aakunz
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 27/09/2003
- Μηνύματα
- 4.244
- Likes
- 2.551
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- GRL
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGKC
Ένα ανοιξιάτικο απόγευμα στο LGAV
- Συγγνώμη, από δω φεύγει η Σάιπρους για τη Λάρνακα;
- Ναι από εδώ.
- Α, γιατί δεν κατάλαβα ποιο αεροπλάνο είναι αυτό. Κάθεται κανείς εδώ;
- Όχι, καθήστε ελεύθερα.
- Να καθήσω λοιπόν. Είχα μία αγωνία να προλάβω ξέρετε. Να ξυπνήσω, να κατέβω λίγο στο ατελιέ μου. Να ετοιμαστώ. Να έρθω από τη Φιλοθέη. Ξέρετε τι κίνηση έχει η Αττική Οδός τα Σάββατα; Απερίγραπτη σας λέω, α-πε-ρί-γραπ-τη. Ευτυχώς δηλαδή που η Σάιπρους φεύγει απόγευμα.
Το μονόλογο της Μαίρης Παναγιωταρά-Πλουσιάδου διέκοψε η γνώριμη μουσική από το soundtrack της Αμελί, που ακουγόταν από το κινητό της και αντηχούσε στο χώρο της Α11, ταξιδεύοντας τους επιβάτες της νέας CY στη μαγευτική Μονμάρτρη.
«Ναιιι; Έλα Μιμίκα μου. τι κάνεις; Εγώ εδώ, στο αεροδρόμιο… Όχι δε φεύγει ο Παύλος… Ούτε η Ροζίνα. Ναι, εγώ φεύγω. Πάω στη Λευκωσία. Όχι στη Λευκορωσία αγάπη μου. Στη ΛΕΥ-ΚΩ-ΣΙΑ. Γιατί πάω στη Λευκωσία; Για μια έκθεση. Ποια έκθεση; “Στην Εντατική” λέγεται. Όχι Μιμίκα μου, η έκθεση λέγεται έτσι, δεν αρρώστησε κανένας. Ναι, πού να σου τα λέω, θα είναι όλοι εκεί: ο Κλεόβουλος Κλεοβούλου, ο Βαρόγκας, ο Τάσος Καγιάρ. Συμμετέχω κι εγώ, με ένα δικό μου έργο. Ποιο έργο; Θα σου τα πω από κοντά. Σε αφήνω τώρα. Μας καλούν για επιβίβασηηηη»
Δεδομένου ότι η επιβίβαση αργούσε ακόμα, κατάλαβα ότι δεν ήθελε να πει πολλά στη Μιμίκα.
- Όλα κι όλα. Καλή, χρυσή η Μιμίκα, αλλά αν σου αρχίσει την κουβέντα, δε σε αφήνει σε ησυχία. Άσε που δε λέει να βάλει το ακουστικό της, γιατί λέει ότι βουίζει. Τα ακούσατε κι εσείς. Λωζάνη της λες ότι πας, Κοζάνη ακούει εκείνη. Τις προάλλες της έδειχνα φωτογραφίες από το Ινστιτούτο Kunst Werke και τη 10η Μπιενάλε του Βερολίνου κι αυτή αναρωτιόταν πώς κατάντησε έτσι το Μαυσωλείο του Λένιν στο Κρεμλίνο. Εσείς, μόνος σας ταξιδεύετε;
- Ναι, εεε, μόνος ταξιδεύω. Πάω για μία συνάντηση με φίλους.
Τι θέλατε δηλαδή να της πω; Ότι ο σκοπός του ταξιδιού ήταν να τσεκάρω τη νέα Cyprus Airways; Θα με περνούσε για πιο σαλεμένο από τη φίλη της, τη Μιμίκα.
