TWA-800

  • Thread starter Thread starter Bookie
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Οταν δεν γνωρίζουμε η δεν κατανοούμε το τεχνικό κομμάτι αρχίζουν οι θεωρίες.Δεν υπάρχει τίποτε το μυστηριώδες.
1)Το ύψος ηταν 13500 πόδια αρα τι ψυχος και -50 κελσίου
2)Το στοιχείο του κομπρέσσορα του αιρ κοντισιον ειναι διπλα στην κεντρική δεξαμενη στα Β747-200(τώρα ειναι αλλού)
3)Η κεντρική δεξαμενη ηταν αδεια και το μίγμα ατμοί και οξυγόνο και όλο ζεστό ηταν εκκρηκτικό. (Απο τότε το κενο προσπαθούν να το γεμίζουν αζωτο)
4)Σαυτό το ύψος ο ΙΜ πρόσεξε μεγάλη ροη καυσίμου στον ένα κινητήρα και αμέσως εβαλε μπροστά την αντλία να φέρει καύσιμα απο τα φτερά στην κεντρική δεξαμενή.Τα airbus το κάνουν μόνα τους προσέχοντας το κέντρο βάρους Ενας σπινθήρας απο την εκκίνηση της αντλίας και ούτε φαντάσματα ούτε πυραυλοι ουτε το ναυτικό.
 
Ναι οντως μπορει να εχετε δικιο. Αυτο που δεν βγαινει απο το μυαλο μου ειναι γιατι να μην εχει συμβει το ιδιο σε παρομοιο 747 τοσα χρονια και να ειναι αυτο το μοναδικο? Αυτο ειναι που με κανει δυσπιστο. (οι μαρτυριες οτι χτυπηθηκε απο αντικειμενο δεν ηταν λιγεσ 250 κοντα αν θυμαμαι καλα).
 
Δύο λέξεις:

στατιστική πιθανότητα
 
Με αυτό το συγκεκριμένο 747 (Ν93119) έκανα το πρώτο μου ταξίδι για Αμερική στις 13-9-1985.Βέβαια,έντεκα χρόνια
νωρίτερα ήταν κατά κάποιο τρόπο ένα αρκετά διαφορετικό αεροπλάνο.Καθόμουν στην προτελευταία σειρά καθισμά-
των και θυμάμαι ότι την εποχή εκείνη,πίσω από αυτά,η εταιρεία είχε αφήσει ένα ευρύχωρο διάδρομο πού μπορούσαν
οι επιβάτες να σταθούν και να ξεμουδιάσουν.Στα καθίσματα τού πληρώματος εκεί πίσω,δεξιά και αριστερά,μπορούσες να καθίσεις,να απλωθείς και να διαβάσεις εφημερίδα.Μόλις είχε εντοπιστεί ο Τιτανικός.Ένα άτυπο,πολιτισμένο σαλο-
νάκι της οικονομικής θέσεως.Τι ωραία ανάμνηση πού έχω από αυτό το αεροπλάνο!...Μία μέρα πριν συμβεί αυτό πού
συνέβη έφτασα στο Δυτικό για βάρδια στις 2 παρά είκοσι.Μπαίνοντας στο κτίριο από την πλευρά της Αεροπλοΐας,είδα
να απογειώνεται ένα 747 της TWA.Στάθηκα και το κοιτούσα για δύο λεπτά να παίρνει ύψος και να απομακρύνεται.
Τι να έγινε εκείνο το αεροπλάνο,σκεφτόμουν...θα το πήρε ίσως η Tower Air...πού να είναι τώρα...Καμμιά φορά μού
συμβαίνουν τέτοια παράξενα πράγματα.Λες και βρισκόμουν εκεί για να το αποχαιρετήσω....
Αυτό πού έχω να πώ είναι ότι οι Αμερικανικές Υπηρεσίες,αφού ερεύνησαν και απέκλεισαν την εκδοχή της έκρηξης
βόμβας,μήν έχοντας άλλη αποδεκτή επιλογή κατέληξαν να υποστηρίξουν μία θεωρία ανήκουστη πού μόνοι τους ανα-
γκάστηκαν να επινοήσουν και να βγάλουν...φαντασιόπληκτους ούτε λίγο ούτε πολύ 150 (!) αυτόπτες μάρτυρες πού
είχαν δεί κάτι άλλο λές και είχαν πάθει παράκρουση.Είναι μία αυθαίρετη θεωρία σε στυλ "έτσι είναι αν έτσι νομίζετε"
ή αλλιώς "Now lie,and lie well..." Ήταν υποχρεωμένοι να το κάνουν.Δεν είχαν άλλη επιλογή....
 
