμβουλοι της εταιρίας κάτι θα έχουν στο νου τους.
Δεν γνωρίζω τις διαδικασίες για νηολόγηση, AOC κτλ, αλλά όλο και κάποιο παράθυρο θα υπάρχει έτσι ώστε να μεταφερθεί η έδρα της εταιρίας εκτός Ελλάδας.
Πάντως αν είναι να γίνει κάτι τέτοιο και φύγει μια μεγάλη αεροπορική από την Ελλάδα, τους μόνους που δε θα κατηγορήσω είναι τους ιδιοκτήτες της.
Η κυβέρνηση έχει ξεφύγει και όπως πολλοί συμπολίτες μας φεύγουν για εξωτερικό για καλύτερη τύχη, γιατί να μη φύγει και ολόκληρη εταιρία;
Μ@λ@κες είναι να πληρώνουν όλους αυτούς τους φόρους;
Ύστερα σου λένε πως θέλουν ξένους επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Ελλάδα... :wall:
Πίσσα & πούπουλα :evil:
Ας περιμένουμε, ίσως να είναι και ράδιο-αρβύλα. :rolleyes:

Συγνώμη για μικρό 0ff-topic περί πολιτικής.
 

satcorfu

Business-Class-Member
Εγγραφή
11/03/2007
Μηνύματα
402
Likes
50
Περιοχή
Κέρκυρα
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGKR
Μην ξεχνάμε και τα τέλη αεροδρομίων- προσγείωσης απογείωσης παρκινγκ -που οι αερομεταφορείς εντός Ε.Ε. δεν πληρώνουν ή ελάχιστα, ενώ οι εκτός Ε.Ε. πληρώνουν οχι πάρα πολλά ,αλλά τέλος πάντων ενας που θέλει να δραστηριοποιείται με πτήσεις στην Ελλάδα θα επιβαρυνθεί με αρκετά σημαντικό ποσό.
 

Hastaroth

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
28/06/2004
Μηνύματα
2.271
Likes
0
Περιοχή
Urantia
Μά νομίζω πως και γιά τους Ελληνικούς αερομεταφορείς τα τέλη αεροδρομιων κλπ είναι υψηλά (ιδίως στο υπερ-hub τής Αθήνας).Εκτός βέβαια από τίς υψηλές φορολογίες κλπ επιβαρύνσεις.

Θυμάστε όλοι,υποθέτω,την περίπτωση τής Air Go που εδώ κι'ένα χρόνο πλέον είναι "κάτοικος Βουλγαρίας"....
 

aakunz

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/09/2003
Μηνύματα
3.707
Likes
925
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGKC
Υπήρχε η φήμη, πως την εποχή που οι δύο ελληνικές εταιρείες βρίσκονταν σε φάση διερεύνησης συγχώνευσης, μία από αυτές θα μετέφερε την έδρα της στην Κύπρο, προκειμένου να ξεπεραστούν κάποια εμπόδια περί μονοπωλίου.

Τα Εμιράτα τα βλέπω λίγο τραβηγμένα. Πάντως, για την ιστορία, η παλιά ΟΑ είχε αναθέσει το auditing του ticketing σε μία θυγατρική της Emirates.
 

flesland

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
14/09/2008
Μηνύματα
2.190
Likes
363
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDK
''Δόξα τω Θεώ'' τρόποι και τρύπες για να αποφύγεις στην Ελλάδα την φορολογία υπάρχουν πολλοί . Για τα private για παράδειγμα υπάρχει το Μ-
http://www.gov.im/ded/aircraft/

Για όλα τα άλλα, υπάρχουν τα ''φράγκικα'' (και η mastercard), εκτός αν οι ικανότατοι κυβερνήτες σκοπεύουν να μας βγάλουν από την ΕΕ. Μετά θα καταλάβουν ότι σημαία ευκαιρίας δεν υπάρχει μόνο στα καράβια.

Τώρα για το ανέκδοτο με τα ελικόπτερα, αναρωτιέμαι ποιός operator στην Ελλάδα θα έχει ποτέ πάνω από 19 Ε/Π και το προβλέψαν; Μήπως βρήκαν πετρέλαιο και δεν μας είπαν τίποτα ή το κάναν για να τα πάρουν από τους Γερμανούς που θα γεμίσουν τον τόπο με ανεμογεννήτριες;

:with:
 

Taou

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
22/10/2011
Μηνύματα
18
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGKO
Μια αεροπορική εταιρία, δε θα μπορούσε να έχει έδρα ένα νησί του Αιγαίου π.χ. Ρόδο, Κω για να έχει χαμηλότερη φορολογία;
 

panos81c

Business-Class-Member
Εγγραφή
20/08/2008
Μηνύματα
441
Likes
38
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
CYP
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Δεν θα γλύτωνε τίποτα το ιδιαίτερο από πλευράς φορολογίας. Στα τέλη προσγείωσης θα μπορούσε να εξοικονομήσει κάτι σε σχέση με το "Ελευθέριος Βενιζέλος" που είναι αρκετά ακριβό, ιδίως για εταιρεία που εδρεύει εκεί.
 

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Πέραν των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ (που ισχύουν μόνο για πωλήσεις από/προς τα μέρη με χαμηλούς συντελεστές) δεν θα γλύτωνε κάτι άλλο. Ίσα ίσα που θα είχε περισσότερα έξοδα, πχ στα Δωδ/σα οι επιχειρήσεις πλερώνουν και δημοτικό φόρο.
 
Top