-Ωραίο πράγμα οι φίλοι. Έτσι είμαι κι εγώ. Πού θα με χάσεις, πού θα με βρεις, με μια φίλη για καφέ θα είμαι. Την έχω ανάγκη την εξωστρέφεια. Είναι πολύ δύσκολο να είσαι όλη μέρα σε ένα ατελιέ, προσπαθώντας να αποτυπώσεις τα βιώματα, τις αγωνίες, τους προβληματισμούς και το όραμά σου, μέσα από την τέχνη. Είναι μια διαρκής πάλη ανάμεσα στο συνειδητό και το υποσυνείδητο. Να δεις πίσω από το κοσμοείδωλό σου και να αντιμετωπίσεις νέες αλήθειες και προοπτικές. Να σας ρωτήσω κάτι; Έτσι ήταν πάντα τα αεροπλάνα της Σάιπρους; Εγώ τα θυμάμαι πιο άσπρα, με μπλε ουρά κι εκείνο το κίτρινο ελαφάκι.
- Αγρινό το λένε και είναι είδος αγριοπροβάτου.
- Αγρινό, ελάφι, τάρανδος τι σημασία έχει; Όλα τους κέρατα έχουν, που λέει ο λόγος. Είχε μια αφαιρετικότητα εκείνο το σήμα. Αυτό εδώ πάλι, τι είναι; Κλαδί ελιάς; Αγριόχορτο; Και αυτό το αεροπλάνο γιατί είναι βαμμένο πράσινο;
- Εγώ το βρίσκω όμορφο. Είναι το αγαπημένο μου χρώμα.
- Περί ορέξεως ουδείς λόγος. Αλλά, είναι τόσο μα τόσο διαφορετικό από το άλλο… Δεν ξέρω αν μπορώ να διαχειριστώ μια τέτοια αλλαγή ως επιβάτης και εικαστικός. Δε νοιώθετε κι εσείς την ταραχή μου; Ξέρετε, εμείς οι καλλιτέχνες-εικαστικοί, έχουμε διαφορετικά αισθητήρια και κριτήρια στα οπτικά ερεθίσματα. Όταν από το πρακτορείο μου πρότειναν να επιλέξω Ολυμπιακή ή Σάιπρους, το δέχθηκα χωρίς δεύτερη κουβέντα. Ξέρετε, ήταν πάντοτε η καλύτερη αεροπορική. Δεν είχε ποτέ καθυστερήσεις ή απεργίες. Όχι σαν την Ολυμπιακή, που τη χρυσοπληρώναμε για να μην πετάμε στην ώρα μας. Μα γιατί δεν πετάει και η Aegean στην Κύπρο.
Αυτά έλεγε η πενηντάρα κοσμική κυρία, καθώς έψαχνε εναγωνίως κάτι στην τσάντα της, μη γνωρίζοντας ότι η «Σάιπρους» δεν είχε τίποτα σχεδόν κοινό με τις αείμνηστες Κυπριακές Αερογραμμές, εκτός μάλλον από ένα μικρό αγρινό δίπλα από την πόρτα του αεροπλάνου και ότι η Aegean πετούσε στην Κύπρο ως ΟΑ. Είπα να μην την ταράξω περισσότερο, ενώ παράλληλα προσπαθούσα να δω επάνω στην κάρτα επιβίβασης που εκείνη τη στιγμή έβγαζε από την τσάντα της, τον αριθμό της θέσης της. Πόσες πιθανότητες έχει να πήρε με τυχαία εκχώρηση θέσης, τη διπλανή μου θέση; Προφανώς 1 στις εναπομείνασες 143, από τις 144 που παίρνει το 5B-DCX, με το οποίο θα πετούσαμε εκείνο το απόγευμα. Τι πιθανότητες είχα να της είχε κάτσει το 16Β, όταν εγώ είχα το 16C;
- Καλέ μιλάμε τόση ώρα και ξέχασα να συστηθώ: Ναρίτα Βαρδούση – Μπαρμπαλιά, εικαστικός.
- Χαίρω πολύ.