Όσο επιστημονική και εξονυχιστική και να είναι μια έρευνα, αν δεν θέλεις να την πιστέψεις, δεν θα την πιστέψεις.
Έτσι είναι. Πάντα κάποιος 'γείτονας', 'αυτόπτης' κλπ θα δει μια λάμψη, την οποία θα αποσιωπήσουν οι 'αρχές'.
 
Τι δεν σας ταιριάζει στο τεχνικό κομμάτι που περιέγραψα δυο γραμμές πιο πάνω και την αποκαλειτε ανήκουστη θεωρία και πρωτοφανές περιστατικό.
Τα ηλεκτρικά προβλήματα στα επιβατικά κυρίως ειναι απο τα χειρότερα και τα πιο δυσερεύνητα μετά απο ατύχημα.Φαντασθείτε στην sr 111εψαχναν πολύ καιρό αν το βραχυκύκλωμα εκαψε τις μονώσεις η αντίστροφα η φθαρμένη μόνωση προκάλεσε βραχυκύκλωμα.Με τόσα χιλιόμετρα καλώδια ισχυρών και ασθενων ρευμάτων πάνω απο διακόσιες μπούκλες κατα μήκος της ατράκτου ειναι περιεργο να ξυθεί μια μόνωση σε αναταράξεις και να γυμνωθεί ο αγωγός? Στο συγκεκριμένο 747 οι ακροδέκτες της αντλίας αποκλείεται να ειχαν φθαρεί?Δεν εχουμε ολόκληρες ερευνες για το μονωτικό kaptor που αναφλέγεται αν πέσει καυτό νερό πάνω του και ειναι υπο τάση ο αγωγός?Υπάρχουν βέβαια και λάθη στο σχεδιασμό.Παράδειγμα μετά το kaptor ανακάλυψαν ότι και οι isolation blankets ηταν ευφλεκτες!!!Στην United εξω απο την honolulu αποκαλύφθηκε ότι τα μοτεράκια που ανοίγουν τις θύρες των αποσκευών ειχαν τάση ακόμα και όταν η πόρτες ηταν κλειστές!!!Με ενα βραχυκύκλωμα (νάτο πάλι) ανοιξε η θύρα και μόνο με θαυμα σώθηκε το αεροσκάφος.Η BOeing το παίζει γκουρού των αεροπλάνων και πολύ δύσκολα δέχεται κουβέντα για όλα αυτά. Modifications στο επόμενο μοντέλο.
 
Καταρχήν νομίζω ότι ο χώρος αυτός είναι για να ανταλλάσουμε απόψεις, έστω και εσφαλμένες και όχι για να τσακωμούς.

Αν θυμάμαι καλά, γιατί έχω να τα δω πάνω από δεκαετία, οι μαρτυρίες για αντικείμενο που κτύπησε το αεροσκάφος δεν ήταν πάνω από 10, σε σύνολο μαρτυριών πάνω από 1000. Υπήρχε μάλιστα και κάποια αρκετά θολή φωτογραφία με τον ισχυρισμό ότι επρόκειτο για το αντικείμενο που κτύπησε το αεροσκάφος. Υπάρχει μάλιστα και Έλληνας που ισχυρίζεται ότι πέταγε τη στιγμή εκείνη στην περιοχή και είδε στην αρχή μια μικρή έκρηξη και αμέσως μετά στο ίδιο σημείο μια μεγάλη. Σε κάθε περίπτωση οι μαρτυρίες αυτές είναι λιγότερες από 1%.

