Ξανά στο σφυρί η ΟΑ (II)

  • Thread starter Thread starter Cross
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Cross

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
15/10/2003
Μηνύματα
1.213
Likes
49
Ας κάνουμε μια νέα αρχή στο θέμα με ένα άρθρο κι όχι με προσωπική άποψη.
Αγονος ο διαγωνισμός για την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών
Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2004

Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, αποτελούμενη από τους υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Μεταφορών & Επικοινωνιών, αποφάσισε ομόφωνα την κήρυξη ως άγονου του διαγωνισμού για την πώληση της "Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε.", που είχε ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2002. Ταυτόχρονα, αποφάσισε την έναρξη νέας διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση της εταιρίας. Με τη συνδρομή χρηματοοικονομικών συμβούλων διεθνούς κύρους, η Κυβέρνηση αποσκοπεί σε μία ανοικτή, διαφανή και γρήγορη διαδικασία. Παράλληλα, στα πλαίσια της ίδιας διαδικασίας, θα εξετάσει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τις δυνατότητες αξιοποίησης του συνόλου του ομίλου της Ολυμπιακής, μέσω της συμμετοχής και ιδιωτικών κεφαλαίων. Χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι "μετά από δέκα χρόνια απαξίωσης, αποτυχημένων διαγωνισμών και κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος από τις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, η Κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε μία καινούργια προσπάθεια, η οποία παρά τις προφανείς δυσκολίες θα γίνει με ρεαλισμό και διαφάνεια, με γνώμονα το συμφέρον της Ολυμπιακής, των εργαζομένων σε αυτήν και της οικονομίας συνολικά".

Θοδωρής Κουμέλης - Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2004
http://www.traveldailynews.gr
Για να δούμε...
 
Με τη συνδρομή χρηματοοικονομικών συμβούλων διεθνούς κύρους, η Κυβέρνηση αποσκοπεί σε μία ανοικτή, διαφανή και γρήγορη διαδικασία. Παράλληλα, στα πλαίσια της ίδιας διαδικασίας, θα εξετάσει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τις δυνατότητες αξιοποίησης του συνόλου του ομίλου της Ολυμπιακής, μέσω της συμμετοχής και ιδιωτικών κεφαλαίων

:arrow: H sundromi sumvoulwn die8nous kurous exei ksanasumvei sto parel8on i to Alzheimer me plisiazei apeilitika?
:arrow: Diladi oi proigoumenes prospa8eies itan kleistes, adiafaneis kai arges. Auto sugrateiste to gia na kanete tin sugrisi otan teleiwsei me to kalo kai auti i prospa8eia.
:arrow: H summetoxi idiwtikwn kefalaiwn malista. Auto einai kati pou epitelous prepei na ginei. Kai einai polloi autoi pou epi8umoun sfodra na emblakoun. Polloi, alla me tin mexri simera eikona...ginondai olo kai ligoteroi. Ean den boun autoi pou exoun to zesto xrima gia ependuseis, poios 8a emblakei? H star alliance? :shock:
 
Greece To Assume Some Olympic Airlines Plane Costs
October 11, 2004
The Greek government will assume the leasing costs of four Airbus aircraft for Olympic Airlines over the next seven years as the state carrier was unable to pay the full cost for the period, official documents showed.

The government last week said it will make a fresh attempt to privatize loss-making Olympic despite failing to find buyers for the state carrier in the latest sale effort.

In an amendment tabled to Parliament over the weekend, the government said it will replace Olympic Airlines as the lessee for the four Airbus A340-300s, with rental costs totalling about EUR329 million (USD$408.2 million) between 2005 to 2011.

The government had previously guaranteed a portion of the costs.

"This amendment is beneficial, both economically and business wise, to the state as it allows it to replace Olympic Airlines, without being forced to pay the outstanding amount of the cost," the government said in a covering note to the amendment.

