Γεια σου Κούλη. Ένα - ένα:
koulis":1jyih9wx said:
Ποια είναι τα VFR minima λόγω καιρού στην Ελλάδα;
Τα ελάχιστα του ICAO - αντίστοιχα για κάθε airspace class:
Βάση του ICAO Annex 2 (Rules of the Air) chapter 3:
Table 3-1*
At and above 3 050 m (10 000 ft) AMSL
Vis 8 km
Distance from clouds 1500 m horizontally, 300 m (1000 ft) vertically
Below 3050 m (10000 ft) AMSL and above 900 m (3000 ft) AMSL, or above 300 m (1000 ft) above terrain, whichever is the higher
Vis 5 km
Distance from clouds 1500 m horizontally, 300 m (1000 ft) vertically
At and below 900 m (3000 ft) AMSL, or 300 m (1000 ft) above terrain, whichever is the higher
Vis 5 km
Distance from clouds 1500 m horizontally, 300 m (1000 ft) vertically
F G Airspace:
Vis 5 km** Clear of cloud and with the surface in sight
Αυτός είναι ο γενικός κανόνας. Υπάρχουν αλλαγές σε περιπτώσεις state, SAR κλπ.
koulis":1jyih9wx said:
Στο SWC που εκδίδει η μετεωρολογία, η κορυφή και η βάση νεφών είναι ASL ή AGL;
Όταν το αεροδρόμιο στο οποίο βρίσκεσαι, δίνει ceiling και visibility, αυτά αφορούν το αεροδρόμιο και είναι AGL και horizontal sight distance. Όταν παίρνεις δεδομένα καιρού, δηλαδή scattered στ 500, broken στα 2500 κλπ, αυτά είναι ASL ή για την ακρίβεια AMSL (Above Mean Sea Level).
koulis":1jyih9wx said:
Όταν θέλω να εκτελέσω μια πτήση και το SWC αναφέρει FEW σε κάποιο ύψος, BRK σε κάποιο άλλο, SCT σε άλλο ύψος και OVC σε άλλο ύψος, ποιο από όλα θα λάβω υπόψη ως βάση νεφών για την εκτέλεση της πτήσης; Για παράδειγμα αν είναι SCT στα 500ft και BRK στα 5000ft μπορώ να εκτελέσω την πτήση;
Πάλι βασιζόμαστε στο ICAO Annex 2: Κατ' αρχάς, για να απογειωθείς από το αεροδρόμιο ως VFR πτήση, πρέπει το ίδιο το αεροδρόμιο να είναι VFR (βάσει των κανονισμών του αεροδρομίου και του ICAO - στα Στρατιωτικά Αεροδρόμια, αυτά τα όρια περιγράφονται στις μόνιμες διαταγές.
Στη συνέχεια, για να πετάξεις VFR o ICAΟ λέει:
....μπαχ, καταραμένο copyright, δεν μπορώ να κάνω copy paste...
Λοιπόν:
με λίγα λόγια λέει πως πρέπει μόνος σου να διατηρείς τα 8 χλμ ορατότητα, και την οριζόντια και κατακόρυφη απόσταση από τα νέφη (1500/300). Ανάλογα με την ταχύτητά σου και το επιθυμητό ύψος πτήσης, στο παράδειγμα που δίνεις πρέπει να ελέγξεις αν μπορείς να παραμείνεις VFR.
Δηλαδή, στο OVC δεν το συζητάμε, δεν είσαι VFR. Στο BKN μπορείς να διατηρείς την απόσταση αν έχει χαμηλή ταχύτητα που να σου επιτρέπει να διατηρείσαι μακριά από τις κακοτοπιές
Στο SCT τα πράγματα είναι πολύ απλούστερα. Με λίγα λόγια, αν μπορείς να κάνεις το ταξίδι σου στα 4000' με 100 μίλια, είσαι VFR άρα και τυπικά νόμιμος.
Στην ουσία, η νομιμότητά σου εξαντλείται στην απογείωση και προσγείωση, όπου από τα αεροδρόμια υπάρχουν σαφείς βάσεις νεφών και στοιχεία ορατότητας. Στον αέρα, κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι απόσταση έχεις από εκείνο το κουμουλάκι...
ΥΓ1 Διατηρώ μια επιφύλαξη ως προς τα γραφόμενά μου, μιας και έχω απεμπολήσει προ πολλού το δικαίωμα των CFR (Civil Flight Rules

). Πετάω μόνο ως military/sanitary/state/SAR. οπότε όλους αυτούς τους κανόνες έχω καιρό να τους κάνω refresh.
ΥΓ2. Καλές πτήσεις.