Όσον αφορά τις φθαρμένες καλωδιώσεις, δεν συμφωνώ ότι μπορούν να οδηγήσουν σε ατύχημα, εφόσον το αεροσκάφος κάνει σωστά όλους τους προληπτικούς ελέγχους που προβλέπει ο κατασκευαστής και με βάσει τους οποίους τυχόν φθορές μπορούν να εντοπιστούν και να αποκατασταθούν. Αυτός είναι και ο μόνος λόγος για τον οποίο μπορούμε να έχουμε ένα αεροσκάφος 25ετίας το οποίο να είναι πλήρως αξιόπλωο και ασφαλές. Μην ξεχνάμε ότι η πάλαι ποτέ ΟΑ, συνήθιζε να διατηρεί αρκετά ηλικιωμένα αεροσκάφη στο στόλο της χωρίς πρόβλημα. Το μόνο πρόβλημα ήταν η μη οικονομική συντήρησή τους. Τα προβλήματα που έπρεπε να αποκαθίστανται ήταν πολλά και έκαναν τη συντήρηση δαπανηρή. Είναι ο μόνος λόγος που οι εταιρείες αλλάζουν τα αεροσκάφη τους. Διαφορετικά τα αεροσκάφη δεν θα ήταν παρά ωρολογιακές βόμβες με επιβάτες. Κάτι τέτοιο είναι μη αποδεκτό από τις νομοθεσίες και τους κανονισμούς και δεν συμβαίνει έτσι.

Από την άλλη μεριά φυσικά, κάποια αβλεψία κατά τη συντήρηση μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα. Έχει συμβεί συχνά.

Δεν θυμάμαι αν τη στιγμή εκείνη το πλήρωμα έβαλε σε λειτουργία κάποια αντλία της κεντρικής δεξαμενής, αλλά αν έγινε έτσι η ενέργεια αυτή σε συνδιασμό με άλλα προβλήματα, πράγματι μπορεί να πυροδότησε την έκρηξη. Όμως δεν θυμάμαι το πόρισμα να δίνει έμφαση (όπως θα έπρεπε) σε κάποια τέτοια ενέργεια.
 
Όποια κι αν ήταν η αιτία,ήταν σίγουρα λεπτή και απότομη.Πριν από χρόνια είχα ακούσει στην τηλεόραση την εξής
θεωρία:ότι το αεροπλάνο το είχε μεν χτυπήσει ένας μικρός πύραυλος,χωρίς γόμωση όμως,ο οποίος διαπέρασε την
καμπίνα επιβατών και τα υπόλοιπα τα έκανε η πίεση από μέσα προς τα έξω.Βρέθηκαν καθίσματα πού είχαν υπολείμ-
ματα από τα προωθητικά αέρια και έτσι έβγαλαν αυτό το συμπέρασμα σε συνδυασμό με τις μαρτυρίες αλλά και με το
γεγονός ότι όντως εκεί κοντά το Αμερικανικό Ναυτικό έκανε ασκήσεις.Κάπως έτσι δεν έριξαν το Α300 της Iran Air το
1988;Συμφωνώ πάντως με την άποψη τού emgrs(22 Αυγ).Είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος.Τα 747 πετούσαν ήδη 25
χρόνια και μιλάμε για πολλά 747.Αυτό το βραχυκύκλωμα δεν έπρεπε νά είχε συμβεί πολύ μα πολύ νωρίτερα;Είχα δια-
βάσει τότε,νομίζω στο TIME,ότι φτάνοντας το τζάμπο στο JFK δεν είχε ούτε κάν τεχνικές παρατηρήσεις...
 