Μείνετε μαζί μας για να μάθετε:
- Κλαδί ελιάς εναντίον Ιπταμένου Αγρινού: ποιος θα κερδίσει;
- Τι είδε η Ναρίτα;
- Τι έφαγα εγώ;
- Τι μου άρεσε;
- Τι δε μου άρεσε;
- Συγγνώμη, από δω φεύγει η Σάιπρους για τη Λάρνακα;
- Ναι από εδώ.
- Α, γιατί δεν κατάλαβα ποιο αεροπλάνο είναι αυτό. Κάθεται κανείς εδώ;
- Όχι, καθήστε ελεύθερα.
- Να καθήσω λοιπόν. Είχα μία αγωνία να προλάβω ξέρετε. Να ξυπνήσω, να κατέβω λίγο στο ατελιέ μου. Να ετοιμαστώ. Να έρθω από τη Φιλοθέη. Ξέρετε τι κίνηση έχει η Αττική Οδός τα Σάββατα; Απερίγραπτη σας λέω, α-πε-ρί-γραπ-τη. Ευτυχώς δηλαδή που η Σάιπρους φεύγει απόγευμα.
Το μονόλογο της Μαίρης Παναγιωταρά-Πλουσιάδου διέκοψε η γνώριμη μουσική από το soundtrack της Αμελί, που ακουγόταν από το κινητό της και αντηχούσε στο χώρο της Α11, ταξιδεύοντας τους επιβάτες της νέας CY στη μαγευτική Μονμάρτρη.
«Ναιιι; Έλα Μιμίκα μου. τι κάνεις; Εγώ εδώ, στο αεροδρόμιο… Όχι δε φεύγει ο Παύλος… Ούτε η Ροζίνα. Ναι, εγώ φεύγω. Πάω στη Λευκωσία. Όχι στη Λευκορωσία αγάπη μου. Στη ΛΕΥ-ΚΩ-ΣΙΑ. Γιατί πάω στη Λευκωσία; Για μια έκθεση. Ποια έκθεση; “Στην Εντατική” λέγεται. Όχι Μιμίκα μου, η έκθεση λέγεται έτσι, δεν αρρώστησε κανένας. Ναι, πού να σου τα λέω, θα είναι όλοι εκεί: ο Κλεόβουλος Κλεοβούλου, ο Βαρόγκας, ο Τάσος Καγιάρ. Συμμετέχω κι εγώ, με ένα δικό μου έργο. Ποιο έργο; Θα σου τα πω από κοντά. Σε αφήνω τώρα. Μας καλούν για επιβίβασηηηη»
Δεδομένου ότι η επιβίβαση αργούσε ακόμα, κατάλαβα ότι δεν ήθελε να πει πολλά στη Μιμίκα.
- Όλα κι όλα. Καλή, χρυσή η Μιμίκα, αλλά αν σου αρχίσει την κουβέντα, δε σε αφήνει σε ησυχία. Άσε που δε λέει να βάλει το ακουστικό της, γιατί λέει ότι βουίζει. Τα ακούσατε κι εσείς. Λωζάνη της λες ότι πας, Κοζάνη ακούει εκείνη. Τις προάλλες της έδειχνα φωτογραφίες από το Ινστιτούτο Kunst Werke και τη 10η Μπιενάλε του Βερολίνου κι αυτή αναρωτιόταν πώς κατάντησε έτσι το Μαυσωλείο του Λένιν στο Κρεμλίνο. Εσείς, μόνος σας ταξιδεύετε;
- Ναι, εεε, μόνος ταξιδεύω. Πάω για μία συνάντηση με φίλους.
Τι θέλατε δηλαδή να της πω; Ότι ο σκοπός του ταξιδιού ήταν να τσεκάρω τη νέα Cyprus Airways; Θα με περνούσε για πιο σαλεμένο από τη φίλη της, τη Μιμίκα.