It added the leasing company had demanded the full cost of the seven-year rental period from Olympic Airlines, threatening to repossess the planes if the carrier did not pay.

It said the cost would not burden the state budget. The amendment allows the government to manage, buy or even sell the four planes.

Debt-laden Olympic Airways, the predecessor to Olympic Airlines, had leased the planes in 1999 and 2001.

The slimmed-down carrier which replaced Olympic Airways in December, has a fleet of about 45 planes. It normally employs the Airbus planes for long-haul flights.

(Reuters)
ps. την παραπανω πρακτική την επιτρέπουν οι κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ?
 
Νόμικο δεν ξέρω αλλά εν μέρει λογικό είναι καθώς το κράτος ήταν εγγυητής ...αλλά είναι εκνευριστικό..αφού υποτίθεται ότι η σύμβαση είναι τόσο απαράδεκτη προς την Ολυμπιακή όπως υποστήριζαν πολλοί..γιατί δεν τους δίνουν τα αεροπλάνα και να κάνουν άλλη σύμβαση με άλλη εταιρία ???????? :roll:
 
Ευνοϊκές ρυθμίσεις για την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 12/10/2004

Το κόστος για την εκμίσθωση 4 αεροσκαφών μέχρι το 2011 που έφτανε τα 329 εκατ. ευρώ και «βάραινε» την Ολυμπιακή Αεροπορία αναλαμβάνει πλέον, το Ελληνικό Δημόσιο. Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Με άλλη τροπολογία παραγράφονται οι προσαυξήσεις στα κονδύλια του Σπατόσημου που δεν έχουν καταβληθεί από τις αεροπορικές εταιρείες για το διάστημα 3 ετών (2001 - 2003), γεγονός που ευνοεί πρωτίστως την Ολυμπιακή.

Η πρώτη τροπολογία αφορά την εκμίσθωση 4 Αirbus Α 340 -300 την οποία αναλαμβάνει πλέον το Ελληνικό Δημόσιο. Έτσι οι υπουργοί Οικονομίας και Μεταφορών μπορούν να προβαίνουν χωρίς περιορισμούς στην εξαγορά, διαχείριση, εκμετάλλευση, διάθεση και πώληση των αεροσκαφών. Η σύμβαση για τα 4 αεροσκάφη είχε υπογραφεί από την Ολυμπιακή Αεροπορία και δύο τράπεζες του εξωτερικού. Μετά τη σύσταση των Ολυμπιακών Αερογραμμών και τον διαχωρισμό τους από την Ολυμπιακή η μία από τις δύο τράπεζες (Royal Βank of Canada) κατήγγειλε τη συμφωνία με την αιτιολογία ότι πλέον η Ολυμπιακή δεν εκτελούσε αεροπορικό έργο.

Σπατόσημο >>Από την καταγγελία της σύμβασης προκύπτει και η υποχρέωση της Ολυμπιακής να καταβάλει άμεσα τα συμφωνηθέντα μισθώματα μέχρι το 2011 με επακόλουθο: Την κατάπτωση των εγγυήσεων που είχε δώσει το Ελληνικό Δημόσιο (συνολικού ύψους 186,12 εκατ. ευρώ). Την άμεση παράδοση των αεροσκαφών που χρησιμοποιούν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Για την αποφυγή των παραπάνω η κυβέρνηση αποφάσισε το Δημόσιο να υποκαταστήσει την ΟΑ αναλαμβάνοντας το σύνολο των δικαιωμάτων της, αλλά και των υποχρεώσεών της. Η δαπάνη για τα αεροσκάφη θα καλύπτεται από τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του υπουργείου Μεταφορών. Η δεύτερη τροπολογία αφορά τις αεροπορικές που οφείλουν το Σπατόσημο και κυρίως την ΟΑ, η οποία οφείλει και τα μεγαλύτερα ποσά. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν τα ποσά αυτά μέχρι τις 31/12/2004 χωρίς καθόλου προσαυξήσεις.

Μαρία Μόσχου
 
Top