Ακριβως αυτη ηταν η δικη μου απορια. Τοσα χρονια πριν αλλα και μετα πως και δεν εχει συμβει κανενα ιδιο ατυχημα σε 747 χωρις μαλιστα να εχουν γινει διωρθωσεις μετα το συγκεκριμενο ατυχημα. Οσον αφορα τις μαρτυριες δεν ηταν μονο 50 αν θυμαμαι καλα 200 και βαλε για τον πυραυλο και φανταζομαι και αλλες τοσες που οι αμερικανοι θα εκαναν γαργαρα. Παντως απο την σειρα air crash investigation ειναι το μονο επεισοδιο που δεν με επεισε καθολου για τα αιτια.
 
emgrs":5fak3lkh said:
Ακριβως αυτη ηταν η δικη μου απορια. Τοσα χρονια πριν αλλα και μετα πως και δεν εχει συμβει κανενα ιδιο ατυχημα σε 747 χωρις μαλιστα να εχουν γινει διωρθωσεις μετα το συγκεκριμενο ατυχημα.
Απάντησε επ'αυτού ο george_a πιό πάνω:στατιστική πιθανότητα.Η ίδια που "έριξε" την πτήση 191 τής American τον Μαϊο τού 1979.Τόσα καί τόσα DC10 είχαν βγάλει και ξαναβάλει τους κινητήρες μετά από συντήρηση χωρίς να τους βγάλουν απ'τα pods,στο συγκεκριμένο αεροπλάνο όμως έτυχε να σπάσουν οι βίδες που συγκρατούσαν τον κινητήρα στο pod,να "πεταχτή" αυτός πρός τα πίσω ΚΑΙ χτυπώντας πάνω στο φτερό,να σπάση τίς υδραυλικές συνδέσεις έτσι ώστε τα outboard slats να μπλοκάρουν σε θέση retracted.Αν δέν είχε συμβεί αυτό,δηλαδή να "σπάσουν" τα υδραυλικά,το αεροπλάνο θα μπορούσε να προσγειωθή,ακόμα και με τον ένα κινητήρα να λείπη τελείως
Υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις όπου σχεδιαστικά ή άλλης μορφής μηχανικά λάθη σ'έναν τύπο αεροπλάνου αποκαλύφθηκαν με αφορμή ένα δυστύχημα,πρίν από το οποίο εκατοντάδες αεροπλάνα τού τύπου αυτού είχαν κάνει χιλιάδες πτήσεις χωρίς να παρουσιάσουν πρόβλημα.Το να οφείλεται η πτώση τού N93119 σε κάτι τέτοιο δέν είναι παράδοξο-παρ'όλο που είναι σπάνιο (εδώ μάλιστα έχουμε και την περίπτωση τού Ιαπωνικού 747 που πετούσε επί 8 χρόνια με προχείρως επισκευασμένο bulkhead πρίν αυτό το bulkhead σπάση και προκαλέση την αποκόλληση τής ουράς,με αποτέλεσμα να μείνη ακυβέρνητο το αεροπλάνο και να πέση στο Fuji).

emgrs":5fak3lkh said:
Οσον αφορα τις μαρτυριες δεν ηταν μονο 50 αν θυμαμαι καλα 200 και βαλε για τον πυραυλο
Τελικά πόσες ακριβώς ήταν οι μαρτυρίες;Το "200 και βάλε" δέν αποτελεί σαφή πληροφορία.

emgrs":5fak3lkh said:
και φανταζομαι και αλλες τοσες που οι αμερικανοι θα εκαναν γαργαρα.
"Επιχειρήματα" αυτού τού τύπου δέν αντέχουν ούτε σε απλή κριτική.

emgrs":5fak3lkh said:
Παντως απο την σειρα air crash investigation ειναι το μονο επεισοδιο που δεν με επεισε καθολου για τα αιτια.
"Ού με πείσης,κάν με πείσης",έλεγαν οι αρχαίοι Ελληνες........
 
Top