-Ωραίο πράγμα οι φίλοι. Έτσι είμαι κι εγώ. Πού θα με χάσεις, πού θα με βρεις, με μια φίλη για καφέ θα είμαι. Την έχω ανάγκη την εξωστρέφεια. Είναι πολύ δύσκολο να είσαι όλη μέρα σε ένα ατελιέ, προσπαθώντας να αποτυπώσεις τα βιώματα, τις αγωνίες, τους προβληματισμούς και το όραμά σου, μέσα από την τέχνη. Είναι μια διαρκής πάλη ανάμεσα στο συνειδητό και το υποσυνείδητο. Να δεις πίσω από το κοσμοείδωλό σου και να αντιμετωπίσεις νέες αλήθειες και προοπτικές. Να σας ρωτήσω κάτι; Έτσι ήταν πάντα τα αεροπλάνα της Σάιπρους; Εγώ τα θυμάμαι πιο άσπρα, με μπλε ουρά κι εκείνο το κίτρινο ελαφάκι.
- Αγρινό το λένε και είναι είδος αγριοπροβάτου.
- Αγρινό, ελάφι, τάρανδος τι σημασία έχει; Όλα τους κέρατα έχουν, που λέει ο λόγος. Είχε μια αφαιρετικότητα εκείνο το σήμα. Αυτό εδώ πάλι, τι είναι; Κλαδί ελιάς; Αγριόχορτο; Και αυτό το αεροπλάνο γιατί είναι βαμμένο πράσινο;
- Εγώ το βρίσκω όμορφο. Είναι το αγαπημένο μου χρώμα.
- Περί ορέξεως ουδείς λόγος. Αλλά, είναι τόσο μα τόσο διαφορετικό από το άλλο… Δεν ξέρω αν μπορώ να διαχειριστώ μια τέτοια αλλαγή ως επιβάτης και εικαστικός. Δε νοιώθετε κι εσείς την ταραχή μου; Ξέρετε, εμείς οι καλλιτέχνες-εικαστικοί, έχουμε διαφορετικά αισθητήρια και κριτήρια στα οπτικά ερεθίσματα. Όταν από το πρακτορείο μου πρότειναν να επιλέξω Ολυμπιακή ή Σάιπρους, το δέχθηκα χωρίς δεύτερη κουβέντα. Ξέρετε, ήταν πάντοτε η καλύτερη αεροπορική. Δεν είχε ποτέ καθυστερήσεις ή απεργίες. Όχι σαν την Ολυμπιακή, που τη χρυσοπληρώναμε για να μην πετάμε στην ώρα μας. Μα γιατί δεν πετάει και η Aegean στην Κύπρο.
Αυτά έλεγε η πενηντάρα κοσμική κυρία, καθώς έψαχνε εναγωνίως κάτι στην τσάντα της, μη γνωρίζοντας ότι η «Σάιπρους» δεν είχε τίποτα σχεδόν κοινό με τις αείμνηστες Κυπριακές Αερογραμμές, εκτός μάλλον από ένα μικρό αγρινό δίπλα από την πόρτα του αεροπλάνου και ότι η Aegean πετούσε στην Κύπρο ως ΟΑ. Είπα να μην την ταράξω περισσότερο, ενώ παράλληλα προσπαθούσα να δω επάνω στην κάρτα επιβίβασης που εκείνη τη στιγμή έβγαζε από την τσάντα της, τον αριθμό της θέσης της. Πόσες πιθανότητες έχει να πήρε με τυχαία εκχώρηση θέσης, τη διπλανή μου θέση; Προφανώς 1 στις εναπομείνασες 143, από τις 144 που παίρνει το 5B-DCX, με το οποίο θα πετούσαμε εκείνο το απόγευμα. Τι πιθανότητες είχα να της είχε κάτσει το 16Β, όταν εγώ είχα το 16C;
- Καλέ μιλάμε τόση ώρα και ξέχασα να συστηθώ: Ναρίτα Βαρδούση – Μπαρμπαλιά, εικαστικός.
- Χαίρω πολύ.
Μείνετε μαζί μας για να μάθετε:
- Κλαδί ελιάς εναντίον Ιπταμένου Αγρινού: ποιος θα κερδίσει;
- Τι είδε η Ναρίτα;
- Τι έφαγα εγώ;
- Τι μου άρεσε;
- Τι δε μου άρεσε;